AndroidHealthClinic

Te veel koolhydraten?

Bezoekers in dit topic

Foetus

Novice
Lid geworden
2 sep 2014
Berichten
23
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
102kg
Vetpercentage
12%
Dag mannen,

Mijn doel is om vet te verbranden zonder echt te crashen. Na 12 weken heb ik inmiddels 2% vet verband.
Denken jullie dat ik te veel koolhydraten neem waardoor verbanding van vetten niet optimaal gebeurt?
Kan ik pasta vervangen door een gainer-shake?
Is de tijdstip van mijn maaltijden juist?
Ik had gelezen dat de beste verhouding 50/20/30 is? Hoe kan ik de EKV-verhouding best aanpassen?


Trainingschema: 1 uur kracht en 45 min cardio.
Training: 4 keer per week
Stats:
Leeftijd: 29 jaar
Lengte: 185 cm
Gewicht: 102,8 kg
Vet%: 14%
BMR: +-3300 caloriën --> Vreemd want ik neem +-2800 cal/dag op en val niet af. Dus dit is voor mij ideaal.

Merci voor jullie reacties!:o

IMG_20160720_160938.jpg
 
Denken jullie dat ik te veel koolhydraten neem waardoor verbanding van vetten niet optimaal gebeurt?

Nee: vet verbrandt je door onder jou (Kcal) behoefte te eten / drinken (inname dus)

Kan ik pasta vervangen door een gainer-shake?

Alles kan, maar waarom wil je dit ? Je wil immers vet lozen / een Gainer neem je om je Kcal's op te schroeven als je niet genoeg binnen krijgt bijv.

Ik had gelezen dat de beste verhouding 50/20/30 is? Hoe kan ik de EKV-verhouding best aanpassen?

Ik zou de App "My Fitness Pal" gebruiken, dan kun je alles tracken
 
Je vetten mogen wel omhoog zie ik, dat gaat juist bij dragen aan een goed metabolisme
 
Hoi!

Ik moet eerlijk bekennen dat 2% vrij weinig vind in 12 weken. Blijkbaar gaat er iets niet helemaal goed.
Of je onderhoud is niet juist berekend, of je eet toch net iets meer dan je noteert / denkt. Dit kan onbewust zijn door een verkeerd ingevuld kcalaantal op bijv. myfitnesspal, maar het zou toch best sneller kunnen.

Wat je eet maakt eigenlijk geen bal uit. Zolang jij minder eet dan je verbruikt val je af, of dat nu op een american pizza is of op bleekselderij doet er niet toe.

Wat mensen vaak nog wel eens willen denken is dat VET slecht is. Dat je beter eiwit en KH kunt nemen. Grootste onzin ever. Vet is je vriend, ook in de cut. 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, rond de 2,2 tot 2,5gram eiwit per kg lichaamsgewicht en alles wat over is kun je opvullen met koolhydraten. Of met meer eiwitten en vet. Maar net waar je je goed bij voelt.

Ik merk altijd, maar ik ben een vrouw, dat ik sneller afval als ik minder koolhydraten neem. Ik zou je onderhoud en ook je voedingsschema nog eens onder de loep nemen.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Nee: vet verbrandt je door onder jou (Kcal) behoefte te eten / drinken (inname dus)



Alles kan, maar waarom wil je dit ? Je wil immers vet lozen / een Gainer neem je om je Kcal's op te schroeven als je niet genoeg binnen krijgt bijv.



Ik zou de App "My Fitness Pal" gebruiken, dan kun je alles tracken
zouden de gluten in de pasta vetverbranding tegengaan?
 
Of je leest niet of je zit te trollen :hello:
 
Hoi!

Ik moet eerlijk bekennen dat 2% vrij weinig vind in 12 weken. Blijkbaar gaat er iets niet helemaal goed.
Of je onderhoud is niet juist berekend, of je eet toch net iets meer dan je noteert / denkt. Dit kan onbewust zijn door een verkeerd ingevuld kcalaantal op bijv. myfitnesspal, maar het zou toch best sneller kunnen.

Wat je eet maakt eigenlijk geen bal uit. Zolang jij minder eet dan je verbruikt val je af, of dat nu op een american pizza is of op bleekselderij doet er niet toe.

Wat mensen vaak nog wel eens willen denken is dat VET slecht is. Dat je beter eiwit en KH kunt nemen. Grootste onzin ever. Vet is je vriend, ook in de cut. 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, rond de 2,2 tot 2,5gram eiwit per kg lichaamsgewicht en alles wat over is kun je opvullen met koolhydraten. Of met meer eiwitten en vet. Maar net waar je je goed bij voelt.

Ik merk altijd, maar ik ben een vrouw, dat ik sneller afval als ik minder koolhydraten neem. Ik zou je onderhoud en ook je voedingsschema nog eens onder de loep nemen.

Succes.
He, bedankt voor uw reactie. Je kan gelijk hebben hoor, ik denk ook dat mijn porties niet juist gewogen zijn.

Ik ben echter niet met alles akkoord wat je zegt:

VETTEN
Verzadigde vetten en transvetten kan je niet vergelijken met onverzadigde. Het zijn echter onverzadigde vetten die je nodig hebt.


EIWITTEN
qua eiwitten; je moet tussen 1.5 à 2.0 gram/kg lichaamsgewicht nemen. Alles daarboven zet zich om in vetten.

MINDER ETEN
Verder, het is niet mijn bedoeling om af te vallen, maar wel om vetten te verbranden en mijn lichaamsgewicht te behouden. Kcal uit een american pizza of groenten kan je niet vergelijken ;)
 
Als je het zo "goed" weet allemaal. Wat kom je hier dan doen ?
:dontfeed:
 
Of je leest niet of je zit te trollen :hello:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik geen vetten verbranden indien ik steeds mijn bmr haal?
 
Dit is echt grote bullshit, stuk voor stuk.
He, bedankt voor uw reactie. Je kan gelijk hebben hoor, ik denk ook dat mijn porties niet juist gewogen zijn.

Ik ben echter niet met alles akkoord wat je zegt:

VETTEN
Verzadigde vetten en transvetten kan je niet vergelijken met onverzadigde. Het zijn echter onverzadigde vetten die je nodig hebt.
Transvetten zijn niet bijzonder gezond, maar verzadigde en onverzadigde heb je beide nodig. je lichaam kan wel zelft onverzadigde uit verzadigde maken als dit nodig is.

qua eiwitten; je moet tussen 1.5 à 2.0 gram/kg lichaamsgewicht nemen. Alles daarboven zet zich om in vetten.
Eiwitten boven de 1.5/2 gr/kg bw zetten zich niet om in vetten. Ten eerste is deze grens niet zo scherp. Ten tweede worden eiwitten gebruikt voor verschillende lichaamsprocessen en het overschot wordt omgezet in glucose en vervolgens met de rest van je carbs verbruikt voor verbranding/opslag.

Verder, het is niet mijn bedoeling om af te vallen, maar wel om vetten te verbranden en mijn lichaamsgewicht te behouden. Kcal uit een american pizza of groenten kan je niet vergelijken ;)
Dit kan niet tegelijk op een substantieel niveau. En kcal uit een pizza en groente kun je prima vergelijken. Een kcal is een kcal. de micro's zullen verschillend zijn maar dat is een heel andere discussie.

Ik zou dit topic maar gaan lezen, je hebt nog veel te leren:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/
 
He, bedankt voor uw reactie. Je kan gelijk hebben hoor, ik denk ook dat mijn porties niet juist gewogen zijn.

Ik ben echter niet met alles akkoord wat je zegt:

VETTEN
Verzadigde vetten en transvetten kan je niet vergelijken met onverzadigde. Het zijn echter onverzadigde vetten die je nodig hebt.


EIWITTEN
qua eiwitten; je moet tussen 1.5 à 2.0 gram/kg lichaamsgewicht nemen. Alles daarboven zet zich om in vetten.

MINDER ETEN
Verder, het is niet mijn bedoeling om af te vallen, maar wel om vetten te verbranden en mijn lichaamsgewicht te behouden. Kcal uit een american pizza of groenten kan je niet vergelijken ;)

onzin.
 
Verbranden van vet gaat via een geheel ander systeem en gebeurt pas (meest efficient) bij tekort aan makkelijkere energiebron als carbs/glycogen storage. Dat betekent als je echt zo graag "vet" meer of beter wilt gaan verbranden ander E/K/V voedingsschema en principe. Kom je op keto uit i guess..
 
Verbranden van vet gaat via een geheel ander systeem en gebeurt pas (meest efficient) bij tekort aan makkelijkere energiebron als carbs/glycogen storage. Dat betekent als je echt zo graag "vet" meer of beter wilt gaan verbranden ander E/K/V voedingsschema en principe. Kom je op keto uit i guess..
Daar moet je wel bij vermelden dat hij pas lichaamsvet zal kwijtraken als hij in een calorie tekort zit, wat ook gebeurt met een normaal dieet.
 
Ik zal nog eens de moeite doen betweters van info te voorzien....

Dan wordt het dus tijd je porties goed af te wegen. Succes hoor.

13754382_1109768419111439_7309523883036081685_n.png
 
:roflol:

Ik heb gisteren in diverse nieuwe topics info gegeven en ik kreeg overal zo'n soort reactie terug... Then why ask mennn :( Het is weer zomer zeker....

Ik geef iig op.

Elk jaar weer hetzelfde liedje, rond nieuwjaar komt de nieuwe charge :roflol:
 
Verbranden van vet gaat via een geheel ander systeem en gebeurt pas (meest efficient) bij tekort aan makkelijkere energiebron als carbs/glycogen storage. Dat betekent als je echt zo graag "vet" meer of beter wilt gaan verbranden ander E/K/V voedingsschema en principe. Kom je op keto uit i guess..
Waarom zou bijvoorbeeld 400 kcals onder onderhoud met keto effectiever zijn dan 400 onder onderhoud met high carb?
 
Back
Naar boven