AndroidHealthClinic

Spinning, goed of slecht icm KT?

Bezoekers in dit topic

BuRRuN

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 mei 2011
Berichten
1.062
Waardering
58
Lengte
1m82
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Hi All,

Ik lees enorm veel bro-science op dit forum over wat je wel en niet zou moeten doen met cardio training. Nu heb ik recent mijn crosstrainer kapot getrapt en wil nu een spinfiets kopen voor mijn cardio sessie. Een beetje knallen met van die online spinningsessies lijkt me wel goed vol te houden.

Nu lees ik overal dat je twee zaken effectief zouden zijn voor vetverlies:
- Duurtraining op 70% van je max HR
- HITT training

Spinning zit er een beetje tussenin denk ik. Met een uurtje spinning hoop ik toch wel tussen de 600 en 800 Kcals te burnen.

Daarnaast is de stelling vaak dat als je Kcal in lager is dan je Kcal out je sowieso je VP verlaagt (ongeacht hoe je dat out beïnvloed, dus door voeding of EEN vorm van cardio).

Wie of wie kan echt onderbouwd zeggen of spinning effectief gaat zijn? Mijn doel is dus om dit naast mijn KT te doen en mijn VP te verlagen.

Thanks voor jullie kennis (mening mag, maar voegt weinig toe aan wat al op dit forum staat)!
 
Cardio is nooit slecht vind ik. Natuurlijk als je 4x per week spinning doet op hoge intensiteit zal dit natuurlijk wel je krachttraining/herstel beïnvloeden.
Zou het iig niet te dicht bij je benentraining doen, of misschien op lage intensiteit en duurtijd.
Hoe effectief het gaat zijn voor jou hangt af van je doelen, intensiteit, duurtijd en hoeveel keer je het wilt doen natuurlijk :)
 
Voor vetverlies is vooral je dieet belangrijk niet het soort inspanning. Het kan natuurlijk wel helpen om meer kcals te verbranden.

Spinning en KT is goed te combineren imo.

Ik ga regelmatig lopen en dit staat mijn KT toch niet in de weg.
 
Voor vetverlies is vooral je dieet belangrijk niet het soort inspanning. Het kan natuurlijk wel helpen om meer kcals te verbranden.

Spinning en KT is goed te combineren imo.

Ik ga regelmatig lopen en dit staat mijn KT toch niet in de weg.
Zoals ik zei vind ik cardio idd een goede toevoeging op je kt. Ga zelf ook regelmatig lopen. Maar als (bvb) lopen je hoofddoel is en je elke dag 1,5u een halve marathon of meer loopt op full speed dan zal het je kt wel in de weg gaan zitten.
Even lichtjes overdreven maar je snapt me wel :D
 
Zoals ik zei vind ik cardio idd een goede toevoeging op je kt. Ga zelf ook regelmatig lopen. Maar als (bvb) lopen je hoofddoel is en je elke dag 1,5u een halve marathon of meer loopt op full speed dan zal het je kt wel in de weg gaan zitten.
Even lichtjes overdreven maar je snapt me wel :D

Het is kiezen of delen. Je zal maar in 1 kunnen uitblinken.
 
Back
Naar boven