Fitness Seller

repetition maximum

Bezoekers in dit topic

fitnessjwz

Cool Novice
Lid geworden
15 apr 2016
Berichten
76
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
halloo

ik hou het ff kort ...
mijn vrienden trainen bij een andere sportschool dan ik
we zijn tegelijk begonnen.
nu hoor ik (zonder bewijs) dat ze 80 kg benchpressen ( na een f*cking half jaar)
terwijl ik zo zielig bij de 50 kg ben.
ik kan 50 kg benchpressen en dat 10 x achterelkaar, kan ik dan ook 60 kg benchpressen maar dan 4 x achterelkaar?
ik zei dat ik bij de 60 was (kleine leugen) maar nog steeds vinden ze dat belachelijk weinig voor iemand die een half jaar traint.
als ik naar hun lichaam kijk, zie ik dat ze ongeveer net zo veel zijn vooruitgegaan als ik, dus ja
kan iemand sterker zijn met meer herhalingen terwijl die persoon ongeveer even lang is en even zwaar is en ongeveer even gespierd lijkt?
als ik zo kijk deed ik altijd mijn best om die 50 kg te halen, zou ik snel naar eventueel de 70 kg kunnen gaan door harder te trainen en meer te pushen?
 
Mss reageren ze beter op trainingen. Mss trainen ze harder dan jij. Mss moet jij wat harder gaan trainen.Mss waren ze al sterker voor ze begonnen te trainen dan jij.

Mss is je dieet kut waardoor je niet sterker wordt.

50 kg bench is niet zoveel als je zelf 73 weegt.

En waarom de bench als voorbeeld? Vind je dat de belangrijkste oefening ofzo?

Als je blijft trainen en goed eten dan zal het wel vooruitgaan.
 
ik bench press maar 2 weken en toen ik begon begon ik met 30 kg.
mijn lichaam moest erg wennen aan de oefening en nu gaat het veel makkelijker.
misschien bench press ik meer als ik het een maand of 2 doe, wie weet...
ik vind het gwn k*t dat ze meer presse :D
 
hoeveel bench prees jij als ik vrage mag?
 
ik bench press maar 2 weken en toen ik begon begon ik met 30 kg.
mijn lichaam moest erg wennen aan de oefening en nu gaat het veel makkelijker.
misschien bench press ik meer als ik het een maand of 2 doe, wie weet...
ik vind het gwn k*t dat ze meer presse :D

Als je er nog maar net mee bezig bent moet je wrs nog wennen aan de oefening.

Ik zou nog effe afwachten.
 
hoeveel bench prees jij als ik vrage mag?

Ik benchpress niet meer (schouderproblemen). Enkel nog dumbbels.

Vroeger deed ik incline bench met 90 kg .Plat benchen deed ik niet zo vaak.Maar ben zelf begonnen met maar 40 kg.Ik woog toen een 55 kg.
 
Ik benchpress niet meer (schouderproblemen). Enkel nog dumbbels.

Vroeger deed ik incline bench met 90 kg .Plat benchen deed ik niet zo vaak.Maar ben zelf begonnen met maar 40 kg.Ik woog toen een 55 kg.
ah nice :lifter:
 
Gwn meer vreten boy. En starting strength schema doen dan crush je ze binnen no time de moeder.
 
halloo

ik hou het ff kort ...
mijn vrienden trainen bij een andere sportschool dan ik
we zijn tegelijk begonnen.
nu hoor ik (zonder bewijs) dat ze 80 kg benchpressen ( na een f*cking half jaar)
terwijl ik zo zielig bij de 50 kg ben.
Er zullen altijd mensen zijn die meer kunnen pressen, sq of deadliften binnen dezelfde of kortere tijd. Ga in principe alleen van jezelf uit en mocht je jezelf motiveren door prestaties van anderen is dat prima. Waarschijnlijk, en vat dit niet verkeerd op, lig je als een dode paling te banken. Dat is bij vrijwel elke beginner. Daar valt de grootste winst te pakken. Daarnaast moet je frequent pressen zonder het te overdrijven. Ga voor balans en ga voor techniek. Twee weken bankdrukken is echt helemaal niks. Ga als beginner pakweg drie keer per week trainen en pak je hele lichaam aan met goede oefeningen. Volhouden en het zal zich uitbetalen. Hoe snel is niet te zeggen, heb geduld.
 
Er zullen altijd mensen zijn die meer kunnen pressen, sq of deadliften binnen dezelfde of kortere tijd. Ga in principe alleen van jezelf uit en mocht je jezelf motiveren door prestaties van anderen is dat prima. Waarschijnlijk, en vat dit niet verkeerd op, lig je als een dode paling te banken. Dat is bij vrijwel elke beginner. Daar valt de grootste winst te pakken. Daarnaast moet je frequent pressen zonder het te overdrijven. Ga voor balans en ga voor techniek. Twee weken bankdrukken is echt helemaal niks. Ga als beginner pakweg drie keer per week trainen en pak je hele lichaam aan met goede oefeningen. Volhouden en het zal zich uitbetalen. Hoe snel is niet te zeggen, heb geduld.

Harpep vindt dit realistisch
 
Zeker die dode paling :)

Leuke variatie ook, de 'dead eel bench press'. :D

Maar voor de TS nog even in perspectief: Persoonlijk ligt mijn 1RM op de BP rond de 160kg op dit moment, Jezza heeft volgens mij wel eens 185kg gedaan 'small style'als ik me niet vergis.


Leuk, misschien zelfs garant voor wat oooo en aaaah momenten, maar in vergelijk kijk ik dan -bij wijze van spreken- weer op tegen de T-rex bench press capaciteiten van Tymboo. (met zijn dik boven de 200kg 1RM)

TS zal daarom zijn eigen plan moeten trekken in binnen dat kader voldoening moeten zien te behalen.
 
Leuke variatie ook, de 'dead eel bench press'. :D

Maar voor de TS nog even in perspectief: Persoonlijk ligt mijn 1RM op de BP rond de 160kg op dit moment, Jezza heeft volgens mij wel eens 185kg gedaan 'small style'als ik me niet vergis.


Leuk, misschien zelfs garant voor wat oooo en aaaah momenten, maar in vergelijk kijk ik dan -bij wijze van spreken- weer op tegen de T-rex bench press capaciteiten van Tymboo. (met zijn dik boven de 200kg 1RM)

TS zal daarom zijn eigen plan moeten trekken in binnen dat kader voldoening moeten zien te behalen.

Zo een beetje als de slappe dweil squat ook bekend als wet rag squat.
 
TS bedenk voor jezelf wat je doel is. Ga je voor het powerliften, dan kan je naar de gewichten kijken. Ga je voor het bodybuilden, laat dan het ego lifting voor wat het is en focus op progressie in massa
 
Een goede techniek met een realistisch gewicht is veel belangrijker dan je ego strelen en zal je uiteindelijk meer opleveren :)
Verder hebben sommige mensen gewoon meer aanleg voor bepaalde oefeningen, ikzelf ben ook een beroerde bencher, met een max rond de 90, maar dat betekent niet dat ik geen massa bouw ;)

Ik zou als ik jou was een gestructureerd schema als stronglifts of starting strength gaan volgen en focussen op aankomen (0.3-0.5 kilo per week), dan gaat je bench vanzelf als een trein vooruit en zul je dikke progressie maken!
 
ik heb nooit eerder gebench presst, vooral omdat het altijd bezet was. ook heb ik geen spotter :bang:
in principe wil ik alleen maar bench pressen omdat ik over een half jaar met hen ga trainen en niet zo ver laag zijn in gewicht.
misschien is dit wel een beetje een powerliftermentaliteit, maar ja voor bench press mag dat voor mij wel.
de andere oefeningen doe ik wel normaal
ik kan wel meer squatten dan hen :rocknana:
 
Dit is geen powerlift mentaliteit, dit is gewoon een kwestie van ego ;)
Ga gestructureerd trainen en eten en je bench gaat vanzelf omhoog, vergelijk jezelf niet met anderen maar met jezelf, probeer iedere training iets sterker te zijn dan die ervoor, dan kom je er vanzelf. En accepteer dat iedereen anders is en sommige mensen meer aanleg kunnne hebben voor een oefening. Het leven is niet eerlijk :P

Als je een beetje normaal bencht heb je alleen bij max effort sets een spotter nodig, gewoon realistisch zijn over of je nog een rep kunt of niet. Als het waarschijnlijk niet gaat > niet proberen. Als je het misschien kunt kun je hem echt wel in het rek krijgen zelfs als je de lift niet kunt voltooien. Of je legt de bar op je borst en rolt hem naar je heup waarna je rechop gaat zitten en de bar op de grond kunt leggen.
 
hmm dat kan ik wel doen
over 2 dagen ga ik weer bench pressen en pak ik 70kg xd
 
Dus jij maakt sprongen in gewicht van 10+ kilo?? Dat lijkt mij niet verstandig, ik krijg de indruk dat je schema niet erg gestructureerd is en dat gaat je vooruitgang niet bevorderen. Hoe ziet je trainingsschema er precies uit?
 
ik heb niet echt een gestructureerd schema, maar eerder dat ik doelen zet
en in het einde van deze zomer wil ik 70 kg kunnen benchen
ik doe aan 5x5 maar soms ook aan 3x10
 
Back
Naar boven