XXL Nutrition

Stronglifts 5x5, time to change

Bezoekers in dit topic

Ik doe het precies andersom, dips bij deadlift day en chinups bij BOR day, misschien het proberen waard ^^
Zoals martin doet stond het zelfs van origine in het eerste stronglifts programma.

Het is ook wel logisch, want bor/pendlay en daarna chins is 2x lats achter elkaar nie super optimaal.
 
Zoals martin doet stond het zelfs van origine in het eerste stronglifts programma.

Het is ook wel logisch, want bor/pendlay en daarna chins is 2x lats achter elkaar nie super optimaal.

Ik volg schema van Elliott ^^ 't zal allemaal wel, ik stel alleen iets voor :P
 
Ik zal er wat mee gaan experimenteren als ik er niet op vooruit ga. De dips en chin ups bedoel ik dan.
Chin ups en dips elke dag doen is een slecht idee denk ik? En dan niet tot falen natuurlijk.
Stick to the program vermoed ik....
 
Je kan ze overigens ook 3*5 doen met extra gewicht en iedere week met een kilo verhogen.
 
Je kan ze overigens ook 3*5 doen met extra gewicht en iedere week met een kilo verhogen.

Dips kan ik nu 7 en de tweede set hooguit 3
Chins nog maar 4.. laat ik eerst maar naar 10 herhalingen gaan op termijn toch?
 
Ik heb afgelopen dagen wat last gehad van een peesaanhechting (?) onder m'n knieschijf. Dit had ik al voordat ik begon met 5x5 stronglifts.
Nu is het beter. Ik heb een extra rustdag ingelast ook vanwege slaapgebrek.
Maandag ga ik verder met het programma.

Nu lees ik ook veel over Rippetoe.
Als ik naar dat forum heenga lees ik veel over het afkraken van Stronglifts door de mensen daar. Dat 3x5 genoeg volume bevat voor ontwikkelen van kracht en massa.

Persoonlijk blijf ik Stronglifts doen totdat ik ga falen op de oefeningen.
Volgens Stronglifts moet ik dan toch terug naar 3x5 als ik zelfs na een deload niet meer verder kom.

Daarna zie ik wel hoe ver ik kom met 3x5.
Hersteltijd zal dan ook wel ingekort worden zodat ik echt 3 keer in de week kan trainen denk ik?
 
Squat gaat lekker: 5x55 kg.

Ohp laatste set: kreeg ik de laatste rep er niet uit met 32.5 kg.. damn.
Ik heb te weinig rust gepakt tussen de sets. Ruim een minuut ipv de anderhalve minuut.
Was te gretig. Volgende keer haal ik het.

Deadlift 75 kg. Ging lekker. Laatste rep met wat moeite.

Training duurde half uur. Raar idee om zo snel weer weg te zijn.

Overmorgen weer knallen.
Ik voel me op de oefeningen echt sterker worden. Toppie
 
Goed bezig, ohp is ook wazig af en toe, de ene keer ga half dood de keer er op is het een eitje.

Ps over dat 3x5 of 5x5 ik zelf heb op een gegeven moment zelf gekozen om 3x5 te doen op squats, terwijl de rest (exl dl) gewoon lekker ging op 5x5
 
Tot zover gaat juist de squat lekker 5x5.
Geen echte spierpijn maar wel een zwaar gevoel alsof m'n benen op de donder hebben gekregen. De techniek krijg ik steeds beter onder de knie dus dat helpt ook.
Als het teveel gaat vergen qua herstel wordt het 3x5 voor de squat.
We zullen zien.
 
Als het teveel gaat vergen qua herstel wordt het 3x5 voor de squat.
We zullen zien.
Zou op den duur alleen maar minder moeten worden juist. Heb zelf nooit last van spierpijn in het algemeen.
 
Zou op den duur alleen maar minder moeten worden juist. Heb zelf nooit last van spierpijn in het algemeen.

Juist nu het zwaarder wordt begint het een beetje.
Ik merk ook dat ik meer behoefte heb aan voeding.

Globaal ziet het er qua voeding zo uit:

Ochtend: (300-400 kcal)
Gewoon droge havervlokken 50-75 gram.
4 Volkorenbrood (bolletjes of gewoon brood) met runderrookvlees.
3-4 gebakken eieren

Middag: (400 kcal)
Blikje tonijn met 2x brood met vleeswaren
2 gekookte eieren

Avond: (800-900 kcal)
Zilvervliesrijst bordje vol met kipfilet en broccoli
Of: pot groenten met kipfilet/schnitzel
Of: Hollandse of Griekse schotel uit zo'n zak ff in de pan met willekeurig stuk vlees.

'S avonds: (500 kcal)
Paar handjes zonnenbloempitten
Extra volkorenbrood brood
Paar gebakken eieren
Magere kwark.

10 koppen koffie met melk en zoetje.

Het wisselt nogal en als ik het bijhouden in de app kom ik zo rond de 2500 kcal.
Alleen ga ik altijd zwaar over de max aan vet heen.
Niet zo verwonderlijk denk ik.
Ik vind het moeilijk om een strak schema te maken. Helemaal met wisselende diensten.
Maar dat is een kwestie van discipline.

Kan nog veel verbeteren denk ik....
 
Als je de melk uit je koffie dondert zal dat al veel helpen denk ik. Tel je ook de kcal van bakboter/olijfolie mee? Desnoods kun je de dooiers uit de eieren halen om de vetten te verlagen.
 
Als je de melk uit je koffie dondert zal dat al veel helpen denk ik. Tel je ook de kcal van bakboter/olijfolie mee? Desnoods kun je de dooiers uit de eieren halen om de vetten te verlagen.

Ja.. dat tel ik mee. Kokosolie is misschien gezonder.
Die poedermelk kan ik weglaten inderdaad. Kwestie van wennen.
Ik lees het boek "burn the fat feed the muscle". Misschien een keukenweegschaaltje kopen om een en ander af te wegen.
 
Misschien je macro's even berekenen en dan je voedingsschema hier plaatsen met E/K/V verhoudingen
 
Misschien je macro's even berekenen en dan je voedingsschema hier plaatsen met E/K/V verhoudingen

Ik zal me er binnenkort in gaan verdiepen. Komende weken worden heel druk.
Trainen gaat wel lukken.
 
Nouja goed, anders eerst maar op de weegschaal iedere ochtend na het pissen/schijten, dan weet je ongeveer of je genoeg kcal krijgt.
 
Nouja goed, anders eerst maar op de weegschaal iedere ochtend na het pissen/schijten, dan weet je ongeveer of je genoeg kcal krijgt.

Volgens de Harris-Benedict formule kom ik uit op 1950 kcal in rust uit. Puur onderhoud van lichamelijke processen.
Met op dit moment 2-3x in de week trainen en restactiviteiten ongeveer x 1.4 kom ik uit op 2750 kcal.

Ik ben 1.91m
40 jaar
88 kg (half jaar geleden 96 kg..)
Vet% zo rond de 21. (Gemeten met zo'n simpele analoge huidplooimeter.)

Ik werd vroeger zo vadsig omdat ik elke dag een flinke reep chocolade in m'n mik gooide.
Pas nu zie ik hoeveel calorieën erin zitten.
Ik dacht dat ik altijd onder m'n behoefte zat maar kwam gewoon uit op 2500-3000 kcal per dag terwijl ik amper bewoog.

Ik wil gaan bekijken of de fysiotherapeut op de sportschool een betrouwbare huidplooimeting kan doen.
En op basis daarvan mijn precieze onderhoud berekenen.
 
je kunt altijd even kijken wat er gebeurd als je een paar weken op 2750 eet. Die fysio zal eenzelfde huidplooimeting gaan doen wss. En echt betrouwbare huidplooimeting zit niet in ons zorgverzekeraarspakket :P
 
je kunt altijd even kijken wat er gebeurd als je een paar weken op 2750 eet. Die fysio zal eenzelfde huidplooimeting gaan doen wss. En echt betrouwbare huidplooimeting zit niet in ons zorgverzekeraarspakket :P

Ja precies..
Ik heb trouwens door topdrukte deze week niet getraind. Na een week ga ik verder waar ik gebleven was. Maandag.
Ik pak het op waar ik gebleven was.
 
Nouja goed, anders eerst maar op de weegschaal iedere ochtend na het pissen/schijten, dan weet je ongeveer of je genoeg kcal krijgt.

Hoeveel kcal zullen er ongeveer verbrand worden met een gemiddelde training Stronglifts? Incl. assistance oefeningen.

Vandaag
Squats 57,5 kg 5x5 (2 minuten rust)
BP 52,5 kg 5x5 (2 minuten rust)
BOR 42,5 kg 5x5 (1.5 minuut rust)
Dips 1x7 1x3 1x3 (gem. 3 minuten rust)

Ging goed.
Na zo'n training ziet het er goed uit in de spiegel. Vanavond als de pomp eruit is minder haha.
 
Back
Naar boven