MuscleMeat

Bosco's come back

Bezoekers in dit topic

hij stond alleen maar te kijken...waardeloze spotter...haha
ging prima hoor @9,0
 
Light

BP Wide Grip Paused
10 x 40
5 x 60
5 x 72
5 x 72
5 x 72
5 x 72
5 x 72

Low Pull Cross over
10 x 22
10 x 22
10 x 22

Lat Pull Down Paused
10 x 40
5 x 60
5 x 70
5 x 70
5 x 70

Lat Pull Down Reversed Small
5 x 70
5 x 70
5 x 70

Bezemsteel (dislocations)
1 x 25

Cable Delts Alan Trall YTWL Giant
10 x Y x 12
10 x T x 12
10 x W x 12
10 x L x 12

Biceps
10 x 30
10 x 32
10 x 32

Triceps Pull Down
10 x 35
10 x 35
10 x 35

Legg Press
10 x 70
10 x 70
10 x 70

Calf Raises
10 x 50
10 x 50
10 x 50

Goblet Squads
10 x 15
10 x 15
10 x 15

Box Squads
10 x
10 x
10 x

Lunges
10 x
10 x

Flamingo, balanceren op 1 been op n halve bal
1 x 30 sec
1 x 35 sec
1 x 40 sec

Crosstrainer 15 min 150 :heart: :zweet:

Therapie
 
Waar is die flamingo oefeningen goed voor?
 
lekkere workout weer
lekkere hartslag ook op de crosstrainer
 
light is light...is nice
 
Zit er in die bezemsteel en YTWL nog vooruitgang eigenlijk.... wordt het mobieler?
 
Zit er in die bezemsteel en YTWL nog vooruitgang eigenlijk.... wordt het mobieler?

Bezemsteel gaat steeds makkelijker..niet meer zo stroef haha

YTML pak je de hele schoudergordel en nek mee...prima oefening doet goed z'n werk op de achtergrond

Volgende week pak ik ook OHP en Incline BP om beurten er weer bij
Ben wel benieuwd hoe lang dat goed gaat ik bedoel dat ze de BP niet gaan tegenwerken...we gaan het zien

Jouw darmen weer wat rustig?
 
Bezemsteel gaat steeds makkelijker..niet meer zo stroef haha

YTML pak je de hele schoudergordel en nek mee...prima oefening doet goed z'n werk op de achtergrond

Volgende week pak ik ook OHP en Incline BP om beurten er weer bij
Ben wel benieuwd hoe lang dat goed gaat ik bedoel dat ze de BP niet gaan tegenwerken...we gaan het zien

Jouw darmen weer wat rustig?
Klinkt goed.
Je kan ook nog stretches voor je borstwervels toevoegen, met een foamrol of 'peanut' onder de wervels en dan een voor een 'knakken' :)

Ja, gaat volgens mij echt goed weer....
 
Klinkt goed.
Je kan ook nog stretches voor je borstwervels toevoegen, met een foamrol of 'peanut' onder de wervels en dan een voor een 'knakken' :)

Ja, gaat volgens mij echt goed weer....

Om je borst te rekken ga ik ook wel een in een deurpost staan met je armen li en re tegen het kozijn en dan rustig naar voren rekken
kan ook afzonderlijk voor nog meet strech...werkt ook wel
 
Beetje aangepaste versie van Doug Hepburn

Ga er morgen ook mee beginnen, waarom staan er in het bestand 10 weken terwijl het een 8 week program is?

En stel dat je het programma haalt, wat doe je dan.. 1 rm proberen? Of herstarten met een hogere 1rm met een kg of 5 erbij?
 
Om je borst te rekken ga ik ook wel een in een deurpost staan met je armen li en re tegen het kozijn en dan rustig naar voren rekken
kan ook afzonderlijk voor nog meet strech...werkt ook wel

Als ik mijn borst probeer te strekken voel ik 99% van de tijd alleen maar mijn biceps die gestrekt worden, doe ik dan iets verkeerd?
 
Om je borst te rekken ga ik ook wel een in een deurpost staan met je armen li en re tegen het kozijn en dan rustig naar voren rekken
kan ook afzonderlijk voor nog meet strech...werkt ook wel
Dat kan natuurlijk, maar....
Ik bedoelde iets TOTAAL anders: je wervels in het borstgebied, ofwel thoracale wervels (met een T nummertje), die voor kyphosis en stramme bovenrug en schouders kunnen zorgen. Dus een stretch voor de bovenrug tussen de schouder bladen, dat is ook het gebied wat beweeglijkheid moet hebben bij je bezemstelen :)
 
Ga er morgen ook mee beginnen, waarom staan er in het bestand 10 weken terwijl het een 8 week program is?

En stel dat je het programma haalt, wat doe je dan.. 1 rm proberen? Of herstarten met een hogere 1rm met een kg of 5 erbij?

Ik heb het een beetje aangepast
Zoals je ziet zijn het 2 cycles van 5 weken omdat ik een lichte verhoging van 2kg wekelijks toepas
je kan ook wekelijks 2,5kg ophogen als je denkt dat je dat aankan, dan is elke cycle 4 wkn...2x4=8 snappie

Zoals je ziet eindig je steeds 2 of 2,5kg hoger
Lekker doorgaan tot je vast loopt...als je dat wil
 
Dat kan natuurlijk, maar....
Ik bedoelde iets TOTAAL anders: je wervels in het borstgebied, ofwel thoracale wervels (met een T nummertje), die voor kyphosis en stramme bovenrug en schouders kunnen zorgen. Dus een stretch voor de bovenrug tussen de schouder bladen, dat is ook het gebied wat beweeglijkheid moet hebben bij je bezemstelen :)

Dat zou zomaar kunnen Neet
Ik voel veel rek in de delts
Alan Trall heeft er een instructievideo over ik kijk het morgen nog wel ff na ...
 
Als ik mijn borst probeer te strekken voel ik 99% van de tijd alleen maar mijn biceps die gestrekt worden, doe ik dan iets verkeerd?
Waarschijnlijk hebben je biceps het dan ook wel nodig. Als je de stretch van Bosco doet pak je allebei wel mee. Gewoon blijven doen zou ik zeggen :)
Je zou nog een beetje kunnen varieren met de hoek van je armen (iets hoger + lager dan schouders erbij doen) zodat je je incline/decline borst ook stretcht.
 
Alles draait om de positie van de schouders
We zijn gewend om steeds maar weer die schouders naar voren te brengen
Mijn fysio zegt ook altijd verbeter je houding dwz
-Borst naar voren
-Schouders naar achteren
-Armen naar beneden drukken..(lange armen maken)

Steeds maar weer jezelf corrigeren

YTWL en de bezemsteel zijn 1 van de vele goede oefeningen die overeenkomen met de oefeningen bij Thoracale Kyfose klachten

Kromme Rug? Wat te Doen?! | Door Lage Rugpijn Fysio
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven