Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oeps, bijna vergeten: vandaag 20 minuten rustig fietsen en 20 minuten rekken en knakken. Voelt toch wel goed altijd.

Dat kan nooit kwaad! Op de rustdagen de perfecte remedie om bezig te blijven en tegelijkertijd herstel te bevorderen ;)!
 
Nog een beetje progressie in het rekken en knakken?
 
Nog een beetje progressie in het rekken en knakken?

Het is puur preventie, maar de bovenrug is in ieder geval een heel stuk verbeterd!

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 116 kg × 6
Set 6: 116 kg × 6
Set 7: 116 kg × 6
Set 8: 116 kg × 6
Set 9: 116 kg × 6

Raar: het gaat keihard, maar mijn benen voelen stug.

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 2
Set 5: 70 kg × 3
Set 6: 70 kg × 3
Set 7: 70 kg × 3
Set 8: 70 kg × 3
Set 9: 70 kg × 3

Toch weer drie reps meer dan vorige keer. Zo ga ik het maar doen ook: afwisselend volume en intensiteit verhogen.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 132,5 kg × 1 x 10

Weer aan techniek gewerkt naar aanleiding van Alan Thrall-filmpje. Kleine rotatie naar achteren voor de pull (hij doet de rotatie en de rest van de setup in één keer maar dat is me te ingewikkeld). Instant tightness!

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: BW (+5 kg) × 5
Set 3: BW (+10 kg) × 5
 
Doe je eigenlijk nooit rows, Kraak?
 
lekker veel setjes
5x6x116, dat bied goede vooruitzichten
 
Doe je eigenlijk nooit rows, Kraak?

Rows zijn te belastend voor de onderrug als je ook veel squat en deadlifts, en lats zijn geen primary movers in welke lift dan ook.

En dan nu het eerlijke antwoord: ik heb er een schijthekel aan :D

volgende keer 117,5 aan de bar .....eey krakeling...

Nope, stapjes van 4 kilo maak ik wekelijks.
 
Rows doe je toch niet alleen voor je lats? Ik doe ze voor mijn hele bovenrug. Ik chin eigenlijk maar gewoon niet meer, want dat is echt rot voor mijn ellebogen.

En dan nu het eerlijke antwoord: ik heb er een schijthekel aan :D
Ah! Who would have thought.... :roflol:
 
Rows doe je toch niet alleen voor je lats? Ik doe ze voor mijn hele bovenrug. Ik chin eigenlijk maar gewoon niet meer, want dat is echt rot voor mijn ellebogen.
Sorry hoor maar pullups of chins zijn helemaal niet rot voor je ellebogen. Je ellebogen zijn gewoon rot (weefsel rondom je ellebogen) waar je wat aan moet doen want het is niet normaal dat je pijn krijgt aan je ellebogen van deze oefeningen.
 
Sorry hoor maar pullups of chins zijn helemaal niet rot voor je ellebogen. Je ellebogen zijn gewoon rot (weefsel rondom je ellebogen) waar je wat aan moet doen want het is niet normaal dat je pijn krijgt aan je ellebogen van deze oefeningen.
Ik doe veel lichte high rep band pushdowns en curls en daarmee blijft de pijn goed weg. Chins zijn de enige oefening waarmee ik het uiteindelijk toch weer krijg, dus ik doe ze gewoon niet meer.

De oorzaak kwam destijds waarschijnlijk voort uit een schouder/nek blessure waardoor ik mijn elleboog zwaar overbelast heb tijdens chins. Na tig behandelingen en shockwave therapie ging het uiteindelijk weer beter met alle tendonitis, maar er waren dagen bij dat het dragen van een boodschappentasje al te veel was. Ik ga het er simpelweg niet meer op wagen en chins /pullups zijn echt niet noodzakelijk.
 
Ik weet precies wat het probleem is, niet de oefening maar de aanwezige restricties in je lichaam. Je werkt nu om het probleem heen door bepaalde bewegingen niet meer te doen maar de ellende zit er nog steeds. Als je het niet volledig oplost zal je in de toekomst bij andere oefeningen waar je nu nog geen last van hebt waarschijnlijk ook steeds meer pijn krijgen. Ik had precies hetzelfde probleem en was een jaar geleden gehandicapt.
 
Je bent gewoon lui Crak! :D

Nee hoor, het lijkt me gewoon teveel op isolatie!

Starx6673 Kun je wel rows dan? Rows of chins maakt IMO niet veel uit als het alleen maar gaat om contrabalans te bieden op de presses.
 
Nee hoor, het lijkt me gewoon teveel op isolatie!

Starx6673 Kun je wel rows dan? Rows of chins maakt IMO niet veel uit als het alleen maar gaat om contrabalans te bieden op de presses.

Rows gaan gemakkelijk en is voor mij persoonlijk een wereld van verschil.
 
Ik weet precies wat het probleem is, niet de oefening maar de aanwezige restricties in je lichaam. Je werkt nu om het probleem heen door bepaalde bewegingen niet meer te doen maar de ellende zit er nog steeds. Als je het niet volledig oplost zal je in de toekomst bij andere oefeningen waar je nu nog geen last van hebt waarschijnlijk ook steeds meer pijn krijgen. Ik had precies hetzelfde probleem en was een jaar geleden gehandicapt.
Mijn achterkant schouder/rug en nek zaten het afgelopen half jaar steeds vast, maar na intensieve fysio is het probleem nu zo goed als verdwenen. Dat gezegd hebbende durf ik het gewoon niet aan om weer intensief te gaan chinnen.

Mijn rechter elleboog zal altijd gevoeliger blijven voor tendonitis, als je het eenmaal hebt gehad blijft het sluimeren, ook al voel je met andere oefeningen helemaal niets. Met tricep extensions en bicep curls heb ik overigens nergens last meer van, terwijl ik deze destijds onmogelijk kon doen.

Misschien dat ik over een tijdje wel weer durf te gaan chinnen, maar heb daar op dit moment weinig redenen voor.
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 123,5 kg × 4
Set 6: 123,5 kg × 4
Set 7: 123,5 kg × 4
Set 8: 123,5 kg × 4
Set 9: 123,5 kg × 4
Set 10: 123,5 kg × 4

Bench Press
Set 1: 50 kg × 6
Set 2: 80 kg × 6
Set 3: 95 kg × 8
Set 4: 95 kg × 8
Set 5: 95 kg × 8
Set 6: 95 kg × 8
Set 7: 95 kg × 8

Zo, dat brandt in de tietjes!

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1 x 8 in blokjes van 2
 
Back
Naar boven