XXL Nutrition

ATX Powerlift Riem! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Product: ATX Powerlift Riem
(http://www.fitness-seller.nl/atx-powerlift-riem/)

Prijs: 69.90 euro incl. verzending

Site: www.Fitness-seller.nl

Inleiding:

Mijn naam is Robert, 26 jaar oud, man en gelukkig eigenaar van een eigen “homegym” op zolder. Het betreft een kamertje van 12 M2 met een houten vloer Ik ben nu reeds 5 jaar bezig met het verzamelen van spullen voor op de zolder. Ik vind het leuk om mijn eerlijke review te geven over de fitness spullen die ik koop en zodoende andere te helpen.

Dit gezegd hebbende heb ik ditmaal een poosje geleden een ATX Powerlift Riem gekocht. Ik had al een riem, maar deze was aan vervanging toe. Zie hier mijn review m.b.t. de ATX Powerlift Riem

Powerlift Riem

Een powerlift riem is niet meer dan een middel wat, mits goed gebruikt, voor extra ondersteuning kan zorgen bij oefeningen zoals squats en deadlift. Door het strak aantrekken van de riem kan je de buikspieren tegen de riem aandrukken. Hierdoor zal je rug in een stabielere positie blijven. Het is dus niet enkel alleen een riem om doen en strak aantrekken. Vooral het uitzetten van je buik is hierbij belangrijk. Het helpt je ook bij de ademhaling tijdens het zware werk. Zonder ademhaling zijn we nergens, toch?

Persoonlijk vind ik het prettig om een extra “beveiliging” te hebben voor je rug. Je ziet bij mensen wel eens dat wanneer het zwaar wordt, ze vergeten de rug hol te houden. Gebrek aan focus, ervaring of onvoldoende ondersteuning kan ervoor zorgen dat bij het uitvoeren van bijv. de deadlift de rug bol trekt. Door de spanning kan dit ernstige gevolgen hebben. Ik gebruik de riem ook alleen wanneer ik op mijn max zit qua gewichten i.c.m. aantal herhalingen, of een PR wil breken.

Juiste gebruik

Een filmpje zegt meer dan woorden, dus bij deze:

ATX Powerlift Riem

Daar ik een nieuwe riem wilde aanschaffen, ben ik me gaan oriënteren wat een mooi exemplaar voor mij zou zijn. Op het bodybuilding forum las en zag ik dat er een nieuwe riem was uitgekomen wat goed werd ontvangen. Zoals benoemd was dit de ATX powerlift riem.

Pakketje

Op het moment dat de riem binnen kwam, zag ik direct waarom deze 70 euro kost. Het is een flink stuk leer wat kwaliteit uitstraalt. De riem is maar liefst 13 mm dik en 10 cm breed en je ziet het verschil in kwaliteit tussen mijn oude en nieuwe riem. Riem is niet goedkoop, dus had ook niet anders verwacht. Ik heb de riem ingesmeerd met de lederbalsem wat er bij werd geleverd. Dit is het resultaat:

2le5aus.jpg


Ik vond de riem er ingesmeerd een stuk beter uitzien.

Training

Ik heb de belt inmiddels al wat langere tijd, waarna de riem redelijk soepel is geworden. Ik kan nu ook eerlijk mijn mening geven, daar elke riem in het begin stug aanvoelt. Ik heb zelf om het stugge eruit te halen de riem eerst ingesmeerd met lederbalsem en nadien vaak op- en afgerold. De lederbalsem wordt samen met de riem geleverd.

Ik vind de riem erg prettig trainen. Ik vind dat deze, mede door de dikte en de lengte, erg veel stevigheid biedt, waardoor hij erg prettig om je middel zit. Ik moet wel zeggen dat ik eerst moest wennen aan de breedte. Nu, een aantal trainingssessies verder ben ik er aan gewend en voel ik het verschil. Doordat de riem 10 cm breed is kan ik goed mijn buikspieren gebruiken. Ik voel dat de riem zorgt voor een betere core, waardoor je veel meer steun aan je romp hebt. Ik had eerst double prong (twee pinnen om vast te maken) maar vind single prong (één pin) beter. Als ik namelijk een zware oefening heb gedaan wil ik de riem direct afdoen zonder problemen. Bij mijn oude riem was ik wel eens aan het rommelen, nu gaat het simpel.

Het verschil tussen de ATX riem en mijn oude riem (een riem van HD) is enorm, maar dit zie je uiteraard ook terug in de prijs.

Plus en min ronde

+ 13 mm dik dus erg stevig

+ 10 cm breed dus perfect om je buik uit te zetten

+ Kwaliteit leder, zal jaren meegaan

+ Meegeleverde balsem biedt de mogelijkheid om de riem direct in te smeren

+ Duurdere klasse, maar goedkoop t.o.v. soortgelijke riemen

+ Uitstraling van de riem i.c.m. het logo van ATX is gewoon bad ass

- Hoewel de afmetingen van de riem binnen de regels van de IPF passen, mag je de riem niet gebruiken bij internationale powerlift wedstrijden van IPF. Dit komt omdat het merk ATX niet staat geregistreerd en ook het powerlift een en al commercie is. Andere bonden hebben weer andere voorwaarden.

Conclusie

Ik ben erg blij met mijn investering/aankoop. Ik heb gekeken naar eventuele andere riemen, maar zag dat andere riemen van soortgelijke kwaliteit, zoals de riem van Fortius Fitness (haast identiek) duurder waren. Ik heb daarom gekozen voor ATX i.v.m. de betrokkenheid van fitness-seller op het forum en de goede service. Ik zal toch nimmer mee doen aan een powerlift wedstrijd, dus het enige minpunt gaat voor mij niet op. Ik kan verder geen op- of aanmerking maken daar het gewoon een goede riem is. Ik betaal liever één keer 70 euro waarmee ik goed kan trainen en wat mij verder helpt, dan een belt wat het weer net niet is. Een nieuwe rug is immers niet te koop. Ik zou de ATX belt aanraden aan mijn vrienden/kennissen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie review! Dank ook, je hebt mij erg geholpen bij het oriënteren op een riem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Even op deze review verder borduren, zijn er mensen met een soortgelijke riem voor een iets schappelijkere prijs?
 
Blijft zo'n quick release goed zitten? In principe lijkt het me heel handig maar ik las dat ze makkelijk los schieten?

Op verschillende jaren tijd maar 1x gebeurd bij mij (was misschien ook wel m'n eigen fout nog toen)
 
Onze Iron Force powerliftriemen hebben inderdaad een "iets schappelijkere" prijs en zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen (normale gesp, quick-release en clipsluiting):
http://www.fitness-seller.nl/gewichten/accessoires-voor-gewichtheffen/gewichthefriemen/

Maar de ATX belt is natuurlijk wel gemaakt van onbewerkt echt leder en is circa 12-13 mm dik, daarom betaal je er ook wat meer voor. De Iron Force belts zijn gemaakt van kunstleder en zijn 10 mm dik.
 
Ik ga voor die Ironforce met quick release. Twijfelde al tussen die 2 maar met quick release kun je hem wat makkelijker strak aantrekken en loshalen. Met de belt die ik nu heb (die waardeloos is) merk ik wel dat ik na loeizware sets hem snel af wil.
 
Nice, laat zeker even weten hoe het Quick-Release systeem bevalt!

De nieuwe Iron Force riemen hebben sowieso nog geen reviews op onze website zie ik, dus een productreview zou lief zijn :D
 
Back
Naar boven