Fitness Seller

Ik ga ervoor!! 30 kg afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Volgens mij heb je de caloriebehoefte niet uitgerekend op de verschillende sites die zijn gegeven. Gewoon je onderhoud uitrekenen en daar 500Kcal onder gaan zitten. Ik weeg zelf 96kg met lengte 202cm en zit al op onderhoud 3200Kcal, en op af te vallen eet ik tussen de 2700 en 2900 en dat gaat prima hier.

Jij bent een stuk zwaarder en maar 20cm kleiner, dus met 2200kcal per week zit je veel te weinig. Dan heb je je onderhoud niet goed uitgerekend. En als je te weinig eet dan gaat het op een gegeven moment juist trager dan dan je -500kcal onder onderhoud zit ;)

image.jpg
 
Dit komt van de laatste site
 
Laatst bewerkt:
Vandaag vetpercentage met tang laten meten. Is 33 %. Zat er dus naast met 42 % gemeten met meetlint. Nog veels te veel maarr minder dan gedacht
 
Toppie! Bedankt
 
Zo, meld me maar weer is. We zijn een jaar verder en ik ben nu 113 kg. Das geen 30 maar toch al 20 kg. Ben begonnen met 2- 3 maal per week full body en viel goed af. Ook wat op mijn eten gelet. Tot aan de vakantie. In de vakantie 4,5 kg aangekomen en dat was geen lucht! Na de vakantie weer op de voeding gelet en weer 3 x pw full body maar viel niet meer. Eten weer omgegooit en ipv 3 x nu 4 x per week full body en na de training hit traing van half uur op de hometrainer. Resultaat is 113 kg. In de aankomende week ga ik mijn behoeftes aan eten bereken en dan in januari beginnen met uitgebalanceerde voeding. Dus eiwit,vet koolh. En dan naar die 100 kg en dan maar is ff zien of we voor wat spiermassa kunnen gaan. Gewoon doorgaan met 4 x pw fullbody en hit training of raden jullie anders aan?
 
  • Like
Waarderingen: Liro
Prima resultaat! Met het lichter worden daalt ook je onderhoud dus zoals je zelf al zegt: alles even herberekenen en lekker doorgaan.
Qua training zou ik met een frequentie van 4x per week eerder voor een UB/LB schema gaan. Succes!
 
Ok. Zal me is gaan verdiepen in UB/LB schema. Misschien ook wel is beter voor de afwisseling na een jaar fullbody
 
-20kg is een net resultaat en een goed begin.

Belangrijker dan het gewicht verlies is de lifestyle verandering. Dat is de enige manier om op lange termijn succesvol te zijn en te blijven!

Ga zo door!
 
  • Like
Waarderingen: Wiro
Ja klopt, ben gestopt met roken, drink alleen zaterdagavond nog een colaatje zero, verder alleen water met bolero ranja. Ik had suikerziekte ,.. weg!! Te hoog chlorestorol .... weg!! Dus al met al heeft het me buiten de kilo's een hoop gebracht. Wat begon met begeleiden dochter is nu steeds verder willen voor mij. Ga in januari weer een stapje verder met de voeding
 
-20kg is een net resultaat en een goed begin.

Belangrijker dan het gewicht verlies is de lifestyle verandering. Dat is de enige manier om op lange termijn succesvol te zijn en te blijven!

Ga zo door!

Ja klopt, ben gestopt met roken, drink alleen zaterdagavond nog een colaatje zero, verder alleen water met bolero ranja. Ik had suikerziekte ,.. weg!! Te hoog chlorestorol .... weg!! Dus al met al heeft het me buiten de kilo's een hoop gebracht. Wat begon met begeleiden dochter is nu steeds verder willen voor mij. Ga in januari weer een stapje verder met de voeding

Ik vind het mooi dit te lezen want dit is precies wat ik vaak predik. Die 1e citaat is gewoon hoe het is. En laat jouw citaat is een les zijn voor iedereen die te dik komt aanwandelen bij de dokter. Ik zou je willen adviseren om zo door te gaan maar geen obsessie te maken van calorieën wat zoals het 1e citaat al zegt het gaat om je lifestyle en zo ben je keihard goed bezig.
 
Ik ben in Februari 2016 begonnen met mijn eten te tracken via MyFitnessPal, en daarnaast mijn sport te loggen via een andere app.
Op deze wijze sta ik nu op -27 kilo, het is goed te doen met behulp van MyFitnesspal, maar ik heb zelf rekening gehouden met een aantal factoren.
Overigens heb ik vaak gewoon lekker gegeten met in acht name van de calorieën, en dus ook gewoon op z'n tijd een biertje drinken of pizza eten ( IIFYM :p)

Ten Eerste, ik heb altijd meer eiwitten gegeten dan aangegeven in de app, gemiddeld tussen de 1.5 gram en de 1.8 gram per kilo lichaamsgewicht.
Ten Tweede, de app houdt pas rekening met training e.d. nadat je een training gelogt hebt, , houd hier dus rekening mee.

Wat ikzelf ondervonden heb, is dat MyFitnesspal goed is, in enig inzicht bieden in je voedingspatroon, maar kan slecht rekening houden met externe factoren als sport.

De app is goed, maar weet lang niet alles.
 
Heb in de laatste weken me onderhoud berekent en adh daarvan een voedingsschema gemaakt met het programmatje van marina!
Het eten voor 7 dagen klaar maken en invriezen. Overdag precies eten wat nodig is.
Ik ga lekker en merk ook dat ik er beter/zwaarder op kan trainen. Tot nu toe weer 2 kg kwijt!!
 
Heb in de laatste weken me onderhoud berekent en adh daarvan een voedingsschema gemaakt met het programmatje van marina!
Het eten voor 7 dagen klaar maken en invriezen. Overdag precies eten wat nodig is.
Ik ga lekker en merk ook dat ik er beter/zwaarder op kan trainen. Tot nu toe weer 2 kg kwijt!!

Baas - je bent echt lekker bezig! :clap:
 
  • Like
Waarderingen: Wiro
Ik ben in Februari 2016 begonnen met mijn eten te tracken via MyFitnessPal, en daarnaast mijn sport te loggen via een andere app.
Op deze wijze sta ik nu op -27 kilo, het is goed te doen met behulp van MyFitnesspal, maar ik heb zelf rekening gehouden met een aantal factoren.
Overigens heb ik vaak gewoon lekker gegeten met in acht name van de calorieën, en dus ook gewoon op z'n tijd een biertje drinken of pizza eten ( IIFYM :p)

Ten Eerste, ik heb altijd meer eiwitten gegeten dan aangegeven in de app, gemiddeld tussen de 1.5 gram en de 1.8 gram per kilo lichaamsgewicht.
Ten Tweede, de app houdt pas rekening met training e.d. nadat je een training gelogt hebt, , houd hier dus rekening mee.

Wat ikzelf ondervonden heb, is dat MyFitnesspal goed is, in enig inzicht bieden in je voedingspatroon, maar kan slecht rekening houden met externe factoren als sport.

De app is goed, maar weet lang niet alles.

Bij 'Meer --> Doelen --> Calorieen & metingsdoelen' kun je de macro's aanpassen afhankelijk van je doelen.
 
Nice topic...ik volg :thumb:

Ben bijna 15 jaar geleden plots gestopt met 6x per week trainen. Vrouw, kids, drukke baan etc...beide achillespezen gescheurd gehad, zware rughernia...allemaal redenen om rustig aan te doen en dan kakt je trainingsleven behoorlijk in, tot zelfs naar het 0-punt. Sinds 2 weken weer actief in de sportschool met m'n 39 en het voelt weer als vanouds (op de pukkelige binkies na). Ik volg graag jouw topic omdat ik momenteel ongeveer jouw startgewicht heb.

Ga nu 3x per week naar de sportschool, voornamelijk om een flinke laag vet eraf te branden. Weeg 120kg met 1.93m, dus bf is sky high :( Er zit echter nog aanzienlijke spiermassa onder. Dus een uur cardio en dan nog een paar setjes benen voor extra verbranding. Althans, zo heb ik het 'vroeger' geleerd :D Spieropbouw is nu nog even geen prio.

Ben erg benieuwd en geïnteresseerd in je wekelijkse voedingsschema en hou me ook aanbevolen indien je die wilt delen ;)

Ik blijf je even volgen. Keep up the good work!
 
  • Like
Waarderingen: Wiro
Back
Naar boven