AndroidHealthClinic

Enige tips voor beginner MMA? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

thelionwge

Novice
Lid geworden
2 okt 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
95kg
Over een week of twee wil ik met MMA beginnen. Ik heb al een beetje ervaring met karate, kickboksen en doe ook sindskort krav maga. Het lijkt mij mooi om MMA ook nog eens met Krav Maga te combineren.

Nou ga ik trainen bij Sahinbas, waar tevens de middle-weight champion Gegard Mousasi traint sinds ze 15e. Daar had ik tevens de karate lessen gevolgt.

Echter heb ik nog nooit MMA gedaan. En lijkt MMA mij iets heel anders dan kickboksen bv. Momenteel ben ik ook een heel goed boek over MMA aan het lezen. Ik heb er dus heel veel zin in. Vooral, omdat ik bij Krav Maga niet perfect leer vechten lijkt mij als bij MMA maar tog, omdat krav maga mij leuk lijkt en prima als gereedschapskist is naast het MMA. Bij krav maga leer je ook verdedigen tegen messen etc. en de trainingen zijn heel leuk die dus heel veel lijken op cardio en intervaltrainingen.
 
Sahinbas is een goede school. Misschien in het begin iets meer cardio doen, want MMA kan wel best vermoeiend zijn. Komt wel goed.
 
Cool !
Woensdag a.s. proefles Krav Maga ben benieuwd of het wat is.
 
Is Krav Maga niet een beetje nep?
 
Is Krav Maga niet een beetje nep?


ik vecht op straat liever tegen zo'n krav maga figuur dan tegen een mma freak,

ze hebben totaal geen incasseringsvermogen en bij vechten kan het wel eens

voorkomen dat je zelf ook een paar stompen te pakken krijgt en dan heb je niet zoveel

aan die superdeluxe fantastische technieken als je bij de eerste klap al in paniek raakt,

op de training zijn we allemaal kampioenen maar het daadwerkelijk onder grote druk nog

overzicht hebben en counteren is geheel andere koek
 
Laatst bewerkt:
Bij goede Krav Maga scholen wordt er tegenwoordig ook keihard gespard. Hoe hoger je in de levels komt des te harder de examens, trainen in Israel is echt niet niks.
Maar uiteindelijk sta ik ook liever tegen iemand met Krav maga omdat die technieken tegen stoten mijn inziens ontoereikend zijn tegen een getrainde vechter die zijn handen hoog houdt.
 
Bij goede Krav Maga scholen wordt er tegenwoordig ook keihard gespard. Hoe hoger je in de levels komt des te harder de examens, trainen in Israel is echt niet niks.
Maar uiteindelijk sta ik ook liever tegen iemand met Krav maga omdat die technieken tegen stoten mijn inziens ontoereikend zijn tegen een getrainde vechter die zijn handen hoog houdt.

+1

als je je dekking goed houd en daarbij rust en overzicht behoud kom je op straat al heel ver
 
Ik vind Krav Maga ook altijd zo'n sekte clubje. Het zijn ingestudeerde bewegingen. Beetje zo'n kung fu showtje. Het zal vast wel iets helpen in een noodsituatie, maar het creëert naar mijn mening een soort schijnveiligheid. Beste zelfverdediging is 'get the fuck out of here' en gewoon gaan rennen. MMA is denk ik ook veel effectiever, aangezien je leert vechten, door gewoon vaak te vechten.
 
Bij goede Krav Maga scholen wordt er tegenwoordig ook keihard gespard. Hoe hoger je in de levels komt des te harder de examens, trainen in Israel is echt niet niks.
Maar uiteindelijk sta ik ook liever tegen iemand met Krav maga omdat die technieken tegen stoten mijn inziens ontoereikend zijn tegen een getrainde vechter die zijn handen hoog houdt.

Het is ook wel een knappe prestatie (dat is wushu op hoog niveau ook) maar dat staat los van of het praktisch toepasbaar is. Krav maga leert niet hun technieken in het sparren toe te passen.

Ik ben er zelf vanaf gegaan onder andere omdat onze super coole Krav Maga meester een grondtechniek liet zien die werkte tegen een ' Taekwondoka ofzo '. Ik denk wel dat een vereiste van een werkende zelfverdedigingsport is, is dat je kennis hebt van vechtsporten en als je dan zegt dat taekwondo überhaupt een groundgame heeft kijk je echt nooit verder dan je KM sekte.
 
Het is ook wel een knappe prestatie (dat is wushu op hoog niveau ook) maar dat staat los van of het praktisch toepasbaar is. Krav maga leert niet hun technieken in het sparren toe te passen.

Ik ben er zelf vanaf gegaan onder andere omdat onze super coole Krav Maga meester een grondtechniek liet zien die werkte tegen een ' Taekwondoka ofzo '. Ik denk wel dat een vereiste van een werkende zelfverdedigingsport is, is dat je kennis hebt van vechtsporten en als je dan zegt dat taekwondo überhaupt een groundgame heeft kijk je echt nooit verder dan je KM sekte.

De basis van Krav maga is gebaseerd op de natuurlijke reactie van de mensen. En jou bovenstaand verhaal daar herken ik me totaal niet in dus is het ook niet de juiste school geweest.
 
Begin met boksen en bjj. Ik zou zelf niet met muay thai beginnen, boksen is veel beter voor je mechanics ewat betreft patronen en vooral footwork. Bjj om alvast een basis te krijgen.

Krav maga is niet zoveel mis mee maar het is meer een soort oppervlakkige quick fix. Boksen en Bjj alleen al heb je zo 10 jaar inzitten voor je écht goed erin bent, dat geeft meteen het "probleem" van Krav Maga aan als je ambitieus bent.
 
Begin met boksen en bjj. Ik zou zelf niet met muay thai beginnen, boksen is veel beter voor je mechanics ewat betreft patronen en vooral footwork. Bjj om alvast een basis te krijgen.

Krav maga is niet zoveel mis mee maar het is meer een soort oppervlakkige quick fix. Boksen en Bjj alleen al heb je zo 10 jaar inzitten voor je écht goed erin bent, dat geeft meteen het "probleem" van Krav Maga aan als je ambitieus bent.


10 jaar is zwaar overdreven , ik was binnen 2 jaar van nul tot B-Klasser
 
10 jaar is zwaar overdreven , ik was binnen 2 jaar van nul tot B-Klasser
Ja dat wel, ik heb het over echt iets meester worden. Je kan al snel competatief zijn. Zelfde met bjj, binnen een paar maanden kun je zeker defensief al vrij snel je mannetje staan, dat is wat anders dan iets écht beheersen. Maar mss leg ik idd de lat wat hoog in deze context.
 
Ja dat wel, ik heb het over echt iets meester worden. Je kan al snel competatief zijn. Zelfde met bjj, binnen een paar maanden kun je zeker defensief al vrij snel je mannetje staan, dat is wat anders dan iets écht beheersen. Maar mss leg ik idd de lat wat hoog in deze context.


voordat dat alle technieken echt routine word ,dan ben je wel heel wat jaartjes verder dan 2jaar ,

dat inslijten kost nou eenmaal heel veel tijd ,daar moet ik je wel gelijk in geven ,


het ging mij meer om op straat weerwerk te kunnen geven aan agressors

dat moet volgens mij wel lukken in een kortere periode
 
Op straat is mentaliteit 80% van de overwinning. In mijn tienerjaren had ik 0,0 ervaring met vechtsport en was wat laat in de groei dus redelijk klein. Ik ben er niet trots op maar ik vocht vroeger vaak en heb nooit verloren omdat ik me onoverwinnelijk achtte. Ben er nogmaals niet trots op, was een treurige bedoening maar ik sloeg jongens van 20 kg zwaarder gewoon neer.
De kracht van Krav maga is dat je een tegenstander overrompelt met iets dat hij niet verwacht en het is zeer effectief tegen een gemiddelde kroegboer. Andere voordeel is dat je mensen tijdens het trainen in situaties brengt waarin ze kunnen wennen aan dreiging om hen heen, een niet te onderschatten iets voor onervaren vechters. De hoofdinstructeurs hebben veelal een achtergrond in andere vechtsport, dan wordt het wel erg gevaarlijk met Krav maga technieken erbij. En wat ook wel een ding is, van nature gaan mensen als eerste reactie altijd slaan/stompen, KM leert je te focussen op zwakke plekken. Een onervaren vechter verwacht echt geen oblique kick tegen de knie met je schoen dus als je die wel geeft verandert het spelletje drastisch.

Maar ik ben niet voor niks gaan kickboksen, het grote gemis voor mij was daadwerkelijk contact maken.
 
Ik zou mijn handen ook lekker hoog houden tegen iemand die al jaren Krav Maga doet. Kan ie je mooi keihard je in je ballen trappen. :haar:

De meeste gasten die aan MMA of kickboxen doen komen ook niet verder dan wat sparren en doen helemaal geen wedstrijden. Dus het hangt echt helemaal van de persoon af wie ik liever tegenover me heb staan. Ik weet wel dat het er bij krav behoorlijk hard aan toe kan gaan, ik zat zelf vaak onder de blauwe plekken en schaafwonden en het bitje is geen overbodige luxe. Denk wel dat de combinatie van achtergrond in een vechtsport (boksen, judo, MMA etc.) met een vechtsysteem als krav maga of systema een heel goede basis is om behoorlijk van je af te kunnen bijten.

Maar een beetje buffer zijn helpt vaak ook al wat om vechten te vermijden. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou mijn handen ook lekker hoog houden tegen iemand die al jaren Krav Maga doet. Kan ie je mooi keihard je in je ballen trappen. :haar: :)



ja , want bij kickboksen en mma word er nooit getrapt en zijn er dus helemaal niet op voorbereid ???



jou theorie is dat als je je dekking hoog tegen stoten houd heeft iedereen vrij spel om maar raak te trappen ?


hoe lang wil het volhouden met je dekking laag tegen iemand goed kan stoten en

en een hoge trap kan plaatsen,


iemand die een beetje fatsoenlijk kan boksen heeft je kin al geraakt

voordat jij met je ogen knippert


ja ,jij hebt er duidelijk kijk op , de ervaring spat er van af :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Wow! Chuck Norris is zo te zien maar een kleine jongen bij jou vergeleken, man!

ja , want bij kickboksen en mma word er nooit getrapt en zijn er dus helemaal niet op voorbereid ???
Tuurlijk zijn ze daar op voorbereid, maar je hebt het over een oefen- of wedstrijdsituatie (hoewel de meesten dus helemaal geen wedstrijden doen...). het echte leven is wel wat anders. Vaak sta je helemaal niet in de ideale vechthouding en sta je misschien gewoon met spullen in je hand of met een tas aan je schouder.

jou theorie is dat als je je dekking hoog tegen stoten houd heeft iedereen vrij spel om maar raak te trappen ?
Nee, maar het was om een punt te maken. Er werd geroepen dat iemand die aan vechtsport doet veilig achter zijn hoge dekking kan blijven, alsof hij onkwetsbaar is. Maar zo werkt het niet, niet in een wedstrijd en zeker niet buiten de ring.


hoe lang wil het volhouden met je dekking laag tegen iemand goed kan stoten en

en een hoge trap kan plaatsen,
Ik heb nooit gezegd dat een hoge dekking perse slecht is en dat je je dekking laag moet houden, alleen dat een hoge dekking je niet overal maar tegen beschermd, zoals sommigen schijnen te denken. En hoge trappen, alsjeblieft man, die brengen het meeste risico met zich mee voor iemand die vecht tegen een andere ervaren vechter.


iemand die een beetje fatsoenlijk kan boksen heeft je kin al geraakt

voordat jij met je ogen knippert
Die is gemakkelijk..iemand die een beetje fatsoenlijk kan krav maga-en heeft je al in je ballen getrapt voordat jij met je ogen knippert. Ligt helemaal aan de persoon en de omstandigheden. Net zo'n overdreven zwart wit statement als dat van mij, al is iemand die aan boksen doet al helemaal niet getraind op aanvallen en verdedigen onder de gordel.


ja ,jij hebt er duidelijk kijk op , de ervaring spat er van af :roflol:
Thanks, dat is aardig van je!


Wel duidelijk dat je geen goed beeld hebt hoe er bij Krav Maga wordt getraind. Het is geen sport. En er zijn geen regels. En daar wordt ook op getraind. Het is niet één of ander zelfverdedigingscursusje. En incasseren, schop- en sla technieken, grondtechnieken, sparren en verdedigen horen er ook gewoon bij. Het komt er simpelweg op neer dat je je tegenstander zo snel mogelijk uitschakelt en er vandoor kan gaan, op wat voor manier dan ook.

Een boxer of kickboxer is er helemaal niet op getraind om op die manier te vechten en zal dan ook niet direct voor je kloten te gaan, want dat zijn sporten met regels.

En ja, het niveau bij krav maga zal echt wel per school en per leraar verschillen, maar waar ik trainde ging het er serieus aan toe, met veel gasten die al een vechtsport achtergrond hadden. En het feit dat verschillende veiligheidsdiensten het ook als basis voor hun vechttechnieken gebruiken zegt toch wel wat over de praktische toepasbaarheid ervan ten opzichte van de andere vechtsporten.

EDIT: En nee, ik zeg niet dat krav maga de beste manier is om te vechten, maar het is wel veel meer "praktijkgericht". En ik zou zelf best weer bokstraining willen doen, vooral omdat ik dat erg leuk vond destijds en ik minder gehavend thuiskwam.
 
Laatst bewerkt:
Bij goede Krav Maga scholen wordt er tegenwoordig ook keihard gespard. Hoe hoger je in de levels komt des te harder de examens, trainen in Israel is echt niet niks.
Maar uiteindelijk sta ik ook liever tegen iemand met Krav maga omdat die technieken tegen stoten mijn inziens ontoereikend zijn tegen een getrainde vechter die zijn handen hoog houdt.

Ik train zelf nu al een langere tijd bij DefenseMonkees. Krav Maga bevalt me echt enorm ik had het zelfde gevoel en ben daarom bij mijn club ook mee gaan doen met de MMA lessen. De combinatie vind ik echt super.
 
Boksen en Bjj alleen al heb je zo 10 jaar inzitten voor je écht goed erin bent
Denk dat dit aardig klopt. Daarom hebben de meeste MMA gasten ook ±15 jaar ervaring (en langer) voor ze echt goed zijn. In Amerika waar veel gasten ervaring opdoen met worstelen, of in ieder geval een worstelachtergrond hebben in het MMA- hadden ten opzichte van Europeanen een voordeel.
 
Back
Naar boven