Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Vandaag even meten hoe het ermee staat.

Squat

Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 130 kg × 8

1, misschien 2 repjes in de tank, maar dit is het niveau tot waarop ik wil grinden. Al met al toch een kilootje of 20 op mijn max in 2 maanden trainen, en amper aangekomen.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 130 kg × 1
Set 4: 140 kg × 1
Set 5: 150 kg × 1
Set 6: 165 kg × 1
Set 7: 170 kg × F (2x)

Raar hoe die 165 soepel kan gaan en 170 amper van de grond kwam. Als ik hem meteen (of sowieso vers) had gedaan waarschijnlijk wel gelukt.

Morgen een repout op de bench, vanaf volgende week poosje 3x/week squatten, benchen en deadliften en 2x/week mp'en - en verder niks!
 
Lekker die squats man, 8 x 130 is zeer netjes. Deadlift trekt bij.

Zit je wel goed met je ademhaling en uitzetten van je buik met DL? Aan je quads moet het niet liggen. Wellicht wat goodmornings en die GHR zou ik eens proberen te vervangen door snatch grip stiff legged deadlift. Misschien wat bouwen aan je posterior chain of hoe noemt dat achterstel zich.
 
1, misschien 2 repjes in de tank, maar dit is het niveau tot waarop ik wil grinden. Al met al toch een kilootje of 20 op mijn max in 2 maanden trainen, en amper aangekomen.
Serieus? Daarvoor was 8x110 je max? En dit is in 2 mnd erbij gekomen? Wat is je geheim? :D
 
Netjes! Zelfs geen ab-roller? :p

Nou vooruit, voor jou misschien nog een abrollertje erbij af en toe ;)

Lekker die squats man, 8 x 130 is zeer netjes. Deadlift trekt bij.

Zit je wel goed met je ademhaling en uitzetten van je buik met DL? Aan je quads moet het niet liggen. Wellicht wat goodmornings en die GHR zou ik eens proberen te vervangen door snatch grip stiff legged deadlift. Misschien wat bouwen aan je posterior chain of hoe noemt dat achterstel zich.

Ben er nog steeds niet uit of ik beter de abs intrek of uitzet (beltless dan, anders is de keuze makkelijk). Verder is het een kwestie van voorbij de eerste 5 cm komen, de rest is easy. Daarom lijkt 165 makkelijk, maar kan 170 failen. Deficit deadlift lijkt me ideale keuze om daaraan te werken, maar eerst even iets anders dus.

Serieus? Daarvoor was 8x110 je max? En dit is in 2 mnd erbij gekomen? Wat is je geheim? :D

120x7 2,5 maand geleden geeft 144, 130x9 (nog een zat er zeker nog in) geeft 167. Geheim? Tja, je hebt gezien hoe ik train. Misschien ook iets voor jou Neet? :D
 
Ben er nog steeds niet uit of ik beter de abs intrek of uitzet (beltless dan, anders is de keuze makkelijk). Verder is het een kwestie van voorbij de eerste 5 cm komen, de rest is easy. Daarom lijkt 165 makkelijk, maar kan 170 failen. Deficit deadlift lijkt me ideale keuze om daaraan te werken, maar eerst even iets anders dus.

??? waarom zou je abs intrekken met deadlifts?
 
Bench Press
Set 1: 20 kg × 12
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 110 kg × 2
Set 6: 122,5 kg × 6 7F

Het schoot in mijn linkerhamstring, daarom 7e rep niet af kunnen maken. Was 50:50 of ik die überhaupt zou halen overigens.

Bijgevoegd mijn schema voor de komende weken, gebaseerd op wat ik heb kunnen lezen over daily undulating periodization. Het is maandag hyperthrofie, woensdag power, vrijdag strength. Maxes beetje mee gespeeld om gewichten te krijgen die me te doen lijken. Eerste week is extreem makkelijk qua gewicht, om te wennen. Week vijf is bijna op all-time pr-niveau (toen @105 BW).

Ben benieuwd hoe het gaat. Enerzijds lijkt het me erg saai, anderzijds heb ik er hoge verwachtingen wat betreft het inslijten van de motorische patronen. Dat kan een dikke boost geven (hoop ik).
 

Bijlagen

  • DUP-schema.pdf
    28,6 KB · Weergaven: 102
120x7 2,5 maand geleden geeft 144, 130x9 (nog een zat er zeker nog in) geeft 167. Geheim? Tja, je hebt gezien hoe ik train. Misschien ook iets voor jou Neet? :D

2.5 mnd terug was einde van je (lange) cut toch? Is het ooit voor die cut niet beter geweest?
Ja, zal nog eens naar je schema kijken :o
 
2.5 mnd terug was einde van je (lange) cut toch? Is het ooit voor die cut niet beter geweest?
Ja, zal nog eens naar je schema kijken :o

Ja dit is sinds het einde van de cut. Het is inderdaad beter geweest, maar da's lang geleden en vele kilo's BW ;)
 
Ja dit is sinds het einde van de cut. Het is inderdaad beter geweest, maar da's lang geleden en vele kilo's BW ;)
OK, da's toch een ander verhaal.
Niettemin mooie progressie sinds de cut.
 
True, we zullen zien hoe het vanaf hier verder gaat :)
Muscle memory en blijvende hyperplasie en zo..... wat er nu bijkomt is echt aan goede indeling van je trainingen te danken :)
 
Dagje eerder begonnen, omdat ik daar zin in had na een hele luie week (wat betreft training dan).

Squat

Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 101 kg × 8
Set 5: 101 kg × 8
Set 6: 101 kg × 8
Set 7: 101 kg × 8

Bench Press
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 91 kg × 8
Set 3: 91 kg × 8
Set 4: 91 kg × 8
Set 5: 91 kg × 8

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 115 kg × 1 x 12

Bonusje waar ik niet aan had gedacht: kan gelijk aan grip werken. Verder wel achterlijk licht natuurlijk.

Military Press
Set 1: 40 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 60 kg × 5
Set 4: 65 kg × 5
 
Zo doet Pjotr vd Hoek het! Vind het zelf ook niet echt relaxed.

juist je buik uitzetten tijdens deadlift, net als bij squat.
als je het goed doet en een redelijke buik hebt kun je die nog mooi tegen je quads aan afzetten ook.
 
Muscle memory en blijvende hyperplasie en zo..... wat er nu bijkomt is echt aan goede indeling van je trainingen te danken :)
Laten we maar niet op hyperplasie, maar op hypertrofie hopen :p
 
Laten we maar niet op hyperplasie, maar op hypertrofie hopen :p
Nee, ik bedoelde wel hyperplasie. De spiercellen/kernen die aanwezig waren voor de cut zijn er nog steeds wel. Zelfs als je in zo'n lange cut spiermassa bent kwijtgeraakt, zit dat er om deze reden redelijk snel weer aan. En daarom is het mogelijk om in een aantal weken 20 kg in rauwe kracht vooruit te gaan.
 
Dan is het nog hypertrofie en geen hyperplasie.
 
Tis in ieder geval een interessant klinkend woord van vier lettergrepen en een aangename uitwerking.
 
Nee, ik bedoelde wel hyperplasie. De spiercellen/kernen die aanwezig waren voor de cut zijn er nog steeds wel. Zelfs als je in zo'n lange cut spiermassa bent kwijtgeraakt, zit dat er om deze reden redelijk snel weer aan. En daarom is het mogelijk om in een aantal weken 20 kg in rauwe kracht vooruit te gaan.

En als ik over 2 maanden nu weer 20 kg erbij doe? :D
 
Back
Naar boven