Fitness Seller

Eerste wedstrijd, hoe te werk gaan?

Bezoekers in dit topic

FutureIFBBPro

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
21 jul 2015
Berichten
315
Waardering
109
Lengte
1m70
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hey beste mensen.

Ik ben 21 jaar en train inmiddels al 3 jaar fanatiek ik ben 168-170cm groot weeg 85kg met 15% lichaamsvet ik zit momenteel te cutten wil me vetpercentage brengen naar ongeveer 10%

Tijdens de cut zag ik dat het lekker ging vet vliegt er makkelijk vanaf en ik zie een fantastisch resultaat stilaan onder het laagje vet komen. Ik wou na mijn cut beginnen aan een bulkkuur mijn eerste kuur maar na vele twijfels of het waard was om voor een 'zomer' goed te staan heb ik de spullen verder vestopt.

Als ik ga kuren is het omdat ik me wil bewijzen tegenover veel mensen en niet tegenover beachlopers en meisjes. Ik heb daarom besloten om mij voor te bereiden op mijn eerste wedstrijd..

Sapcup is in december sta nu rond 15% ik wil 'naturel' cutten naar 10% en dan een bulkkuur zetten me vp laten stijgen naar 12-13% en dan weer cutten tot een perentage of 5% ik heb nog geen begleider of coach ben opzoek naar iemand omgeving Oost/west vlaanderen Belgie.

Heeft er iemand tips voor mij, of mijn 'plan' goed is of moet ik naturel meer gaan cutten dan een bulkkuur zetten of totaal niet gaan kuren? Ik heb 'redelijk' massa maar ik wil op het podium komen om te winnen dus ik wil alles uit de kast halen.
 
Na je kuur een wedstrijdprep in lijkt me niet het slimste wat je kan doen qua herstel vd kuur en massa behoud.
 
Na je kuur een wedstrijdprep in lijkt me niet het slimste wat je kan doen qua herstel vd kuur en massa behoud.

Wat zou dan wel slimmer zijn? Ik wil sws eerst massa pakken omdat het ook me eerste kuur word en daar groei je het hardst op zeggen ze altijd.. Een ander suggestie?
 
Wat zou dan wel slimmer zijn? Ik wil sws eerst massa pakken omdat het ook me eerste kuur word en daar groei je het hardst op zeggen ze altijd.. Een ander suggestie?

Ik zou dan zeggen eerst kuren, herstellen, daarna pas preppen. Of juist na je prep beginnen.
 
Ik zou dan zeggen eerst kuren, herstellen, daarna pas preppen. Of juist na je prep beginnen.

December is ongeveer over 9 maanden.. Hoelang herstelt iemand van een bulkkuur? Want anders haal ik dit echt niet..

12 weken kuren - 12 weken off - 12 weken prep
 
imo doe je beter een 16weekse prep, en kuur je 16weken. Ik ken wel een aantal coachen in die buurt ja :)
 
Ik zou niet off gaan, blast-cruize-blast

Zeker als je Wilt winnen, je traint pas drie jaar..kan goed zijn dat je tegen jongens staat met heel wat meer ervaring en aardig wat sap achter de rug!
 
Ik zou niet off gaan, blast-cruize-blast

Zeker als je Wilt winnen, je traint pas drie jaar..kan goed zijn dat je tegen jongens staat met heel wat meer ervaring en aardig wat sap achter de rug!

Blast-cruise-blast raad je aan, aan iemand die nog nooit heeft gekuurd?
 
imo doe je beter een 16weekse prep, en kuur je 16weken. Ik ken wel een aantal coachen in die buurt ja :)

Mucci kan je de namen opnoemen aub? Kan je me een bericht sturen?
 
Blast-cruise-blast raad je aan, aan iemand die nog nooit heeft gekuurd?

Je wilt winnen toch? Wat heb je eraan om on te gaan, vervolgens te herstellen (waarbij veel verloren gaat) om vervolgens weer on te gaan? Kan je net zo goed iets langer doortrekken en een tussenstopje maken op 250 test oid. Zou dan zelf wat later beginnen, iets van 10 weken blast - 6 weken cruise - 10 weken blast - off. Al met al zou ik eerst een coach zoeken, en dan braaf luisteren... :)

p.s. je stats kloppen niet !
 
Ik zou een bulkkuur pakken gelijk daarna prep na de wedstrijd rebound daarna 10 weken off en zelfde concept
 
Want als je 10 weken off gaat kan je met zekerheid zeggen dat je hersteld bent
 
herstel is niet belangrijk, off gaan heeft niks met herstel te maken, ik ben persoonlijk geen fan van bnc principe, ben meer van de theorie van onder meer Dave Palumbo.

maar meningen verschillen inderdaad.
 
Ik zou niet off gaan, blast-cruize-blast

Zeker als je Wilt winnen, je traint pas drie jaar..kan goed zijn dat je tegen jongens staat met heel wat meer ervaring en aardig wat sap achter de rug!
welnee gekkie niemand gebruikt sap!
 
Als je mee doet om te winnen, zou ik eerst nog wat langer gaan trainen, en dan ook niet off gaan lichte kuur pakken om te beginnen en nog een jaar flink massa aanzetten.
 
Als je mee doet om te winnen, zou ik eerst nog wat langer gaan trainen, en dan ook niet off gaan lichte kuur pakken om te beginnen en nog een jaar flink massa aanzetten.
Even offtopic maar ben jij nog natty nlbram? Ik vraag dit meer om dat ik nu benieuwd ben:) Had al eens fotos van je online gezien.
 
imo doe je beter een 16weekse prep, en kuur je 16weken. Ik ken wel een aantal coachen in die buurt ja :)

Roel Henno is een goede. kan je denk ook beter advies geven met betrekking hoe aan te pakken met je kuur voorstel
 
Roel Henno is een goede. kan je denk ook beter advies geven met betrekking hoe aan te pakken met je kuur voorstel
Idd al veel goeie dingen zien passeren via hem. :thumbs:
 
herstel is niet belangrijk, off gaan heeft niks met herstel te maken, ik ben persoonlijk geen fan van bnc principe, ben meer van de theorie van onder meer Dave Palumbo.

maar meningen verschillen inderdaad.

Meningen verschillen, zou ook even serieus willen weten hoe jij er over denkt. Je zegt dat herstel niet belangrijk is, waarom dan off gaan? Het lijkt mij gezonder om dan gewoon te gaan cruisen, ipv je waardes zo diep te laten zakken om vervolgens weer in te gaan?
 
Back
Naar boven