XXL Nutrition

Verenigde Staten (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Telkens weer hetzelfde geblaat zonder inhoud. Zelfs tijdens een debat legt hij niet uit hoe hij te werk zal gaan.

"We have to get rid of Obamacare and I'm gunna make sure we have the best social care system in the world!"
"And how are you going to do that?"
"It's gunna be tremendous. Because I'm gunna make Murica great again!"
"Yes, but how?"
"I'm gunna get the good things in and the bad things out. It's gunna be amazing!"

Welkom in 'murica.

(Healthcare legde hij wel al uit, maar dat terzijde)
 
Hoog tijd om weer effe wat non-rechts geluid te injecteren in dit topic. En nee, dat betekent geen pro-Clinton geleuter. Deze twee filmpjes zijn echt heel grappig en feitelijk volledig juist. Die 3rd party candidates waar ik het eerder over had? Sja, die zijn dus ook niet zo ideaal....



En dan natuurlijk die geschifte Trump, die gewoon WEER helemaal los ging (is schijnbaar gebeurd ná dat hele "grab her by the pussy" schandaal).

 
Facebook geeft VS toegang tot Europese privédata

Facebook heeft vandaag een Europees verdrag getekend waardoor de Verenigde Staten toegang krijgen tot Europese privégegevens. Het controversiële verdrag met de naam Privacy Shield zou kunnen leiden tot nieuwe ophef rond het bedrijf.

Door het verdrag krijgt Amerika de beschikking over data uit twee onderdelen van Facebook: Ads and Measurement (info van adverteerders) en het nieuwe Workplace voor bedrijven. De stap is opvallend, omdat het vorige verdrag uiteindelijk door het Europese hof van tafel werd geveegd vanwege de felle kritiek van privacywaakhonden.

De Oostenrijkse activist Max Schrems spande in 2014 al een zaak aan tegen Facebook. De Ierse rechter, want daar is het Europese kantoor van Facebook gevestigd, had de zaak voorgelegd aan het Europese Hof, die Schrems in het gelijk heeft gesteld.

Volgens Schrems heeft Facebook deze keer de reikwijdte van het verdrag verkleind, om een nieuwe rechtszaak te voorkomen. "Het is interessant dat ze de toepassing zo beperkt hebben", meldde hij aan de Britse krant The Telegraph. Hij verwacht dat Privacy Shield op dezelfde gronden verworpen zal worden als zijn voorganger, zodra de te verwachten rechtszaak is aangespannen.

Bij ons hebben veel Facebookgebruikers inmiddels een bericht op hun tijdlijn geplaatst waarmee ze Facebook uitdrukkelijk melden dat hun gegevens niet gebruikt mogen worden. Volgens het Amerikaanse Snopes heeft een dergelijke tekst echter helemaal geen effect. Alleen het wijzigen van de privacy-instellingen kan voorkomen dat gegevens gedeeld worden. Hoe dat werkt, valt te lezen op deze pagina.

Amerikaanse overheid wil van iedereen vingerafdrukken kunnen vragen voor ontgrendelen van telefoon

De Amerikaanse autoriteiten willen het recht om ieder gebouw te kunnen binnenwandelen en elke aanwezige er te vragen om zijn vingerafdrukken. Volgens experts gaat het om een ongeziene poging om de beveiliging van iPhones en andere smartphones te omzeilen. Uit rapporten blijkt dat het departement van Justitie een aanvraag tot opsporingsbevel heeft ingediend dat de toestemming vraagt om biometrische gegevens te verzamelen en te gebruiken voor de ontgrendeling van telefoons.

Uit gerechtsdocumenten blijkt dat politieagenten in Californië een huis wilden doorzoeken. In hun verzoekschrift stond de eis dat de politie "de autorisatie krijgt om vinger- en duimafdrukken af te nemen van alle personen die zich op het domein bevinden op het ogenblik van de huiszoeking en van wie de politie vermoedt dat ze de gebruiker zijn van een toestel dat met vingerafdruk ontgrendeld wordt."

Een bewoner van het domein in kwestie vertelde anoniem aan Forbes dat noch hij, noch een van zijn familieleden op het adres ooit beschuldigd werden van betrokkenheid bij criminele feiten. "Ze hadden nooit naar mijn huis moeten komen," vertelde de persoon, die verder geen informatie wilde geven over het onderzoek. "Ik wist er niets van tot ik werd gedagvaard... mijn familie en ik proberen dit achter ons te laten want het was gênant en zou nooit gebeurd mogen zijn."

De autoriteiten wilden daarnaast ook beslag leggen op wachtwoorden, encryptiesleutels en andere informatie waarmee ze zich toegang konden verschaffen tot elektronische toestellen. Ze eisten dat bovendien niet enkel voor mogelijke betrokkenen bij de zaak, maar voor iedereen die zich op dat ogenblik op het domein zo bevinden, los van hun verband met de zaak.

"De overheid heeft de mogelijkheid nodig om toegang te krijgen tot die toestellen en die te behouden om ze te kunnen doorzoeken. Daarom geeft het huiszoekingsbevel toestemming voor de inbeslagname van wachtwoorden, encryptiesleutels en andere zaken die nodig kunnen zijn om toegang te krijgen tot het toestel," staat er in het verzoekschrift.

Gerechtsexperts en privacy-advocaten drukken hun grote bezorgdheid uit over een dergelijk ongezien verzoek van de overheid. "Ze willen dit huiszoekingsbevel gebruiken als drukkingsmiddel om mensen, waarvan ze later zullen beslissen of het verdachten zijn, tot gehoorzaamheid te dwingen," zegt Marina Medvin van Medvin Law. "Dit zou een ongelooflijk gewaagd machtsmisbruik zijn als het werd toegestaan."

"Het is niet genoeg voor een overheid om gewoon te zeggen 'we hebben een huiszoekingsbevel voor dit huis en daarom moet deze persoon zijn telefoon ontgrendelen. De overheid moet specifiek zeggen welke informatie ze vermoeden te vinden op de telefoon, hoe dat in verband staat met de criminele activiteit en ik zou zeggen dat ze een manier moeten vinden om alleen toegang te krijgen tot de informatie die relevant is voor het onderzoek," zegt advocate Jennifer Lynch van Electronic Frontier Foundation.

"De reden waarom ik hier zo bezorgd om ben, is dat het zo omvangrijk is," aldus Lynch. "Als dit een wet zou worden, dan zou niets een doorzoeking van elke telefoon op een bepaalde locatie kunnen verhinderen."
 
Amerikaanse politici zijn nu eenmaal meesters in het mobiliseren van menselijke stupiditeit.

Maar wat zijn die (late night) talk shows verschrikkelijk, vooral wanneer ze politiek getint zijn. Alleen Dick Cavett krijgt mijn stem, thank you very much.


*Thug Life Bril & Muziek*
 
Heb nooit gelachen om hem. Aan het lachbandje te horen ben ik niet de enige.
 
John Oliver is een clown. Minstens zo kut als Trump en Clinton.
 
John Oliver, de personificatie van de totale vervreemding van de realiteit onder het linkse electoraat.

Nooit gedacht iemand tegen te komen die er openlijk voor durft uit te komen dat hij hem serieus neemt.
Een huisgenoot van mij die zijn filmpjes als argumenten op laat draven :(
 
euhm... het zijn comedy shows ffs :roflol:
 
Mijn dorp is zo klein, zelfs mensen uit de buurt weten amper dat het bestaat, succes 'merica
 
Gepubliceerd op 9 okt. 2016

God bless 'murica om mij elke dag weer te entertainen.
 
Laatst bewerkt:
Dat moddergooien begint wel genant te worden van beide zijden.
 
'Murica is gênant op zichzelf.
 
Rape roepers tegen Bubba hadden dat moeten doen toen hij nog potus was.
 
Back
Naar boven