AndroidHealthClinic

Pijn op de borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

YRG

Novice
Lid geworden
6 jun 2017
Berichten
4
Waardering
0
Ik zal dit zo simpel mogelijk en puntsgewijs opschrijven. Dat maakt het wat meer to the point ipv een langdradige tekst.

- Al meer dan een half jaar geleden begon ik na krachttraining last te krijgen in het midden van mijn borst, iets naar links. (Ook in mijn linkerkaak. Weet niet of dat er iets mee te maken had, want die pijn was snel verdwenen).
- Dit gaf een soort stekende, hevige pijn die avond.
- Die week werd het al wat minder, maar bleef een raar gevoel houden dus dokter gebeld.
- Moest een periode rust houden. Dacht overbelasting.
- De pijn nam na lange tijd wel wat af, ook al leek het weer wat erger te worden bij fysieke inspanning (o.a. hard fietsen).
- De pijn kwam steeds terug leek wel, daarom durfde ik ook niet echt voluit meer te trainen.
- Weer naar huisarts en naar ziekenhuis verwezen voor een röntgenfoto en later echo.
- Kwam alleen niets uit: botten, longen etc. prima, ook geen gyno of tumor o.i.d.

Ik heb er momenteel, al een behoorlijke tijd later, nog altijd geregeld last van. Heb ook weer proberen te sporten, maar voelde het alweer en nu naast in mijn borst ook in het midden van mijn rug. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Van de huisarts word ik ook niet veel duidelijker.
 
Laatst bewerkt:
Met zulke klachten moet je eerder bij een arts zijn dan op een forum.

Hoe oud ben je? Dit klinkt bijna als angina pectoris joh. Wellicht eens een fietstest laten doen.
 
Ik ben 21. Huisarts verwachtte dat het geen hartprobleem was, maar echt getest heeft hij het nooit. Ik zal hem dan z.s.m. opnieuw contacteren en vragen naar een fietstest. Bedankt nog. Hoop niet dat het hartgerelateerd is.
 
Het kan ook tietze zijn, dat zijn ontstekingen aan het kraakbeen van de ribben.klachten lijken soms ook op hartproblemen. Als er meer druk komt te staan op de ribben kan de pijn verergeren. Zelf een vlugge ademhaling ( fietsen ) kan het veroorzaken. Ikzelf sukkel er al jaren mee, nu op dit ogenblik in behandeling bij een manueel therapeut maar klachten blijven. Soms denk ik ook nog aan hartproblemen maar cardioloog zegt dat met mijn hart niks mis is behalve trage hartslag en lage bloeddruk en extrasystolen. Succes en beterschap
 
Hee,

Ja lastig, vooral kut omdat men niet kan vinden wat het probleem is. Wat hier boven verteld wordt is wel waar, mensen zijn hier geen dokters en zullen dus nooit de juiste diagnose voor je stellen.

Wel kan je kijken of het misschien in de oefeningen zit. Ik had (lijkt wel precies) hetzelfde probleem 3 weken geleden. Last van een plekje op mijn borst maar dan rechts. Echt deed de hele dag pijn. Ik dus de komende week bewust gekeken naar elke oefening om te kijken wat het probleem kon zijn. Bleek dus dat ik de bicep curl op zijn kussen (machine-geval dus) tegen mijn borst aan kwam. Als ik de laatste 2 deed tot failure ging ik lichtelijk zwaaien waardoor er veel druk kwam op dat plekje waar ik dus de komende dagen enorm veel last van kreeg. Echt heel veel pijn. Oplossing: niet zwaaien en oefening beter uitvoeren. Eentje lichter gepakt en ik stop mijn handdoek nu tussen mijn borstkas en dat kussen. Ik heb dan ook echt geen vet daar.

Wat ik er mee wil zeggen is dat het van alles kan zijn. Het kan een kleine oefening zijn die je nauwelijks doet en niet zwaar pakt die het hele probleem al kan veroorzaken. Het kan iets medisch zijn, het kan van alles zijn.

Maar het moet iets zijn dus blijf zoeken, je moet het probleem vinden om het in de toekomst te voorkomen.

Ben benieuwd of je uiteindelijk het antwoordt hebt!
 
Met zulke klachten moet je eerder bij een arts zijn dan op een forum.

Hoe oud ben je? Dit klinkt bijna als angina pectoris joh. Wellicht eens een fietstest laten doen.
Is dat niet wat overdreven? Hij is al onderzocht geweest op hart, longen, enz.. met echo en dat zouden ze onmiddellijk gezien hebben.
 
Is dat niet wat overdreven? Hij is al onderzocht geweest op hart, longen, enz.. met echo en dat zouden ze onmiddellijk gezien hebben.

Is het zeker en zeer onwaarschijnlijk op deze leeftijd. Maar op een echo en röntgenfoto 'zie' je angina pectoris niet. Dan heb je een fietstest oid nodig. Neemt niet weg dat het een bijna niet aanwezige kans is inderdaad.

Maar de boodschap blijft om een arts te raadplegen.
 
Je moet geen genie zijn om te snappen dat het zowieso iets met je hart te maken heeft.
 
Heb je wel eens last gehad van maagzuur?
Klachten zijn gelijkaardig.

Ik heb een keer met pijn op de borst klachten bij de huisarts gezeten. Hij liet me meteen met spoed opnemen (zelfs per ambulance direct :o ) Omdat hij dacht dat het hartklachten waren. Na onderzoeken bleek dat het maagzuur was. Dus ik zou het gewoon eens laten onderzoeken.
 
Pijn aan de voorzijde naast het borstbeen + pijn in de bovenrug = 100% zeker een rib blokkade. Zeker nu hartproblemen uitgesloten zijn door je verdere onderzoeken (hartproblemen uiten zich heel anders overigens).
Zo vaak al mensen met deze klachten behandeld die ook al hartfilmpjes etc hadden laten maken en waar de artsen dus niets konden vinden.

Zoek een goede manueel therapeut op. :thumbup:
 
En waarom dan? Kan veel oorzaken hebben.
Idd echt een onzin opmerking. Beter is: Je moet wel een idioot zijn als je denkt dat dit gelijk met je hart te maken heeft. Uitingen van hartproblemen zijn nogal anders.
 
Kan inderdaad, maar het heeft allesinds met zijn hart te maken.

Dus deze klachten kunnen door vanalles veroorzaakt worden maar jij bent zeker dat het met zijn hart te maken heeft?

De beschrijving die hij geeft lijkt eerder die van een musculoskeletaal rib/wervel probleem.
 
Update:

Inspannings/fietstest gedaan (ECG) maar negatief. Dus geen problemen geconstateerd. Wel nog altijd last van pijnscheuten in borst. Nog altijd wat naar de linker kant.

Ik heb op dit moment, voor wat verdere informatie:
- Een röntgenfoto van de thorax laten maken. Ze hebben de borstkas, het borstbeen en de ribben bekeken. Was in orde.
- Met een echo de borstklier onderzocht. Was in orde.
- Inspannings/fietstest. Ook hierbij allles in orde.

Toch nog altijd geregeld pijn in de borst. Zeker bij fysieke inspanning (ook last na fietstest). Wat nu? Gewoon weer proberen te sporten en de pijn voor lief nemen?
 
Pijn aan de voorzijde naast het borstbeen + pijn in de bovenrug = 100% zeker een rib blokkade. Zeker nu hartproblemen uitgesloten zijn door je verdere onderzoeken (hartproblemen uiten zich heel anders overigens).
Zo vaak al mensen met deze klachten behandeld die ook al hartfilmpjes etc hadden laten maken en waar de artsen dus niets konden vinden.

Zoek een goede manueel therapeut op. :thumbup:

Zou natuurlijk een optie kunnen zijn. Of wellicht heeft het met houding te maken? Ik zou hier naar gaan kijken, want wel echt vervelend dat het een blijvend iets lijkt.
 
Back
Naar boven