AndroidHealthClinic

Uniqua's verhaal; bijna -40 kilo (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Baby Olifant

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Challenge x2
Lid geworden
24 mei 2016
Berichten
627
Waardering
754
Lengte
1m65
Massa
160kg
Er was eens... een Uniqua van bijna 23 jaar oud.

Toen ik 18 was en op mijn zwaarste gewicht ooit(99,8 kilo), was ik voor het eerst in de gym te vinden. Dit was van korte duur, want ging een tijd naar het buitenland. Het duurde vervolgens weer een jaar voordat ik het had opgepakt. Sindsdien ben ik vrij consequent een sportschoolgabber.


Hoe het zo gekomen is? Ik heb van jongs af aan gestruggeld met mijn gewicht, was zeg maar een obese kid. Voordat ik mijn groeispurt kreeg was ik 1,50 en 50 kilo. Klinkt niet zo heel zwaar, maar de foto's logen er niet om. Destijds werd mij verteld dat ik tot mijn 12e op het zelfde gewicht moest blijven. In plaats daarvan kwam ik bijna 30 kilo aan en was ik slechts 15 centimeter langer geworden. Mijn eerste afvalpoging ontstond hieruit. Op de meest ongezonde manier viel ik 10 kilo af en dat gewicht heb ik ongeveer tot mijn 17e behouden totdat ik weer 35 kilo aankwam in ongeveer een jaar tijd...


Hieronder twee transformatie foto's. De eerste foto is ongeveer een paar maanden nadat ik het voor de tweede keer had opgepakt genomen; ik woog hier ongeveer 90 kilo. Nu weeg ik circa 62 kilo en hoop nog iets strakker te worden en sterker te worden. Denk dat 55 kilo de ondergrens zal zijn. Ik had even een break met eten de afgelopen twee weken, maar ga er vanaf vandaag weer hard tegenaan. :flexbiceps:


Ditmaal wel op een gezonde manier afgevallen met sporten en voeding aan te passen. Nooit echt aan diëten gedaan. Voor mijzelf heb ik de regel gesteld om een voedingspatroon te maken dat ik op langer termijn kan volhouden. Diëten suggereert voor mij iets tijdelijks. Betekent dus ook niet om te weinig te gaan eten. Het afvallen ging altijd langzaam, ben echter nooit echt een plateau tegengekomen. Ik kon dit makkelijk beïnvloeden door cardio toe te voegen of mijn voeding aan te passen. Qua voeding probeer cheats zoveel mogelijk te vermijden, aangezien ik bang ben voor een terug val. Ik eet ze dan liever buitenhuis zodat het niet opnieuw weer een gewoonte wordt. Kan er op deze manier ook meer van genieten :). Zit momenteel op +- 1700 kcal en 1,5 gram eiwit en 1 gram vet per bw. De rest koolhydraten. Een keer per week eet ik op onderhoud. Mijn voedsel tracken probeer ik ook te vermijden. Bewuste keus, omdat het mij een ongezond controle gevoel geeft. Ik doe het wel, maar incidenteel bijvoorbeeld als ik mijn voedingsplan wil omgooien of als ik merk dat het even niet lekker gaat. Verder doe ik om de dag fb trainingen. Denk dat de belangrijkste aspecten om mijn doelen te behalen geduld en consequentie zijn geweest.

transformation.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je foto's niet bekijken. Maar je hebt zo te lezen al een lange weg afgelegd en met succes!
Ik volg in ieder geval!

Edit: nice pica's! en lekkere quads ook!
 
Laatst bewerkt:
mijn mening, lekker zo doorgaan gaat goed als ik die foto zie :)
 
Ik kan je foto's niet bekijken. Maar je hebt zo te lezen al een lange weg afgelegd en met succes!
Ik volg in ieder geval!

Edit: nice pica's! en lekkere quads ook!

Ik denk dat je hem net opende toen ik de afbeelding er op een andere manier probeerde in te zetten. :p Maar gelukkig doet ie het nu weer.
Inderdaad lange weg afgelegd en er zal een mooie lange reis tegemoet komen! :D Dankjewel voor het compliment!

grotere biceps dan ik

/out voordat ik in was
:roflol:
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig hoor

Gewoon consistent zijn. Dat is het grote geheim.
 
Mooi verhaal meid, top prestatie ga zo door!
 
Goed bezig hoor

Gewoon consistent zijn. Dat is het grote geheim.
ik dacht dat tren en hgh het grote geheim waren ???

Destijds werd mij verteld dat ik tot mijn 12e op het zelfde gewicht moest blijven.

lekker nuttig en concreet advies ook voor iemand van die leeftijd :roflol:
 
In! Al is het alleen al vanwege je 'handtekening' :marvin:
 
Nice goed gedaan!
 
Back
Naar boven