MuscleMeat

Sticky Boek: Bonds voedingssupplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2010
Berichten
33.532
Waardering
22.270
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
banner-supps3.jpg

Eindelijk is het zover, mijn boek over voedingssupplementen is klaar!

Neem een kijkje op www.supplementenboek.nl, hier kun je het boek als PDF gratis inkijken.
Of, als je niet kunt wachten (:D), gelijk bestellen via de volgende link:
Bestel het supplementenboek - PeterBond.nl

Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel maakt het boek je superslim.
Er wordt in het eerste hoofdstuk ingegaan op spierfysiologie. Dus uit welke dingen bestaan jouw spieren eigenlijk en hoe functioneren ze? Hier wordt ingegaan op zaken als spiervezeltypes, satellietcellen, de aansturing van de spieren, enz.
In het tweede hoofdstuk wordt verteld over de drie energiesystemen: het fosfaatenergiesysteem, het glycolytische energiesysteem en het oxidatieve energiesysteem. Hierin komt aan bod hoe jouw voeding wordt omgezet in energie.
In het derde hoofdstuk geeft het boek je wat basiskennis mee over hoe je voedingssupplementen op waarde zou kunnen schatten. Hierin wordt verteld over de absorptie en het metabolisme van stofjes. Dit hoofdstuk wordt beeindigd met wat uitleg over de veiligheid van voedingssupplementen.
Het vierde hoofdstuk, en tevens het laatste hoofdstuk van het eerste deel van het boek, vertelt je over het moleculaire fapwerk dat ten grondslag ligt aan spiergroei, in het bijzonder de zogeheten mTORC1-signalering. Voor de echte fanaten onder ons is dit een uniek hoofdstuk in de Nederlandse taal.

In het tweede deel duikt het boek de diepte in met de volgende voedingssupplementen: beta-alanine, beta-hydroxy-beta-methylbutaanzuur (HMB), cafeine, creatine, eiwitpreparaten (whey/caseine/enz.), fosfatidezuur, trimethylglycine (betaine) en vitamine D. Hierin wordt op een systematische manier alles beschreven. Beginnend met een korte introductie van het supplement, vervolgend met biosynthese, absorptie, metabolisme en klinische resultaten (dus werkt het in de praktijk?), en ter afronding een woord over de veiligheid en een conclusie.

Het boek wordt hierbij ondersteund door meer dan 500 inline-referenties naar de wetenschappelijke literatuur. Daarmee is het ook uitstekend om zelf verder te leren of om internetdiscussies te winnen :D

Een PDF van dit boek is nu gratis beschikbaar op: https://peterbond.nl/wp-content/uploads/2018/03/bonds-voedingssupplementen-zonder-referenties.pdf

Ik heb alleen de referentielijst aan het einde eruit gelaten.

True Natural approved

(...) het beste bodybuilding supplementenboek der lage landen
 
Laatst bewerkt:
:spam:

Succes met het verdere verloop !
 
In! Binnenkort zeker bestellen
 
Zal ook binnenkort even bestellen
 
Staat intelligent op de boekenplank.
Heb een boekenplank gemaakt voor dit boek!


Had je die van mij toevallig al verzonden? (1494500515)
 
Heb een boekenplank gemaakt voor dit boek!


Had je die van mij toevallig al verzonden? (1494500515)
Jep, is vandaag op de post gegaan. Zou morgen op je deurmat moeten landen.
 
Netjes man! Succes met het boek!
Ik zal hem binnenkort ook zeker bestellen
 
ook maar bestellen ben niet zo een lezer maar vind dit wel interessant. en als ik het boek heb gelezen kan ik misschien mee lullen over voeding in de gym :D
 
ook maar bestellen ben niet zo een lezer maar vind dit wel interessant. en als ik het boek heb gelezen kan ik misschien mee lullen over voeding in de gym :D
Kun je op iedereen indruk maken met je opgedane kennis :eyebrow:
 
Uit.
Volgend boek graag.
 
Back
Naar boven