Fitness Seller

Labtest: BCAA - XXL Nutrition, Bodyenfitshop, Optimum Nutrition en BSN (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Analytic

Cool Novice
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
193
Waardering
141
Door smaaktoevoeging kan het totale gehalte aan BCAA's sterk dalen, daarom zit er ook meestal minder in dan wordt gedacht. Wij hebben 4 merken met een smaak getest op het totale BCAA gehalte via een vrij aminozuuranalyse. BSN Amino X is geen puur BCAA product dus bevat ook minder en is daarom niet toegevoegd aan de ranking, maar alle producten zijn goed getest.

Amino X - BSN

Gold Standard BCAA - Optimum Nutrition

BCAA Amino - Bodyenfitshop

BCAA Powder - XXL Nutrition


BCAA Ranking

oqfv2v.jpg
 
Goed om te zien dat er nog steeds producten worden gestest
 
Goed om te zien dat er nog steeds producten worden gestest

Dat zeg je alleen maar omdat Bodyenfit goed getest is :p

Maar we hebben onlangs nog 2 producten getest in samenwerking met Gannikus.com, alleen wat minder interessant voor de Nederlandse of Belgische consument.
 
gekke vraag,, ik zag ook BCCA in pilvorm bij body in fit 600mg. Is dat een soort vervanging voor het bovenstaande? Ik vind de meeste shakes ontiegelijk goor en krijg het bijna niet door mijn keel heen..
 
Wat is de geaccepteerde afwijking bij BCAA's? Vind beetje raar dat 50% BCAA gehalte geaccepteerd wordt. Vind zelf 77,3% van XXL Nutrition aan de lage kant.
 
Wat is de geaccepteerde afwijking bij BCAA's? Vind beetje raar dat 50% BCAA gehalte geaccepteerd wordt. Vind zelf 77,3% van XXL Nutrition aan de lage kant.

door het gebruik van een vrije aminozuuranalyse is een BCAA gehalte van 50,2% gemeten. Dit geeft een afwijking van -8,9% vergeleken met het vermelde percentage van 55,1% op het label.

volgens de labtests vallen de afwijkingen binnen de marge.Ook voor de andere geteste BCAA producten.

En neen ik werk niet voor b en f :)
 
Ik ben tevreden met ons resultaat! Goed dat hier ook naar gekeken wordt en niet alleen naar whey.

Wat is de geaccepteerde afwijking bij BCAA's? Vind beetje raar dat 50% BCAA gehalte geaccepteerd wordt. Vind zelf 77,3% van XXL Nutrition aan de lage kant.

Dit gaan om BCAA's met smaak. Omdat BCAA's veel lastiger op smaak te brengen zijn dan whey krijg je een veel grotere afwijking tussen een unflavored en een BCAA met een smaak. Bij whey is dit circa 5% maar bij BCAA's zit je al heel snel over de 20%. Onze pure BCAA's bevatten circa 99% BCAA's en die met smaak rond de 80% (afhankelijke van de smaak). Ik zie dat hier tropical is getest en daar staat op ons label 80% we wijken dus 2,7% af ongeveer.

Net bij B&F op de site gekeken en hebben 55% op de site staan en 50,2% getest. Waarom er daar maar zo weinig BCAA's inzitten van oorsprong zal te maken hebben met de prijs van het product. Wel jammer dat jullie geen suikers hebben gemeten want die zitten er volgens mij bij sommige producten heel veel in.

Wij zijn goedkoper zie ik als je omrekent naar BCAA's :)

XXL (BCAA 77,3%) 500 gram = €24,90
B&F (BCAA 50,2%) = 330 gram = 14,90 > omgerekend naar 500 gram = 22,58 > omgerekend naar 77,3% BCAA = €34,77
 
Laatst bewerkt:
Ik ben tevreden met ons resultaat! Goed dat hier ook naar gekeken wordt en niet alleen naar whey.



Dit gaan om BCAA's met smaak. Omdat BCAA's veel lastiger op smaak te brengen zijn dan whey krijg je een veel grotere afwijking tussen een unflavored en een BCAA met een smaak. Bij whey is dit circa 5% maar bij BCAA's zit je al heel snel over de 20%. Onze pure BCAA's bevatten circa 99% BCAA's en die met smaak rond de 80% (afhankelijke van de smaak). Ik zie dat hier tropical is getest en daar staat op ons label 80% we wijken dus 2,7% af ongeveer.

Net bij B&F op de site gekeken en hebben 55% op de site staan en 50,2% getest. Waarom er daar maar zo weinig BCAA's inzitten van oorsprong zal te maken hebben met de prijs van het product. Wel jammer dat jullie geen suikers hebben gemeten want die zitten er volgens mij bij sommige producten heel veel in.

Wij zijn goedkoper zie ik als je omrekent naar BCAA's :)

XXL (BCAA 77,3%) 500 gram = €24,90
B&F (BCAA 50,2%) = 330 gram = 14,90 > omgerekend naar 500 gram = 22,58 > omgerekend naar 77,3% BCAA = €34,77

Wat is eigenlijk het verschil tussen jullie BCAA en EAS? want je betaald hetzelfde voor dezelfde hoeveelheid
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen jullie BCAA en EAS? want je betaald hetzelfde voor dezelfde hoeveelheid

stel die vraag even in het xxl topic anders dwaalt het hier af.
 
door het gebruik van een vrije aminozuuranalyse is een BCAA gehalte van 50,2% gemeten. Dit geeft een afwijking van -8,9% vergeleken met het vermelde percentage van 55,1% op het label.

volgens de labtests vallen de afwijkingen binnen de marge.Ook voor de andere geteste BCAA producten.

En neen ik werk niet voor b en f :)

Aah nu volg ik m. Dacht even dat t ging om totale percentage van BCAA vergeleken de hoeveelheid die er in zou moeten zitten.

Dit gaan om BCAA's met smaak. Omdat BCAA's veel lastiger op smaak te brengen zijn dan whey krijg je een veel grotere afwijking tussen een unflavored en een BCAA met een smaak. Bij whey is dit circa 5% maar bij BCAA's zit je al heel snel over de 20%. Onze pure BCAA's bevatten circa 99% BCAA's en die met smaak rond de 80% (afhankelijke van de smaak). Ik zie dat hier tropical is getest en daar staat op ons label 80% we wijken dus 2,7% af ongeveer.

Dat is inderdaad niet zo slecht! :)
 
Hoe worden deze test gefinancierd?
 
Back
Naar boven