Fitness Seller

Wat moet ik nou doen? Help me aub (2 bezoekers)

Bulken of cutten?

  • Dirty bulk

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lean bulk

    Stemmen: 0 0,0%
  • Cutten

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    0

Bezoekers in dit topic

Lukario

Novice
Lid geworden
30 mei 2017
Berichten
8
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal!

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Luka 19 jaar ik doe nu 1 jaar serieuze krachttraining. Ik ben 1.83 lang en weeg 81 kilo met een body vet van 14%. Nu heb ik een aantal vraagjes. Het is nu bijna zomer en ik zou eigenlijk wel willen cutten maar ik weet niet of het slim is aangezien ik serieus massa wil kweken. Ik heb een tijdje gebulkt met weightgainer en ben toen van 70 kilo naar 80 kilo gegaan maar heb ik ook aardig wat vet opgebouwd en een klein buikje gekregen? Hoe komt dat? Is het puur teveel eten en te weinig beweging? Ik train 5x in de week en doe verschillende spiergroepen dus daar kan het niet aan liggen in mijn beleving.. Nu is mijn vraag dus ik wil graag groeien maar hoe kan ik het beste doen? Ik wil eigenlijk niet weer een hele dirty bulk doen en een dikke buik krijgen net voor de zomer haha! Ik heb gehoord dat lean bulken ook goed werkt? Maar hoe reken je nou uit hoeveel calorieën je boven de 2k moet zitten bijvoorbeeld?

Pff wat een lang verhaal weer en er zullen vast stomme vragen tussen zitten, maar hey ik ben hier om te leren toch. Alvast bedankt voor julie reacties en dat jullie allemaal zo groot mogen worden als jullie willen

De groeten en fijne avond!
 
heel simpel, uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt voor je onderhoud, en daar ~300kcal boven gaan zitten,
in hoeveel tijd ben je van 70 naar 80 gegaan dan?
weightgainers bevatten nogal eens veel suikertjes
 
heel simpel, uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt voor je onderhoud, en daar ~300kcal boven gaan zitten,
in hoeveel tijd ben je van 70 naar 80 gegaan dan?
weightgainers bevatten nogal eens veel suikertjes


Hey Drooppy,

Ten eerste dankjewel voor je reactie! Hoe kan ik mijn calorieën behoefte berekenen? Ik had het via een ding gedaan op google daar kwam uit dat ik 3000 moest eten om te behouden wat ik heb.

Van 70 naar 80 heeft me ongeveer 4-5 maand gekost maar er is ook wel wat vet bij gekomen.


Ik heb hier me eetschema kan je kijken wat je er van vind.




Ochtend

2 broodjespindakaas
500 ml vollekwark met eiwitpoeder(1 Scoop) 35 gram eiwit.
1 Glas volle melk
1 Banaan

soms deed ik hier zelf nog een weightgainer bij die 600 calorieën bevat.

10:00

1 banaan
2 broodjes Pindakaas


12:30

dit verschilt echt heel erg, in de pauze van mijn stage kan ik naar de jumbo, wat ik vaak eet is:

2 Broodjes Kipfilet
250 ml Fransvollekwark
500 ml Volle melk

Als je hier een makkelijke maaltijd voor weet die ik de avond van te voren kan klaarmaken is dat ook helemaal goed!

14:00

2 broodjes pindakaas
1 beker chocolademelk (250ml)


16:00 Pre workout en soms een appel.


18:00 Mammoth weighgainer shake.


19:30 Warm eten+ 250ml volle kwark.( wat de pot schaft) als je een goede maaltijd weet hoor ik het heel graag!



21:30

2 gebakken eitjes met 1 glas volle melk (soms nog wat Pinda's )





Ik snap dat het nogal onduidelijk is maar ik geloof dat het totaal zo rond de 3500 callorieen zit?


Ik hoor graag van je! Voor de moeite heb ik eventueel nog een body en fit bon voor je die je mag hebben
smile.gif


Groeten!
 
Hey Drooppy,

Ten eerste dankjewel voor je reactie! Hoe kan ik mijn calorieën behoefte berekenen? Ik had het via een ding gedaan op google daar kwam uit dat ik 3000 moest eten om te behouden wat ik heb.

Ik snap dat het nogal onduidelijk is maar ik geloof dat het totaal zo rond de 3500 callorieen zit?


Ik hoor graag van je! Voor de moeite heb ik eventueel nog een body en fit bon voor je die je mag hebben
smile.gif


Groeten!


Je moet weten op hoeveel kcals je zit. Je kan er evengoed 300 kcals naast zitten.

En hoe zitten je macros dat kunnen wij niet opmaken uit je opsomming van je eten. In een scherma horen macros en kcals bij.

En de weightgainer er uit.
 
op internet zijn verschillende rekenmodules te vinden om je onderhoud uit te rekenen, hier staat veel in; Online caloriebehoefte berekenen als vrouw of man – FITsociety
als je je eigen onderhoudsbehoefte weet, dan 300 kcals erbij om te bulken en 300 kcal minder om af te vallen

voer wat je hierboven als voeding hebt neer gezet een keer in in myfitnesspal, even de moeite nemen om het af te wegen, en dan weet je wat je binnen krijgt.
voor je macro's ( eiwitten-vetten-koolhydraten) is de vuistregel; eiwitten ~2 gr/kg lichaamsgewicht, vetten 1gr/kg lichaamsgewicht de rest van je kcals aanvullen met koolhydraten.

reken voor;
eiwitten, 4 kcal per gr
vetten, 9 kcal per gr
koolhydraten 4 kcal per gr

probeer met ''normale'' voeding je calorieen binnen te krijgen en de weightgainer zou ik skippen
 
op internet zijn verschillende rekenmodules te vinden om je onderhoud uit te rekenen, hier staat veel in; Online caloriebehoefte berekenen als vrouw of man – FITsociety
als je je eigen onderhoudsbehoefte weet, dan 300 kcals erbij om te bulken en 300 kcal minder om af te vallen

voer wat je hierboven als voeding hebt neer gezet een keer in in myfitnesspal, even de moeite nemen om het af te wegen, en dan weet je wat je binnen krijgt.
voor je macro's ( eiwitten-vetten-koolhydraten) is de vuistregel; eiwitten ~2 gr/kg lichaamsgewicht, vetten 1gr/kg lichaamsgewicht de rest van je kcals aanvullen met koolhydraten.

reken voor;
eiwitten, 4 kcal per gr
vetten, 9 kcal per gr
koolhydraten 4 kcal per gr

probeer met ''normale'' voeding je calorieen binnen te krijgen en de weightgainer zou ik skippen




Thanks man! , ik ga het vanavond is even rustig doornemen hoe en wat en dan laat je weten wat mijn schema is :), heb je nog een goede makkelijke maaltijd voor in de middag die i kvan huis kan meenemen? Groeten!
 
Zorg dat elke maaltijd kompleet is dus E KH V

10.00 en 14.00 heb je geen eiwitten dus , dan gewoon bv 2 eitjes per maaltijd toevoegen

Minstens 2 porties groenten en fruit e.d bv en smoothie maken als je weinig tijd heb :)
 
Zorg dat elke maaltijd kompleet is dus E KH V

10.00 en 14.00 heb je geen eiwitten dus , dan gewoon bv 2 eitjes per maaltijd toevoegen

Minstens 2 porties groenten en fruit e.d bv en smoothie maken als je weinig tijd heb :)


Tussen 10:00 en 14:00 geen eiwitten?

Kwark? Melk? Kipfilet? Daar zit toch eiwit in hahaha? Weet je toevallig geen maaltijd waar ik gewoon 6 porties per dag van kan eten? en bijvoorbeeld voor de hele week maak? en dan nog bakjes kwark etc erbij? Ik hoor het wel!
 
Tussen 10:00 en 14:00 geen eiwitten?

Kwark? Melk? Kipfilet? Daar zit toch eiwit in hahaha? Weet je toevallig geen maaltijd waar ik gewoon 6 porties per dag van kan eten? en bijvoorbeeld voor de hele week maak? en dan nog bakjes kwark etc erbij? Ik hoor het wel!

De maaltijd van 10.00 en van 14.00 niet tussen 10.00-14.00
Dus elke maaltijd afzonderlijk moet compleet zijn snappie..zo blijf je anabool en herstel je beter

Gevarieerd eten is de key
Ga dr ff voor zitten om dat uit te puzzelen

Je kan elke maaltijd in een bakje stoppen toch...of anders gooi je het door de blender met groenten en fruit en opdrinken
Ik ken je agenda niet

Gewoon n beetje creatief zijn...voorbeelden vind je hier in het topic"post je maaltijden met pics"

Voedingsschema zelf maken dat gaat hier niemand voor je doen

Komt goed...:)
 
De maaltijd van 10.00 en van 14.00 niet tussen 10.00-14.00
Dus elke maaltijd afzonderlijk moet compleet zijn snappie..zo blijf je anabool en herstel je beter

Gevarieerd eten is de key
Ga dr ff voor zitten om dat uit te puzzelen

Je kan elke maaltijd in een bakje stoppen toch...of anders gooi je het door de blender met groenten en fruit en opdrinken
Ik ken je agenda niet

Gewoon n beetje creatief zijn...voorbeelden vind je hier in het topic"post je maaltijden met pics"

Voedingsschema zelf maken dat gaat hier niemand voor je doen

Komt goed...:)


Haha!, komt helemaal goed. ik ga er vanavond maar eens even goed voor zitten! Zou je het dan voor me willen controleren of het er een beetje goed uitziet?

Thanks!
 
Haha!, komt helemaal goed. ik ga er vanavond maar eens even goed voor zitten! Zou je het dan voor me willen controleren of het er een beetje goed uitziet?

Thanks!
Ik maak gelijk rijst en kip en kalkoen en vis voor 10 dagen klaar.

Afwegen en in bakjes. een deel de frigo in en een deel de vriezer in.
 
Ik maak gelijk rijst en kip en kalkoen en vis voor 10 dagen klaar.

Afwegen en in bakjes. een deel de frigo in en een deel de vriezer in.


Klinkt goed, wat is je afweging hoeveel rijst kip en groente? en eet je dat 3x per dag? of 6x?

Thanks alvast!
 
Klinkt goed, wat is je afweging hoeveel rijst kip en groente? en eet je dat 3x per dag? of 6x?

Thanks alvast!

Hoeveel ik eet hangt af van wat ik aan het doen ben bulken of cutten en wat mn onderhoud op dat moment is.
Dat zal je ook moeten gaan berekenen.

Ik begin smorgens met rijstpoeder,whey en mct olie. Moet heel vroeg op en geen zin om nog eens tijd te verliezen met ontbijten.
Shake is snel binnen.

Smiddags,kip vis en rijst,groenten .

15u fruit en 2 volledige eieren.

1830 avondeten. Vlees,groenten en aardappelen of rijst.

voor slapen gaan magere kwark.
 
Hoeveel ik eet hangt af van wat ik aan het doen ben bulken of cutten en wat mn onderhoud op dat moment is.

Ik begin smorgens met rijstpoeder,whey en mct olie. Moet heel vroeg op en geen zin om nog eens tijd te verliezen met ontbijten.
Shake is snel binnen.

Smiddags,kip vis en rijst .

15u fruit en 2 volledige eieren.

1830 avondeten. Vlees,groenten en aardappelen of rijst.

voor slapen gaan magere kwark.


Wow is dat bulken? ik neem aan dat het cutten is aangezien je best weinig eet haha, ik heb sowieso al 3000 nodig voor onderhoud.
 
Wow is dat bulken? ik neem aan dat het cutten is aangezien je best weinig eet haha, ik heb sowieso al 3000 nodig voor onderhoud.

Waarom zou dat niet bulken kunnen zijn?

Ik eet mss 2 kg kip en smorgens mss 1kg rijstpoeder. en savonds mss 500 gr rijst.

Dit is mijn dieet om te bulken en te cutten.

ik fiets 5 x de week 62km per dag. 4 x de week gym. 1 a 2 x de week thaibox en soms nog een paar keer gaan joggen.

verbruik dus ook wel wat kcals.
 
Mmmn oke, ja dan ligt je onderhoud zeker heeeeeel hoog man. Met zoveel kip mag je wel oppassen dat je geen eieren gaat leggen :p
 
Om op je intiële vraag te antwoorden: indien je van jezelf vindt dat je een buikje hebt en je je daar niet comfortabel bij voelt kan je er eerst beter nog een paar %tjes af cutten en nadien aan een cleane bulk beginnen... Anders ga je toch maar snel ontgoocheld zijn en zet je nog sneller extra vet aan...
 
Back
Naar boven