MuscleMeat

Van +150kg naar 111kg (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esjuhbesjuh

Novice
Lid geworden
14 okt 2016
Berichten
5
Waardering
8
Lengte
1m66
Massa
111kg
Onder het mom van voorstellen doe ik dat hier op de visuele manier.

In het kort: ik kom van +150kg (de weegschaal had dat als max en ik kreeg een foutmelding, in het instructieboekje las ik dat die melding betekent dat er meer gewicht op de schaal stond dan het meten kon). Inmiddels gezakt naar de 111 kg dmv gezondere levensstijl ontwikkelen qua voeding en krachttraining 3x per week sinds maart 2014.

Het afvallen verloopt bij mij in fases: ik doe, wanneer ik er mentaal klaar voor ben, een 10 weken periode van zo goed als clean voedsel en geen alcohol. Daarna ben ik meestal een paar maanden aan het balansen en blijf ik redelijk gelijk rond het nieuwe gewicht schommelen.

Oh ja, 35 jaar, 1,66m lang en nu dus rond de 111kg. Zie foto's.

Hiermee heb ik gelijk een vraag, is de calorie restrictie die ik in die 10 weken doe, ok? Ik hou het ongeveer tussen de 1700-1800kcal. Wanneer ik van die TEE berekeningen doe komen er soms belachelijke hoge kcal uit, maar degene die ik het meest relevant vind is op ongeveer 2300 kcal. Dus dan zou ik redelijk ok zitten met mijn inname. Maar ik twijfel.

Dit is overigens bij een kantoorbaan, 3x per week krachttraining, momenteel full body iedere keer en 3 sets van 10 reps. En 3x per week een half uurtje pittige cardio (fietsen, roeien, crosstrainer, etc).
20161014_102015-01.jpeg
Screenshot_20161012-211527-01.jpeg


IMG-20160729-WA0005.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je hebt besloten om jezelf aan te pakken.

Als 2300 je onderhoud is dan is 1700-1800 prima

FB 3x per week ook prima, maar hoezo 3 sets van 10?
Pas je wel progressiv overload toe?
Kijk anders naar stronglifts 5x5.

suc6
 
Thanks Pillz!

Ik zat op 4/5 sets van 5 en wissel sowieso iedere 4/5 weken het aantal reps af.

Nu moest ik helaas weer terug naar meer sets, omdat ik van jongs af aan spit heb en dat een paar keer per jaar terug komt na bijv tuinwerkzaamheden. En dan is het beter om niet direct met max belasting te beginnen, ik dwing mezelf op deze manier om niet te zwaar te trainen. Ik word nml snel enthousiast :)

Ik train idd tot falen, bij de 4/5 sets van 5 reps zat ik bijv met pr squat op 125kg en deadlift op 135kg bij de laatste set.

Nu doe ik de 10 reps en bij de laatste set afgelopen woensdag bijv op 85kg met de squat.

Key is nu weer rustig de belasting opbouwen om straks weer te kunnen te kunnen beesten.

Ik zal eens zoeken op het forum naar die stronglifts, thanks.

Ik heb overigens vanaf maart 2014 1x per week getraind onder begeleiding van een personal trainer. Sinds vorige week doe ik het zelf.
 
Elke traijing tot falen bij elke set is teveel bij fb 3x per week.
Zeker als beginner.

Dat is ideale aan stronglifts.
Je verhoogt elke training een beetje.
 
Elke traijing tot falen bij elke set is teveel bij fb 3x per week.
Zeker als beginner.

Dat is ideale aan stronglifts.
Je verhoogt elke training een beetje.

Misschien heb ik de termen dan nog niet goed in de knip, waarvoor excuses.
Falen nu, is voor mij dat de laatste 1/2 reps van de laatste set moeilijk tot niet meer gaan. Voor nu, met weer opbouwen, hou ik het op moeilijk. Dus daar is falen misschien niet het juiste woord.

Ik start de squat zoals afgelopen woensdag met 50kg, om te voelen hoe mijn rug er die dag voor staat, dan 70 en als laatste 85.
Afgelopen maandag was dat 50-70-80.
Dat zal dan onder de noemer stronglifts vallen.
Dit is gelijk ook een reden dat ik me hier heb aangemeld en 2 boeken heb besteld, omdat ik eigenlijk sinds 2014 onder begeleiding heb getraind en nu ik het zelf ga doen, ik zelf de zaken goed onder controle wil hebben.

Dumbbel bench/chest press had ik maandag bijv. op 18-20-20
Woensdag op 20-20-22 (de laatste haalde ik 9x, bij de 10e wilde mijn linkerarm niet meer, dus dan wel falen).

Volgens mij ben ik geen beginner meer na 2,5 jaar, 3x per week full body trainen. Maar misschien zie jij het als beginner omdat ik weer op moet bouwen?
 
Wauw goed bezig en mooi dat je alles zo hebt kunnen omgooien!! Lekker doorgaan! :cheer:
 
Dit is al een super prestatie!
Last van overtollig vel?
 
Wauw goed bezig en mooi dat je alles zo hebt kunnen omgooien!! Lekker doorgaan! :cheer:

Thanks!! Doe ik zeker, belangrijk is dat ik beter ga begrijpen hoe en waarom in mijn lichaam met krachttraining, ik voel hoe het werkt, nu nog ff de juiste woordjes eraan kunnen koppelen :)
 
Dit is al een super prestatie!
Last van overtollig vel?

Thanks!

Ik heb inderdaad een buik die gaat hangen, maar dat zie ik maar als mijn oorlogsliteken. Liever gezond met los vel dan zo vreselijk ongezond (van een paar 100 meter zeer langzaam wandelen was ik al buiten adem, 1 kleine trap oplopen = buiten adem, etc.), ik had dan ws ook niet meer lang geleefd.

Overigens zit er nu nog genoeg spek aan mijn buik hoor, die ga ik de komende tijd leeg laten lopen ;)

De rest valt me eigenlijk heel erg mee, armen, rug en benen. Maar ook hier, dit zal niet perfect worden.

Ik ben gewoon zo blij dat ik iets gevonden heb waar ik zoveel plezier in heb en waarmee ik gelijk mijn zwakke punt, mijn rug, kan versterken. En het is niet alleen fysiek, maar vooral mentaal, het feit dat je de ene week meer kan tillen dan de week ervoor, opent zoveel deuren in je hoofd, dat je op andere vlakken ook ineens dingen durft te doen die je nog niet eerder hebt gedaan. Dus al met al, ben ik een hele blije rakker die nu ook wat wijzer probeert te worden :)
 
Echt respect! De volhouder wint en zo te lezen zal jij zeker winnen!
Gezondheid voor alles! Dat is ook mijn doel. Alleen voor mij de andere kant op.
Succes!
 
Wauw wat een mooi resultaat al! Lekker zo doorgaan .
 
Back
Naar boven