Fitness Seller

Trainen met spierpijn slecht? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

7daan7

Novice
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m76
Beste,

Normaal train ik 4-5 x in de week kracht training (en af en toe ook cardio).
Heb een 3-daags schema. Nou heb ik 3 weken niet getrained, en ben ik maandag weer begonnen met dag 1, dinsdag dag 2, en woensdag dag 3.
Nu had ik vandaag nog flink spierpijn van dag 1 (eigenlijk nog meer spierpijn als de voorgaande dagen) maar ben toch gaan trainen. Er zitten immers 72uur tussen, toch?

Of had ik beter niet kunnen gaan sporten?

Ik eet verder voldoende eiwitten e.d voor herstel.
 
Beste,

Normaal train ik 4-5 x in de week kracht training (en af en toe ook cardio).
Heb een 3-daags schema. Nou heb ik 3 weken niet getrained, en ben ik maandag weer begonnen met dag 1, dinsdag dag 2, en woensdag dag 3.
Nu had ik vandaag nog flink spierpijn van dag 1 (eigenlijk nog meer spierpijn als de voorgaande dagen) maar ben toch gaan trainen. Er zitten immers 72uur tussen, toch?

Of had ik beter niet kunnen gaan sporten?

Ik eet verder voldoende eiwitten e.d voor herstel.

Kan in principe geen kwaad, tenzij je nog ZO stijf bent dat je bewegingen ernstig worden belemmerd.
 
Beste,

Normaal train ik 4-5 x in de week kracht training (en af en toe ook cardio).
Heb een 3-daags schema. Nou heb ik 3 weken niet getrained, en ben ik maandag weer begonnen met dag 1, dinsdag dag 2, en woensdag dag 3.
Nu had ik vandaag nog flink spierpijn van dag 1 (eigenlijk nog meer spierpijn als de voorgaande dagen) maar ben toch gaan trainen. Er zitten immers 72uur tussen, toch?

Of had ik beter niet kunnen gaan sporten?

Ik eet verder voldoende eiwitten e.d voor herstel.
Je hebt een 3-daags schema maar je traint al voor de vierde dag op rij?
 
Je hebt een 3-daags schema maar je traint al voor de vierde dag op rij?

Ja ik train meestal ma, di, woe, don, vr. Omdat ik in het weekend niet haal om te sporten
 
Ja ik train meestal ma, di, woe, don, vr. Omdat ik in het weekend niet haal om te sporten
Volgens mij niet zo'n geweldig schema, 1 je had 3 weken niet getraint dus je spieren waren het niet gewoon en 2 je hebt niet genoeg rust volgens mij.
 
Ja ik train meestal ma, di, woe, don, vr. Omdat ik in het weekend niet haal om te sporten
Met 3 daags schema bedoel je dus niet drie dagen per week?
 
Met 3 daags schema bedoel je dus niet drie dagen per week?

Nee hiermee bedoelde ik te zeggen dat ik mijn spiergroepen opdeel in 3 dagen (borst tricep buik midden, rug bicep buik schuin, en benen schouders onderarm)

Excuus voor het misverstand:p
 
Volgens mij niet zo'n geweldig schema, 1 je had 3 weken niet getraint dus je spieren waren het niet gewoon en 2 je hebt niet genoeg rust volgens mij.

Mij is verteld dat je 3 dagen oftewel 72 uur rust houdt voordat je dezelfde spiergroep weer traint. Hoelang zou ik er volgens jou tussen moeten laten dan?
 
Mij is verteld dat je 3 dagen oftewel 72 uur rust houdt voordat je dezelfde spiergroep weer traint. Hoelang zou ik er volgens jou tussen moeten laten dan?
wrs omdat je 3 weken niet getraint had.
 
Gewoon 3x per week trainen, met 1 dag tussen voor rust, dus maandag/woensdag/vrijdag trainen lijkt mij beter dan nu gewoon 4-5 dagen achter elkaar gaan zonder rustdag.
Trainen met spierpijn kan geen kwaad , zolang je je form goed kan houden op de oefeningen.
 
Ik train 6 dagen per week. De spiergroepen zijn zo ingedeeld dat er wel 48 uur rust tussen zit minstens. Met spierpijn trainen is geen probleem, mits het niet ten koste gaat van je houding. Genoeg eiwitten voor herstel en je warm up/ cool down hanteren. Ik heb er nooit last van gehad op deze manier.
 
Ik raad je aan om eerst een 5x5 schema te gaan volgen. Stronglifts of starting strength en eventueel zou je nog kunnen kijken naar ice cream fitness als je wat meer volume wilt.
Dit schema gaat je zo niet heel veel resultaten geven naar mijn mening, nadat je een paar maanden het 5x5 schema hebt gevolgd zou je weer kunnen kijken naar iets als ub/lb bijvoorbeeld.
 
Ik probeer op dit moment voornamelijk ook vet te verbranden. Ik zorg dus altijd voor een goede warming up zodat mn hartslag hoog is. Vervolgens uur krachttraining met weinig rust en veel herhalingen.
Achteraf een kwartier cardio.

Ik ga volgende week een nieuw schema samen stellen met mijn vriend. Ik zal de 5x5 ook zeker bespreekbaar maken. Ik laat het weten wanneer het af is voor tips
 
Ik train 6 dagen per week. De spiergroepen zijn zo ingedeeld dat er wel 48 uur rust tussen zit minstens. Met spierpijn trainen is geen probleem, mits het niet ten koste gaat van je houding. Genoeg eiwitten voor herstel en je warm up/ cool down hanteren. Ik heb er nooit last van gehad op deze manier.
Maar heb je er winst mee geboekt ;-)))
 
Trainen met spierpijn is slecht... Mocht je nog steeds spierpijn hebben voor je volgende training doe dan iets voor herstel in de plaats.
Waarom ? Als spierpijn veroorzaakt wordt door beschadigd weefsel en je gaat het vervolgens opnieuw trainen voordat het hersteld is, dan beschadig je het nog meer en duurt herstel langer. Spier BOUW gebeurd tijdens herstel en niet tijdens training.

Trouwens, een uur lang intensieve krachttraining met weinig rust valt ook in twijfel te trekken.. het is niet alleen saai en op lange termijn demotiverend, maar ook nog in de meeste gevallen te extreem en iets wat je lichaam niet lang volhoud.
 
Trainen met spierpijn is slecht... Mocht je nog steeds spierpijn hebben voor je volgende training doe dan iets voor herstel in de plaats.
Waarom ? Als spierpijn veroorzaakt wordt door beschadigd weefsel en je gaat het vervolgens opnieuw trainen voordat het hersteld is, dan beschadig je het nog meer en duurt herstel langer. Spier BOUW gebeurd tijdens herstel en niet tijdens training.

Trouwens, een uur lang intensieve krachttraining met weinig rust valt ook in twijfel te trekken.. het is niet alleen saai en op lange termijn demotiverend, maar ook nog in de meeste gevallen te extreem en iets wat je lichaam niet lang volhoud.
Plus zal het een gereduceerd effect hebben op vet verbranding aangezien je cortisol niveau door het dak heen piekt... als ik dit goed zeg ^^
 
Ik denk dat dit wel kort door de bocht is...
 
Spieren zijn, in de meeste gevallen, na 36-48 uur hersteld. De spier kan dan nog wel gevoelig zijn, maar het kan geen kwaad om dan te trainen. De spierpijn is eerder een teken dat je de spier harder getraind hebt dan normaal.

Voor de natty lifters is de protein synthesis verhoogd voor 36-48 uur na trainen, hierna normaliseert het weer. Voor de gebruiker is dit anders, hier is de protein synthesis continu verhoogd
 
Spieren zijn, in de meeste gevallen, na 36-48 uur hersteld. De spier kan dan nog wel gevoelig zijn, maar het kan geen kwaad om dan te trainen. De spierpijn is eerder een teken dat je de spier harder getraind hebt dan normaal.

Voor de natty lifters is de protein synthesis verhoogd voor 36-48 uur na trainen, hierna normaliseert het weer. Voor de gebruiker is dit anders, hier is de protein synthesis continu verhoogd
Yep exact :-)))
 
Back
Naar boven