XXL Nutrition

Van gespierde spijker oftewel Ecto naar dikzak tot..........? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koppie

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
3.231
Waardering
3.766
Lengte
1m84
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Er was eens..........

Een onzekere knulletje dat op zich een goede jeugd heeft gehad........favoriete sporten in die tijd (12- 17/18) waren windsurfen en basketball. Hierdoor was ik, zoals dat genoemd werd, een gespierde spijker (Ecto dus). Nadat ik hoorde dat we (gezin) vanuit de provincie Zeeland naar Gelderland gingen verhuizen en een promotie naar de eredivsie (in mijn leeftijdsklasse) wegens geldgebrek niet doorging, besloot ik om te stoppen met basketball. In die tijd kwam daar mijn eerste ervaring met de sportschool.........everyday chest and armday ......benen train je niet want ik liep natuurlijk ook nog hard.......he ik was net 17, wist ik veel...........

Na de verhuizing toch het basketball maar weer opgepakt, maar dan ipv het hoogste niveau voor de lol op het laagste niveau gaan spelen, heb dit nog 3 jaar volgehouden en toen definitief gestopt. De sportschool zat er niet meer bij in die tijd.

Na veel werk en studies tegelijkertijd en andere hobbies werd ik langzamerhand steeds dikker. Hoogtepunt was toen denk ik zo'n 92 kilo (1.84 lang), vetpercentage....I really don't know. Toen besloten dat het genoeg was en weer de sportschool (voeding?........ja dat is eten toch? Schema?.......Nee, ik wil ook gezellig kunnen leven)......toch ging het wel aardig en viel ik af tot zo'n 80 kilo met op zich een okay figuur, ligt er maar aan wat je doelen zijn natuurlijk......

Vader werd ik en eigenlijk in een relatie die gedoemd was te mislukken, maar ja achteraf is makkelijk lullen. De relatiebreuk leverde veel stress op en het sporten kwam weer tot een grinding hold...... gelukkig had ik redelijk snel alles weer op de rit en liep ik ook tegen de liefde van mijn leven aan. In de tussentijd natuurlijk weer aangekomen (en helaas niet in spiermassa), nu 96 kilo met een vetpercentage tussen de 25 en 30%, tijd om het beter aan te gaan pakken. Weer de sportschool in en na wat surfen op internet hier terecht gekomen. MyFitnessPall gedownload en zelf aan de slag met een schema.......en ja uiteindelijk zelfs de benen erbij........begint ergens op te lijken nu, of niet? Van dat onzekere knulletje is nu niks meer over, het sporten, de liefde en mijn kind zorgen ervoor dat ik me zekerder voel dan ooit, al merk ik ook wel dat je steeds kritischer wordt ten aanzien van het fysiek.......soms best lastig.

Na een lange cut van ongeveer 8 maanden ben ik uitgekomen op 78 kilo met een geschat vp van ergens rond de 15%. Nu in de wintermaanden besloten om te beginnen aan een bulk, maar aangezien ik als DJ (hobby) ook een vaste avond heb gekregen om te draaien mis ik een trainingsavond. Ook moet ik zorgen dat ik doordeweek wat extra tijd besteed aan het voorbereiden van mijn sets, dus nog iets minder trainingstijd.

In mijn cut trainde ik als volgt:

Dag 1 Borst, biceps
Dag 2 Rug Triceps
Dag 3 Benen, Buik

Nu ben ik begonnen met een UB/LB om toch mijn spieren iets vaker te kunnen prikkelen. Ben ook erg benieuwd hoe mijn lichaam hierop reageert. Een Full body zal niet zo snel gebeuren aangezien ik redelijk vaak dagen achtereen train en ik op mijn leeftijd (pffffff 37 alweer) wel merk wat langer te moeten herstellen.....

Streeffysiek? Tja........ik wil gewoon lekker bezig zijn met de sport en kijken waar ik kan eindigen. Nu eerst een aantal maanden lekker bulken en daarna opnieuw een cut, maar dan een stukje dieper dan de afgelopen periode.

Hoop hier op het forum mijn mojo vast te kunnen houden en ook te kunnen lachen (heb al verschillende reltopics doorgelezen :D).

Greetz
 
Hoop hier op het forum mijn mojo vast te kunnen houden en ook te kunnen lachen (heb al verschillende reltopics doorgelezen :D).

Ban :D
 
:eek::eek::eek: Nu al?
 

104y8n.jpg
 
Succes met je doelen.
Misschien is upper/lowerbody iets voor je of push/pull/leg.
 
Sanca Saxon , Heb ik nu al een record in handen? :eek!:

The Hoff , thanks, ik ben inderdaad nu bezig met een upper/lower body. Nog maar net 3 weken, dus ben benieuwd naar de progressive die ik ga maken.
 
Heb trouwens met al dat lezen op dit forum ook ontdekt dat er nogal wat slimmerikken tussen zitten, niet eens lollig bedoeld. :grinny:
Ik ben benieuwd of er van jullie bekend zijn met collageen poeders/drankjes of hier ervaring mee hebben? Hoorde mijn vriendin erover en werd wel nieuwsgierig (moet eerlijk bekennen dat ik nog geen (web)research zelf heb gedaan, maar misschien jullie al wel?).
 
Heb trouwens met al dat lezen op dit forum ook ontdekt dat er nogal wat slimmerikken tussen zitten, niet eens lollig bedoeld. :grinny:
Ik ben benieuwd of er van jullie bekend zijn met collageen poeders/drankjes of hier ervaring mee hebben? Hoorde mijn vriendin erover en werd wel nieuwsgierig (moet eerlijk bekennen dat ik nog geen (web)research zelf heb gedaan, maar misschien jullie al wel?).

Ik heb een paar potten Collaregen versleten gehad toen ik het meeste last had van jumpers knees, ik weet niet in hoeverre het mee geholpen heeft omdat ik er ook lang rehab voor heb gedaan en ook joint support erbij slikte maar tegenwoordig is de pijn pakweg 80% minder dan voorheen en gerbuik momenteel niets meer van die supps.
 
Ik heb een paar potten Collaregen versleten gehad toen ik het meeste last had van jumpers knees, ik weet niet in hoeverre het mee geholpen heeft omdat ik er ook lang rehab voor heb gedaan en ook joint support erbij slikte maar tegenwoordig is de pijn pakweg 80% minder dan voorheen en gerbuik momenteel niets meer van die supps.

Ok dus niet heel erg duidelijk? Schijnt nu erg populair te zijn bij de dames vanwege de positieve effecten op de huid, maar ook nagels....effect zou enigzins zichtbaar moeten zijn na 6 weken dagelijks gebruik?
 
Ok dus niet heel erg duidelijk? Schijnt nu erg populair te zijn bij de dames vanwege de positieve effecten op de huid, maar ook nagels....effect zou enigzins zichtbaar moeten zijn na 6 weken dagelijks gebruik?

Ik 'geloof' er wel in dat het heeft geholpen splinters kraakbeen 'op te ruimen', kan ook gewoon placebo zijn uiteraard maar het kan geen kwaad om het eens te proberen imo.
 
Ik 'geloof' er wel in dat het heeft geholpen splinters kraakbeen 'op te ruimen', kan ook gewoon placebo zijn uiteraard maar het kan geen kwaad om het eens te proberen imo.

Fijn dat je het gevoel hebt gehad er baat bij te hebben, zelfs al zou het een placebo zijn.......ik geloof namelijk best wel dat een juiste "state of mind" kan helpen in het genezingsproces. Gelukkig heb ik zelf op dit moment geen echte blessures (enige waar ik last van heb is de rechterschouder met benchpress en dumbbell pullover, dus deze er maar even uitgooien), dus hoef het nog niet aan te schaffen. Of zou het preventief baat kunnen hebben? En in hoeverre zou je dit uit gewone voiding kunnen halen? Mhmmmm ...... krijg er alleen maar vragen bij hahaha
 
Fijn dat je het gevoel hebt gehad er baat bij te hebben, zelfs al zou het een placebo zijn.......ik geloof namelijk best wel dat een juiste "state of mind" kan helpen in het genezingsproces. Gelukkig heb ik zelf op dit moment geen echte blessures (enige waar ik last van heb is de rechterschouder met benchpress en dumbbell pullover, dus deze er maar even uitgooien), dus hoef het nog niet aan te schaffen. Of zou het preventief baat kunnen hebben? En in hoeverre zou je dit uit gewone voiding kunnen halen? Mhmmmm ...... krijg er alleen maar vragen bij hahaha

State of mind gaat of staat zowat alles mee imo.
Goh, geen idee eigenlijk, ik ben het zelf ook niet blijven nemen ... Geen idee welke voeding eventueel dezelfde helende eigenschappen zou kunnen hebben, als die er al is.
 
grinding hold

een grinding hold jongens :emo:

Ik ben benieuwd of er van jullie bekend zijn met collageen poeders/drankjes of hier ervaring mee hebben?

undenatured type ii collagen kan helpen met gewrichtsproblemen, het heeft wat weg van een vaccin als je het oraal toedient zo te zien

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC386734/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4015808/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1905015/
 
een grinding hold jongens :emo:

Oh oh.........iets gezegd wat ik beter niet had kunnen zeggen? ???:eek:

But thanks voor de links. Ik ga ze eens bekijken.
 
Succes met doelen!

Ik zal 15% vetpercentage toch echt heel rustig bulken.. anders ben je zo weer 20%, en dat kost straks alleen maar meer tijd.
 
Succes met doelen!

Ik zal 15% vetpercentage toch echt heel rustig bulken.. anders ben je zo weer 20%, en dat kost straks alleen maar meer tijd.

Thanks, dat is inderdaad het plan. Merk dat het ook best in mijn hoofd kan gaan zitten. Elke kilo erbij is meteen een stukje extra onzekerheid......, maar ik ga gewoon doorzetten.
 
Vraagje (wil niet meteen een nieuw topic openen).
Gister was het UB-dag. Eenmaal aangekomen in de gym......superdruk.....alweer..grrrrr, helaas niet de mogelijkheid om op andere tijdstippen te gaan. Andere gym zou kunnen, maar deze is letterlijk maar 150 meter lopen en dat is ook wel handig. Ipv van mijn borstoefeningen met free weights te doen (volgens schema) heb ik nu de peck deck, cable flyes en chest press machine gebruikt. Helaas is het dus vaker een probleem om mij strict aan het schema te houden gezien de drukte en ik geen zin en tijd heb om een uur extra in de gym te hangen ivm het wachten op bankjes etc. Nu is mijn vraag in hoeverre dit negatief is voor je progressie? Ben natuurlijk geen topatleet en hoef daarom denk ik ook niet al te veel op de details te letten, maar ben wel benieuwd naar het antwoord
 
Zal niet veel uitmaken lijkt me als je wat andere oefeningen gaat doen.
Zal geen wereld van verschil zijn of je flat bench met een barbell doet of in een machine.
Zolang je de desbetreffende spiergroep maar traint.
 
Back
Naar boven