Fitness Seller

Sticky Het grote wie/wat te volgen om te leren over training/voeding topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is al eerder gesuggereerd maar ik vind hem behoorlijk uhh 'creatief' in de uitspraken die hij doet en wetenschappelijke onderbouwing onderbreekt nogal eens bij uitspraken die dat wel vereisen (zowel in de zin dat hij de onderbouwing niet geeft als dat hij die niet bestaat)

dit is 1 van de eerste en meteen t laatste van m wat ik serieus gelezen heb http://www.benpakulski.com/uncategorized/how-one-can-of-diet-coke-kills-all-muscle-gains/
Legendarisch artikel.
 
Dat is inderdaad het struikelblok wat jezelf dingen eigen maken mbv het internet betreft, een overvloed aan informatie en zeker niet alles klopt. Ik denk dat je zoiets het beste al doende leert.

Mijn doel met dit topic was dan ook om alleen maar high quality bronnen te noemen zodat ook de leek dingen kan lezen met enige zekerheid dat het klopt. Niemand is natuurlijk perfect, maar om maar een voorbeeld te noemen is de kans wel extreem groot dat als Brad Schoenfeld een uitspraak doet over iets hypertrofie gerelateerds dat dat een vrij juiste uitspraak is aangezien er maar weinig mensen zijn met meer kennis van het onderwerp dan hij.

Heb de lijst al een tijd niet meer bijgewerkt, zal het binnenkort weer even doen. :)

In navolging hier op: http://wholehealthsource.blogspot.nl/2016/07/nusi-funded-study-serves-up_6.html hoe waardevol is dit?
 

niks spectaculairs of nieuws maar wel een mooie en methodologisch sterke bevestiging van wat al sterk vermoed werd: dat low carb of keto helemaal geen magische metabole voordelen biedt wat fat loss betreft, iets wat wel door allerlei voorstanders hiervan verkondigd wordt.

onderzoek kan hartstikke waardevol zijn ook al blijkt er eigenlijk niks nieuws uit. uiteindelijk is het het totaal aan bronnen (uiteraard rekening houdend met relevantie en sterkte van individuele bronnen) waar je conclusies uit trekt. met studies zoals deze out there kan je nogal moeilijk blijven claimen dat keto calorie-for-calorie significante voordelen biedt wat fat loss betreft.
 
[Link niet meer beschikbaar]

hele fijne boeken imo. zeker het gedeelte over VIF en periodisatie is heel nuttig en praktisch, misschien iets om bij het 3DMJ kopje te zetten?
 
niks spectaculairs of nieuws maar wel een mooie en methodologisch sterke bevestiging van wat al sterk vermoed werd: dat low carb of keto helemaal geen magische metabole voordelen biedt wat fat loss betreft, iets wat wel door allerlei voorstanders hiervan verkondigd wordt.

onderzoek kan hartstikke waardevol zijn ook al blijkt er eigenlijk niks nieuws uit. uiteindelijk is het het totaal aan bronnen (uiteraard rekening houdend met relevantie en sterkte van individuele bronnen) waar je conclusies uit trekt. met studies zoals deze out there kan je nogal moeilijk blijven claimen dat keto calorie-for-calorie significante voordelen biedt wat fat loss betreft.
Dit soort studies op een 'metabolic ward' zijn wel de mooiste. Het keto dieet komt er helemaal niet gunstig uit, nee. Al zou de lengte van de studie wel een stuk langer mogen zijn, want de eerste paar weken zijn mi. toch nog veel ingeregelen van de ketogene staat. Het zou best kunnen zijn dat het initiele spierverlies weer teruggedraaid kan worden na enkele maanden.
 
Dit betrouwbaar?
sorry voor de late reactie

greg knuckols van strengtheory benadert de onderwerpen vanuit een erg wetenschappelijke hoek en doet dit zorgvuldig en uitgebreid. schrijft met enige regelmaat wel stukken die echt een nieuw idee of een nieuwe kijk op iets behandelen.

het enige minpuntje aan greg vind ik zelf dat hij in gevallen waar de wetenschappelijke data er niet is soms nogal bijzondere meningen heeft of er redelijk op los speculeert. maar dat merk je als lezer vanzelf als je meer leest over hetzelfde onderwerp van andere schrijvers.

over het algemeen voor de meeste lezers zeer leerzaam denk ik
 
waar ik me nog het meest aan erger is dat eindeloze geadverteer voor die nieuwsbrief en zijn super geweldige 28 FREE PROGRAMS
 
Ik ga mezelf schaamteloos promoten. Ik denk echt dat je er wat aan hebt om mij te volgen ;)

www.nutritiontactics.com

Ik heb net het meest insane detailleerde artikel ooit geschreven over spier-eiwitsynthese, dat is zal hier wel goed in de smaak vallen:
http://www.nutritiontactics.com/measure-muscle-protein-synthesis/
Cool! Interessante focus en publicaties heb je ook. Zal je toevoegen aan het lijstje.

Hey dat is een Galen 2.0
*zucht* nog meer wikipediatermen
 
Back
Naar boven