AndroidHealthClinic

Nailbending kit Ironmind

Bezoekers in dit topic

In een bouwmarkt ga je veel goedkoper af zijn.
 
aha 94 dollar shipping.
 
Als je top staal wilt speciaal voor bending dan zou ik zeker eens kijken bij fbbc.
 
oke zal kijken als ik thuis ben. verzenden die ook vanuit een europees land ? 90 euro verzendkosten gaan we niet doen.

in de bouwmarkt hier in de buurt hebben ze niet veel. heb wel een aantal nagels al van 150mm geloof ik maar zoek nog kleiner in principe... in ieder geval dunner.. en pads.. oude theedoek is blah :)
 
Zitten in de vs. Bobgrip en Snaga zijn vlgs mij de enige hier met bending ervaring.
Misschien dat zij hier een bericht willen plaatsen.
 
Zitten in de vs. Bobgrip en Snaga zijn vlgs mij de enige hier met bending ervaring.
Misschien dat zij hier een bericht willen plaatsen.

fbbc.is een vage site, met een koppeling naar een canadese webwinkel. heb er niks aan :/
Heb wel de pads besteld van ironmind.

Ik heb 125mm x 5.5mm draadnagels. en al kleinere formaten gevonden in een nederlandse webwinkel. topic kan weg :P
Die 90 euro shipping costs maken de prijs 190 euro. inderdaad belachelijk
 
Ik laat het lekker staan voor eventuele andere benders :trollface:

prima joh ;p

Ik heb net 5kg draadnagels besteld voor minder dan 2 tientjes incl. verzendkosten.
100mm x 4.0mm, circa 450 stuks

Stuk goedkoper dan de bouwmarkt. Geloof dat ik hier voor 9 a 10 van 125mm x 5.5 een eurootje of 3/4 heb betaald.. vergelijkbare zijn te vinden voor 14 euro, circa 175.

De goedkoopste Draadnagels aanbieder - Bouwshoponline.nl

Ik ga kijken hoe het gaat met 4mm dikte. en dit stapsgewijs met 0,5mm opbouwen. Niet-gegalvaniseerd uiteraard :P
Dan zit ik nog met pads..... aangezien de eelt op mijn handen niet dik genoeg is om een spijkerpunt te stoppen .
 
Ik heb nooit aan bending gedaan maar zijn die niet wat kort? Daar krijg je toch nooit de pads omheen.
4mm lijkt me ook dun maar goed ze zijn dan weer een stuk korter dan de reguliere maat (7").
 
Ik heb nooit aan bending gedaan maar zijn die niet wat kort? Daar krijg je toch nooit de pads omheen.
4mm lijkt me ook dun maar goed ze zijn dan weer een stuk korter dan de reguliere maat (7").

langer = dikker, maar ik zoek inderdaad de langste uit.
mijn handen zijn klein, evenals mijn polsen :) dus ik begin graag 'kleiner'

60d nails zijn gewoon 150mm lang.
40d 125mm als ik me niet vergis. die zou ik misschien al kunnen buigen met fatsoenlijke pads ipv die oude theedoek waar ik nu mee sta te klooien

tja ik hoop dat 100mm te doen is... anders zal ik ze moeten gebruiken voor het tuinhek dat ik binnenkort ga zetten :P
 
Laatst bewerkt:
4mm was wel te makkelijk, alleen heb me hand best zeer gedaan aan de punt van de draadnagel door de theedoek wrapping heen :P
Kan wel mooi techniek oefenen met dit formaat, en als de wrapping binnen is over 2 weken ofzo eens kijken of die van 5.5mm lukt. hoop het wel want die pakt aangenamer vast.
20170425_204801.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou met een slijptol, drempel, lintzaag oid de kop en de punt verwijderen, dan zal je al veel minder last hebben van het feit dat het een spijker is.
 
Ik zou met een slijptol, drempel, lintzaag oid de kop en de punt verwijderen, dan zal je al veel minder last hebben van het feit dat het een spijker is.
thx voor je input, maar dat is me teveel moeite. xD
Gewoon fatsoenlijke wrapping van suede of cordura..
 
Dit is best leuk om te doen jongens, heb er 3 gedaan, wil doorgaan maar moet afwachten of ik morgen nergens last van heb ofzo :P
 
Ik ga dit in elk geval nooit doen. Heb op gripboard genoeg gelezen over de blessure gevoeligheid ervan. Heb die al genoeg gehad de afgelopen jaren. :D
 
Over de Ironmind bag of nails: alleen de gele, en de iets kortere, geloof dat dat de blauwe zijn, hebben wat weerstand en daarom leuk om vlot te buigen. De witte en groene zijn belachelijk slap. De rode behoeft weinig uitleg denk ik.
Voor reversed zijn het leuke opwarmers (geel/blauw). Ook verkrijgbaar via Choice of champions, Deutschland.
Iets meer en vermaak geven de staafjes via David Horne's website, Torque ladder. Deze zijn (waren? veel nu uitverkocht) in oplopende moeilijkheidsgraad verkrijgbaar.
Ijzer van de praxis en de gamma niet aan beginnen, te slap.
 
Back
Naar boven