AndroidHealthClinic

HARDROCKER meets POWERLIFTING (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Training dd van 15/04

BENCHPRESS
95 kg - 6
95 kg - 6
90 kg - 6
90 kg - 6
90 kg - 6
95 kg - 6
Volgende keer 6x6 95 kg!
DEADLIFT
130 kg - 3
130 kg - 3
130 kg - 3
150 kg - 3
150 kg - 3
150 kg - 3
170 kg - 1
170 kg - 1
170 kg - 1
Wat techniek tips gekregen van Orhan. Werkt wonderwel. Nu sleept de barbel wel tegen de schenen.
CABLE CROSSOVER
30 kg - 8
30 kg - 8
30 kg - 8
30 kg - 8
30 kg - 8
30 kg - 8
volgende keer doen we daar wat gewicht bij.
CABLE CURLS
70 kg - 8
65 kg - 8
60 kg - 8
60 kg - 8
60 kg - 8
Deze gingen zo niet. Ik denk dat mijn biceps wat teveel aandacht hebben.gehad met 3 maal per week zware biceps training. Even een week rust voor de biceps met geen of max 1 biceps training deze week.
TRICEPS PUMDOWN
70 kg - 10
70 kg - 10
70 kg - 10
70 kg - 10
70 kg - 10
Gingen goed,was wel loodzwaar. Door die deadlift zit er meer tijd tussen de bench en de Puldown.
FRONT RAISE
9 kg - 10
9 kg - 10
9 kg - 10
Dit ging vandaag niet. Ik denk dat de schouders op waren van het benchen.
SIDE RAISE
9 kg - 10
9 kg - 10
9 kg - 10
9 kg - 10
9 kg - 10
Loodzwaar. Echt sterven.

En dan waset ik op en duurde de training al 2uur en 20 minuuten. Tijd voor een kofietje
 
Waarom die single'tjes niet gewoon pronated ? :P



Good.

Omdat na een half jaar zonder deadlift training mijn grip wat minder is.
En zelfs op mijn beste deed ik alle deadlifts van 170 vaak met mixed grip.
 
Je houdt het goed vol, al dat volume.
Hopelijk levert het mooie resultaten op! :)
 
Deze week even wat gas terug nemen, voorste kop van de linker deltoid doet lastig. Na de training verkeerde beweging gemaakt.
En zoals reeds gezegd even wat rust op de biceps.
Maar ik kan mij uitleven op de deadlift om alles terug goed te maken
 
Je doet ook veel schouder en bench werk de laatste tijd. Misschien best even wat rustiger aan op dat gebied om blessures te vermijden.
 
Ik zou eventjes die bench eruit gooien dan of toch tenminste het volume wat minderen.
 
Ik zou eventjes die bench eruit gooien dan of toch tenminste het volume wat minderen.

EUHM, NEEN!!

De logica is mij zoek: de assist oefeningen er in laten en de Main lift eruit zwieren???

die 6X6 is nu net om massa op te bouwen, deus die blijft.

Trouwens, het probleem is opgelost: deze week zalet ten vroegste donderdag/vrijdag training zijn wegens mijn Oma is zwaar ziek en dus worden het ziekenhuistripjes in de plaats van trainingen.
 
Je doet ook veel schouder en bench werk de laatste tijd. Misschien best even wat rustiger aan op dat gebied om blessures te vermijden.

Daarmee even een weekje geen schouder assists meer en exit curls (die hebben ook een pees die aanhecht in de pijnlijke zone. niets forceren dus en even beetje gas terug nemen om dan..... VOLGENDE WEEK DUBBEL ZO HARD TERUG TE SLAAN!!!!!)
 
Dus jij zou gewoon stoppen met benchen en schouderoefeningen?

das wat extreem niet?

Je weet dat ikzelf al een paar jaar niet meer bench... :P
Als je nu een week of 2 bench eruit laat en gewoon overhead doet gaat je bench heus niet inkakken.
 
Je weet dat ikzelf al een paar jaar niet meer bench... :P
Als je nu een week of 2 bench eruit laat en gewoon overhead doet gaat je bench heus niet inkakken.

Maar is overhaed nu net niet NOG meer schouder-Intensief???

en op woensdagen doen we al stevige overhead hoor :-D ik denk dat 3 keer/wek een 6X6 press gaan doen nu ook weer wat teveel van het goede kan worden voor die schouders.
 
Lijkt me ook.
Ik laat altijd de schouderoefeningen vallen en blijf gewoon benchen als ik last van de schouders krijg. Ook al komt die last misschien door het volume aan bench. Als je bench en schouders samen doet en je krijgt last van de schouders, is het voor een powerlifter nuttiger om de bench te behouden en de schouder-oefeningen weg te laten.
Bij mij werkt dat toch prima. Van de schouders heb ik nooit langer dan 1 dag last gehad op deze manier. (over de rest van mijn lijf gaan we zwijgen! :D)
 
Nou, bij overhead heb ik nooit last gehad en bij bench wel, ik bedoel dan wel gewoon strict (en push) press en niet 101 andere kleine dingetjes.
En dan kun je meteen al wat trainen voor de overhead medley 9 juli :D
 
Lijkt me ook.
Ik laat altijd de schouderoefeningen vallen en blijf gewoon benchen als ik last van de schouders krijg. Ook al komt die last misschien door het volume aan bench. Als je bench en schouders samen doet en je krijgt last van de schouders, is het voor een powerlifter nuttiger om de bench te behouden en de schouder-oefeningen weg te laten.
Bij mij werkt dat toch prima. Van de schouders heb ik nooit langer dan 1 dag last gehad op deze manier. (over de rest van mijn lijf gaan we zwijgen! :D)

ik vermoed dat het ook wat te maken heeft met een slechte slaaphouding: gisteren bij het in bed kruipen gemerkt dat als ik mij leg zoals gewoonlijk ik een wat pijnlijk gevoel kreeg. Dus mij wat anders gelegd met resultat: tot nu toe vandaag nog geen last. Dus ik verwacht geen problemen de komende training.

en indeed: voor een powerlifter die expliciet aan zijn zwakke bench en onderontwikkelde borst iets wil doen is de Bench en bench assists zeker en vast PRIMAIR ten opzichte van schouders of overhead (die eigenlijk puur voor die Brabantse wal 2017 koppig behouden blijft en ankel daarom niet in een 8X8 maar een 6X6 gedaan wordt met zo waar mogelijke gewichten)

Ik ben een Powerlifter hee Sanca: overhead is voor mij slechts een bijzaak, geen doel op zich :-D
 
Nogmaals, als je 1 of 2 weken bench even eruit laat gaat je bench heus niet achteruit maar de pijntjes kunnen wel verdwijnen, just my 2 cents.

Zie de overhead press op woensdagen :D:D:D

Every training day is overhead day :D
 
Nogmaals, als je 1 of 2 weken bench even eruit laat gaat je bench heus niet achteruit maar de pijntjes kunnen wel verdwijnen, just my 2 cents.



Every training day is overhead day :D

zegt de man met de kippenborst :-D
 
Back
Naar boven