XXL Nutrition

Sticky Het grote SARMS topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit naar die debiele filmpjes over bodybuilding op YouTube gekeken. Heeft er trouwens al iemand gerefereerd naar die filmpjes indien het anabolen of nakuren betreft? Er zijn inderdaad mensen met een lage testosteronspiegel die een normaal libido hebben maar dat zijn mannen die van nature altijd een lage testspiegel hebben gehad. Na een kuur, een paar weken of maanden geen of bijna geen libido hebben, is een zeer goede maatstaf voor je testosteronlevel. Zolang je daar last van hebt, mag je veronderstellen dat je hormonale toestand nog niet hersteld is. Ik heb al van alles geprobeerd. Nakuur, geen nakuur, lange nakuur van 3 maanden, 6 weken hcg na kuur. Dat laatste was het enigste wat bij mij een groot verschil heeft gemaakt. Al de rest heeft bij mij niet voor vlugger hersteld gezorgd. Het herstel duurde altijd een paar maanden. Misschien dat het persoonsgebonden is.
 
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit naar die debiele filmpjes over bodybuilding op YouTube gekeken. Heeft er trouwens al iemand gerefereerd naar die filmpjes indien het anabolen of nakuren betreft? Er zijn inderdaad mensen met een lage testosteronspiegel die een normaal libido hebben maar dat zijn mannen die van nature altijd een lage testspiegel hebben gehad. Na een kuur, een paar weken of maanden geen of bijna geen libido hebben, is een zeer goede maatstaf voor je testosteronlevel. Zolang je daar last van hebt, mag je veronderstellen dat je hormonale toestand nog niet hersteld is. Ik heb al van alles geprobeerd. Nakuur, geen nakuur, lange nakuur van 3 maanden, 6 weken hcg na kuur. Dat laatste was het enigste wat bij mij een groot verschil heeft gemaakt. Al de rest heeft bij mij niet voor vlugger hersteld gezorgd. Het herstel duurde altijd een paar maanden. Misschien dat het persoonsgebonden is.
Er wordt dus relatief vaak gerefereerd naar YouTube filmpjes. Baart mij zorgen.
Tsja, HCG en/of Clomid is mijns inziens ook persoonsgebonden. Ligt er maar net aan hoe gevoelig je bent voor primair of secundair hypogonadisme. Doch ben ik van mening dat een PCT bestaande uit 10-14 dagen 25mg clomid na bijvoorbeeld 8-10 weken SARM's een must is. HCG zetten naast SARM's durf ik niet veel over te zeggen, daar heb ik nog geen informatie over. Wel lijkt het me des te belangrijker om een PCT te nemen als je ook HCG hebt gebruikt.
Wat heb je precies gebruikt bij de kuren met en zonder PCT als ik vragen mag? Vind het behoorlijk interessant dat je herstel bij clomid niet is versneld. Mag ook in PM ;).
 
Vooral testosteronkuurtjes en daarna altijd problemen gehad met of zonder nakuur. Na winstrol only deed ik sowieso geen nakuur en daarna had ik helemaal geen probleem behalve dat kracht wat terug minderde. Ik heb zelfs ooit nog geen maand na een winstrol only een bloedtest gedaan en mijn testosteronwaarde was normaal. Ik heb ooit na lange tijd een lichte TRT dosis (125mg test per week gedurende een paar maanden) een bloedtest gedaan. Ik denk dat dit ongeveer 2-3 maanden na die kuur moet geweest zijn. Mijn testosteron was nog te laag maar mijn LH was net boven de maximumwaarde die het labo hanteerde. Daar kun je uit afleiden dat mijn hypofyse zijn werk goed deed maar dat het de ballen waren die nog niet deden wat ze moesten doen. Een nakuur zou dus geen zin hebben gehad want de hypofyse draaide al op volle toeren. Ongeveer een maand daarna terug bloed laten nemen en mijn testosteron was toen binnen de referentiewaardes. In mijn geval denk ik dat ik vooral gevoelig ben voor primair hypogonadisme want 6 weken HCG na lange tijd testosteron te hebben gebruikt, gaven mij wel mijn libido terug.
 
Uit je verhaal kan ik inderdaad ook concluderen dat je gevoelig bent voor primair hypogonadisme. Misschien slecht functionerende Leydig cellen? Wel vreemd dat je er op winstrol only geen last van had. Wat was je dosis en voor hoe lang?

Wel goed dat je bloedtesten hebt gedaan, kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
 
Kerel, lees nog eens wat je zegt...

SARM's hechten aan de AR, wat zorgt voor onder andere een hogere eiwitsynthese. Je lichaam is altijd bezig met het in homeostase zijn, dus hechting aan de AR zorgt er gewoon voor dat je eigen aanmaak wordt verminderd. Gebruik je langer en hogere dosissen, waarvan ik denk dat jij in die categorie valt, is een volledige onderdrukking perfect mogelijk. Daardoor wordt een PCT ook aangeraden bij SARM's.

Het feit dat je dit soort dingen niet weet of vooraf hebt ingeschat baart me zorgen over hoe gemakkelijk SARM's worden aangeraden, terwijl dit gewoonweg geen snoepgoed is en kan worden vergeleken met AAS.

Ik snap je punt , en ik zie LGD zeker niet als snoepgoed! Helaas spreek je toch wel makkelijk over pct drugs. Deze drugs kan nare bijwerkingen met zich mee brengen , en je leest er genoeg over op het internet.
Nogmaals ik ben geen expert , en ik heb deze dingen niet zelf onderzocht zoals sommige hier praten.. alsof ze zelf in het lab hebben gestaan. Ik weet dat je het goed bedoelt maar ieder lichaam reageert anders , en het is bijna niet te zeggen wat iets met iemand doet. Ik leer door te experimenteren met mezelf ( tot op zekere hoogte natuurlijk ) en lees andermans ervaringen en trek mijn eigen conclusies. Dat is altijd beter dan maar dingen klakkeloos overnemen. Ik denk dat ik genoeg forums hebt gevolgd hierover en Ik ben het zeker met je eens dat ik niks kan bewijzen zonder bloedtest , maar ik sta versteld hoe sterk ik nog ben. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen hier er goed over nagedacht hebben om te beginnen met een kuur en niet zomaar iets gaan nemen. De meeste zullen geen halve wetenschappers zijn , en halen hun info puur van het net. Ik deel slechts mijn ervaring , en ik snap dat het tegen sommige adviezen ingaat , maar ik sta volledig achter de keuze die ik heb gemaakt.
 
Ik snap je punt , en ik zie LGD zeker niet als snoepgoed! Helaas spreek je toch wel makkelijk over pct drugs. Deze drugs kan nare bijwerkingen met zich mee brengen , en je leest er genoeg over op het internet.
Nogmaals ik ben geen expert , en ik heb deze dingen niet zelf onderzocht zoals sommige hier praten.. alsof ze zelf in het lab hebben gestaan. Ik weet dat je het goed bedoelt maar ieder lichaam reageert anders , en het is bijna niet te zeggen wat iets met iemand doet. Ik leer door te experimenteren met mezelf ( tot op zekere hoogte natuurlijk ) en lees andermans ervaringen en trek mijn eigen conclusies. Dat is altijd beter dan maar dingen klakkeloos overnemen. Ik denk dat ik genoeg forums hebt gevolgd hierover en Ik ben het zeker met je eens dat ik niks kan bewijzen zonder bloedtest , maar ik sta versteld hoe sterk ik nog ben. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen hier er goed over nagedacht hebben om te beginnen met een kuur en niet zomaar iets gaan nemen. De meeste zullen geen halve wetenschappers zijn , en halen hun info puur van het net. Ik deel slechts mijn ervaring , en ik snap dat het tegen sommige adviezen ingaat , maar ik sta volledig achter de keuze die ik heb gemaakt.
Eigen conclusies op basis van experimenteren met jezelf en ervaringen van anderen zijn beter en betrouwbaarder dan wetenschappelijk onderzoek?
 
Eigen conclusies op basis van experimenteren met jezelf en ervaringen van anderen zijn beter en betrouwbaarder dan wetenschappelijk onderzoek?

Nee dat bedoel ik niet met die zin, ik bedoel dat je niet altijd maar klakkeloos moet aannemen wat iemand zegt omdat hij er "blijkbaar" veel verstand van heeft. Ikzelf heb ook "wetenschappelijke artikelen" gelezen over LGD , zover ze te vinden zijn op het internet en daaruit kun je concluderen dat LGD in kleine hoeveelheden je test al onderdrukt. Die info neem je mee en je research verder bijvoorbeeld op forums met ervaringen van anderen en die kan je vergelijken met die van je zelf en zo kan je eigen conclusie trekken. ( Er zijn dus veel verschillen en bovendien lees je steeds vaker dat mensen beter reageren beter na een LGD kuur zonder pct ) . Maar waarschijnlijk kan ik lullen als brugman omdat jullie je mening al klaar hebben , en dat snap ik. Wetenschap boven alles! en lekker doen wat de wetenschappers hier te melden hebben en niet luisteren naar je lichaam , want dat is stom!
 
Uit je verhaal kan ik inderdaad ook concluderen dat je gevoelig bent voor primair hypogonadisme. Misschien slecht functionerende Leydig cellen? Wel vreemd dat je er op winstrol only geen last van had. Wat was je dosis en voor hoe lang?

Wel goed dat je bloedtesten hebt gedaan, kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
Bloedtesten heb ik maar 2 keer gedaan na een kuur. Eén keer na winny, één keer na lange tijd test te hebben gebruikt. Daarna nooit meer (denk ik toch want die bloedtesten dateren al van lang geleden). Winstrolkuren in het verleden waren 40mg of 50mg per dag gedurende 6 weken. Voor mij was er alleszins een groot verschil tussen de periode na een testosteronkuur waar je een serieuze libidodip krijgt plus een moeilijkere periode wat trainen betreft en de periode na een winnykuur waar voor mij het gewone leven weer verder ging alsof er niets gebeurd was. Enkel kracht die terug een beetje verminderde.
 
Bloedtesten heb ik maar 2 keer gedaan na een kuur. Eén keer na winny, één keer na lange tijd test te hebben gebruikt. Daarna nooit meer (denk ik toch want die bloedtesten dateren al van lang geleden). Winstrolkuren in het verleden waren 40mg of 50mg per dag gedurende 6 weken. Voor mij was er alleszins een groot verschil tussen de periode na een testosteronkuur waar je een serieuze libidodip krijgt plus een moeilijkere periode wat trainen betreft en de periode na een winnykuur waar voor mij het gewone leven weer verder ging alsof er niets gebeurd was. Enkel kracht die terug een beetje verminderde.
Mijn logische redenatie is dat je bij winstrol niet zodanig onderdrukt was dat je Leydig cellen geen testosteron meer aanmaakten, waardoor herstel vroeg inzette. Bij een testosteronkuur dit wel het geval was en in combinatie met slecht reagerende Leydig cellen is primair hypogonadisme een feit.
 
Mijn logische redenatie is dat je bij winstrol niet zodanig onderdrukt was dat je Leydig cellen geen testosteron meer aanmaakten, waardoor herstel vroeg inzette. Bij een testosteronkuur dit wel het geval was en in combinatie met slecht reagerende Leydig cellen is primair hypogonadisme een feit.
Daarom dat ik denk dat je na een sarmkuur ook gemakkelijk herstelt zonder PCT. Omdat er maar een lichte onderdrukking is.
 
Daarom dat ik denk dat je na een sarmkuur ook gemakkelijk herstelt zonder PCT. Omdat er maar een lichte onderdrukking is.
Ik vind 6 weken winstrol niet te vergelijken met 10-12 weken LGD. Daarnaast zie ik eerlijk gezegd geen nadelen aan 10-14 dagen 25mg clomid...
 
Welke sarm raden jullie aan voor cutting? Osta of s4?
 
Laatst bewerkt:
hoe nemen jullie je LGD? ik heb verschillende dingen gelezen over 2 caps in de ochtend maar ook iets over het verspreiden over de dag bijv 1 in de ochtend en 1 in de avond.

wat raden jullie aan?
 
hoe nemen jullie je LGD? ik heb verschillende dingen gelezen over 2 caps in de ochtend maar ook iets over het verspreiden over de dag bijv 1 in de ochtend en 1 in de avond.

wat raden jullie aan?
Had lgd niet een t1/2 van 24-36 uur? Dan is 1x per dag prima
 
Guys,

Zit nu in de eerste week van een simpele ostarine cycle 10mg ed (dag 6)
Mijn bedoeling is om de ostarine op te bouwen naar 20mg ed en hier later LGD 10mg ed aan toevoegen voor een bulk van 6 weken.

Nu is het zo dat ik na de 2e dag mijn linker tepel licht begint te branden en heel iets harder is. (nog geen knobbel) en mijn bloeddruk is gaan schommelen, (bloedneuzen, duizelig, moe)
Ook heb ik de eerste paar dagen flinke steken in m'n balle gehad???

Het rare is dat dit mijn 2e osta cycle is, heb hiervoor 6 weken lang 25mg ed gebruikt in (januari-februari). Nergens last van gehad en een goede 2 kilo aangekomen en droger geworden. Nagekuurd met een testbooster en geen bijwerkingen ondervonden.

Tevens is dit hetzelfde merk (nederlands bedrijf) dus ik vind het heel vreemd dat mij nu overkomt. Zou het kunnen zijn dat deze verpakking misschien fake sarms zijn?

Ik heb nolva en aromasin hier thuis liggen. Wat raden jullie mij aan? direct stoppen en een bloedtestje doen? of 10mg ed nolva ernaast runnen en overstappen op LGD en kijken hoe dat gaat.

alvast bedankt! Gr.
 
Naar mijn weten is dat Nederlandse bedrijf rotzooi. Denk dat het niet puur is of compleet iets anders.
 
Back
Naar boven