AndroidHealthClinic

Vooruitgang (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vanhaerenw

Novice
Lid geworden
29 sep 2016
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Hi guys

Ben op dit moment zo'n 4 maanden bezig met fitness (4trainingen per week). Volg upper/lower schema, in't het begin vooral bezig met alles te leren kennen. Nu begint het wat los te lopen en let ik ook op mijn voeding, gebruik myfitnesspal om macro's te checken.

Wat is mijn vetpercentage volgens jullie? (Ik zag dat sommige mensen dit kunnen schatten op basis van foto's) Volgens een online schatting zit ik rond de 13% maar volgens mij ligt dit toch wel wat hoger (16%)?

1,89m
85 kg -> begonnen op 82 kg
Taille buik 83cm

16196115_10210675433075999_1139657936_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je rond de 12% zit , maar wat boeit da zelfs val gewoon af tot je blij bent zou ik zeggen
 
Ik denk dat 13% wel aardig in de buurt is. Maak je om vet % maar even geen zorgen, gewoon lekker trainen en sterk worden !
 
Ja gewoon trainen en als je het zeker wilt weten kun je bij een personal trainer laten scannen
 
13 á 14%.

Flink gaan eten nu!
 
Een bijkomende vraag dan, op dit moment ben ik aan het bulken 3kg bijgekomen op 4 maanden (taille hetzelfde gebleven). Op basis van wat oordelen jullie om te gaan cutten: is dat puur het op zicht of bepalen jullie doelen? In mijn geval zou dit vb 90kg kunnen zijn?
 
Een bijkomende vraag dan, op dit moment ben ik aan het bulken 3kg bijgekomen op 4 maanden (taille hetzelfde gebleven). Op basis van wat oordelen jullie om te gaan cutten: is dat puur het op zicht of bepalen jullie doelen? In mijn geval zou dit vb 90kg kunnen zijn?
Ik persoonlijk doe dat op zicht. Je kan nog genoeg massa gainen dus zou gaan bulken. En je bent nog redelijk droog. Dus zou flink massa gaan pakken en bulken!
 
Ik zou blijven bulken tot december. Niet te gek maken en dan januari een cut dan sta je er volgende zomer top bij. Net wat jou doel Is ook. Maar nog lang geen zorgen over maken. Keihard trainen en eten, beginners gains maak je maar 1 keer (helaas)
 
Ik zou blijven bulken tot december. Niet te gek maken en dan januari een cut dan sta je er volgende zomer top bij. Net wat jou doel Is ook. Maar nog lang geen zorgen over maken. Keihard trainen en eten, beginners gains maak je maar 1 keer (helaas)

Dus 1 jaar bulken? Is dat niet overdreven?
 
Zolang je vp niet te hoog is kan je heel lang bulken.
 
even een update, ik ben ondertussen 9kilo aangekomen sinds ik begon met trainen (september). Nu zit ik in een dilemma of ik nog verder zou bulken of misschien toch maar wat cutten?
Zien jullie zelf eigenlijk het verschil, ik vind 9kilo best veel maar merk het niet echt als ik de foto's vergelijk...

Wout update.jpg
 
even een update, ik ben ondertussen 9kilo aangekomen sinds ik begon met trainen (september). Nu zit ik in een dilemma of ik nog verder zou bulken of misschien toch maar wat cutten?
Zien jullie zelf eigenlijk het verschil, ik vind 9kilo best veel maar merk het niet echt als ik de foto's vergelijk...

Een eenvoudige maatstaf om te bepalen wanneer je moet cutten/bulken is jouw sixpack...

Als je enkel nog de bovenste rij buikspieren ziet kan je beginnen met cutten tot je opnieuw drie rijen buikspieren ziet. Dan kan je weer beginnen met bulken.
 
Nu cutten dus? Trouwens waar kan die 9kg zitten die ik ben aangekomen?
 
er is wel verschil..... ik vraag me alleen af hoe je traint.. want in 3 maanden zou je denk ik wel wat meer hebben kunnen opbouwen..
test 3.jpg
 
er is wel verschil..... ik vraag me alleen af hoe je traint.. want in 3 maanden zou je denk ik wel wat meer hebben kunnen opbouwen.. Bekijk bijlage 86113

Ik train alles apart (4-5x per week) en probeer op men macro's te letten. Misschien heb ik niet genoeg gegeten boven men behoefte maar ben wel 9 kilo bij gekomen dus daar kan het toch niet aanliggen? En maak ook vorderingen qua gewicht, op dumbell bench press nu 30kg tov toen 24kg. Dacht dat het gewoon meer tijd nodig zou hebben...
 
het is alsof je alleen maar armen traint :D
 
Motiverende comments hier :rolleyes:
 
Ik zeg gewoon maar wat ik zie he, ik ga u geen leugens vertellen he. Het is goed dat je 9kg bent bijgekomen. Maar ik zo veranderen van een gewone split naar sl, ss, ppl, ub/lb of fb. Zodat je alle spiergroepen zeker 2 keer in de week traint. Alle begin is moeilijk maar met een goed voedingsschema en een van de bovende trainingsshemas kom je er wel
 
Een nieuwe update, stevig gegeten en blijven trainen... Zit ondertussen rond de 93 kg voor 1m89.

9A82BF5F-A9A4-4F6F-A53F-5C2D14684124.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven