XXL Nutrition

Stoppen met Tapatalk ondersteuning/gebruik en het forum mobiel bezoeken via de gewone browser

Kan jij ook zonder Tapatalk als we zo kosten besparen en die investeren in meer opties v/h forum?

  • Ik gebruik Tapatalk, maar ga het zeker proberen met de browser en zal mijn stem geven bij evaluatie

  • Ik gebruik geen Tapatalk, wat mij betreft mag het weg als je met het geld betere dingen kan doen

  • Anders of geen mening


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Aangezien het ons meer geld kost dan het opbrengt om Tapatalk te runnen voor dit forum, vroeg ik me af of ik de Tapatalk gebruikers hier niet kan overhalen om het te laten vallen en in plaats ervan het forum voortaan met de gewone webbrowser op je phone of tablet te bezoeken.

Het forum past zich automatisch aan aan het mobiele scherm en eigenlijk kan je zo perfect zonder Tapatalk en de layout én functionaliteit is ook veel vertrouwder.

Het zou voor mij een kostenbesparing zijn om het te stoppen, en zo resources te behouden die we liever in iets nuttigs investeren (bijv. het forum verbeteren en meer opties geven). Tapatalk voegt eigenlijk sowieso niets toe aan de gebruikerservaring naar mijn mening. Daarom de vraag: willen jullie het in elk geval een tijd proberen met de ingebouwde browser op je phone en misschien kunnen we bijna iedereen zo overhalen om op die manier mobiel op het forum te surfen.

Ik zet er even een peiling bij en zal het over een maand nog eens evalueren. Bedankt voor jullie medewerking! :)

(Evaluatie dmv een nieuwe peiling volgt over precies één maand.)
 
Forum werkt prima op mobiel
 
ik gebruik tapatalk maar vind het eigenlijk sowieso geen bijzonder chille app dus ik vind het allemaal prima
 
Tapatalk voegt naar mijn mening juist wel meer toe. Je krijgt pushed notifications en het browsen is gewoon veel fijner en overzichtelijker. In tapatalk heb ik twee segmenten (nieuwe posts algemeen, mijn posts/quotes en nieuwe posts die ik volg) overzichtelijk naast elkaar staan en ik browse naar een andere segment met een simpele swipe. In tapatalk heb ik direct onderaan een quick reply box, in de browser zou ik helemaal naar beneden moeten scrollen en zo zijn er nog meer kleine dingetjes (kruimelpad direct in beeld, tijd van de post, kleine avatar bij de poster etc etc) die het bezoeken van de site gewoon wat plezieriger maakt, vooral als je onderweg bent en even snel op de site wil kijken.

Als tapatalk veel kost begrijp ik natuurlijk de keuze, maar ik zou het wel jammer vinden. Ik vraag me nog wel het volgende af: in je begintekst zeg je "Aangezien het ons meer geld kost dan het opbrengt om Tapatalk te runnen voor dit forum". Met andere woorden, als er meer mensen Tapatalk zouden gebruiken, heb jij (het forum) daar dan ook baat bij? (heb je dan wel meer opbrengsten?) Ik lees dat het gebruiken van Tapatalk ook bijdraagt aan een "boost" van je SEO (SEO Rankings Boost based on content in Native App) en dat je er bijvoorbeeld voor kunt kiezen om via Tapatalk ook je ads te laten zien. (Serve your ads using your DFP or AdMob account, or use Tapatalk ads). Je kunt dan ook de vraag andersom stellen en je kunt mensen vragen om juist meer Tapatalk te gebruiken ipv minder. Je bent nu neem ik aan geld kwijt om de functionaliteit draaiende te houden en om deze bij te werken voor als er forum-updates en dergelijke zijn?

verschil browser en tapatalk:

oBENa9um.jpg
igWkUU1m.jpg
chM8Lssm.jpg
hromzKkm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gebruik de gewone site op mobiel, werkt perfect hier.
 
Tapatalk heeft voor my zeker een meerwaarde, al heb ik tegenwoordig wel een groter scherm. Maar ik zou het persoonlijk geen ramp vinden om het in de browser te bekijken als het duur/te duur is.

Ik gebruik Tapatalk op m'n phone, en browser op de tablet.
 
Vind tapatalk wel fijn omdat ik makelijk tusse. Meerdere fora kan switchen zonder een berg tabbladen open te hebben staan.
 
Ik gebruik geen tatatalk maar de gewone browser versie
 
Aangezien het ons meer geld kost dan het opbrengt om Tapatalk te runnen voor dit forum, vroeg ik me af of ik de Tapatalk gebruikers hier niet kan overhalen om het te laten vallen en in plaats ervan het forum voortaan met de gewone webbrowser op je phone of tablet te bezoeken.

Het forum past zich automatisch aan aan het mobiele scherm en eigenlijk kan je zo perfect zonder Tapatalk en de layout én functionaliteit is ook veel vertrouwder.

Het zou voor mij een kostenbesparing zijn om het te stoppen, en zo resources te behouden die we liever in iets nuttigs investeren (bijv. het forum verbeteren en meer opties geven). Tapatalk voegt eigenlijk sowieso niets toe aan de gebruikerservaring naar mijn mening. Daarom de vraag: willen jullie het in elk geval een tijd proberen met de ingebouwde browser op je phone en misschien kunnen we bijna iedereen zo overhalen om op die manier mobiel op het forum te surfen.

Ik zet er even een peiling bij en zal het over een maand nog eens evalueren. Bedankt voor jullie medewerking! :)

(Evaluatie dmv een nieuwe peiling volgt over precies één maand.)
Heb Tapatalk geprobeerd en snapte er niks van.
Normaal zijn apps gelijk duidelijk bij me.

Verder werkt Browser perfect op mn iPhone.
Zit zelf regelmatig op Chrome waar ik alles prima kan doen.
Alleen typen gaat trager maar dat komt omdat het een iPhone is.
Geld mag van mij part volledig naar andere dingen.
 
Tapatalk ook al lang geleden van mijn telefoon gesmeten! De gewone browser is goed en sinds de vernieuwing van het forum is alles zeer netjes. Als je het geld in iets anders kan steken, zeker doen!
 
Tapatalk voegt naar mijn mening juist wel meer toe. Je krijgt pushed notifications en het browsen is gewoon veel fijner en overzichtelijker. In tapatalk heb ik twee segmenten (nieuwe posts algemeen, mijn posts/quotes en nieuwe posts die ik volg) overzichtelijk naast elkaar staan en ik browse naar een andere segment met een simpele swipe. In tapatalk heb ik direct onderaan een quick reply box, in de browser zou ik helemaal naar beneden moeten scrollen en zo zijn er nog meer kleine dingetjes (kruimelpad direct in beeld, tijd van de post, kleine avatar bij de poster etc etc) die het bezoeken van de site gewoon wat plezieriger maakt, vooral als je onderweg bent en even snel op de site wil kijken.

Als tapatalk veel kost begrijp ik natuurlijk de keuze, maar ik zou het wel jammer vinden. Ik vraag me nog wel het volgende af: in je begintekst zeg je "Aangezien het ons meer geld kost dan het opbrengt om Tapatalk te runnen voor dit forum". Met andere woorden, als er meer mensen Tapatalk zouden gebruiken, heb jij (het forum) daar dan ook baat bij? (heb je dan wel meer opbrengsten?) Ik lees dat het gebruiken van Tapatalk ook bijdraagt aan een "boost" van je SEO (SEO Rankings Boost based on content in Native App) en dat je er bijvoorbeeld voor kunt kiezen om via Tapatalk ook je ads te laten zien. (Serve your ads using your DFP or AdMob account, or use Tapatalk ads). Je kunt dan ook de vraag andersom stellen en je kunt mensen vragen om juist meer Tapatalk te gebruiken ipv minder. Je bent nu neem ik aan geld kwijt om de functionaliteit draaiende te houden en om deze bij te werken voor als er forum-updates en dergelijke zijn?

verschil browser en tapatalk:

oBENa9um.jpg
igWkUU1m.jpg
chM8Lssm.jpg
hromzKkm.jpg

Voor elke euro die ik moet betalen om Tapatalk te runnen krijg ik er met een beetje geluk 0,50 cent voor terug, 50% verliespost dus. Terwijl ik zie dat er relatief weinig gebruik van gemaakt wordt en ik met het geld leuke extra nuttige features had kunnen laten ontwikkelen.

Van een verbetering van SEO heb ik nooit iets gemerkt, en moet zeggen dat ik redelijk veel bezig ben met SEO. Op DBB zaten we al hoog in de SERPS toen Tapatalk nog niet eens bestond. If anything, minder mensen klikken op ads als ze via Tapatalk het forum bezoeken en minder posts worden geplaatst.

Uiteindelijk moet je een logische keuze maken...
 
Wat was er met de site aan de hand?
 
Browser werkt bij mij prima. Site past zich prima aan mijn scherm aan.
 
Wat was er met de site aan de hand?
De BMOVL-filter stond ingesteld op double reverse routing waardoor de loadbalancer de communicatie in een reverse proxy relay loop stuurde.
 
De BMOVL-filter stond ingesteld op double reverse routing waardoor de loadbalancer de communicatie in een reverse proxy relay loop stuurde.

Ik vraag me soms af of de synaptische routering in jouw bovenkamer wel helemaal in orde is....

Misschien het logical ANDing proces voor impulsoverdracht tussen de neuronen eens checken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven