XXL Nutrition

Poland Syndrome (PS)

Bezoekers in dit topic

Bonk

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 jul 2014
Berichten
666
Waardering
360
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Hallo Bodybuilders,

Ik vraag me af of hier ook mensen op het forum zitten met Poland Syndrome. Eventueel ook mensen die ervaring hebben met dit icm bodybuilding, hier zou ik graag mee in contact komen.

Poland syndroom houd in dat je zonder borstspier(en) en/of misvormde arm/hand wordt geboren. Zelf ben ik geboren zonder linker borst, ik denk dat ik ongeveer 3/4 mis. Dit is ongeveer 5 jaar geleden geopereerd, ze hebben de onderste spier van mijn bovenrug omgeklapt en hier mijn linkerborst mee gevormd. Hierdoor heb ik een 'gat' bij mijn rug.

Ik heb erg lang gewacht met het delen van dit, maar ben benieuwd hoe mensen er over denken en misschien kan ik met anderen in contact komen.

2 jaar geleden ben ik begonnen met bb. Als ecto kwam ik van de 60kg vp~8% op 185cm, ondertussen weeg ik 80kg vp~11-12%. Foto's ben ik nog niet echt van plan te plaatsen, misschien in de toekomst..

Hopelijk kan ik andere mensen met poland helpen, mag ook via een prive berichtje!


Leon
 
Zelf geen ervaring mee maar zie wel dat er meerdere mensen toch de sport beoefenen:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=1702081
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=169382803
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=131247793
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=109925311

https://www.google.be/webhp?sourcei...spv=2&ie=UTF-8#q=poland syndrome bodybuilding

Er is wel wat over te vinden, zelf transformation vids en motivational vids.

Succes iig, hoop dat je via deze manier wat mensen kan vinden die hun ervaring kunnen delen :wl:
 
Ik heb wel contact met een aantal engelsen, maar ben toch benieuwd of er hier ook nederlanders zijn. :)

Bedankt voor je reactie!
 
pics? waarom heet het eigenlijk poland syndroom?
 
Ik heb het rusland syndroom. Geboren met misvormd hoofd.

klinkt wel heftig man. (als je srs bent ofc)
 
pics? waarom heet het eigenlijk poland syndroom?
It was first named in 1962 by Patrick Clarkson, a New Zealand-born British plastic surgeon working at Guy's Hospital and Queen Mary's Hospital, London. He noticed that three of his patients had both a hand deformity and an underdeveloped breast on the same side. He discussed this with his colleague at Guy's Hospital, Dr Philip Evans, who agreed that the syndrome was "not widely appreciated". Clarkson found a reference to a similar deformity published by Alfred Poland, over a hundred years earlier in Guy's Hospital reports, in 1841.[5] Clarkson was able to find the hand specimen dissected by Poland, which was still held in the hospital pathology museum.
 
Ik ben ook wel weer benieuwd hoe dit eruitziet, ik kan me goed voorstellen dat je terughoudend bent met het tonen van je "handicap", maar ik ben wel erg benieuwd wat ik me erbij moet voorstellen.
 
Haha ja jongens het is serieus, geen idee waarom het poland heet maar dat was de diagnose.

Ik had eerlijk gezegd al wel reacties verwacht op mijn avatar aangezien je daar duidelijk kan zien dat de rugspier daar gedeeltelijk is weggehaald.

Ik sluit niet uit dat ik een foto plaats maar voel me er nog niet 100% bij. Vandaag borst getraind en als ik verschillende gewichten aan beide kanten heb kijken mensen je vaak wel vreemd aan en soms krijg je fijne opmerkingen haha.. ik probeer om het verschil tussen borst minder op te laten vallen door meer de aandacht op mijn schouders en armen te leggen. En wil nog een tattoo over mijn linker borst, dan zal het niet heel erg meer opvallen hoop ik
 
Het is dat je het zegt van je avatar anders had ik er niet iets opmerkelijks bij gedacht. Eigenlijk nog amper te zien (links?).
 
Inderdaad links. Ik zie het zelf heel goed natuurlijk, dan lijkt het alsof iedereen het goed ziet...
 
Inderdaad links. Ik zie het zelf heel goed natuurlijk, dan lijkt het alsof iedereen het goed ziet...
Vind dat het op je avatar eigenlijk niet echt opvalt hoor :D
Op dit moment heb je dus wel een 'borstspier'? In dit geval denk ik dat er altijd wel een verschil in vorm zal zijn maar als je wat massa hebt en een niet te laag vetpercentage kan je dat nog goed verbergen denk ik. Weet natuurlijk niet in welke mate de verschillen zijn, heb er geen ervaring mee.
 
Ik heb inderdaad een soort borstspier, er zal inderdaad altijd verschil blijven en is niet weg te werken door op een andere manier te trainen.

Ik kom ook nog niet echt verder met meer gewicht, aangezien alle spieren er omheen alles wat de borstspier doet moeten opvangen.

Gister met bankdrukken zit mijn max altijd rond de 60kg, zodra ik meer doe raak ik uit evenwicht en is het erg lastig recht te stoten. Heb wel eens geprobeerd om dan rechts 5kg extra te doen maar dan ben je zo erg bezig met balanseren en de stang rechthouden dat de oefening niet echt goed uitgevoerd wordt.
Met losse dumbels zit ik rond de 22kg als ik beide armen hetzelfde gewicht neem, soms neem ik dan rechts meer max 28kg en links 20-22 maar merk dat mijn kracht erg achterloopt.

Ben nu wel bezig met proberen meer gewicht te pakken, probeer zoveel mogelijk verschillende oefeningen zodat ik de juiste vind.
 
Nog steeds niemand zich aangemeld met hetzelfde? :fa:
 
Ik heb mijn twijfels bij die assymetrische belasting. Maar misschien is dat anders wanneer de grootte van de spieren aan de weerszijden zich niet verhouden tot elkaar.

Ik heb een rudimentair brein, ik weet niet of dat dit jouw aandoening afdoende benaderd. Maar volgens mij zijn hersens ook een spier!?
 
Mijn 'gemaakte' borstspier werkt niet als een borstspier, dus de kracht is er gewoon niet met een borstoefening. Aangezien ik mijn goede borstspier wel wil laten groeien heb ik weinig keuze.

Poland is wel wat uitgebreider dan alleen borst, vaak gaat het ook om een klein/misvormt handje en er kan ook iets anders zijn aan je biceps. Mijn linker heeft bijvoorbeeld een hogere piek dan mijn rechter, dit is wel amper en valt bijna niet op.

Rudimentair brein heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
 
http://www.zol.be/sites/default/fil...unde/ingrepen/borstasymmetrie_tekening_3a.png

om het te verduidelijken voor de mensen die niet snappen wat ts bedoeld, ze gebruiken dus je lats als nieuwe borstspier. Bij de avatar van TS zie je dus ook dat hij daar wat mist aan 1 kant.

functie van deze nieuwe borstspier zal niet hetzelfde zijn als een borstspier doordat de origo (beginpunt) niet op dezelfde plek zit als waar de borst spier hoort te beginnen.
 
http://www.zol.be/sites/default/fil...unde/ingrepen/borstasymmetrie_tekening_3a.png

om het te verduidelijken voor de mensen die niet snappen wat ts bedoeld, ze gebruiken dus je lats als nieuwe borstspier. Bij de avatar van TS zie je dus ook dat hij daar wat mist aan 1 kant.

functie van deze nieuwe borstspier zal niet hetzelfde zijn als een borstspier doordat de origo (beginpunt) niet op dezelfde plek zit als waar de borst spier hoort te beginnen.

Ja inderdaad, had niet in de gaten dat ze zo'n groot gedeelte hebben gepakt van mijn rug. Nu snap ik wel waarom sommige dingen echt niet lukken :o


Voor jouw posts had ik hier nog nooit over gehoord :o

Er zijn ook veel verschillende vormen hier in, volgens mij zei de chirurg mij toen dat 1 op de 10.000 PS heeft? Lijkt me overdreven maar via fb en forum ben ik er al veel tegen gekomen.


Ik heb al een aantal patiënten gevolgd met Poland syndroom. Als je medische vragen hebt, mag je ze stellen.

Dat is wel interessant. Ook deze versie?

Enig idee wat die verlegde spier aan kan? Soms bij een verkeerde/te zwarte beweging trekt hij zo hard naar mijn zij dat het voelt alsof hij elk moment kan losscheuren? (niet letterlijk maar trekt heel erg)

Ook kan ik de spier niet rekken, dus moet soms zo'n naar gevoel gewoon uitzitten en hopen dat ik er niet teveel spierpijn in krijg.
 
Back
Naar boven