AndroidHealthClinic

g-mens log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Beste training net weer. Cns voelde gefrituurd maar kracht is er! Geen tijd ook voor onzin. Hard en snel naar de werkgewichten.

Oef 1 reverse Trx fly
3x20xbw

Oef 2 log strict press
5x70
5x90
3x110 beter dan ooit

Oef 3 chest supported db Rows
3x15x42 pr

Oef 4 incline db press
20x42
16x42

Oef 5 Farmer shrugs
25x55

Oef 6 db curl/side raise/band pullaparts/facepull

Alles 2 rondes 20 reps
 
Hallo Gijs,

Gaat goed zo te lezen als ik kijk naar je laatste UB trainingen waar je momenteel sneller de werkgewichten pakt. Het heeft zo z'n voordelen ook nog eens Gijs: 1. Kortere trainingstijd. 2. Meer energie / kracht voor de werkgewichten. Sneller herstel voor het lichaam. Vanaf volgende week ook toepassen bij LB training. Daar hetzelfde verhaal. Ook hier de voornoemde 3 voordelen en last but not least de knie van jou wordt "minder" belast. Succes warrior!
 
Gister events:

Opw exorotaties, tke, spiderwalks, lopen voor, zij, achter met band, foamrollen

Oef 1 log pushpress
10x52,5
3x90
3x100
3x110
1x120
1x130
1x135
3xfx142,5
1x125
1x130
1x120

Oef 2 Viking
5x100
3x120
3x140
3x160 goed

Oef 3 truckpull auto handrem
Stand 12
Stand 13 pr

Helemaal dood

Oef 4 Stones
3x110@180
1x120@180
1x130@180
1x175@132 makkelijk
5x150@132 speedreps

Oef 5 powerstairs
5x175
5x195
3x5x200 explosieve reps

Oef 6 weighted crunch op back ext
5x20
 
Hersteltraining

Squat
10x20
10x40
10x70
10x90
10x110
10x130

Pull aparts, curl, press met miniband
Alles 3x20

Heel veel stretchen
 
Squat in garagesauna

10x20
10x40
10x70
10x90
10x110
10x130

Ik ken 2 manieren die altijd maar dan ook altijd zorgen dat je in korte tijd stuk sterker wordt en dat zijn:
1 meer eten
2 meer squatten

Ondertussen weeg ik 107 dus bw is aan het stijgen. En nu gaat ook de frequentie squat nog omhoog.
Betere squat =
Betere afzet log
Sterkere pull deadlift
Sterkere Yoke
Makkelijk uit de zit komen bij Stones
Etc etc
 
Lekker! Squat Everyday!
 
Net weer uit die sauna

Opw

Oef 1 reverse Trx fly
3x20xbw

Oef 2 strict logpress
5x70
5x90 ging bijna nokkie, kreeg geen lucht.
3x110
3x110

2x3x110=pr
Had ik niet gedacht toen ik die voorgaande set voelde.

Oef 3 hammergrip pullups
6xbw
6xbw+25
5xbw+40 geen nette reps

Oef 4 incline benchpress
10x70
5x100
5x130

Zit nog steeds iets onder sleutelbeen dat hindert. Ik weet dat ik hier naar 8 zou kunnen als dat goed zit

Oef 5 chest supported db row
2x15x47kg pr

Oef 6 incline db press
17x47kg

Oef 7 db curl
15x22kg

Oef 8 3 sets 20 reps abs op cable
 
Net weer uit die sauna

Opw

Oef 1 reverse Trx fly
3x20xbw

Oef 2 strict logpress
5x70
5x90 ging bijna nokkie, kreeg geen lucht.
3x110
3x110

2x3x110=pr
Had ik niet gedacht toen ik die voorgaande set voelde.

Oef 3 hammergrip pullups
6xbw
6xbw+25
5xbw+40 geen nette reps

Oef 4 incline benchpress
10x70
5x100
5x130

Zit nog steeds iets onder sleutelbeen dat hindert. Ik weet dat ik hier naar 8 zou kunnen als dat goed zit

Oef 5 chest supported db row
2x15x47kg pr

Oef 6 incline db press
17x47kg

Oef 7 db curl
15x22kg

Oef 8 3 sets 20 reps abs op cable

Nice PR! Die pull ups zijn damn zwaar elke keer ook. Abs op cable dor je die staand of vanop de knieën?
 
Nice PR! Die pull ups zijn damn zwaar elke keer ook. Abs op cable dor je die staand of vanop de knieën?

Altijd staand. In geknielde positie vind ik sowieso al rottiger voor mijn knieen en ook moeilijker balans als je zwaarder gaat.
 
Squat in garagesauna

10x20
10x40
10x70
10x90
10x110
10x130

Ik ken 2 manieren die altijd maar dan ook altijd zorgen dat je in korte tijd stuk sterker wordt en dat zijn:
1 meer eten
2 meer squatten

Ondertussen weeg ik 107 dus bw is aan het stijgen. En nu gaat ook de frequentie squat nog omhoog.
Betere squat =
Betere afzet log
Sterkere pull deadlift
Sterkere Yoke
Makkelijk uit de zit komen bij Stones
Etc etc

Als je iemand alle tijd van de wereld zou hebben, hoevaak zou je iemand aanraden of te squaten?
Wil zelf de frequentie omhoog gooien na 3x per week, maar misschien is vaker nog wel beter? :D

Ik kan zelf na jaren van knieklachten eindelijk weer pijnvrij squaten (na operatie), ik kon al die tijd wel front squaten, maar slechts 1x per week.
 
Als je iemand alle tijd van de wereld zou hebben, hoevaak zou je iemand aanraden of te squaten?
Wil zelf de frequentie omhoog gooien na 3x per week, maar misschien is vaker nog wel beter? :D

Ik kan zelf na jaren van knieklachten eindelijk weer pijnvrij squaten (na operatie), ik kon al die tijd wel front squaten, maar slechts 1x per week.

Elke dag, hangt vooral van de knieën af. Ik merk dat ze vaak eerst sterker worden. na een wat langere periode kreeg ik klachten. Dus wellicht om de 4 weken een week geen squats
 
Elke dag, hangt vooral van de knieën af. Ik merk dat ze vaak eerst sterker worden. na een wat langere periode kreeg ik klachten. Dus wellicht om de 4 weken een week geen squats

Maar wat heeft het nou eigenlijk echt van meerwaarde om elke dag te squatten naast vorm? Aangezien je toch niet elke dag redelijk gewicht erop kan gooien?
 
Elke dag, hangt vooral van de knieën af. Ik merk dat ze vaak eerst sterker worden. na een wat langere periode kreeg ik klachten. Dus wellicht om de 4 weken een week geen squats

Mijn herstel is gaat voorspoeding en ik ben in beide benen bijna weer net zo sterk (of in iedergeval in lijn met elkaar).

Zodra ik volledig herstelt ben ga ik dat toch eens proberen. Wat zou jij aanraden, enkel 1 variant of juist meerdere varianten?
Hoe verdeelde jij het volume en de intensiteit over de trainingen?
 
Maar wat heeft het nou eigenlijk echt van meerwaarde om elke dag te squatten naast vorm? Aangezien je toch niet elke dag redelijk gewicht erop kan gooien?

Kan wel. Je bouwt werkcapaciteit op, zult steeds sneller gaan herstellen en als je wilt zul je op een gegeven moment elke dag relatief zwaar (hoog volume en/of hoge intensiteit) kunnen squatten als je wilt.
 
Kan wel. Je bouwt werkcapaciteit op, zult steeds sneller gaan herstellen en als je wilt zul je op een gegeven moment elke dag relatief zwaar (hoog volume en/of hoge intensiteit) kunnen squatten als je wilt.

Dus het doel is eigenlijk om je lichaam zich erop aan te laten passen waardoor je eigenlijk een super herstel krijgt. Klinkt voor advanced lifters wel interessant.
 
Dus het doel is eigenlijk om je lichaam zich erop aan te laten passen waardoor je eigenlijk een super herstel krijgt. Klinkt voor advanced lifters wel interessant.
Voor beginners ook. Advanced lifters hebben meer werkcapaciteit en dus ook meer prikkels nodig om nog vooruitgang te boeken. Als je naar het volume van Gijs zijn trainingen kijkt is dat ook het resultaat van vele jaren capaciteit opbouwen.
 
Voor beginners ook. Advanced lifters hebben meer werkcapaciteit en dus ook meer prikkels nodig om nog vooruitgang te boeken. Als je naar het volume van Gijs zijn trainingen kijkt is dat ook het resultaat van vele jaren capaciteit opbouwen.

Zou het voor beginners dan niet juist beter zijn om dan actieve rust te doen door middel van een hoop air squats, aangezien je op dat punt wel redelijk herstelt en altijd wel vooruitgang boekt?
 
Zou het voor beginners dan niet juist beter zijn om dan actieve rust te doen door middel van een hoop air squats, aangezien je op dat punt wel redelijk herstelt en altijd wel vooruitgang boekt?
Je herstel kun je ook trainen en daar is everyday squats ideaal voor ;)
 
Back
Naar boven