Fitness Seller

Domino's pizza chicken supreme (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
361
Waardering
98
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Ayy,

Even een vraagje. Dit zal heel oppervlakkig klinken maar wat is er nou zo ongezond aan pizza chicken supreme van domino's? Tuurlijk er zit veel zout en veel calorieën maar anzich:
Kip: eiwitten
Deeg: koolhydraten
Mozzarella: eiwitten en vetten

So, zo slecht is het eigenlijk niet?! Of zit ik er heeeeelemaal naast?

Macro's pizza;
P: 68,7
C: 138,7
F: 31

1114 calorieën
 
met jouw lengte/gewicht ratio kan je er makkelijk een paar wegvreten ja. Als de verzadigde vetten binnen de perken zijn is het idd niet zo ongezond. Als je dit binnen jouw eetpatroon kan zetten, waarom niet.
 
If it fits your macro's...

Maar er zijn wel andere dingen die beter zijn wat betreft e/k/v verhouding en ook nog nuttige micro nutrienten zoals vitamen etc. bevatten. Maar kan zeker geen kwaad om af en toe lekker te junken! drool:
 
Definieer ongezond
 
met jouw stats zou ik voor de XXL pizza's van domino's gaan
 
De gewoonte om voedsel in een hokje te plaatsen als 'Gezond' of 'Junk' en er meteen extreme waarden aan te hechten is ook gewoon onzin. Pizza is niet iets extreem ongezonds wat meteen betiteld moet worden als junk en je voedingsschema overhoop gooit of je goals/gains. Het enige ongezonde aan pizza is dat het niet echt ideale macro's in termen van verzadiging ten opzichte van macro's die je binnen wilt/moet krijgen, hetgeen ervoor kan zorgen dat het moeilijk wordt binnen je schema te blijven zonder honger te krijgen bijvoorbeeld. Echter, als een pizza in je macro's past is er geen reden (behalve zoals je zelf zegt veel zout o.i.d.) om een pizza echt als iets ongezonds te beschouwen... IIFYM.
 
Ayy,

Even een vraagje. Dit zal heel oppervlakkig klinken maar wat is er nou zo ongezond aan pizza chicken supreme van domino's? Tuurlijk er zit veel zout en veel calorieën maar anzich:
Kip: eiwitten
Deeg: koolhydraten
Mozzarella: eiwitten en vetten

So, zo slecht is het eigenlijk niet?! Of zit ik er heeeeelemaal naast?

Macro's pizza;
P: 68,7
C: 138,7
F: 31

1114 calorieën

Niks slechts aan.
 
Schuif vanavond maar lekker zo'n pizza naar binnen jongen
 
eiwitten opzichzelf zeggen niet zoveel de biologische waarde van de eiwitten is dan veel belangrijker zelfde met vet is het verzadigt of onverzadigd dat maakt uit qua gezondheid en functie qua spieropbouw
 
voor mij is gezond of ongezond van meer zaken afhankelijk dan alleen EKV.
Daarmee zeg ik niet dat deze pizza ongezond is, maar ik zou pas conclusies trekken als ik de ingrediënten heb gezien
 
Denk vrijwel gezond. Heb geen idee wat in het deeg zit en in de kazen, maar hier worden altijd verse producten gebruikt.

En dan de family pizza 40cm één helfd tonijn en de andere met bacon:bow:
 
Denk vrijwel gezond. Heb geen idee wat in het deeg zit en in de kazen, maar hier worden altijd verse producten gebruikt.

En dan de family pizza 40cm één helfd tonijn en de andere met bacon:bow:

Wat er in de kaas zit...vaak is het geen kaas :)
 
perfect ontbijtje
 
Neen maakt het lekker gezond.

Of transvetten, onverzadigde vetten ect. Zul je moeten weten waar ze de inkoop doen. Of ff vragen of je de ingredieenten kunt bekijken van de kaas verpakking
 
producten zijn niet in isolatie en onafhankelijk van hoeveelheid (on)gezond

het totaal plaatje dwz het dieet in zijn geheel is (on)gezond
 
Of transvetten, onverzadigde vetten ect. Zul je moeten weten waar ze de inkoop doen. Of ff vragen of je de ingredieenten kunt bekijken van de kaas verpakking

Dan heb ik geluk ik eet geen kaas.
 
Back
Naar boven