XXL Nutrition

Eigen Gym

Bezoekers in dit topic

vc10kl

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jun 2012
Berichten
324
Waardering
74
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Binnenkort ga ik mijn eigen Gym openen.
Uit welk(e) concept(en) bestaat de gym?
- Powerbuilden (Bodybuilden/Powerliften)
- Crossfit
- Parcour training (ninja warrior workouts)

Puur uit interesse, wat vinden jullie een must have? Of wat voor apparaten zouden jullie er sowieso zelf in zetten als jullie de gym gingen openen?
 
Bench met stalen spotters? En/of genoeg Cages.
 
Cages. En een fuckload aan plates en stangen en benchpress banken. Bumperplates en olly platforms en glute ham trainers
 
Multifunctionele gyms hebben altijd een bokszak maar nooit een double end bag, dat zou wel chill zijn.

Trapbar en prowler
 
Bench met stalen spotters? En/of genoeg Cages.
Check

Cages. En een fuckload aan plates en stangen en benchpress banken. Bumperplates en olly platforms en glute ham trainers
check (paar honderd kilo aan plates)

Multifunctionele gyms hebben altijd een bokszak maar nooit een double end bag, dat zou wel chill zijn.

Trapbar en prowler

Check, alleen de double end bag heb ik nog niet! Wellicht wel leuk om ook te hebben! Thanks voor de input!:)
 
Paar honderd heb zelf 300kg thuis :p
 
zowieso set vaste dumbells tot 50 kg
 
Ik hoop dat je business plan goed op orde is, want je zou niet de eerste zijn die na korte tijd failliet gaat.
Ik wil echt niet flamen/haten hoor, maar opboksen tegen Basic Fit etc. is enorm moeilijk.
Hoe groot gaat je gym worden? Hoeveel leden denk / hoop je te gaan hebben?
 
Ik hoop dat je business plan goed op orde is, want je zou niet de eerste zijn die na korte tijd failliet gaat.
Ik wil echt niet flamen/haten hoor, maar opboksen tegen Basic Fit etc. is enorm moeilijk.
Hoe groot gaat je gym worden? Hoeveel leden denk / hoop je te gaan hebben?

Zou het business plan niet goed zijn zou ik er zelf niet zoveel vermogen in investeren en zou de bank de lening hebben afgekeurd lijkt me. Ik heb momenteel 310 m2 in gebruik. Low budget sportscholen blijven natuurlijk grote concurrenten maar onze core business bestaat uit personal training. Verder hebben apparatuur wat je nergens hier in de buurt hebt:) Een voorbeeld hiervan is het ninja warrior parcour.
 
Oh ok, dat zal wel in orde zijn dan! Was moeilijk af te leiden uit de openingspost.
Zorg voor zeker genoeg high-end barbells en plates. Dat is een serieuze kost, maar het verschil in perceived quality (en dus ook de ervaring in jouw gym) zal ook veel beter zijn. Al heb je voor crossfit geen Eleiko bumpers nodig...
Ik zie geen 'gewichtheffen' staan, maar 1 of 2 platforms + squatstands + jerk blocks + pullings blocks zijn altijd een meerwaarde (zeker naar crossfit toe).
 
Misschien is het ook wel een goed idee om minstens 1 competitie rack te hebben zodat mensen die PL wedstrijden willen doen daar wedstrijd op kunnen voorbereiden.
Voor personal coaching lijkt me dat ook wel een goed idee. Ik denk wel dat het een pluspunt is als je een klant die wedstrijden doet op wedstrijdmateriaal zijn/haar techniek kan coachen.
Je moet er de hele zaak niet mee vol zetten, want een gewone training kan net zo goed in een (half-)rack. Maar voor specifieke begeleiding lijkt het me wel een pluspunt.
 
Oh ok, dat zal wel in orde zijn dan! Was moeilijk af te leiden uit de openingspost.
Zorg voor zeker genoeg high-end barbells en plates. Dat is een serieuze kost, maar het verschil in perceived quality (en dus ook de ervaring in jouw gym) zal ook veel beter zijn. Al heb je voor crossfit geen Eleiko bumpers nodig...
Ik zie geen 'gewichtheffen' staan, maar 1 of 2 platforms + squatstands + jerk blocks + pullings blocks zijn altijd een meerwaarde (zeker naar crossfit toe).

Misschien is het ook wel een goed idee om minstens 1 competitie rack te hebben zodat mensen die PL wedstrijden willen doen daar wedstrijd op kunnen voorbereiden.
Voor personal coaching lijkt me dat ook wel een goed idee. Ik denk wel dat het een pluspunt is als je een klant die wedstrijden doet op wedstrijdmateriaal zijn/haar techniek kan coachen.
Je moet er de hele zaak niet mee vol zetten, want een gewone training kan net zo goed in een (half-)rack. Maar voor specifieke begeleiding lijkt het me wel een pluspunt.

Thanks voor de input!!
 
Resistance bands, en ook van die haken op het deadlift platvorm om die banden aan vast te maken.
Deadlift jack(s), echt een hele goede toevoeging voor het deadlift platform.

En wat al is genoemd, genoeg cages, stangen en platen.
Bij de low-budget sportscholen zie je vaak dat er zo weinig ruimte is om te squatten etc, dat moet je zeker niet hebben, wil je je onderscheiden.

Kleine details, bakken magnesium is ook altijd handig.
 
Resistance bands, en ook van die haken op het deadlift platvorm om die banden aan vast te maken.
Deadlift jack(s), echt een hele goede toevoeging voor het deadlift platform.

En wat al is genoemd, genoeg cages, stangen en platen.
Bij de low-budget sportscholen zie je vaak dat er zo weinig ruimte is om te squatten etc, dat moet je zeker niet hebben, wil je je onderscheiden.

Kleine details, bakken magnesium is ook altijd handig.
2 goeie tips vind ik: DL jack en bakken magnesium.
 
DL jack had ik idd nog niet bij stilgestaan! Bakken magnesium geeft wel erg veel rotzooi dus daar ben ik nog over aan het twijfelen. Wellicht dat ik liquid chalk ter beschikking stel en diegene die magnesium wilt gebruiken moet het dan maar zelf meenemen.
 
Heb je wat meer info over je op te richten gym?
Ben wel benieuwd waar die komt en hoever je bent met alles.
 
Ofcourse:) We gaan openen in Zuid Limburg (Sittard), het is een casco pand dus we moeten in principe vanaf niks beginnen. Komende week beginnen we met het leidingwerk (riolering), dan komt de vloer in week 33 of week 34 te liggen (beton storten). Vanaf dat moment kunnen we beginnen met:
kleedlokalen
wc's
kantoor
bumpervloer
grasmat
apparatuur (squat/crossfit rekken,dumbells, benchen, parcour etc)

Ik ben tevens er nog over aan het denken om een 1e verdieping te maken met daar eventueel wat cardio apparatuur neer te zetten (fietsen, treadmill etc.) Dit is afhankelijk van de uiteindelijke kosten van de verbouwing dus dat is nog even afwachten:)


Vandaag heb ik al het hout en dergelijke besteld om het parcour te laten maken. Ik zal als we beginnen met verbouwen eens wat foto's plaatsen voor diegene wat geïnteresseerd is:)

Ons oppervlakte is 310 m2 met een hoogte van 5,5m

foto gym.jpg
 
Ik hoop echt dat het je lukt, ik zou willen dat bij ons in de buurt een gym was met veel kooien e.d. Ondanks dat ik in een middelgroot stadje woon is dat karig, ik ben wel wat bang voor je dat je een te kleine doelgroep aanspreekt. Ondernemingsplan kan goed zijn maar het blijft een inschatting.
Mooi project!
 
Wellicht voor de volgende onderneming:), klopt inderdaad. Daarom hebben we gekozen om ons aanbod aan te vullen met een gedeelte van een franchise concept (Personal Fitness Nederland), PFN richt zicht op personal training. Vandaar dat we ook een stukje uit de ruimte hebben gereserveerd zodat we in dat gedeelte ruimte hebben voor persoonlijke begeleiding.
 
Sittard is niet waanzinnig ver weg voor mij. Te ver om een abo te nemen, maar wel dicht genoeg om af en toe eens voor de lol een training te komen doen.
Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
 
Back
Naar boven