Fitness Seller

Fullbody? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat eet jij voor je benen gaat trainen? En hoeveel tijd zit er tussen het eten en de training in?

mijn favoriete maaltijd voor elke training is eigenlijk altijd dezelfde : 100gr VERSE snijbonen gestoomd,2 volle eiers en 4 eiwitten,50gr havermout, dit ongeveer 1u30min voor je workout en dan net voor 25gr proteine shake en een appel en dan achter de training 25 gr proteine shake en veel fruit
 
Als ik dumbell lunges doe krijg ik juist erge kotsneigingen, weet niet hoe dat komt

Het is een redelijk zware oefening, misschien eet je teveel van te voren of klopt je ademhaling niet? (Zie ook de post hierboven van JoepHijwegen). Ik doe ze overigens met sandbags, vind ik een heel stuk fijner.
 
Ik ben fan van full body. Doe het zelf ook nog steeds en ga nog steeds vooruit na meer dan 4 jaar. Maar als ik meer tijd had zou ik wel upper lower doen.

Ik ben wel eens benieuwd naar dit magisch schema! Ben ook wel fan van een full body!
 
Wordt je misselijk tijdens de zware compounds of bij de isolatie?

Ik ben fan van full body. Doe het zelf ook nog steeds en ga nog steeds vooruit na meer dan 4 jaar. Maar als ik meer tijd had zou ik wel upper lower doen.
Bij allebei eigenlijk wel, zware squats en deadlifts kosten veel energie.
 
Als je misselijk wordt van benen trainen is er grote kans dat er iets fout zit bij ademhaling. Had ik vroeger ook altijd last van: zodra ik echt zware gewichten tilde kon ik niet meer goed met mijn ademhaling overweg en werd ik misselijk en zwak. Ik dacht dat het met eten of mijn buik te maken had, maar het was vooral ademhaling. Zorg er ten eerste voor dat je alleen in uiterste posities inademt, niet terwijl je druk zet. Daarnaast: Deze drie dingen hebben me echt geholpen hier overheen te komen:

-Elke dag ademhalingsoefeningen: neem elke dag een kwartiertje om gewoon te focussen op zo diep mogelijk in je buik ademhalen (echt opblazen als een ballon) en alle lucht weer uit te ademen. 4 seconden in, 8 seconden uit. Begin liggend met je handen op je buik om goed te voelen wat je doet, en probeer later ook staand diep adem te halen. Kans is groot dat je gewoon teveel spanning en druk op je hele core en rug hebt staan om echt diep te kunnen ademhalen, of dat je gewend bent licht te hyperventileren (meer in dan uit) waardoor je bij zware oefeningen (waar beenoefeningen, vooral squats, echt onder vallen) als er al wat meer druk op je lichaam komt te staan gewoon niet goed lucht krijgt en duizelig/misselijk wordt.
-Ga lange farmers walks doen, terwijl je focust op zo normaal mogelijk ademen. Pak twee dumbells (samen ongeveer je lichaamsgewicht) en loop hier zo lang mogelijk mee terwijl je zo normaal mogelijk adem probeert te halen. In het begin is dit struggle en zal het precies de problemen geven die je nu ervaart, maar je wordt hiermee echt heel snel beter hierin
-Ga tijdens de oefeningen echt goed op je ademhaling letten. Bij squats is het heel belangrijk om je buik op te blazen als een ballon voor support van je rug, maar door tijdens de oefening heel langzaam een beetje lucht te laten ontsnappen uit je neus bouwt de druk iets minder op. Probeer bij lunges en andere beenoefeningen ook rustig uit te ademen terwijl je naar beneden gaat, dat kan ook helpen. En adem in bij uiterste posities: niet terwijl je de oefening doet, dat geeft heel snel problemen,.
Volgende training zal ik het proberen!
 
Top! En dan nog één dingetje: zag in je log dat je vaak vanwege spierpijn ook je benen skipt. Geloof me, als je 2x in de week minimaal steady benen pakt dan gaat die spierpijn echt weg, tenzij je de spieren weer 'shockt' met een andere routine
 
Top! En dan nog één dingetje: zag in je log dat je vaak vanwege spierpijn ook je benen skipt. Geloof me, als je 2x in de week minimaal steady benen pakt dan gaat die spierpijn echt weg, tenzij je de spieren weer 'shockt' met een andere routine

Spierpijn bij benen trainen blijft gewoon.Das mijn ervaring.
 
Verschilt ook heel erg per persoon en volume denk ik, doe zelf alleen twee soorten squats (Lo-bar en hack) afwisselend 5x5 of één breathing set van 20, maar ga vanaf volgende week met hoog volume werk beginnen, dus ik denk dat ik er dan snel genoeg achter kom of ik er immuum voor ben of gewoon te licht getrained heb
 
Verschilt ook heel erg per persoon en volume denk ik, doe zelf alleen twee soorten squats (Lo-bar en hack) afwisselend 5x5 of één breathing set van 20, maar ga vanaf volgende week met hoog volume werk beginnen, dus ik denk dat ik er dan snel genoeg achter kom of ik er immuum voor ben of gewoon te licht getrained heb

Als ik doortrain dan voel ik dat 4 a 5 dagen.Train nu een 24 jaar en heb het nooit anders geweten.
 
Ik ben wel eens benieuwd naar dit magisch schema! Ben ook wel fan van een full body!

Komt niet zo veel magie bij kijken hoor. Frequent zware compounds + kcal overschot = gains.

Mijn schema is nu a) high bar squat, bench, pendlay rows, curls en b) conv deadlift, ohp, chin ups, dips. Reps, sets en weights afhankelijk van gevoel. Maar probeer wel vrijwel altijd op een manier een pr te zetten.
 
e05ddf60574606562061562fec498be1.png

Had ik ook al voorgesteld :)
 
gewoon elke trainingsdag beginnen met squaten zo kan je geen uitvluchten maken als je benen wilt overslaan!!
 
ik deed vroeger ook niet graag been oefeningen, maar nu dat ik elke trainingsdag begin met squaten doe ik ze met veel plezier!
 
gewoon elke trainingsdag beginnen met squaten zo kan je geen uitvluchten maken als je benen wilt overslaan!!
Dus elke upper dag beginnen met squatten? Hoe zou ikj dit in me schema kunnen toepassen..
 
Dus elke upper dag beginnen met squatten? Hoe zou ikj dit in me schema kunnen toepassen..

Of een goede full body waarbij je 2x per week squat ;-)
 
Of een goede full body waarbij je 2x per week squat ;-)
Kun je een fullbody doen waarmee je kracht op compounds en ook massa traint? Net als bij een UB/LB met kracht en hypertrophy dagen?
 
Kun je een fullbody doen waarmee je kracht op compounds en ook massa traint? Net als bij een UB/LB met kracht en hypertrophy dagen?

Kracht en hypertrofie moet je niet te veel beschouwen als aparte grootheden, maar meer iets dat je wat meer of minder kunt benadrukken in je trainingen.

Een aanpak die in mijn optiek goed kan werken voor compounds, is middels ramping sets opbouwen tot een zware set van 3-5 reps en daarna 10-20% van het gewicht van die laatste set afhalen en daarmee een zogenaamde back-off set.
Feitelijk is dat dan een 'repout set' waarbij je meestal iets tussen de 8 en 15 herhalingen kan doen.
 
Kun je een fullbody doen waarmee je kracht op compounds en ook massa traint? Net als bij een UB/LB met kracht en hypertrophy dagen?

Als je meer kracht krijgt ga je volgens mij ook wel meer massa aanzetten.
Hierboven staat ook een goede tip en daarnaast goed eten ;-)
 
Back
Naar boven