AndroidHealthClinic

intermittent fasting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Semy.

Cool Novice
Lid geworden
19 aug 2016
Berichten
144
Waardering
36
Lengte
1m64
Hi, :hello:

Een tijdje terug las ik al over If en nu kom ik het hier zo nu en dan ook tegen.
Hoewel ik al weet wat het inhoud, was ik toch benieuwd naar ervaringen.
Waarom doe jij wel (of juist niet) aan if en vanuit welke beweegredenen?
Waar is het volgens jou goed voor en is het geschikt voor tijdens een cut?
Ik ben bezig met gewicht verliezen en geen grote fan van (direct) ontbijten, maar wel veel trek in de avond nu ik onder mijn behoefte eet.
Dus wellicht een optie voor mij?
 
Intermittent fasting betekend dat je waarschijnlijk nog een groter deel van de dag trek zult hebben.
 
Intermittent fasting betekend dat je waarschijnlijk nog een groter deel van de dag trek zult hebben.
Ok, is het dan niet zo dat je het ontbijt overslaat en daardoor de rest van de dag iets meer kunt eten waardoor je weer langer verzadigd bent in de avond? Dat dacht ik namelijk
 
Heb jij het eens gedaan? 040B
 
Meerdere kleine(low cKal) maaltijden werkt beter voor mij persoonlijk. Ik kreeg toch de neiging te snoepen of zo.
Ik een gezin. Dan is het wel gezellig als je samen kunt ontbijten. Ook al eet ik een bak havermout, terwijl zij broodjes eten.

Maar is voor iedereen anders natuurlijk.

Skatermarvin doet IF geloof ik.
 
Ik neem me altijd voor er eens meer over te lezen, maar het komt er nooit van. Het schijnt gezond te zijn, en zou zelfs leiden tot vertraagde veroudering.
Zelf wil ik eerst zien dat ik mijn voeding op niveau krijg voor ik aan zo iets ga beginnen denken.
 
Kcal in vs kcal out minder eten dan je verbruikt en je verliest vet of je het nu in 1 uur doet of op 20....
 
Kcal in vs kcal out minder eten dan je verbruikt en je verliest vet of je het nu in 1 uur doet of op 20....
En daarmee negeer je doodleuk het meest belangrijke van een dieet: dieettrouw. Hoe goed een dieet wordt nageleefd. Bovendien zitten er wel degelijk verschillen in het effect op de lichaamscompositie afhankelijk van hoe je je eiwitinname partitioneert.

Hi, :hello:

Een tijdje terug las ik al over If en nu kom ik het hier zo nu en dan ook tegen.
Hoewel ik al weet wat het inhoud, was ik toch benieuwd naar ervaringen.
Waarom doe jij wel (of juist niet) aan if en vanuit welke beweegredenen?
Waar is het volgens jou goed voor en is het geschikt voor tijdens een cut?
Ik ben bezig met gewicht verliezen en geen grote fan van (direct) ontbijten, maar wel veel trek in de avond nu ik onder mijn behoefte eet.
Dus wellicht een optie voor mij?
Probeer het uit en kijk of het goed in je dagelijkse schema past en je het makkelijker vol te houden vindt dan een niet-IF-indeling. Het is nogal een persoonlijke aangelegenheid of het bevalt of niet.
 
Meerdere kleine(low cKal) maaltijden werkt beter voor mij persoonlijk. Ik kreeg toch de neiging te snoepen of zo.
Ik een gezin. Dan is het wel gezellig als je samen kunt ontbijten. Ook al eet ik een bak havermout, terwijl zij broodjes eten.

Maar is voor iedereen anders natuurlijk.

Skatermarvin doet IF geloof ik.
Kcal in vs kcal out minder eten dan je verbruikt en je verliest vet of je het nu in 1 uur doet of op 20....
Ja dat klopt, ik val ook wel af maar bij mij is het probleem meer dat ik sochtends geen honger heb, dat komt pas eind van de ochtend en savonds heb ik wel weer super honger en dan moet ik het doen met een bordje warm eten :D
 
En daarmee negeer je doodleuk het meest belangrijke van een dieet: dieettrouw. Hoe goed een dieet wordt nageleefd. Bovendien zitten er wel degelijk verschillen in het effect op de lichaamscompositie afhankelijk van hoe je je eiwitinname partitioneert.


Probeer het uit en kijk of het goed in je dagelijkse schema past en je het makkelijker vol te houden vindt dan een niet-IF-indeling. Het is nogal een persoonlijke aangelegenheid of het bevalt of niet.
Ik ga me nog eens verder er in verdiepen want geloof dat er ook nog verschillende varianten van zijn.
 
Ik ga me nog eens verder er in verdiepen want geloof dat er ook nog verschillende varianten van zijn.
Klopt, de leangainsmethode is de populairste en wordt het vaak toegepast door bodydildoers.
 
Kunt dan beter de site van Martin Berkhan zelf lezen, hij heeft IF (in het bijzonder leangains) gepopulariseerd: http://www.leangains.com/. Z'n stukken zijn hier en daar wel wat op aan te merken (veel van de data 'vouwt' ie om naar zijn hand), maar verder vrij decent.
 
Slecht artikel, de auteur lijkt niet te begrijpen wat de definitie van een dieet is en dat een negatieve energiebalans losstaat van IF (en dan heb ik nog maar een fractie van het artikel gelezen).
Ok ik vond 't super boeiend :roflol: zal morgen even die andere lezen :thumb:
 
99% van de artikelen op het internet (en dan onderschat ik het percentage misschien nog) staat vol met bullshit. Uitzonderingen zijn bijv. sites als http://peterbond.nl


Haha godverdomme man.

Schaamteloos.

Heeft jou auto ook een sticker met die site erop? :D
 
99% van de artikelen op het internet (en dan onderschat ik het percentage misschien nog) staat vol met bullshit. Uitzonderingen zijn bijv. sites als http://peterbond.nl
Ja ik moet zeggen, het pindakaas 'artikel' komt erg geloofwaardig over... :duh:
 
Ik deed IF in de vakantie en nu alleen nog in het weekend omdat ik het niet chill vind om op het werk veel te gaan zitten vreten.

De enige reden is dat ik daardoor grotere maaltijden kan eten en mocht ik er zin in hebben dan kan ik bijvoorbeeld makkelijk een pizza in mijn caloriebudget en macro's inpassen. Gewoon het opsparen van al je kcals zodat je lekker veel kunt vreten in de middag en avond bevalt me. Kan in de ochtend ook easy op een lege maag trainen en een echt hongergevoel heb ik vrijwel geen last van, een kwestie van veel water en koffie drinken in de ochtend.

Als je geen behoefte hebt aan ontbijten zou ik het zeker doen, het is echt geen hogere wiskunde waar je je eerst in moet verdiepen ofzo. Of je al je kcals nou in 10, 5 of 2 maaltijden propt maakt geen hol uit.
 
Back
Naar boven