AndroidHealthClinic

Ervaringen Compact Leg Press (Power/Megatec) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robke78

Town Drunk
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 dec 2006
Berichten
56.749
Waardering
17.524
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Ik heb wat zitten puzzelen en meten en zou nog ruimte hebben voor deze:

http://www.fitness-seller.nl/megatec-compact-leg-press/

Of de Powertec variant eventueel

Iemand dit toestel al eens gebruikt?
Wat waren je kracht stats op bv SQ en wat drukte je met deze Legpress?

Ik zag ook een filmpje van Lee Priest die er los op ging en zelfs een bar erop legde... iemand dit al eens getest?

 
Dit compacte toestel is vooral lekker voor isolatie en high-reps! :flex:

Sam's Fitness verkoopt MegaTec in Australië en Sam schreef het volgende over de Compact Leg Press naar aanleiding van een klant die onder de indruk was van de moeilijkheidsgraad van de oefeningen:

What did the damage to Rod's legs? Well it was only 40kgs! The movement on these machines is like nothing else I know - IF YOU PERFORM THE EXERCISE CORRECTLY! You will read mixed reviews about these machines on the net. A lot of people say that you can't fit enough weight on them. But this is is just ridiculous.

As I explained to Rod, and all our other customers, nobody gives two shits about what anyone can leg press or leg sled. If you walk into a pub and start telling people you can leg press 500kgs people will think you are a wanker. But if you walk in with an impressive barbell squat number you will soon get people's attention.

So keep the heavy weight, low rep, power work where it belongs. In the power cage.

The Compact Leg Press gives you the complete opposite experience. It is meant to isolate the quads by banging out some reps. If used properly, slowly controlled movements driving through your heels, you will hit muscles that you haven't used before. Just like Rob did with only 40kgs.

This allows you to work the quads intensely, without loading up your spine.

This machine is also great for performing single leg exercises. You will be devastated how little you can lift with only one leg. But by introducing a little instability into the movement, it fires off even more muscles around the knee joint.
 
Dit compacte toestel is vooral lekker voor isolatie en high-reps! :flex:

Sam's Fitness verkoopt MegaTec in Australië en Sam schreef het volgende over de Compact Leg Press naar aanleiding van een klant die onder de indruk was van de moeilijkheidsgraad van de oefeningen:

Natuurlijk ook wel een punt dat je one legged kan doen ook op het toestel. En nee, het is ook mijn bedoeling niet om er een zooi plates op te pleuren. Zoveel plates heb ik sowieso niet :)
Maar ik zou bv wel eens willen weten hoeveel plates je op de sleeves zou krijgen etc. En of het idd makkelijk is en kan om het met een bar erachter te verzwaren.
 
We hebben het toestel helaas niet opgesteld staan in de showroom anders kon je het zelf komen uitproberen :(

De sleeves zijn 2 x 25 cm lang dus dan kun je uitrekenen hoeveel van je gewichten er op passen. Als je er zelf nog een barbell op wil leggen is dat natuurlijk op eigen risico :p
 
We hebben het toestel helaas niet opgesteld staan in de showroom anders kon je het zelf komen uitproberen :(

De sleeves zijn 2 x 25 cm lang dus dan kun je uitrekenen hoeveel van je gewichten er op passen. Als je er zelf nog een barbell op wil leggen is dat natuurlijk op eigen risico :p

Mmm. Dat zijn 5 plates van jullie 25kg Barbarians... toch een 250kg samen dan. En je lichaamsgewicht moet je dan eigenlijk ook nog deels erbij tellen? Dat klinkt al niet slecht om mee te reppen :)
 
Mmm. Dat zijn 5 plates van jullie 25kg Barbarians... toch een 250kg samen dan. En je lichaamsgewicht moet je dan eigenlijk ook nog deels erbij tellen? Dat klinkt al niet slecht om mee te reppen :)
Klopt, bij dit model druk je uiteraard ook nog deels je eigen gewicht omhoog.
 
Waarom geen hack squat machine rob?
 
Fitness Seller en anderen, is dit toestel ook geschik voor lange mensen (benen)? ik ben 2meter..
 
Fitness Seller en anderen, is dit toestel ook geschik voor lange mensen (benen)? ik ben 2meter..
Voor de Leg Press oefening zou dat geen probleem moeten zijn maar wanneer je het kuitblok wil gebruiken kun je je benen misschien niet helemaal strekken.
 
Voor de Leg Press oefening zou dat geen probleem moeten zijn maar wanneer je het kuitblok wil gebruiken kun je je benen misschien niet helemaal strekken.

Ik heb het toestel van iemand overgekocht. Het is groot genoeg voor iemand van 2 meter :thumb:
 
nobody gives two shits about what anyone can leg press or leg sled. If you walk into a pub and start telling people you can leg press 500kgs people will think you are a wanker.





:roflol:
 
Back
Naar boven