Fitness Seller

ecto to eckt groo'

Bezoekers in dit topic

alleen zal het nooit een echte 5rm zijn omdat mijn rug al voorvermoeid is door de squats
Bedenk me nu pas hoe het komt dat mijn DL's zo moeizaam gaan. Eerder nooit gesquat als ik ging deadliften, nu altijd... :rolleyes:
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Bedenk me nu pas hoe het komt dat mijn DL's zo moeizaam gaan. Eerder nooit gesquat als ik ging deadliften, nu altijd... :rolleyes:
beide lifts zijn bij mij behoorlijk glute dominant, zou best kunnen dat het bij jou ook het geval is ;)
 
Inderdaad, ik ben wel van plan de deadlift gewoon op te bouwen, alleen zal het nooit een echte 5rm zijn omdat mijn rug al voorvermoeid is door de squats

Dan zou je hoogstens nog eens je deadlift als eerste oefening kunnen gaan pakken zodra je squats op het gewenste niveau zijn. Maar ja, dat spreekt voor zich :)
 
Dan zou je hoogstens nog eens je deadlift als eerste oefening kunnen gaan pakken zodra je squats op het gewenste niveau zijn. Maar ja, dat spreekt voor zich :)
Exact :) nu weet ik wel dat ik waarschijnlijk nooit echt tevreden ga zijn, dat merk ik zo langzamerhand wel, je gaat toch weer hunkeren naar de volgende mijlpaal :D
 
Inderdaad, ik ben wel van plan de deadlift gewoon op te bouwen, alleen zal het nooit een echte 5rm zijn omdat mijn rug al voorvermoeid is door de squats

Even een paar vraagjes :D
.
Vragen over mijn eerste cut:
1. Hoeveel krachtverlies kun je verwachten met cutten?
2. Houd jij je 5rm op hetzelfde gewicht tijdens de cut of probeer je als nog te verhogen?

Vragen over je schema:
3. Hoe programmeer jij progressie op je deadlift eigenlijk? Mijn rug is namelijk ook altijd al aardig vermoeid door 5rm squats die ik ervoor doe
4. Wat is het voordeel van 2x5 back off sets?

Ik ga trouwens ook binnenkort een belt kopen. Alleen heb ik even nagedacht over iets wat eventueel een probleem kan zijn, want mijn middel is nu 88 CM. Ik zou dus het beste maat M (75-100CM) kunnen halen. Alleen hoeveel cm gaat er in een cut gemiddeld van je middel af? Ik ben op het moment gok ik rond 20% (Misschien zelfs lager, maar dat denk ik persoonlijk niet). Maat s is trouwens 65-90 CM.

Sorry voor deze vragen in je log. Maar jij leek me wel de beste persoon om dit te vragen aangezien jij gelijke doelen hebt als mij.
 
Koop er eentje die net aan past en dan kan je er later eventueel nog gaten bij maken!
Of denk ik nu te simpel?
 
Het is gebaseerd op texas method met wat gesleutel van mijn kant (twee lichre volume dagen op squat, focus op de squat en bench). Het extra volume op bench is gekozen omdat ik mijn bench graag wat meer vooruit wil krijgen en er daarom wat meer aandacht aan wil schenken. De benen krijgen naar mijn idee niet zo veel minder te doen per week en groeien hier momenteel goed op :)
voor rug kom ik ook op een goede 60 reps op bodyweight en 20-25 met gewicht uit per week dus zo weinig volume is dat ook niet. "Lichte" deadlift is overigens ook minstens 5x170 dus dat stimuleert ook wel de rug, wat zou jij nog toevoegen?
Schouders heb je idd een punt. De reden is dat ik een beetje bang ben die over te belasten, ik ben op dat punt namelijk best blessuregevoelig. Het liefste zou ik maandag nog een 2x10/3x6 press oid doen met wat lichter gewicht, maar misschien is een simpele isolatie oefening handiger. Op donderdag zijn mijn schouders nog flink gaar van boksen dus dan geef ik ze liever wat rust. Zit hier zelf ook nog wat te twijfelen

Als je echt wil focussen op de drie powerlifting lifts dan snap ik opzich dat je niet teveel volume op overhead presses wil draaien ook met het oog op het boksen. Ik zou wel een rear delt oefening toevoegen zoals face pulls voor de achterkant van je schouders. Die zijn makkelijk in te passen op het einde van je trainingsdagen. Met face pulls pak je ook direct wat andere spieren in je bovenrug mee die je anders misschien tekort doet met alleen chin ups. Qua benen doe je nu alleen squats en een licht setje deadlifts. Je zegt dat je wil focussen op je squat, wat is qua onderstel je weak point? Glutes/hamstrings of quads? Dan zou ik in iedergeval 1 oefening erin gooien om dat weak point aan te pakken.

Qua opzet van je bench zou ik het zelf anders aanpakken maar als dit voor jou werkt moet je dit gewoon doen.
 
Even een paar vraagjes :D
.
Vragen over mijn eerste cut:
1. Hoeveel krachtverlies kun je verwachten met cutten?
2. Houd jij je 5rm op hetzelfde gewicht tijdens de cut of probeer je als nog te verhogen?

Vragen over je schema:
3. Hoe programmeer jij progressie op je deadlift eigenlijk? Mijn rug is namelijk ook altijd al aardig vermoeid door 5rm squats die ik ervoor doe
4. Wat is het voordeel van 2x5 back off sets?

Ik ga trouwens ook binnenkort een belt kopen. Alleen heb ik even nagedacht over iets wat eventueel een probleem kan zijn, want mijn middel is nu 88 CM. Ik zou dus het beste maat M (75-100CM) kunnen halen. Alleen hoeveel cm gaat er in een cut gemiddeld van je middel af? Ik ben op het moment gok ik rond 20% (Misschien zelfs lager, maar dat denk ik persoonlijk niet). Maat s is trouwens 65-90 CM.

Sorry voor deze vragen in je log. Maar jij leek me wel de beste persoon om dit te vragen aangezien jij gelijke doelen hebt als mij.
Prima hoor, altijd leuk om te discussiëren :)
1) lastig te zeggen, ik lever meestal 1-2.5 kilo op mijn max in tegen het einde, maar het is vooral mijn werkcapaciteit die lager wordt, dus houd je trainingen minimaal.
2) ik houd hem hetzelfde, de focus is volledig op kracht behouden en vet verliezen (over een maand begin ik ook weer :D)
3) ik verhoog deadlifts met 5 kilo per twee weken, maar ik zou ze niet na een 1x5 rm doen, misschien eerder op je lichte of volume squat dagen (en dan bij voorkeur licht)
4) het is extra oefening of de vorm en een beetje extra volume, 1x5 voelt voor mij gewoon niet bevredigend :D

Koop er eentje die net aan past en dan kan je er later eventueel nog gaten bij maken!
Of denk ik nu te simpel?
Dat zou ik ook zeggen. En op 20% zou ik na je cut ook niet meer komen :D een hoger vp maakt je vet/spier verhouding qua gains steeds slechter namelijk (nu is 20% niet zo erg, maar van 12 tot 15/16 is al genoeg een aardige bulk)

Als je echt wil focussen op de drie powerlifting lifts dan snap ik opzich dat je niet teveel volume op overhead presses wil draaien ook met het oog op het boksen. Ik zou wel een rear delt oefening toevoegen zoals face pulls voor de achterkant van je schouders. Die zijn makkelijk in te passen op het einde van je trainingsdagen. Met face pulls pak je ook direct wat andere spieren in je bovenrug mee die je anders misschien tekort doet met alleen chin ups. Qua benen doe je nu alleen squats en een licht setje deadlifts. Je zegt dat je wil focussen op je squat, wat is qua onderstel je weak point? Glutes/hamstrings of quads? Dan zou ik in iedergeval 1 oefening erin gooien om dat weak point aan te pakken.

Qua opzet van je bench zou ik het zelf anders aanpakken maar als dit voor jou werkt moet je dit gewoon doen.
Face pulls is inderdaad een goede! Ik voeg ze toe :) een echt duidelijk zwak punt heb ik niet echt in mijn squat het is gewoon overal tyfus zwaar :P als ik moet gokken denk ik mijn core, dus ik zou afwisselend hyperextentions en weighted crunches oid kunnen doen. Voor mijn bank wordt deze opzet een experimentje dus als je andere ideeën hebt hoor ik ze ook graag :D mijn focus ligt meer op powerliften dan BB zoals je al gemerkt hebt ;)
 
Prima hoor, altijd leuk om te discussiëren :)
1) lastig te zeggen, ik lever meestal 1-2.5 kilo op mijn max in tegen het einde, maar het is vooral mijn werkcapaciteit die lager wordt, dus houd je trainingen minimaal.
2) ik houd hem hetzelfde, de focus is volledig op kracht behouden en vet verliezen (over een maand begin ik ook weer :D)
3) ik verhoog deadlifts met 5 kilo per twee weken, maar ik zou ze niet na een 1x5 rm doen, misschien eerder op je lichte of volume squat dagen (en dan bij voorkeur licht)
4) het is extra oefening of de vorm en een beetje extra volume, 1x5 voelt voor mij gewoon niet bevredigend :D


Dat zou ik ook zeggen. En op 20% zou ik na je cut ook niet meer komen :D een hoger vp maakt je vet/spier verhouding qua gains steeds slechter namelijk (nu is 20% niet zo erg, maar van 12 tot 15/16 is al genoeg een aardige bulk)

Bedankt voor je antwoorden!


1. Ik dacht echt dat je wel minimaal 10 kg zou verliezen in een cut. Waarom doet iedereen dan altijd zo overdreven over krachtverlies in de powerlifting wereld? Die 1 á 2 kg maakt voor mij persoonlijk niet zoveel uit.

2. Succes straks met je cut. Ik ga denk ik wel nog proberen om zaterdag nog net 2,5 kg omhoog te gooien op de squat aangezien ik dan de 140 kg aantik. Maar dat zal ik wel een beetje aanvoelen of het kan.

3. Dan zal ik de deadlifts maar verplaatsen naar de volume dag aangezien lichte dag me lijkt dat het je herstel dan wat in de weg gaat zitten. Wat is het verschil van 5 kg per twee weken en 2,5 kg elke week?

4. Dat heb ik dus vaak ook met 1x5, zal back off sets ook maar eens uitproberen :P.

Ben 20% omdat ik aan het begin van mijn bulk nog niet super laag was maar ook niet super hoog. En wou mijn beginnersfase niet gaan verpesten door te cutten :P.
 
Bedankt voor je antwoorden!


1. Ik dacht echt dat je wel minimaal 10 kg zou verliezen in een cut. Waarom doet iedereen dan altijd zo overdreven over krachtverlies in de powerlifting wereld? Die 1 á 2 kg maakt voor mij persoonlijk niet zoveel uit.
Misschien zit het anders als je voor lange tijd hard cut en je kracht wat stabieler is, maar ik heb er weinig last van (nu heb ik ook niet zo veel kracht te verliezen als pro PLers :o)
2. Succes straks met je cut. Ik ga denk ik wel nog proberen om zaterdag nog net 2,5 kg omhoog te gooien op de squat aangezien ik dan de 140 kg aantik. Maar dat zal ik wel een beetje aanvoelen of het kan.
Dat lijkt mij prima om te doen. Zorg wel dat je goed kunt herstellen voor de volgende week, je wilt niet kapot gaan aan een egolift ;)
3. Dan zal ik de deadlifts maar verplaatsen naar de volume dag aangezien lichte dag me lijkt dat het je herstel dan wat in de weg gaat zitten. Wat is het verschil van 5 kg per twee weken en 2,5 kg elke week?
Ik wisselde steeds zware en lichtere deadlifts met elkaar af (dus week 1 180, week 2 170, week 3 185) om mijzelf wat hersteltijd te gunnen. Ik vind het bij deadlifts ook wel fijn om even aan een intensiteit te wennen voor ik doorknal. Maar beide werkt prima denk ik, gewoon persoonlijke voorkeur.
4. Dat heb ik dus vaak ook met 1x5, zal back off sets ook maar eens uitproberen :P
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Ben 20% omdat ik aan het begin van mijn bulk nog niet super laag was maar ook niet super hoog. En wou mijn beginnersfase niet gaan verpesten door te cutten :P.
Ik dacht al zoiets, was ook niet als commentaar bedoeld, maar zou nu gewoon proberen lekker laag te blijven. Het is ook een stuk leuker om het resultaat van al dat harde werk te kunnen showen :D
 

Zag het ook niet als commentaar hoor :P. Ik ga dat wat jij met deadlifts doet ook maar eens een poging geven.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Woensdag 15-3
Boksen even gelaten ivm herstel schouder.

Squat belt
3x5x130
Prima

Deadlift belt
5x175
1x175
1x175
1x175

Morgen het upper body werk. Ik ga ook wat werk voor mijn externe rotator cuffs en latsvdoen, ik vermoed dat mijn bench/schouder gedoe daar wel eens mee te maken kan hebben
 
Lekkere stats weer man, wrm deed je geen 180kg deadlift en specifiek 175?
 
Die 4 platen staan toch zo mooi :D
Omdat ik weer rustig wil opbouwen, ik kan nog wel wat verbeteren aan het recht houden van mijn rug dus daar geef ik nu de prioriteit aan op de deadlifts
 
Donderdag 16-3

Bench (lichte rehabilitatie)
3x10x70
Eerste twee sets waten heel zwaar en awkward, derde vloog ik door heen. Mijn schouser voelt ook weer wat losser nu :) komende benchtrainingen voer ik het gewoon rustig op naar 3x10x80 en van daar weer naar setjes van 5, bij mijn squat hielp dit ook goed als herstelwerk dus het is een poging waard.

Pull ups
8xbw
7xbw
6xbw
6xbw
5xbw
Blijft flink lastiger san chin ups :o

Skull crushers
15x30
8x40
8x40

Face pulls
3x15x26
Mijn god wat waren deze lekker, hoe heb ik hier ooit mee kunnen stoppen :D
 
Face pulls is inderdaad een goede! Ik voeg ze toe :) een echt duidelijk zwak punt heb ik niet echt in mijn squat het is gewoon overal tyfus zwaar :P als ik moet gokken denk ik mijn core, dus ik zou afwisselend hyperextentions en weighted crunches oid kunnen doen. Voor mijn bank wordt deze opzet een experimentje dus als je andere ideeën hebt hoor ik ze ook graag :D mijn focus ligt meer op powerliften dan BB zoals je al gemerkt hebt ;)

Als je nog geen zwak punt in je squat kan aanwijzen zou ik persoonlijk kiezen voor een glute ham raise, hamstring extension of anders lunges oid. Ook met het oog op je deadlift omdat je daar ook puur op techniek trekt, heeft een ghr of hamstring extension misschien het meeste carry over naar beiden. Verder is er niets mis met experimentjes, alleen maar goed om je eigen lichaam te leren kennen. Ik durfde te lang niet te experimenteren en bleef te lang schema´s doen waarop ik eigenlijk amper progressie boekte maar volgens anderen ``goed`` waren. Zelf ben ik begonnen met het periodiseren van mijn hoofdoefeningen, simpel gezegd: (light day op techniek/explosiviteit, medium day voor hypertrofie en een heavy day voor kracht/power). Maar dan komt het schema er gewoon totaal anders uit te zien en je hebt dan nog geen zekerheid dat het voor jou ook op dezelfde manier werkt.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Cnh, deze vraag stelde ik ook op mijn eigen post, maar volgens mij is mijn vraag verkeerd gelezen.

Wat ik vroeg op mijn post is tot wanneer een overschot aan kcal je sterker maakt?

Als voorbeeld jouw bench press. Je zegt dat 100kg je 1RM is. Maar waarom eet je dan niet nog meer dan je al at? Dan zou je toch volgens die theorie 120kg kunnen benchen na een tijdje? Dus tot hoe verre bepaalt het eten je kracht?

Ik ben gewoon nieuwsgierig hiernaar, aangezien wij ecto's zijn :D
 
Back
Naar boven