XXL Nutrition

RaceRookies road to succes :) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

RaceRookie

Huge Freak
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
9.269
Waardering
10.195
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
> 50%
Ik ben RaceRookie, ben al wat jaartjes ouder (48). Ik was veel te dik (97 kilo met een lengte van 175cm) en besloot twee jaar geleden dat het genoeg was. Ik ben toen gestart met krachttraining en cardio om er wat aan te veranderen.

Verschrikkelijke staat toen. :(
P718.jpg


Iedereen verklaarde me voor gek. Je kent de reacties vast wel... Ach, zo dik ben je toch niet?... Als je wat ouder wordt dan wordt je nu eenmaal dikker, hoort er gewoon bij... Ga je nu een bodybuilder worden? Stel je niet zo aan... enzovoort. :) Ignore the haters! :)

Na een lang traject van afvallen (van 97 kilo naar 67 kilo!!) wordt het tijd om wat extra massa te gaan winnen. Ik ben geen prototype bodybuilder maar meer gericht op mijn gezondheid, waarbij ik ga voor een gezond laag vetpercentage (rond de 9%, 10%) en zoveel mogelijk natuurlijke spiermassa.
Ik gebruik geen middelen anders dan multi vitaminen en eiwitten. Daarnaast zorg ik wel voor fatsoenlijke hoeveelheden zink, magenesium, B6, B12 etc, etc.

Ik doe aan IF (leangains Martin Berkhan), daar ben ik een jaar geleden mee begonnen en dat heeft bij mij veel gebracht. Ik zakte binnen twee maanden van 76 kilo naar 72 kilo. Zover ik kon zien alleen maar vet verloren, geen kracht en weinig droge massa.

Ik train thuis en heb daarvoor jaren geleden alles aangeschaft wat ik dacht nodig te hebben. Mijn vrouw is net zo fanatiek als ik en doet al die tijd met me mee. Zij heeft ook fantastische resultaten geboekt. :)

Na veel gelezen te hebben op dit forum wordt het tijd om maar eens lid te worden en mijn progressie en beginstadium van 2 jaar geleden te gaan loggen.

Ik ga dan beginnen vanaf 2 jaar geleden en hoop dat starters er wat tips en hoop uit kunnen putten.
 
Laatst bewerkt:
Stats 2 jaar geleden:
gewicht: 97 kilo
lengte: 175cm
nekomtrek: 37cm
middelomtrek: 98cm

Training bestond in het begin uit een beetje (fullbody) krachttraining per week en 1x per week hardlopen (eerst opbouwen natuurlijk) en wat minder eten.
Uiteindelijk (na een jaar) liep ik 16km hard en dat twee keer in de week. Dit heeft mijn gewichtsverlies in eerste instantie een boost gegeven totdat ik uiteraard een plateau bereikte (80 kilo). Hardlopen was achteraf niet het ideale middel om echt vet kwijt te raken. Verbaasd? Ik eerst ook, maar het is toch echt zo. Ik heb echt op de harde manier moeten leren dat veel hardlopen niet het middel is. Grootste fout was hierbij dat mijn voeding niet op orde was en de krachttraining bagger. Ik trainde wel, maar achteraf niet met de juiste intensie. Je kent het wel, meer gefocussed op het aantal reps dan echt voelen wat je doet. Er zat ook geen doel of plan achter mijn krachtraining.

Daarnaast voelde ik me vaak moe en was eigenlijk skinnyfat. Wel een stuk lichter maar geen definitie in de spiermassa.

Mensen gaven wel positieve feedback. Met kleding zag ik er ook wel goed uit. Beter dan met 97 kilo.

Leermoment achteraf: Te veel focus op cardio (hardlopen, fietsen) voor afvallen gaat je een skinnyfat look opleveren, tuurlijk val je af maar je verliest ook droge massa. Ik ken door het vele hardlopen ook veel andere hardlopers en daarvan heeft er geen één een fysiek die ik zou willen hebben. Dead give away.
 
Laatst bewerkt:
Stats ongeveer 1 jaar geleden:
gewicht: 80 kilo
lengte: 175cm
nekomtrek: 37cm
middelomtrek: 78cm

Start 1 jaar geleden
IMG_1427.jpg


Vanaf toen 3x fullbody krachttraining per week. Nog maar 6km per week hardlopen en 1x per week een HIIT training (sprinten) van een half uur. Dit keer wat meer methode in de krachttraining met de hulp van Kin Mitchell. Daarnaast ook de voeding volledig hardcore aangepast. Kin Mitchell heeft ons een voedingsschema gegeven wat achteraf wel erg bruut was. Kon het niet volhouden. Toch veel progressie gemaakt vanaf toen. Uiteindelijk terecht gekomen op 76 kilo. Vet verloren en droge massa gewonnen. De look was al een stuk beter.

IMG_1441.jpg


Wordt vervolgd, zie onder...
 
Laatst bewerkt:
thnx.
 
Lekker bezig rookie, ik ga dit volgen heb ik tenminste een voorbeeld de volgende keer dat iemand zegt dat het geen zin heeft op hun leeftijd ;)
 
Je bent nooit te oud om te trainen en loggen! ;) Al aardig wat bereikt! Goed fysiek al?
Wat zijn je huidige doelen? Ben je van plan over te stappen op split of voorlopig door met fullbody?
Ben je meer kracht of fysiek gefocust?
 
Je bent nooit te oud om te trainen en loggen! ;) Al aardig wat bereikt! Goed fysiek al?
Wat zijn je huidige doelen? Ben je van plan over te stappen op split of voorlopig door met fullbody?
Ben je meer kracht of fysiek gefocust?

Ik zit met loggen op een jaar geleden. Ben 9 maanden geleden overgestapt op split. Meer gefocust op fysiek (al betekent dat natuurlijk ook extra kracht) en gezondheid. Mijn huidige doel is meer droge massa en proberen zo droog mogelijk te blijven. Ik ga mijn log morgen verder aanvullen tot aan nu. Ik weeg nu (vanmorgen) rond de 73 kilo.
 
Wat leuk dat je vrouw ook met je mee doet
Sporten jullie ook samen misschien? Nog wel...haha
Lekker clean eten en je vrouw krijgt de restjes? haha

Goed bezig..ik kijk mee..Succes samen
 
Wat leuk dat je vrouw ook met je mee doet
Sporten jullie ook samen misschien? Nog wel...haha
Lekker clean eten en je vrouw krijgt de restjes? haha

Goed bezig..ik kijk mee..Succes samen
Wij sporten idd samen, enig nadeel is het constante ombouwen van de gewichten... ;)
 
Haha ik zou willen dat mijn vriendin zo'n interesse in de sport had. Ze vindt het helaas helemaal niets (voor zichzelf dan).
 
Stats ongeveer 8 maanden geleden:
gewicht: 72 kilo
lengte: 175cm
nekomtrek: 38cm
middelomtrek: 74cm

8 maanden geleden - 72 kilo
IF programma (leangains) en split
IMG_1517.jpg
best wel een verschil ->
IMG_1441.jpg


Ik kreeg steeds beter door hoe mijn lichaam reageerde op training en voeding en ben vanaf een jaar geleden begonnen om mijn intake heel secuur te gaan bijhouden met myfitnesspal en een fitbit surge. 10 maanden geleden ben ik ook begonnen met IF (leangains). Ik woog al mijn voeding en hield alles bij, ook cheatmeals e.d. Ik at geen ontbijt meer, at mijn eerste maaltijd rond 14:00 uur en mijn laatste om 22:00 uur. In totaal 2200 - 2300 kcal per dag waarvan 200 gram eiwit uit vis, vlees kwark en whey. Vanaf dat moment begon de weegschaal weer te bewegen en kwam ik uit mijn plateau. Ook heb ik mijn fullbody training vervangen door een split programma. Daar reageerde mijn lichaam direct op. :) Ik denk ook dat mijn lichaam positief reageerde op de IF, mijn spieren voelden voller en harder.

IMG_1518.jpg
IMG_1519.jpg


Trainingsschema:
Maandag borst - triceps - biceps
benchpress - dips - barbell curls - incline dumbell presses - seated dumbell curls - triceps extensions

woensdag HIIT training
sprinting

donderdag schouders - rug
seated dumbell shoulder press - weighted pull ups - lateral raises - chin ups - reverse flies - bent over rows - face pulls

zaterdag benen - buik
Squats - leg curls - leg extensions - calf raises - lunges - crunches - leg raises - planking

zondag hardlopen 6km

Wel kreeg ik steeds meer een hekel aan mijn buikvet (of vel). Ik wilde dat koste wat het kost weg hebben. Ik ben vanaf toen drastisch gaan minderen met de kcal. Die heb ik verlaagd naar 1800 kcal... :o Achteraf misschien toch veel te weinig. Ik werd gewoon ongeduldig.
 
Laatst bewerkt:
Stats ongeveer 2 maanden geleden:
gewicht: 67 kilo!!
lengte: 175cm
nekomtrek: 38cm
middelomtrek: 72cm

skinny bitch at 68 kilo
IMG_0203.jpg
fucking buikvet(vel) ->
IMG_0109.jpg


Ik woog nog maar 67-68 kilo, je kon bijna door me heen kijken. :) maar wat ik ook deed, ik kreeg dat fucking buikvet(vel) maar niet weg. Ik durfde ook niet lichter te gaan, want er was toch ook wel flink wat spiermassa verdwenen. :( Ik nam me voor om met de feestdagen te gaan genieten en er niet teveel focus op te gaan leggen. Als straf zou ik zwaarder en harder gaan trainen. Positief blijven denken. :)

Na de feestdagen ben ik gaan bulken. 3000 kcal per dag en mijn training weer aangepast. IF blijf ik doen. 8 uur eten en 16 uur vasten. Ik weeg nu 75 kilo (wel vet aangekomen, maar volgens mij ook flink spiermassa). Het vet cut ik later wel weer weg, ik weet nu wel hoe dat werkt. :)

trainingsschema:
elke dag 5km wandelen en 2x per week 36km fietsen (3000 kcal is best veel, ik durf niet zonder wat extra cardio) ;)
Ook heb ik de deadlift toegevoegd aan mijn training. :rolleyes::o

week1:
maandag: borst - triceps - biceps
woensdag: schouders - rug
vrijdag: borst - triceps - biceps
zaterdag: benen - buik
zondag hardlopen (8km)

week2:
maandag: schouders - rug
woensdag: borst - triceps - biceps
vrijdag: schouders - rug
zaterdag: benen - buik
zondag hardlopen (8km)

Zoals je boven kunt zien pak ik elke spiergroep 1,5 keer per week. De ene week 2x, de andere week 1x. Zo weet ik zeker dat ik goed herstel. Ik ben tenslotte wel natural.

Stats nu (25 januari 2017)
gewicht: 75 kilo
lengte: 175cm
nekomtrek: 39cm
middelomtrek: 75cm

Lekker vet aan het worden (en meer spiermassa!) :)

Dikkie dik. :) mijn fysiek nu (25-01-2017)
IMG_0330.jpg
armen reageren goed ->
IMG_0327.jpg

IMG_0334.jpg

vergeleken met 2 jaar geleden best wel droog ;)

Februari ga ik weer cutten, ik durf niet nog vetter te worden.
 
Laatst bewerkt:
Mocht er iemand tips of aanmerkingen hebben, ik leer en hoor graag! :)
Ik zal mijn vrouw vragen of ik wat voor en na foto's mag posten van haar, die transformatie is ook erg indrukwekkend.
 
Training 25-01-2017

Benchpress
12x60
9x70
8x70
4x80

Barbell Curls
10x38
12x38
9x43
6x50

Dumbbell Press
12x22
10x27
7x32
4x35

Seated Dumbbell Curls
12x12
10x15
9x15
6x17,5

Skull Crushers
12x28
10x38
9x38
8x38

Triceps Dips
20xbodyweight
15xbodyweight
12xbodyweight
 
Goeie transformatie man! :thumb::thumbs::clap:

En dat in 2 jaar.........
 
Je kunt weer terug naar je oude fysiek: de dad bod is helemaal hot! :D

J/K, knap gedaan, man!
 
Sow, knappe transformatie! Goed bezig. Ik volg :D
 
Ik ga mijn training volgende week vervangen door StrongLifts 5×5, hopen dat ik op de squat en benchpress wat meer kracht win. Ik ben echt nog een whimp op beiden. :rolleyes::D
Eind van de middag nog een keer de schouders en rug en zaterdag de benen en buik, maandag beginnen met een nieuw ritueel. :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven