MuscleMeat

Vet precentage omlaag * TIPS * (1 bezoeker)

Hoe kan ik mijn vet percentage zo snel mogelijk verlagen!?

  • Minder eten

    Stemmen: 19 82,6%
  • Meer sporten

    Stemmen: 4 17,4%

  • Totaal stemmers
    23

Bezoekers in dit topic

HeyikbenJoyce

Novice
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
16
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
29%
Halloo!

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Joyce 19 jaar ( bijna 20 ^^ ). Ben 1.71 meter lang en weeg rond de 72 kilo. En owja, ik ben nieuw op deze forum dus het is nog een beetje uitvogelen hoe en wat!

Voor mijn leeftijd ben ik volgens mij niet te zwaar. Ik hoef ook niet af te vallen, ik wil graag mijn vetpercentage verlagen waardoor mijn spieren naar buiten komen en je ze dus ook werkelijk kan zien!

Ik jog elke ochtend 5 dagen per week en dan s avonds doe ik een HITT- run ( 30 seconden op mijn hardst renen en 1 minuut hardlopen, en dit dan 6 tot 8 keer) daarnaast heb ik een app op mijn telefoon met oefening per lichaamsdeel en voor het hele lichaam. Ook eet ik 3 keer per dag, en af en toe een tussendoortje, maar dit komt vrij weinig voor omdat ik tussendoor geen honger heb.

Nu komt mijn vraag:

Hoe kan ik mijn vet percentage zo snel mogelijk verlagen!? Ik heb al verschillende manieren geprobeerd:

- Fat burners
- Om de dag vasten
- Te veel cardio
- Corset met plastic folie

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wie kan mij zo veel mogelijk tips geven en of schema's geven die ik kan aanhouden?

Groetjess !
 
Ik zou voor de corset met plasticfolie optie gaan.
 
Nee natuurlijk niet.

2 opties:

1) cardio omhoog
2) minder eten.

Jij moet kijken wat je het fijnst vindt.


De cardio doe ik dus al veel, veel mensen zeggen ''te veel'' en aagezien ik maar 3 keer per dag eet lijkt mij dit genoeg....
 
Als je vet kwijt wilt (cutten) moet je eerst weten wat je onderhoud is. Dus je BMR (genoeg calculators online) + beweging/training. Dat reken je eerst uit. Dan ga je een tijdje dat aantal kcal eten (weekje of 1/2). Kom je aan, dan verlaag je met 200/300kcal en kijk je het weer even aan. Probeer ongeveer een halve kilo per week af te vallen, niet meer. In het begin kan het wat meer zijn (vocht).
Ga voor de macro's uit van rond de 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht en voor de vetten van 1 gram per kilo lichaamsgewicht. De rest vul je aan met koolhydraten.
 
De cardio doe ik dus al veel, veel mensen zeggen ''te veel'' en aagezien ik maar 3 keer per dag eet lijkt mij dit genoeg....

Verlies je gewicht/vet ? Zo ja, is toch prima? zo nee. kcal verlagen of cardio verhogen.

Je moet niet te snel willen gaan.
 
Wat RaceRookie zegt :), post misschien eens jouw voedingsschema als je dit hebt, dan kunnen we dit ook even bekijken.
Succes alvast
 
Als je vet kwijt wilt (cutten) moet je eerst weten wat je onderhoud is. Dus je BMR (genoeg calculators online) + beweging/training. Dat reken je eerst uit. Dan ga je een tijdje dat aantal kcal eten (weekje of 1/2). Kom je aan, dan verlaag je met 200/300kcal en kijk je het weer even aan. Probeer ongeveer een halve kilo per week af te vallen, niet meer. In het begin kan het wat meer zijn (vocht).
Ga voor de macro's uit van rond de 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht en voor de vetten van 1 gram per kilo lichaamsgewicht. De rest vul je aan met koolhydraten.
Ik heb het uitgerekend en zit rond de 1500 Cal, hier kom ik nooit aan omdat ik al een schema aan houd van 1200 cal per dag. Dit kan ik dan toch gewoon aanhouden?
 
Mijn voedingsschema is kort maar als volgd:

Morgens: Kwark met fruit erin.
Middags: Sla en af en toe er wat kipfilet doorheen
Avonds: Alleen groene groenten en vlees
 
Ik heb het uitgerekend en zit rond de 1500 Cal, hier kom ik nooit aan omdat ik al een schema aan houd van 1200 cal per dag. Dit kan ik dan toch gewoon aanhouden?
No way.

1200kcal! :eek:

75kg waarvan 29% vet = 54kg vetvrije massa
Als ik het bereken en dan ga voor zittend werk zonder sport dan kom ik voor het onderhoud op 1750kcal p/dag en dan reken ik je sporten nog niet eens mee.

Mijn vrouw is stukken kleiner en weegt 54kg. Zij eet onder onderhoud op 2000kcal!
 
Mijn voedingsschema is kort maar als volgd:

Morgens: Kwark met fruit erin.
Middags: Sla en af en toe er wat kipfilet doorheen
Avonds: Alleen groene groenten en vlees
Je weet dus eigenlijk helemaal niet hoeveel kcal je eet.
 
No way.

1200kcal! :eek:

75kg waarvan 29% vet = 54kg vetvrije massa
Als ik het bereken en dan ga voor zittend werk zonder sport dan kom ik voor het onderhoud op 1750kcal p/dag en dan reken ik je sporten nog niet eens mee.

Mijn vrouw is stukken kleiner en weegt 54kg. Zij eet onder onderhoud op 2000kcal!

Nou dat blijkt dan wel weer dat ik niet weet wat ik aan het doen ben. Ik heb af en toe dagen dat ik niet aan die 1200 cal kom, dat kan misschien ook zijn omdat ik bang ben om aan te komen.
Dus als ik 1700 cal zou eten zou het goed moeten komen, tenzij ik aankom het verminderen?
 
Nou dat blijkt dan wel weer dat ik niet weet wat ik aan het doen ben. Ik heb af en toe dagen dat ik niet aan die 1200 cal kom, dat kan misschien ook zijn omdat ik bang ben om aan te komen.
Dus als ik 1700 cal zou eten zou het goed moeten komen, tenzij ik aankom het verminderen?
Nee, je bent vergeten je sport erbij te rekenen.

Energiebehoefte berekenen - Fitnessjunk.nl

Dit geeft een redelijke indicatie. Eerst dat gaan eten en je voeding bijhouden met bijv. myfitnesspal. Kom je aan dan langzaam verlagen met 200/300 kcal per dag totdat je wel afvalt.
 
keuken weegschaaltje en alles afwegen en zoals racerookie zegt ingeven in myfitnesspall
 
keuken weegschaaltje en alles afwegen en zoals racerookie zegt ingeven in myfitnesspall
Myfitnesspall heb ik net gelijk gedownload. Na hoeveel weken zou je ongeveel resultaat moeten zien?
 
Zodra je af begint te vallen.
 
hoe ziet je KT schema eruit?

DOe je wel de bais oef regelmatig met bv 5x5?
 
Back
Naar boven