MuscleMeat

Arkayne's new start (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Press is een zware oefening om te verhogen, ik moet daar zelf ook veel vaker op resetten dan op de rest :(
Wat ik wel chill vond voor mijn press is microplates gebruiken van 0.5 kilo, dan kun je in stapjes van 1 en 1.5 kilo omhoog ipv 2.5, het duurt wat langer maar je blijft dan wel makkelijker vooruit gaan.

En mooi van je deadlift!
 
Press is een zware oefening om te verhogen, ik moet daar zelf ook veel vaker op resetten dan op de rest :(
Wat ik wel chill vond voor mijn press is microplates gebruiken van 0.5 kilo, dan kun je in stapjes van 1 en 1.5 kilo omhoog ipv 2.5, het duurt wat langer maar je blijft dan wel makkelijker vooruit gaan.

En mooi van je deadlift!

Ja snap ik wel van die microplates. Maar ik doe het nu gewoon even zo houden, heb ook geen zin om eigen gewichtjes mee te nemen.
Hij komt wel vooruit, moet even een paar keer oefenen op 47.5kg :)

Thanks!
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Precies wat cnh zegt: microplates zijn echt een uitkomst. Ik gebruik ze ook om te verhogen met 1kg ipv 2.5kg bij een upperbody oefening. 2.5kg kan soms toch net even teveel zijn.
 
20kg aan beide kanten en dan squatten :O Finally.
Het zag er zo mooi uit :D

100kg squats 3x5- Gelukt! Ik had het eigenlijk zwaarder verwacht, maar dat zal wel in m'n hoofd hebben gezeten. 100kg klinkt gelijk veel meer dan 95 of 97.5.
Voor de squats deed ik bench, 72.5kg ook gelukt 5x5! De bench was best zwaar tho.
4 sets pull ups wide grip (10xbw, 8xbw, 6xbw, 6xbw)
Bicep curls met barbell 3 sets max reps
Skullcrushers 3 sets max reps

Geweldige dag :rolleyes:
 
100kg squats 3x5- Gelukt! Ik had het eigenlijk zwaarder verwacht, maar dat zal wel in m'n hoofd hebben gezeten. 100kg klinkt gelijk veel meer dan 95 of 97.5.

Haha die 100 kg is altijd een mentaal spelletje, mooie squats, ook meteen alle sets gehaald, gaat goed hier. Nu je eenmaal die mentale barrière door bent knal je er zo nog wat gewicht bij op de komende tijd!
 
Haha die 100 kg is altijd een mentaal spelletje, mooie squats, ook meteen alle sets gehaald, gaat goed hier. Nu je eenmaal die mentale barrière door bent knal je er zo nog wat gewicht bij op de komende tijd!

Jaa inderdaad haha. Thanks man! Jaa ik ga weer gewoon rustig bouwen nu :)
 
Wat eddie al zei, inderdaad een mentaal dingetje, maar lekker man! Nu doorbeuken :D
 
Wat eddie al zei, inderdaad een mentaal dingetje, maar lekker man! Nu doorbeuken :D
Ga ik zeker doen! Tot midden maart moeten die gewichten omhoog gaan.
 
vanmorgen lekker vroeg een sessie.
Heb alleen echt geen energie 's ochtends haha.
Overhead press: 47.5kg 5x5
Deadlift 122.5kg 1x5, Volgende keer 125, misschien die keer daar op wel gelijk 130.
Squats - Niet gedaan, voelde al dat dat niks ging worden
Chin ups 3 sets
Bicep curls 3 sets
Skullcrushers 3 sets
Tricep extensions 3 sets

Kon me wel goed focussen op armen nu. En dit alles in iets meer dan een uur . :)
 
Lekker rap man ;) en na deadlift zou ik misschien gewoon nog twee lichtere setjes deadlift doen en squats gewoon laten. Je komt nu toch al op flinke gewichten dus minder vaak squatten is misschien wel handig voor je herstel :)
 
Lekker rap man ;) en na deadlift zou ik misschien gewoon nog twee lichtere setjes deadlift doen en squats gewoon laten. Je komt nu toch al op flinke gewichten dus minder vaak squatten is misschien wel handig voor je herstel :)

Ow das wel een goeie, vond de squats op deadlift dag inderdaad wel zwaar worden.
Dus ik warm op naar m'n werksets voor deadlift, doe ik het 1x5 en dan nog 2 setjes iets lichter 5 reps?
Bijv als ik volgende keer 125kg ga doen, bouw ik meestal op met: 60kg x7, 80kg x5, 100kg x3, en dan 125kg x5.
Daarna dan even pauze en dan nog 2 sets van 100kg 5 reps of so?
 
Ow das wel een goeie, vond de squats op deadlift dag inderdaad wel zwaar worden.
Dus ik warm op naar m'n werksets voor deadlift, doe ik het 1x5 en dan nog 2 setjes iets lichter 5 reps?
Bijv als ik volgende keer 125kg ga doen, bouw ik meestal op met: 60kg x7, 80kg x5, 100kg x3, en dan 125kg x5.
Daarna dan even pauze en dan nog 2 sets van 100kg 5 reps of so?
Ja idd, ik pak zelf gewoon ~10% minder op de twee extra sets, maar je moet het een beetje op gevoel kiezen :)
 
Ja idd, ik pak zelf gewoon ~10% minder op de twee extra sets, maar je moet het een beetje op gevoel kiezen :)
Oke thanks voor de tip man.
 
Vanochtend ook geweest. Wel 2 dagen achter elkaar, maar dan was ik wel mooi 3x geweest deze week.
Bench alleen gedaan, dus durfde niet max, heb 70kg 5x5 gedaan.
Squats 3x5 102.5kg! Ik denk niet dat ik 'm 5 sets aankan, is dat erg? Zal ik het gewoon bij 3 sets houden dan?
Pull ups wide grip 4 sets: 10xbw, 8xbw, 6xbw, 6xbw
Dips 3 sets max reps

Toen vond ik het wel weer goed geweest na een avond stappen :p
 
Haha dedicated hoor :P

Geen 5x5 kunnen op een oefening is geen punt. Ik kan niet eens 2x5 op mijn werkgewichten. Hoe zwaarder het wordt hoe.minder realistisch 5x5 of zelfs 3x5 wordt. Ik zou als je steeds op de laatste 2 sets vastloopt gewoon overstappen op 3x5 (en wellicht helemaal overstappen op een programma als greyskull lp als dit voor veel lifts het geval is).
 
Gisteren deadliften gedaan.
Moet ik mijn kuiten niet eens apart gaan trainen? Ik doe wel full body schema, maar volgensmij pak ik nooit mijn kuiten mee.

Overhead press 50kg 5x5, ineens. Mooi!
Deadlift 125 kg 1x5, daarna nog 2x5 100kg.
Chin ups 3 sets, 10xbw, 8xbw, 6xbw
Skullcrushers 3 sets, 10kg x12, x10, x10

M'n lichaamsgewicht zit rond de 76.6 76.8kg.
 
Je kunt ze natuurlijk best trainen, alleen groeien kuiten erg moeilijk en moet je ze verdomd hard aanpakken (het is best een kleine spiergroep dus weinig groeipotentie). Ik vind het zelf iig de moeite niet :P maar ik vind grote kuiten ook niet erg mooi
 
Je kunt ze natuurlijk best trainen, alleen groeien kuiten erg moeilijk en moet je ze verdomd hard aanpakken (het is best een kleine spiergroep dus weinig groeipotentie). Ik vind het zelf iig de moeite niet :P maar ik vind grote kuiten ook niet erg mooi

Ja true, ik vind grote kuiten ook niet erg mooi, maar ik dacht dat het ging opvallen dan op een gegeven moment. Dat het er dom uit ging zien? Maar het valt dus eigenlijk niet zoveel op als ik jou zo hoor.
 
Ik ben ook niet zo groot :D maar ik vind het absoluut niet storend, ze groeien ook wel iets mee met je benen heb ik het idee
 
Net even snel geweest naar fitness.
Gisteravond een feest gehad, dus was nog beetje licht in m'n benen. Daarom geen squats gedaan.

Benchpress: 75kg 3x5, daarna 2 setjes 70kg. Voelde dat die 75kg er nog niet in zat. Maar met die 3 sets 75kg ben ik wel erg blij. Teken dat ik de volgende keer deze ga halen. Dan zit ik al tegen de 80kg aan :) Nog een maandje bulken, dus die 80kg moet er sowieso inzitten vind ik.
Pull ups wide grip 4 sets met BW
Bicep curls 3 sets met barbell.
Dips 3 sets max reps.

Korte sessie, alles wel kunnen doen, behalve de squats dan. Maar die zitten wel goed nu. Wil vooral m'n andere compounds omhoog krijgen.

Dus zoals ik al zei, nog een maandje bulken.
Deze doelen zou ik heel mooi vinden om te halen:
Bench: 80kg
Deadlift: 135kg, misschien nog een 140kg.
Overhead press: 52.5kg, misschien nog een 55kg.
Squats: 110kg

M'n lichaamsgewicht schommelt best erg nu, komt vooral door de alcohol denk ik. Ik probeer gewoon clean tussendoor te eten, behaal ook elke dag gewoon mijn macros.
Probeer eigenlijk laatste maand van bulk niet veel alcohol te gaan zuipen zodat ik nog even kan knallen.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Back
Naar boven