Fitness Seller

Veganisme, wat vind je er van?

Bezoekers in dit topic

toch zie je meer veganisten bodybuilders die gestopt zijn met vlees eten omdat die dieren op gruwelijke wijze geslacht worden.
ben zelf ook gestopt met vlees eten moet zeggen voel me veel fitter zins ik geen vlees meer eet.
beesten worden vol gestopt met Antibiotica hoef die pijn wat dieren mee maken tijdens slacht niet in mijn lichaam te voelen.
maar iedereen zijn ding. laat iedereen in zijn waarde.
 
Ik denk dat in de basis veganisme (herbivoor) niet erg is. Kijkend naar de pre-historie zijn wij omnivoren.
En het eten van enkel plantaardig voedsel is in tijden van een tekort aan dierlijke producten.
En bij een overvloed, eet de mens hoofdzakelijk vlees. Kijkend naar de pre-historie is totale veganisme dus niet goed.
Maar deze groep "gelovige" voegen dan de missende vitamines aan toe en zeggen dan dat dit een prima bron is ter vervanging van het vleesproduct.
Als je goed kijkt naar wat het lichaam allemaal doet op hormonaal gebiedt is het zijn van omnivoor prevalerend t.o.v. puur veganisme of carnivoor.

Nouja dat is dus mijn mening en die zal ik niet als een geloof prediken. :p
 
Laatst bewerkt:
Maar de echte vraag is waarom zien vegans er altijd zo slecht uit? Een vriend van mij heeft een ex die vegan is en daardoor ben ik mij gaan verdiepen in dit onderwerp. Wat mij vooral opviel was dat ze er altijd bleek uitzagen met kringen onder de ogen alsof ze al 48 uur wakker zijn, is hier een verklaring voor? Bijvoorbeeld geen make-up of komt dit door tekorten?
Dit vraag ik me dus ook af. Misschien zien ze nooit zon omdat ze de godganse dag binnen zitten Acai bowls te preppen en te fotograferen voor instagram?
 
1 ding is gewoon onomstotelijk bewezen, als iedereen stopt met vlees eten is er in theorie weer genoeg voedsel voor iedereen, blijft er meer bos staan en zal de uitstoot van CO2 harder dalen dan wanneer we stoppen met auto rijden.
Verder allemaal even goede vrienden, als je dat ontkent dan baseer je dat op gevoel, niet op feiten.
 
Het is natuurlijk duidelijk dat vlees eten erg slecht is voor het milieu. Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om men er bewust van te laten worden. Zelf ben ik me er ook in gaan verdiepen, en ik probeer mijn vleesinname te verlagen van letterlijk elke dag naar 4-5 keer in de week. Kan geen kwaad voor je gezondheid, en je doet iets voor het milieu. Ook is het goed voor je geweten.

Echter, als ik dit zou vertellen aan een hardcore veganist die iedereen over wilt halen, dan doe ik het alsnog niet goed. Dat is vaak een beetje het probleem. Sommige veganisten pushen je zo hard dat je het gevoel krijgt alsof je all-the-way moet gaan om wat terug te doen voor het milieu. En daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb meer zoiets van: Als je er bewust mee bezig bent, doe je het al goed. Ik kijk liever naar de positieviteit van het één keertje niet eten van vlees en niet naar de negativiteit van als je het wél eet. Misschien een beetje cru, maar als iedereen dat zou doen zou het al een great deal betekenen. Op dit moment zou ik het een té grote stap vinden om vlees uit te sluiten uit mijn dieet. En iedereen die het daar niet mee eens is, heb ik niet zoveel boodschap aan. Je moet doen wat je denkt dat goed is.

Verder ken ik ook mensen die er helemaal in zijn doorgeslagen, dus ook geen palmolie meer gebruiken en geen soya (eten voor het vee). Dat gaat mij te ver. Ik vind ook dat ik best het eitje van mijn eigen kippetje die in de tuin scharrelt op kan eten. Die beestjes hebben een prima leven. Wel eet ik liever een ei van mijn eigen kip dan die ik in de supermarkt koop (maar ook dat doe ik wel).

Daarnaast is vlees facking lekker. Echter zijn vegaballetjes ook erg lekker. Beetje variëren is chill, en als het nog eens de milieubewuste keuze is, helemaal top toch?
 
1 ding is gewoon onomstotelijk bewezen, als iedereen stopt met vlees eten is er in theorie weer genoeg voedsel voor iedereen, blijft er meer bos staan en zal de uitstoot van CO2 harder dalen dan wanneer we stoppen met auto rijden.
Verder allemaal even goede vrienden, als je dat ontkent dan baseer je dat op gevoel, niet op feiten.
Er is nu ook voedsel voor iedereen, maar we leven niet in fantasieland. Bedrijven gooien het liever weg dan te geven waar het nodig is.
 
Over palmolie wil ik nog wel kwijt dat het de kanker van het regenwoud is. Is echt niet goed hoeveel bos daardoor naar beneden wordt gehaald. Verder kan ik me vinden in je verhaal.
 
Er is nu ook voedsel voor iedereen, maar we leven niet in fantasieland. Bedrijven gooien het liever weg dan te geven waar het nodig is.
Sorry, had iets duidelijker moeten zijn: over 20 jaar wanneer de bevolking weer explosief is gestegen in landen waar nu al te weinig eten is (Filipijnen, Ethiopië)
 
Over palmolie wil ik nog wel kwijt dat het de kanker van het regenwoud is. Is echt niet goed hoeveel bos daardoor naar beneden wordt gehaald. Verder kan ik me vinden in je verhaal.

Klopt, heb je helemaal gelijk in. Wel las ik laatst in het FD dat een groot deel daarvan komt doordat landen de regels met betrekking tot palmolie niet goed naleven. Zo zou in Indonesië een hoop illiegale kwekerijen te vinden zijn, en de overheid kijkt de andere kant op. Het is immers goed voor hun economie. Corruptie in dergelijke landen dragen inderdaad bij aan de ernstige gevolgen voor het milieu door palmolie. Je hebt gelijk dat het helemaal niet verkeerd is om daar bewuster mee om te gaan. Helemaal uitsluiten uit je leven kan lastig zijn, aangezien het in erg veel producten zit. Maar mocht je twijfelen tussen twee producten, kun je altijd kiezen voor het product waar het niet in zou zitten. Dat vind ik al bewust bezig zijn :)
 
Maar de echte vraag is waarom zien vegans er altijd zo slecht uit? Een vriend van mij heeft een ex die vegan is en daardoor ben ik mij gaan verdiepen in dit onderwerp. Wat mij vooral opviel was dat ze er altijd bleek uitzagen met kringen onder de ogen alsof ze al 48 uur wakker zijn, is hier een verklaring voor? Bijvoorbeeld geen make-up of komt dit door tekorten?


Dit komt -naar alle waarschijnlijkheid- omdat ze ondanks alle goede intenties toch lijden aan sluimerende chronische ondervoeding (eigenlijk mal-nutrition).

Ik kende vroeger een aantal 'voorgangers' van het veganisme die aan macro-biotiek deden.
Die zagen er ook uit zoals jij omschrijft.
Een paar daarvan kwamen uiteindelijk na een jaar of 5 -6 langdurig in het ziekenhuis terecht wegens ernstige verzwakking.

Daarna ben ik ze Macro-idioten gaan noemen.....
 
Laatst bewerkt:
Maar de echte vraag is waarom zien vegans er altijd zo slecht uit?

Zou het niet kunnen komen door de vitaminen en mineralen die ze missen door het niet eten van dierlijke producten?
Kalium, calcium, vitamine B12 etc etc.
Men zegt dat je supplementen kan nemen maar het is ook bekend dat supplementen minder goed werken dan het eten gewoon te eten waar het in zit.
Misschien zijn veganisten ook niet bewust dat ze een tekort hebben aan bepaalde vitaminen en mineralen, of omdat ze te koppig zijn om dat toe te geven omdat deze vitaminen en mineralen veelvuldig in dierlijke producten voorkomen... ik heb geen idee.
 
1 ding is gewoon onomstotelijk bewezen, als iedereen stopt met vlees eten is er in theorie weer genoeg voedsel voor iedereen, blijft er meer bos staan en zal de uitstoot van CO2 harder dalen dan wanneer we stoppen met auto rijden.
Verder allemaal even goede vrienden, als je dat ontkent dan baseer je dat op gevoel, niet op feiten.

Het probleem is dat er gewoon te veel mensen zijn op de aarde.
 
Ik ben trouwens van mening dat je hypocriet bent wanneer je om andere dieren geeft, maar vervolgens wel kleding draagt waar kinderen aan werken, en dan heb ik het nog niet over de oneerlijke prijs die boeren krijgen voor hun cacao bijvoorbeeld. Was de mens ook geen dier?

Maargoed, iemand die wetenschappelijke onderzoeken heeft die aantonen dat vlees ook gewoon voordelen heeft? Ik wil de feiten namelijk aan kunnen tonen

Edit: ik bedoel dan de vegans en vegetariers die het zielig vinden voor dieren. Mensen die het doen uit milieu heb ik meer respect voor en zou ik zelf ook nog overwegen, maar nu eet ik lekker nog mn vlees, word ik blij van ;')
 
Ik ben trouwens van mening dat je hypocriet bent wanneer je om andere dieren geeft, maar vervolgens wel kleding draagt waar kinderen aan werken, en dan heb ik het nog niet over de oneerlijke prijs die boeren krijgen voor hun cacao bijvoorbeeld. Was de mens ook geen dier?

Maargoed, iemand die wetenschappelijke onderzoeken heeft die aantonen dat vlees ook gewoon voordelen heeft? Ik wil de feiten namelijk aan kunnen tonen

Edit: ik bedoel dan de vegans en vegetariers die het zielig vinden voor dieren. Mensen die het doen uit milieu heb ik meer respect voor en zou ik zelf ook nog overwegen, maar nu eet ik lekker nog mn vlees, word ik blij van ;')
Does red meat cause cancer? | Examine.com en als je daar zoekt op meat vind je nog veel meer.
 
Nu zal er best wetenschap achter zitten, alleen heb ik persoonlijk ervaren dat 90% van de veganisten (die een langere tijd veganist zijn) er echt slecht uit zien. Dit is niet bevooroordeeld, dit is gewoon echt waar. Deze gastspreker was ook weer klein, dun, bleek, en zag er uit alsof je haar omver kon blazen.
Dat zeggen ze ook van mensen die biologisch eten. Maar naar mijn persoonlijke ervaring klopt deze mening niet helemaal. Dit komt omdat de meeste mensen die gezonder willen leven vaak ook minder make-up, haarkleuringen en andere foefjes niet (of minder effectieve) gebruiken.
De meeste mensen die ongezond eten (los van overgewicht) zien er ook daadwerkelijk slechter uit op latere leeftijd zodra de make-up er niet op zit. Allerlei huidaandoeningen en dikke 'drank-neuzen', rode gezichten en andere soortgelijke problemen die beginnen op te treden van de ongezonde voeding of lifestyle. Wil je daarnaast wakker worden en/of daarmee kinderen hebben of vind je alleen de overdagse-look belangrijk? Of wanneer ze ook maar 1 dag stoppen met de anti-roos shampo (omdat ze vroeger met andere shampo's hun huid perma kapot hebben gemaakt) oh wow wat een oorlogszone.

Zowiezo vind ik dat een heleboel vrouwen er op iets latere leeftijd al niet meer goed uitzien zonder make-up. Hun 'natuurlijke beauty' is gewoon weg omdat ze er nooit wat om gaven. Anders pak een paar plaatjes van ladyboys met en zonder make-up. Dan zie je eerst een lelijke jonge man en daarna een jonge *cough* 'vrouw' die er beter uitziet dan de gemiddelde vrouw hier op straat. Maar dat is puur make-up skills, heeft niks meer met voeding te maken.
Door gezond te leven kun je dit misschien wel 20 jaar opschuiven voordat het optreed zonder excessive make-up.

En bij mannen zie je het ook hoor ;). Maar daar lijjkt het meer geaccepteerd ofzo? Geen idee.

Nou iemand die veganist is, kan nog steeds ergs ongezond/weinig eten, tuurlijk. Maar gezond eten in het algemeen zorgt ervoor dat je er beter uitziet (zonder make-up e.d.)

Persoonlijk vind ik vlees eten niet immoreel zolang het niet menselijk vlees is en de dieren humaan behandeld en geslacht zijn. Ik vind alleen immoreel hoe we met de dieren omgaan voordat we ze eten en de manier waarop we daarna het vlees weer volspuiten en letterlijk vol gooien met gif om de ziektes die we zelf hebben gecreeerd door het slechte omgaan met de dieren weer tegen te gaan. Of het slachten van dieren die al ziek zijn en ze die dus maar slachten om verder verlies te vookomen. Als je ziet hoe goor die dieren eruit zien voordat we ze slachten... En dat eten wij weer... En de slechte informatie verstrekking naar de consument erover. Dat vind ik dus slecht.
Vroeger was gehakt gewoon goed vlees maar nu eet ik het niet meer (troep, troep en troep en denk vooral niet na over wat erin zit). Als de vlees-industrie zo doorgaat word ik straks veganist (bio-vlees te duur).
 
DutchAno
Mee eens.

Of die mensen die GFT enzo sorteren maar wel de hele dag de TV elke dag aan laten staan en onnodige lange ritten met de auto maken en dagelijks de helft van hun eten weggooien en etc. en dan zeggen dat ze goed zijn voor het milieu en dat ik ook zou moeten sorteren... Irritante mensen...

Of zo'n kerel die komt collecteren voor het goede doel voor kinderen in Africa en draagt dan die merk-kleding die honderduizenden mensen per jaar willenswetend indirect dood inclusief kinderen en hij verteld mij dan (wanneer ik niet donneer) dat ik fijn zal slapen diezelfde nacht... Is me echt overkomen overigens maar was een tijd geleden al. Ze kunnen een middelvinger krijgen.
 
Back
Naar boven