AndroidHealthClinic

Borst trainen

Bezoekers in dit topic

Boomstam

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
713
Waardering
16
Medekrachtpatsers,

Door een blessure aan m'n schouders is het moeilijk voor mij om borst te trainen. Ik heb lange tijd met onbalans gezeten in mijn rugspieren maar door gerichte oefeningen en behandelingen is dit beter geworden.
Helaas heeft dit toch wat gevolgen gehad voor mijn lichaam en dus ook de manier waarop ik kan trainen.

Ik kan eigenlijk enkel DB presses en push-ups doen zonder last te krijgen aan mijn schouders. Klassieke bench press gaat moeizaam, maar zonder pijn dus dat valt wel mee. Maar voor de rest ben ik uitgeput in oefeningen en had ik eventueel van jullie wat tips gehad hiervoor.

Fly's zijn een no-go geworden voor mij, dit werd me al afgeraden door mijn arts en kine maar ze zijn dus ook effectief niet meer te doen. Dips zijn ook te belastend.
Enige oefening die ik nog wel kan doen is de Low Cable Fly


Dus bij deze: hebben jullie nog enkele oefeningen en/of tips zodat ik toch nog wat variatie kan inbrengen buiten chest presses.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me afvraag is waarom DB press en PU wel gaan maar standaard BP niet? Ik denk dat je eens op moet letten wat de bewegfing is van je bovenarmen tijdens de beweging, grote kans dat wanneer je je bovenarmen dezelfde beweging laat maken bij de BP als bij de PU je geen last heb.
 
Wat ik me afvraag is waarom DB press en PU wel gaan maar standaard BP niet? Ik denk dat je eens op moet letten wat de bewegfing is van je bovenarmen tijdens de beweging, grote kans dat wanneer je je bovenarmen dezelfde beweging laat maken bij de BP als bij de PU je geen last heb.

De gewone BP gaat hoor, maar hij gaat moeizamer dan de DB press. Op vlak van uitvoering was me dit ook al opgevallen en ik ben hierop beginnen letten. Maar gewicht noch reps op de BP is niet verschillend t.o.v. de DB press.
 
Weet je specifiek wat de blessure is aan je schouder?
 
Weet je specifiek wat de blessure is aan je schouder?
Ja. Na een eerste scan werd er beginnende artrose van het AC-gewricht vastgesteld alsook bursitis. Er werd toen gesproken van eventuele operaties om de verkalking weg te halen.
Na een jaar niet trainen en behandelingen bij de kinesist was er van die artrose niets meer te zien en stonden mijn schouders al veel beter. (schouders stonden naar voor gekanteld)
Van operatie was er toen ook geen sprake meer. Sindsdien mocht ik terug rustig beginnen fitnessen, maar het eerste dat de arts me toen zei was om geen fly's meer te doen en om niet te diep te gaan bij een bench press. Ik moest ook vermijden om oefeningen (en werk) te doen dat boven schouderhoogte is.

Dus na dat laatste gesprek ben ik rustig terug beginnen fitnessen, nog steeds i.c.m. behandeling bij de kinesist. Nu ben ik een goeie 10 maand verder en zit ik boven m'n oude niveau zelfs.
Ik heb wel nog af en toe last van mijn schouder, maar niet meer zoals vroeger. Nu is het ook na een dagje of 2 dagen rust weggetrokken, vroeger liep ik er makkelijk een week mee rond zelfs met 1g ibuprofen ED.
 
Er zijn sowieso al tal van varianten op de oefeningen die je kan doen.
DB Bench Press:
- flat
- incline
- decline
- pronated grip
- neutrale grip (handpalmen naar elkaar)
Pushup:
- gewoon
- voeten op verhoogje
- met gewicht op rug
- met blast straps

Hoe zou het komen dat je nog wel low cable fly kan doen?
 
Er zijn sowieso al tal van varianten op de oefeningen die je kan doen.
DB Bench Press:
- flat
- incline
- decline
- pronated grip
- neutrale grip (handpalmen naar elkaar)
Pushup:
- gewoon
- voeten op verhoogje
- met gewicht op rug
- met blast straps

Hoe zou het komen dat je nog wel low cable fly kan doen?

Met deze varianten wissel ik al wel eens. De pronated grip geef ik nog eens een kans. Ik had daarover al gelezen en leek me ook een goeie te zijn. Deze week uitgeprobeerd maar bij het 2e setje begon het al lastig te worden voor m'n schouder.
Die met de handpalmen naar elkaar toe heeft me vooral in het begin geholpen om terug kracht op te bouwen. Sinds enkele weken kan ik daardoor terug 'normaal' DB press doen. Incline presses zijn ook veel pijnlijker.

Geen idee waarom de low cable fly wel gaat. Deze doet gwn niet moeilijk aan m'n schouder. En gewone fly krijg ik geen 1 rep uit zonder pijn ongeacht gewicht, als ik deze beweging doe zelfs zonder gewicht belast dit al enorm.
Volgende keer eens navragen bij mijn kinesist.
 
Back
Naar boven