MuscleMeat

Afvalrepen en maaltijdshakes vol suiker

Bezoekers in dit topic

Jason91

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2012
Berichten
291
Waardering
58
Lengte
1m92
Massa
91kg
Afvalrepen en maaltijdshakes bevatten vaak erg veel suiker, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Fabrikanten prijzen deze producten vaak aan als uitgebalanceerde maaltijdvervangers met alle essentiële voedingsstoffen om gezond mee af te vallen. Maar er zitten meestal juist erg weinig vezels en eiwit in, schrijft de bond in de Gezondgids.

Van 31 maaltijdvervangers die de bond in een lab liet onderzoeken, scoorden 23 lager dan een 6 voor de samenstelling.

Zo bevat een drinkmaaltijd van Weight Care (330 ml) meer suiker dan een glas cola. En twee Slank Maaltijdrepen van Lucovitaal (gelijk aan een maaltijd) bevatten meer suiker dan één Snickers.

Slechts zeven maaltijdvervangers bevatten voldoende eiwit, minimaal 20 gram per maaltijd.

Door: ANP

bron: http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4275583/afvalrepen-en-maaltijdshakes-suiker.html
 
Niks nieuws onder de zon imo
 
Weight Care en Lucovitaal zijn nou ook niet echt de merken die zich op onze doelgroep richten volgens mij (meer dikke huisvrouwen)
 
Weight Care en Lucovitaal zijn nou ook niet echt de merken die zich op onze doelgroep richten volgens mij (meer dikke huisvrouwen)
Klopt. Netzoals Atkins enzulks.

Geloof dat in Joylent bv lang niet zoveel suiker zit...
 
Ik zit zo die resultaten eens goed te bekijken en daar staat B&F als best getest met een 8, de nummer 2 heeft een 6,5. Dit is een cijfer die ze gebaseerd hebben op samenstelling.
 
Er zijn ook wel genoeg "verantwoorde" repen te krijgen waar niet zo veel suiker is (low carb repen).

Maar then again.. Is dit nieuws? Iedereen kan dit weten door gewoon op de verpakking te kijken en te lezen wat de ingrediënten/macro's zijn..
Wat dat betreft zijn de meeste mensen echt wel een beetje dom.. Ja maar het is van WeightCare!!! Dan denk je toch dat het goed is!? Het komt steeds op de reclame met een slanke vrouw, die zegt dat ze al 10kg afgevallen is! Dat is toch gewoon waar!
 
Opmerkelijk ook dat ze alleen B&F als grote supplement boer hebben getest.

Zou B&F misschien hebben mee betaald ?
 
Opmerkelijk ook dat ze alleen B&F als grote supplement boer hebben getest.

Zou B&F misschien hebben mee betaald ?

Met recht is deze shakemix een ‘uitgebalanceerde maaltijd’ te noemen: er zit nauwelijks suiker in en veel eiwit en vezels

Ik weet niet of ik ermee moet lachen of huilen, misschien de labtesten maar eens doorspelen aan de consumentenbond
 
Tja, is ook gewoon te lezen achterop de verpakking. Als men te lui is om even op de achteakant te kijken dan verdien je het om vatsig te zijn wat mij betreft.
 
upload_2016-6-10_12-4-37.png
Zomaar reactie van mensen die reageren op facebook en nieuws sites. :treuren:
 
Hoorde het vanmorgen op de radio. Moest wel lachen
 
En body en shit krijgt dus weer een goede naam en bekendheid. Zulke dingen hoor je over xxl of de andere goede merken niet. Toch jammer. Of body en shit speelt slimmer.
 
Snap nog steeds niet dat body&shit hier nog steeds zo ver mee komt.. je zou toch verwachten dat zoiets steeds bekender wordt, gezien de gemiddelde b&f koper juist ''anti suiker'' is..
 
Back
Naar boven