XXL Nutrition

Sticky Het Honden Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hondje naar de dierenarts geweest voor waasje in haar oog. Waarschijnlijk een scheurtje in het netvlies (oid) waardoor eiwitten in haar oog lopen, hierdoor ontstaat een soort staar (ouderdoms staar of grijze staar, al zei de dierenarts dit niet zo, na wat googlen kom ik daarop uit). Niks aan te doen, grote kans dat dit alleen maar erger wordt en uiteindelijk tot blindheid van dat oog leidt. Ze is net pas 8 jaar geworden (vanaf dan zijn honden senior) en nu al ouderdomsverschijnselen :( :( Hoort erbij, maar het is zo vroeg..
Hoeft vrij weinig te betekenen. Beestjes kunnen nog jaren rondlopen daarna. Zo'n klein stinkbeest van m'n tante is al 19 jaar (letterlijk ouder dan ik) en ziet niks meer, is doof, loopt als een pinguin en hij 200 gesquat heeft. Heeft toch al zo'n 9 jaar staar denk ik.
 
Hoeft vrij weinig te betekenen. Beestjes kunnen nog jaren rondlopen daarna. Zo'n klein stinkbeest van m'n tante is al 19 jaar (letterlijk ouder dan ik) en ziet niks meer, is doof, loopt als een pinguin en hij 200 gesquat heeft. Heeft toch al zo'n 9 jaar staar denk ik.

Nja ik accepteer het wel en ze heeft het goed bij mij, ookal wordt ze net zoals het hondje van je tante. Het was alleen wel even zielig toen ik het hoorde :( Vooral voor haar hoor haha, ikzelf heb er geen last van natuurlijk.
Zulke dingen gebeuren en een hond kan goed leven zonder zicht of gehoor en je hoort wel vaker dat ze vanaf 9-10 jaar wel zulke klachten krijgen, vond het alleen typisch dat ze net 4 dagen senior is :o
Het zelfde dat een mens die net 65 is geworden, ineens mank loopt vanwege ouderdomsverschijnselen :p
 
14jrgo2.jpg

Chiller
 
Eigenaren van gevaarlijke honden moeten verplicht op cursus met hun hond. Dat heeft staatssecretaris Van Dam besloten omdat de afgelopen jaren het aantal bijtincidenten flink is toegenomen.

Het gaat om 21 soorten of kruisingen met die soorten. De cursusplicht gaat begin volgend jaar in.

Van Dam wil ook een meldpunt en een registratiesysteem waar de politie en burgers ernstige gevallen van hondenagressie of misdragingen van de eigenaar kunnen aanmelden.

Honden die zonder aanleiding een mens aanvallen worden afgemaakt, tenzij het zou kunnen dat het dier is opgehitst of er andere verzachtende omstandigheden zijn. Het betreffende asiel neemt dat besluit.

Lijst risicohonden (ook kruisingen)
Akita
American Bulldog
American Pitbull Terriër
American Staffordshire Terrier
Boerboel
Bull Mastiff
Bull Terrier
Cane Corso
Dogo Argentino
Dogo Canario
Staffordshire Bull Terrier
Rottweiler
Tosa
Fila Brasileiro
Anatolische herder
Zuid-Russische Owcharka
Kaukasische Owcharka
Bully Kuta
Alano
Bandog
Pitbull achtigen: alle kruisingen met een pitbull: pocket bully, micro bully, pocket pitbull, extreme pocket bully, Regular bully, Regular Pitbull, xl en xxl pitbull, xl en xxl bully, rednose pitbull, rednose bully

Gemeenten kunnen bepaalde hondeneigenaren al een houd- of gebiedsverbod opleggen. Van Dam wil dat gemeenten ook in het algemeen gevaarlijke honden mogen verbieden in bijvoorbeeld speeltuinen of parkjes.

Het ministerie van Veiligheid en Justitie werkt aan het zwaarder straffen van het ophitsen van een dier naar een mens of een ander dier.

Handel en fokkers
De illegale hondenhandel veroorzaakt veel dierenleed en gevaar voor hondsdolheid. Daarom wordt het systeem van de hondenchip verbeterd en komt er een verplicht EU-paspoort voor nieuwgeboren en geïmporteerde honden.

Ook komt er op termijn een witte lijst met alleen fokkers die zich aan de regels houden zodat de consument beter kan kiezen, en malafide handelaren minder honden kunnen verkopen.

Het hele systeem moet er ook toe leiden dat fokkers die expres honden fokken die agressief zijn, eerder kunnen worden opgespoord.


21 hondensoorten officieel gevaarlijk, eigenaar moet op cursus

Hachi :(


Mensen hier die zulke rassen hebben ?
 
Allemaal rassen die overigens niet tot de groep horen die het vaakst bijten. Volgens mij staan al jaren de jack russell, teckel, chihuahua, herders bovenaan. Maar als een van de honden bijt die in het lijstje staat, kan het behoorlijk misgaan. In Duitsland doen ze dit al vaker en schijnt te helpen.
 
Allemaal rassen die overigens niet tot de groep horen die het vaakst bijten. Volgens mij staan al jaren de jack russell, teckel, chihuahua, herders bovenaan. Maar als een van de honden bijt die in het lijstje staat, kan het behoorlijk misgaan. In Duitsland doen ze dit al vaker en schijnt te helpen.

Dat van herders is niet zo gek. Nog steeds is het zo dat beten door poitiediensthonden worden meegerekend in de statistieken.
 
Dat van herders is niet zo gek. Nog steeds is het zo dat beten door poitiediensthonden worden meegerekend in de statistieken.
Klinkt niet logisch, oneerlijk zelfs. Maar dat is wel met meer :roflol:
 
mijn eerste hond was een Akita ,

ondanks zijn lieve en mooie uiterlijk (net zoals zijn baasje :eyebrow:) toch een echte vechter en voor de duivel niet bang,

lief voor mensen en kinderen ,

maar hard voor zijn vijanden,

honden ,egels ,muizen (hap slik weg :roflol:) ,mollen ,katten en vogels en als er nog dinosaurussen leefden had hij die ook nog wel aangevallen
 
Horen Rottweilers wel op die lijst?


:D
 
Laatst bewerkt:
Horen Rotteweilers wel op die lijst?


:D
Ik vind van wel. Ik ben in mijn jeugd door drie van die beesten aangevallen. Het is dat ik duitse herders bij mij had anders was ik hier niet meer geweest!
 
Ik heb een Akita, super lief beest. Ik verwacht geen problemen, mijn hond heeft ook nooit conflicten met andere honden dus niemand zal klagen over dr
 
Back
Naar boven