Fitness Seller

Sweetdreamss (are made of these) log

Bezoekers in dit topic

Dus eerst gewoon andere oefeningen doen tot ik sterk genoeg ben voor een echte pullup?

Je kunt ook op een box of bankje gaan staan om jezelf een beetje met de benen bij te duwen :)
 
Het cutten gaat echt kut. Ik zit op netto gemiddeld 2220 cal deze week (vandaag 2350 zelfs) wat zo ongeveer mijn behoefte is. Punt is dat ik nooit meer iets na het avondeten eet, want tegen die tijd zit ik al boven m'n limiet. Ik voel me echt zwak, maar honger maakt een mens ook zwak dus dan geef ik toe. Ik eet dan wel gezonde dingen als fruit, maar het tikt toch aan. Advies?
De verhoudingen van je maaltijden veranderen naar meer groenten en minder rijst/brood/aardappelen/deegwaren.
 
Het cutten gaat echt kut. Ik zit op netto gemiddeld 2220 cal deze week (vandaag 2350 zelfs) wat zo ongeveer mijn behoefte is. Punt is dat ik nooit meer iets na het avondeten eet, want tegen die tijd zit ik al boven m'n limiet. Ik voel me echt zwak, maar honger maakt een mens ook zwak dus dan geef ik toe. Ik eet dan wel gezonde dingen als fruit, maar het tikt toch aan. Advies?:treuren::treuren:

Echt nergens voor nodig om je 'zwak' te voelen. Hongergevoel is gewoon een legitiem aspect van een dieet waar je rekening mee dient te houden want een dieet is immers niks waard als je het niet vol kunt houden. Heb je al eens geprobeerd relatief low carb en high protein/fat te eten? Koolhydraten zijn over het algemeen een stuk minder verzadigend dan vetten/eiwitten en aangezien je 60/20/20 eet zou dat misschien een reden kunnen zijn dat het lastiger vol te houden is (naast het feit dat je een vrouw bent en vrouwen gewoon een beetje genaaid zijn wat dieten betreft tov mannen). Geen idee wat high protein/fat voeding voor een veganist precies zou moeten zijn though :roflol:, maar dat weet jij vast wel.

In ieder geval ophouden met je zwak voelen omdat je worstelt met je dieet, want dat is hartstikke normaal. Niet iedereen is of kan een stoïcijnse dieetmachine zijn, ook dat is gewoon zwaar onderhevig aan genen.
 
En verder ben ik in shock dat Vegan Gains (YouTuber) een vriendin blijkt te hebben, daar gaat m'n ego. Rip
Die kerel is toch compleet gestoord, wat een gek zeg.

Van alle vegan missionarissen vind ik Durianrider wel de minst enge.
 
De verhoudingen van je maaltijden veranderen naar meer groenten en minder rijst/brood/aardappelen/deegwaren.

Ik eet al 400 gram groente zo weg:D 3 boterhammen is ook niet extreem en same voor die 75 gram rijst. Misschien moet ik gewoon minderen met m'n fruit haha. (Ik eet zo 8 stuks fruit weg:rolleyes:) Ff komkommer inslaan om op te snacken zo.

Echt nergens voor nodig om je 'zwak' te voelen. Hongergevoel is gewoon een legitiem aspect van een dieet waar je rekening mee dient te houden want een dieet is immers niks waard als je het niet vol kunt houden. Heb je al eens geprobeerd relatief low carb en high protein/fat te eten? Koolhydraten zijn over het algemeen een stuk minder verzadigend dan vetten/eiwitten en aangezien je 60/20/20 eet zou dat misschien een reden kunnen zijn dat het lastiger vol te houden is (naast het feit dat je een vrouw bent en vrouwen gewoon een beetje genaaid zijn wat dieten betreft tov mannen). Geen idee wat high protein/fat voeding voor een veganist precies zou moeten zijn though :roflol:, maar dat weet jij vast wel.

In ieder geval ophouden met je zwak voelen omdat je worstelt met je dieet, want dat is hartstikke normaal. Niet iedereen is of kan een stoïcijnse dieetmachine zijn, ook dat is gewoon zwaar onderhevig aan genen.

Mijn lichaam heeft idd wss ook zo iets van 54kg is laag zat, nu stoppen we met afvallen. Ook omdat ik van de 60 kom. Maar Lisa denkt daar anders over haha.

Ik heb geëxperimenteerd met meer vetten, tm 30% van m'n voeding gaat dat maar daarna voel ik me niet meer energiek. Proteïne is wel echt lastiger als vegan, dus 20% kost me al wat rekenwerk.

Anyway 54.2kg net, we gaan voor onder de 54kg as woensdag:thumb:

Die kerel is toch compleet gestoord, wat een gek zeg.

Van alle vegan missionarissen vind ik Durianrider wel de minst enge.

Durian vind ik ook al redelijk ontspoord hoor, Briannajackfruitson vind ik atm de meest normale. Van de mannen sowieso Vegan Fitness TV dat stel, grootste inspiratie voor mij. Stel dat allebei wedstrijden doet en hun kinderen ook vegan opvoedt.
 
Ik vind Durianrider wel grappig.

Deze eetstoornis(no offence) aan je kinderen opdringen vind ik dan weer veel minder komisch. Volwassenen moeten lekker zelf doen waar ze zin in hebben, maar kinderen in de groei zou ik liever een completer voedingspalet aanbieden.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Ik vind Durianrider wel grappig.

Deze eetstoornis(no offence) aan je kinderen opdringen vind ik dan weer veel minder komisch. Volwassenen moeten lekker zelf doen waar ze zin in hebben, maar kinderen in de groei zou ik liever een completer voedingspalet aanbieden.
bijna hetzelfde als je kinderen een geloof opdringen.
 
Ik vind Durianrider wel grappig.

Deze eetstoornis(no offence) aan je kinderen opdringen vind ik dan weer veel minder komisch. Volwassenen moeten lekker zelf doen waar ze zin in hebben, maar kinderen in de groei zou ik liever een completer voedingspalet aanbieden.
In welke zin is veganisme een eetstoornis? :rolleyes:

bijna hetzelfde als je kinderen een geloof opdringen.
Inderdaad, vind ik ook niet kunnen.
 
In welke zin is veganisme een eetstoornis? :rolleyes:


Inderdaad, vind ik ook niet kunnen.
heb het helaas zelf meegemaakt als kind, een vader die predikant is geeft niet een prettige jeugd.
 
Ik vind Durianrider wel grappig.

Deze eetstoornis(no offence) aan je kinderen opdringen vind ik dan weer veel minder komisch. Volwassenen moeten lekker zelf doen waar ze zin in hebben, maar kinderen in de groei zou ik liever een completer voedingspalet aanbieden.

Dus elke veganist heeft een eetstoornis volgens jou? Lol dat zou niet best zijn:roflol:

bijna hetzelfde als je kinderen een geloof opdringen.

Mijn gezin is ook gelovig en ik niet dus ik weet er alles vanaf. Maar wat betreft die vegan kinderen op YouTube, 1 is 11 jaar en heeft voldoende inzicht om zelf te kiezen en de ander is 4 jaar maar lijkt er ook geen problemen mee te hebben. Ouders letten goed op de voedingsstoffen, en de kinderen lijken/ zijn kerngezond. Ik wil m'n kinderen later ook vegan opvoeden, maar als ze d'r klaar mee zijn mogen ze wat mij betreft vlees gaan eten hoor. (:

p.s. Het gapende gat in m'n maag gaat maar niet weg:sad: Ik heb nu al weer 1800 cal op en ik heb nog steeds honger. Veel nootjes op maar blijkbaar vult dat ook niet bij mij. Ik voel me echt onverzadigbaar alsof ik voor 10 man kan eten en dan nog trek heb. Heeel naar dit:fire:
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Dus elke veganist heeft een eetstoornis volgens jou? Lol dat zou niet best zijn:roflol:



Mijn gezin is ook gelovig en ik niet dus ik weet er alles vanaf. Maar wat betreft die vegan kinderen op YouTube, 1 is 11 jaar en heeft voldoende inzicht om zelf te kiezen en de ander is 4 jaar maar lijkt er ook geen problemen mee te hebben. Ouders letten goed op de voedingsstoffen, en de kinderen lijken/ zijn kerngezond. Ik wil m'n kinderen later ook vegan opvoeden, maar als ze d'r klaar mee zijn mogen ze wat mij betreft vlees gaan eten hoor. (:

p.s. Het gapende gat in m'n maag gaat maar niet weg:sad: Ik heb nu al weer 1800 cal op en ik heb nog steeds honger. Veel nootjes op maar blijkbaar vult dat ook niet bij mij. Ik voel me echt onverzadigbaar alsof ik voor 10 man kan eten en dan nog trek heb. Heeel naar dit:fire:
350gram oats :o bon appetit! :p

ik heb die show verder niet gekeken hoor.. zolang het niet te opdringerig gebeurt heb ik er ook totaal geen moeite mee hoor :)
 
I
Het cutten gaat echt kut. Ik zit op netto gemiddeld 2220 cal deze week (vandaag 2350 zelfs) wat zo ongeveer mijn behoefte is. Punt is dat ik nooit meer iets na het avondeten eet, want tegen die tijd zit ik al boven m'n limiet. Ik voel me echt zwak, maar honger maakt een mens ook zwak dus dan geef ik toe. Ik eet dan wel gezonde dingen als fruit, maar het tikt toch aan. Advies?:treuren::treuren:
p.s. Het gapende gat in m'n maag gaat maar niet weg:sad: Ik heb nu al weer 1800 cal op en ik heb nog steeds honger. Veel nootjes op maar blijkbaar vult dat ook niet bij mij. Ik voel me echt onverzadigbaar alsof ik voor 10 man kan eten en dan nog trek heb. Heeel naar dit:fire:

Honger is in eerste instantie ook een kwestie van wennen. Op een gegeven moment wordt het dan minder. Heb je snacks en calorierrijke dranken waarvan je denkt dat die eruit kunnen? Dan kan je weer wat meer eten. Of overdag kleinere porties eten zodat je 's avonds wat kan eten.

Je bent niet zwak als je honger hebt. Het is je natuurlijke instinct. Het is onderdeel van het proces en vaak leer je er mee omgaan. Het kost meestal wel tijd, maar nieuwe gewoontes aanleren doen dat ook.

Misschien kun je een deel van je rijst vervangen door peulvruchten. Grote dosis extra vezels ondanks dat je al er genoeg van binnen krijgt denk ik. Maar wellicht heeft het effect. Vezels verzadigen je.

Misschien kan je je voedingsschema weer posten zodat we tips kunnen geven.
 
Jon Venus is de normaalste veganist volgens mij, verspreidt wel een boel misinformatie maar ach. Mic. the Vegan is ook wel ok maar dat is een one trick pony (alles is aders dit aders dat, echt een typetje van 'als je alleen een hamer in je toolbox hebt dan lijkt elk probleem op een spijker').
 
beetje late to the party maar volgens die carrying capacity study is (grotendeels) vegetarisch dus de shit? eieren en melk all dayyy

e6f3b07bcb3e622beb1614dbc3c0b29a.png


edit
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan je je voedingsschema weer posten zodat we tips kunnen geven.

Goed idee, zal ik morgen weer doen! Ben nu bezig met het opstellen en neem al je tips mee:)

Bij diëten hoort trek/honger.

Trek je dat niet dan kan je gewoon verhuizen naar het pl gedeelte van dit forum :D

Haha zover was ik ja;) Maar om de boel nou te verzwijgen dat ik er last van heb nah.
Als je hardop scheldt, verlicht dat je pijn met 50% dus ik hoop dat hiervoor hetzelfde geldt haha.
Wat is dat pl gedeelte eigenlijk haha? Klinkt als de PLee van dit forum ofzo.

Update zondag 21 augustus
Geen idee of ik al gezegd had dat mn gewicht vandaag 54.2kg was dus weer ongeveer op het oude niveau.
Vandaag was prut qua eten, heel teleurstellend ja ikr: 2535 cal uit 367 carbs - 66 vet - 100 eiwit.
In de avond had ik zo'n fuck it bui van het is toch al verpest dan boeien die paar honderd cal erbij ook niet.
MAAR toen daarna dacht ik dom dom dom, dus toen zette ik die haat om in een goede training:flexing:

10 reps burpees
20 reps jump lunges
24 knee ups
15 reps sumo squats
2 min touwtje springen
24 walking lunges met 2x2kg
30 reps raised reverse lunges
15 reps jump squats

En dan dit nog een keertje herhalen:loopband:

Het ging echt heel lekker, veel minder vermoeiend dan twee weken geleden.
Misschien door meer eten, maar ook misschien door meer spieren:)

Morgen is een nieuwe week en ik heb weer mn motivatie terug en dat is het belangrijkste.
Ook begint school over een weekje weer en dat geeft iets van structuur - kan geen kwaad voor mij haha.
Dus we blijven positief ondanks dat ik gemiddeld deze week 2265:eek: cal op heb, 1715 netto;)
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Waar haal je al die carbs vandaan :roflol: dat moet toch echt 24/7 snoep/chocola/drinken dat geen water is/enz. rammen zijn. Geen fan van whole foods of?
 
Waar haal je al die carbs vandaan :roflol: dat moet toch echt 24/7 snoep/chocola/drinken dat geen water is/enz. rammen zijn. Geen fan van whole foods of?
is 367gr carbs veel dan? ik zit zonder groente al op de 950gr per dag. (alles uit bro food)
 
Dus elke veganist heeft een eetstoornis volgens jou? Lol dat zou niet best zijn:roflol:



Mijn gezin is ook gelovig en ik niet dus ik weet er alles vanaf. Maar wat betreft die vegan kinderen op YouTube, 1 is 11 jaar en heeft voldoende inzicht om zelf te kiezen en de ander is 4 jaar maar lijkt er ook geen problemen mee te hebben. Ouders letten goed op de voedingsstoffen, en de kinderen lijken/ zijn kerngezond. Ik wil m'n kinderen later ook vegan opvoeden, maar als ze d'r klaar mee zijn mogen ze wat mij betreft vlees gaan eten hoor. (:

p.s. Het gapende gat in m'n maag gaat maar niet weg:sad: Ik heb nu al weer 1800 cal op en ik heb nog steeds honger. Veel nootjes op maar blijkbaar vult dat ook niet bij mij. Ik voel me echt onverzadigbaar alsof ik voor 10 man kan eten en dan nog trek heb. Heeel naar dit:fire:

Ken niet veel 11 jarigen die voldoende inzicht en kennis hebben om zulke dingen te gaan beslissen zonder beinvloeding van de ouders.
 
Waar haal je al die carbs vandaan :roflol: dat moet toch echt 24/7 snoep/chocola/drinken dat geen water is/enz. rammen zijn. Geen fan van whole foods of?

Nope, niks ongezonds op. 150 gram carbs aan fruit al sowieso (blame de dadels), en dan nog 100 gram uit brinta en brood, en zoete aardappel tikt ook aan en dan nog wat overige producten
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Back
Naar boven