Fitness Seller

Eiwitten bij overgewicht

Bezoekers in dit topic

C0R3

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
5 dec 2013
Berichten
371
Waardering
84
Mijn vriendin kampt met een overgewicht en wil graag afvallen.

Nu hebben we eerst gekeken hoe we de benodigde eiwitten (2g p/kg) via normale voeding zouden kunnen inplannen. Helaas blijkt dit een ramp. Hoe we het ook proberen er komen tevens uitschieters in de hoeveelheid koolhydraten. Dit is niet wat zij wil.

Nu ben ik benieuwd naar wat jullie mening is om de overige eiwitten aan te vullen middels een supplement en welk eiwitsupplement jullie zouden aanraden.
 
Pure whey van bulkpowders

Dit soort situaties is precies waar sups voor bedoelt zijn, als aanvulling
 
Zou dan zelf liever casseine pakken ivm meer verzadigd gevoel. Hoe kan je zo hoog in kh komen dan?
 
Zou dan zelf liever casseine pakken ivm meer verzadigd gevoel. Hoe kan je zo hoog in kh komen dan?

Omdat je gewoon te veel producten eet met kh erin.

Het is niet zo moeilijk. Gebruik een app als myfitnesspal zodat je kunt bijhouden wat je eet en zien waar je op zit aan kcal en ekv. Eiwitten via normale voeding zonder veel kh binnen te krijgen is eenvoudig. Kipfilet, kwark etc zijn rijk aan eiwitten en bevat (vrijwel) geen kh.
 
Als je uitschieters hebt in koolhydraten,koolhydraten minderen dan :D
 
Omdat je gewoon te veel producten eet met kh erin.

Het is niet zo moeilijk. Gebruik een app als myfitnesspal zodat je kunt bijhouden wat je eet en zien waar je op zit aan kcal en ekv. Eiwitten via normale voeding zonder veel kh binnen te krijgen is eenvoudig. Kipfilet, kwark etc zijn rijk aan eiwitten en bevat (vrijwel) geen kh.
Ja dat snapte ik ook nog, maar zoals je zelf al zegt zou ik dan alleen nog maar kip eten voor m'n eiwitten. Er is imo altijd een oplossing..
 
Omdat je gewoon te veel producten eet met kh erin.

Het is niet zo moeilijk. Gebruik een app als myfitnesspal zodat je kunt bijhouden wat je eet en zien waar je op zit aan kcal en ekv. Eiwitten via normale voeding zonder veel kh binnen te krijgen is eenvoudig. Kipfilet, kwark etc zijn rijk aan eiwitten en bevat (vrijwel) geen kh.
En jij denkt dat dat nog niet geprobeerd is?

Op alleen kip of eieren is het nogal moeilijk overleven op langere termijn.
 
Als het doel gewoon afvallen is dan heb je helemaal geen shakes nodig in je diet.
 
Whey Delicious van XXL

Een eiwitshake is inderdaad alleen maar een aanvulling als je het niet uit je normale voeding halen kan (iets wat vaak wel haalbaar is)
 
En jij denkt dat dat nog niet geprobeerd is?

Op alleen kip of eieren is het nogal moeilijk overleven op langere termijn.

het is niet alleen kip en eieren. maar als je wat wilt, gaat het inderdaad niet altijd makkelijk ;)
 
Ja dat snapte ik ook nog, maar zoals je zelf al zegt zou ik dan alleen nog maar kip eten voor m'n eiwitten. Er is imo altijd een oplossing..

De meeste producten met eiwitten zijn niet echt hoog in kh. Dus het verhaal van ts dat door eiwit doel te halen er uitschieters in kh komen lijkt mij alleen te kunnen komen door producten met voornamelijk kh te nemen.
 
De meeste producten met eiwitten zijn niet echt hoog in kh. Dus het verhaal van ts dat door eiwit doel te halen er uitschieters in kh komen lijkt mij alleen te kunnen komen door producten met voornamelijk kh te nemen.

Beetje sleutelen aan je diet en dan heb je die uitschieters niet.
 
Gaat je vriendin ook mee trainen met je ?
 
De meeste producten met eiwitten zijn niet echt hoog in kh. Dus het verhaal van ts dat door eiwit doel te halen er uitschieters in kh komen lijkt mij alleen te kunnen komen door producten met voornamelijk kh te nemen.
Dat is zeker waar. Maar als ik zoiets lees ga ik er niet vanuit dat ze veel producten met kh eet, maar eerder veel eiwitbronnen met veel kh :o. Soort van ik wil ook vegetariër worden maar niet stoppen met t eten van vlees
 
En jij denkt dat dat nog niet geprobeerd is?

Op alleen kip of eieren is het nogal moeilijk overleven op langere termijn.

Kh is ook niet de boosdoener als je wilt afvallen, kcal overschot wel.
Ga lager zitten in kcal. Je kunt ook eiwitten minderen. Eiwitshake bevat ook kcal. Als je niet zonder het aantal kh kan dan moet je het ergens anders minderen. Is de angst op verlies spieren zo groot kun je nog amino's nemen. Lijkt mij niet nodig maar sommige mensen zijn zo bang voor spierverlies.
 
Gaat je vriendin ook mee trainen met je ?
Nee. Dat is dus een van de issues. Haar agenda is op het moment zo druk bezet dat ze werkdagen er tussen heeft zitten van 12+ uur.

De bedoeling is deels af te vallen door het voedingspatroon aan te passen en deel door wat te sporten wanneer ze er een keer de kans toe krijgt.

Komt bij dat we ook nog een meid van 16 hebben rondlopen waar we samen het avondeten mee delen. Je kunt het als ouderlijk paar immers niet maken om een kind een bak broccoli te geven en een stuk kip iedere dag.

Ze is op het moment 7 kilo in 2 weken afgevallen maar wil het verlies in spieren beperken. Zogezegd, ze wil vet kwijt raken en niet spieren door onder onderhoud te eten.
 
Nee. Dat is dus een van de issues. Haar agenda is op het moment zo druk bezet dat ze werkdagen er tussen heeft zitten van 12+ uur.

De bedoeling is deels af te vallen door het voedingspatroon aan te passen en deel door wat te sporten wanneer ze er een keer de kans toe krijgt.

Komt bij dat we ook nog een meid van 16 hebben rondlopen waar we samen het avondeten mee delen. Je kunt het als ouderlijk paar immers niet maken om een kind een bak broccoli te geven en een stuk kip iedere dag.

Ze is op het moment 7 kilo in 2 weken afgevallen maar wil het verlies in spieren beperken. Zogezegd, ze wil vet kwijt raken en niet spieren door onder onderhoud te eten.

Waarom zou je niet kunnen dieeten omdat je een kind hebt? ik heb al zitten cutten op spiering en kottelet en elk ander stuk vlees, ben hiermee op 6% geraakt dus waarom zou avondeten broccoli en kip moeten zijn?
 
Als ze 7 kilo afvalt in 2 weken zit ze wel op een heel extreem crashdieet...
 
Back
Naar boven