AndroidHealthClinic

Welke power cage kopen?

  • Topic starter makma
  • Startdatum
  • Reacties 32
  • Weergaven 6K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

makma

Novice
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
26
Waardering
10
Ik ben net drie weken begonnen met trainen. Ik heb als voorkeur om thuis te trainen, omdat mijn gym echt druk is, en tijdens regenachtige dagen is het best vervelend om doorweekt met de fiets aan te komen ;p.

Ik had nog een bankje + dumbbels en een barbell van gorillasports liggen. Ik begin nu al tegen het limiet van de dumbbels aan te zitten, want daar kan maar maximaal 22 kg op.Bij 15 kg moet ik al oppassen dat de gewichten niet eraf vallen tijdens een set. De barbell kan nog wel even voor mij, maar ik durf niet 100% max te gaan zonder een power cage. Ditzelfde geld voor squatten.

Ik ben nog een student en woon thuis. Dat betekent echter niet dat ik de goedkoopste power cage wil. Ik zie het meer als een lange termijn investering, want als ik het goed heb moeten die dingen vrij lang mee gaan?
Momenteel heb ik redelijk wat ruimte, ongeveer 25 vierkante meter.

Zelf zag ik de barbarian power cage + latpully staan bij fitness seller:

Barbarian Power Cage + Lat Pulley

Momenteel is deze zwaar overkill voor mij, maar ik wil geen powercage kopen waar ik in een paar jaar over heen groei. Echter is 1100 natuurlijk wel prijzig, Voor ruim 400 euro minder heb ik de heavy duty:

Heavy Duty HD-2 Power Rack + Lat Pulley

Is de meerprijs van de barbarian het waard?

De eisen die ik aan mijn cage stel:

- Moet stabiel aanvoelen
- Reserve onderdelen moeten nu en hopelijk in de toekomst goed te verkrijgen zijn ( kunnen er eventueel universele delen ingestopt worden, of moet het per se van datzelfde merk zijn ? )
- Moet goed in- en uit elkaar gehaald kunnen worden. Onze vloer wordt namelijk in ongeveer een half jaar vervangen, en over twee jaar gaan we verhuizen.. Dus.. Dan moet ik hem twee keer opnieuw in elkaar moeten zetten.