AndroidHealthClinic

Welke power cage kopen?

  • Topic starter makma
  • Startdatum
  • Reacties 32
  • Weergaven 6K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

makma

Novice
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
26
Waardering
10
Ik ben net drie weken begonnen met trainen. Ik heb als voorkeur om thuis te trainen, omdat mijn gym echt druk is, en tijdens regenachtige dagen is het best vervelend om doorweekt met de fiets aan te komen ;p.

Ik had nog een bankje + dumbbels en een barbell van gorillasports liggen. Ik begin nu al tegen het limiet van de dumbbels aan te zitten, want daar kan maar maximaal 22 kg op.Bij 15 kg moet ik al oppassen dat de gewichten niet eraf vallen tijdens een set. De barbell kan nog wel even voor mij, maar ik durf niet 100% max te gaan zonder een power cage. Ditzelfde geld voor squatten.

Ik ben nog een student en woon thuis. Dat betekent echter niet dat ik de goedkoopste power cage wil. Ik zie het meer als een lange termijn investering, want als ik het goed heb moeten die dingen vrij lang mee gaan?
Momenteel heb ik redelijk wat ruimte, ongeveer 25 vierkante meter.

Zelf zag ik de barbarian power cage + latpully staan bij fitness seller:

Barbarian Power Cage + Lat Pulley

Momenteel is deze zwaar overkill voor mij, maar ik wil geen powercage kopen waar ik in een paar jaar over heen groei. Echter is 1100 natuurlijk wel prijzig, Voor ruim 400 euro minder heb ik de heavy duty:

Heavy Duty HD-2 Power Rack + Lat Pulley

Is de meerprijs van de barbarian het waard?

De eisen die ik aan mijn cage stel:

- Moet stabiel aanvoelen
- Reserve onderdelen moeten nu en hopelijk in de toekomst goed te verkrijgen zijn ( kunnen er eventueel universele delen ingestopt worden, of moet het per se van datzelfde merk zijn ? )
- Moet goed in- en uit elkaar gehaald kunnen worden. Onze vloer wordt namelijk in ongeveer een half jaar vervangen, en over twee jaar gaan we verhuizen.. Dus.. Dan moet ik hem twee keer opnieuw in elkaar moeten zetten.
- Moet niet te veel ruimte in beslag nemen. Ik ga waarschijnlijk naar een appartement verhuizen, waardoor ik waarschijnlijk minder dan 25m2 tot mijn beschikking zal hebben voor de power cage.

Mijn plafond is 2.44 meter hoog, de powercages zijn 2,20 meter hoog. Kan ik dan nog wel pull ups verrichten?

Verder wil ik nog proberen om ergens een powerblock tweedehands te verkrijgen. Nieuw vind ik ze echt te duur. Of zijn er andere dumbbels die aan te raden zijn?

Zijn er nog andere accesories die een meerwaarde voor mij kunnen hebben zoals een T-bar , of is dit overbodig?
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens aan een half rack gedacht? Neemt meestal iets minder ruimte in beslag. En is ook met lat pulley verkrijgbaar.
 
Heb een half rack van barbarian en die is echt top! Vond zelf een half rack prettiger omdat ik dan meer ruimte had. In de sportschool squat ik ook altijd aan de buitenzijde van de cage.

Powerblock vind ik zelf klote werken.
 
Powerblocks zijn 2e hands zeer moeilijk te verkrijgen. Qua snelheid van gewicht wisselen ga je geen betere vinden.

Ik zou mijn powerblocks ook nooit weg doen.

Volgens mij is de HD 2 ruim voldoende als je naar de belastbaarheid kijkt.

Ik had vroeger de HD1 was er zeer tevreden over,heb ze weg gedaan vanwege plaatsgebrek.
 
Ik heb de HD2 en een losse barbarian lat pulley en ben er ontzettend tevreden mee. Wat betreft reserve-onderdelen, ik weet dat er barbarian j-hooks op de hd2 zijn te zetten. Voor de rest nog nooit echt onderzoek naar gedaan omdat het ding zo ontzettend stevig staat dat ik het betwijfel dat ik ooit reserveonderdelen nodig ga hebben. Pull-ups hier geen probleem, plafond ook iets van 2.40.

Ik heb gewoon DB-stangen, het duurt wat langer maar het is ontzettend veel goedkoper.
 
Al eens gezocht naar 2e hands spullen?

Of je pull ups kan doen kan je toch meten? Gewoon staan met bezemsteel oid in bovenste positie vd pull up en dan afstand tot bovenkant hoofd meten.
 
Bedankt voor alle reacties!

Ik meende te lezen in een ander topic dat de half rack van de barbarian series niet veel kleiner is dan de power cage.
Barbarian power cage vs half rack ( fitness seller verteld dit )
Je kan blijkbaar ook niet dippen in een halfrack, dat vind ik wel minder.


Ik had nog niet naar andere half racks gekeken, maar nu heb ik een redelijke ruimte. Als ik naar de powercages kijk, nemen ze minder dan 3 vierkante meter in beslag, dat moet wel lukken lijkt me!
Volgens Dunden is optrekken dus geen probleem, goed om te weten :)

Ik zat ook naar een megatec te kijken inderdaad, maar ik zag meer video's van de barbarian en HD2 staan vandaar! Keuzes...

Over de dumbbels:
Als ik deze koop : Olympische Dumbbellstang
Zijn de "sluiters" dan goed? Want bij die van gorillasports vallen ze er serieus af. Vooral als ik wat langer train wil ik niet hebben dat de bumper plates zo op de grond vallen.
 
Kijk ook op powercage.nl goedkoop maar fucking sterk. 560 eu kost zon rack.
 
Chimaira Niet aan gedacht.. Stom van me . Verder ben ik van plan de bumper plates tweedehands te halen.

Oké ik zal daar ook even een kijkje nemen! Las er al eens wat over
 
Bedankt voor alle reacties!

Ik meende te lezen in een ander topic dat de half rack van de barbarian series niet veel kleiner is dan de power cage.
Barbarian power cage vs half rack ( fitness seller verteld dit )
Je kan blijkbaar ook niet dippen in een halfrack, dat vind ik wel minder.


Ik had nog niet naar andere half racks gekeken, maar nu heb ik een redelijke ruimte. Als ik naar de powercages kijk, nemen ze minder dan 3 vierkante meter in beslag, dat moet wel lukken lijkt me!
Volgens Dunden is optrekken dus geen probleem, goed om te weten :)

Ik zat ook naar een megatec te kijken inderdaad, maar ik zag meer video's van de barbarian en HD2 staan vandaar! Keuzes...

Over de dumbbels:
Als ik deze koop : Olympische Dumbbellstang
Zijn de "sluiters" dan goed? Want bij die van gorillasports vallen ze er serieus af. Vooral als ik wat langer train wil ik niet hebben dat de bumper plates zo op de grond vallen.

Op het halfrack kan je dips doen met deze: Barbarian Dip Bars Option
 
Over de dumbbels:
Als ik deze koop : Olympische Dumbbellstang
Zijn de "sluiters" dan goed? Want bij die van gorillasports vallen ze er serieus af. Vooral als ik wat langer train wil ik niet hebben dat de bumper plates zo op de grond vallen.

Met die sluiters heb ik zelf geen ervaring. Maar van wat ik lees blijven die niet echt goed zitten. Ik heb daarom de atx klemmen gekocht. Die werken perfect.
 
Bedankt voor alle reacties!

Ik meende te lezen in een ander topic dat de half rack van de barbarian series niet veel kleiner is dan de power cage.
Barbarian power cage vs half rack ( fitness seller verteld dit )
Je kan blijkbaar ook niet dippen in een halfrack, dat vind ik wel minder.


Ik had nog niet naar andere half racks gekeken, maar nu heb ik een redelijke ruimte. Als ik naar de powercages kijk, nemen ze minder dan 3 vierkante meter in beslag, dat moet wel lukken lijkt me!
Volgens Dunden is optrekken dus geen probleem, goed om te weten :)

Ik zat ook naar een megatec te kijken inderdaad, maar ik zag meer video's van de barbarian en HD2 staan vandaar! Keuzes...

Over de dumbbels:
Als ik deze koop : Olympische Dumbbellstang
Zijn de "sluiters" dan goed? Want bij die van gorillasports vallen ze er serieus af. Vooral als ik wat langer train wil ik niet hebben dat de bumper plates zo op de grond vallen.
Die DB stangen heb ik gehad en vond de sluitingen een regelrechte ramp. Ik heb de 30mm variant gekocht, die heeft geen veersluiting maar een draai-mechanisme wat stukken beter werkt. Ik vind met dumbbells het sowieso wel fijn om 30mm materiaal te gebruiken versus 50mm.

Gietijzeren Dumbbell Set 2 x 30kg zo'n setje is niet gek duur en kun je best even mee vooruit.
 
Olympische dumbbells zijn wel behoorlijk lang. Met goede sluiters (lockjaw oid) zitten de schijven goed strak vast en is verwisselen van schijven wel snel!
 
Had de dip bars niet gezien! en ik zal even op die Duitse site kijken.

Als ik een 50mm variant koop kan ik gewoon mijn gewichten van de barbell erop gooien. Mijn huidige dumbbel is hetzelfde als Dunden mij laat zien, maar zoals in de reviews past de schroefsluiting er net op, daardoor moet ik nu stappen van 5kg maken, want meerdere kleinere gewichten passen gewoon niet.
Ik denk dat ik dan beter een losse stang kan kopen die wat langer is, zodat ik er meer gewichten op kan zetten.. De sluiting is het enige waar ik me zorgen om maak. ATX Pro Collars jeffrey1987 , heb je deze?

Olympische ECO dumbbellstang zwart Als ik dan deze in combinatie koop met de atx-pro-collars heb ik als het goed is een dumbbel die lang genoeg is die goed sluit.
 
Had de dip bars niet gezien! en ik zal even op die Duitse site kijken.

Als ik een 50mm variant koop kan ik gewoon mijn gewichten van de barbell erop gooien. Mijn huidige dumbbel is hetzelfde als Dunden mij laat zien, maar zoals in de reviews past de schroefsluiting er net op, daardoor moet ik nu stappen van 5kg maken, want meerdere kleinere gewichten passen gewoon niet.
Ik denk dat ik dan beter een losse stang kan kopen die wat langer is, zodat ik er meer gewichten op kan zetten.. De sluiting is het enige waar ik me zorgen om maak. ATX Pro Collars jeffrey1987 , heb je deze?

Olympische ECO dumbbellstang zwart Als ik dan deze in combinatie koop met de atx-pro-collars heb ik als het goed is een dumbbel die lang genoeg is die goed sluit.
Bij dezelfde review staat een reactie van FS dat ze inmiddels 40cm lang zijn, heb het even nagemeten en dat klopt inderdaad. Ik kan met gemak 4 5’s kwijt per kant, dus zo’n 42.5kg. Misschien dat jij de “oude” nog hebt? Of is dat niet genoeg? Jouw alternatief is ook zeker niet slecht!
 
Had de dip bars niet gezien! en ik zal even op die Duitse site kijken.

Als ik een 50mm variant koop kan ik gewoon mijn gewichten van de barbell erop gooien. Mijn huidige dumbbel is hetzelfde als Dunden mij laat zien, maar zoals in de reviews past de schroefsluiting er net op, daardoor moet ik nu stappen van 5kg maken, want meerdere kleinere gewichten passen gewoon niet.
Ik denk dat ik dan beter een losse stang kan kopen die wat langer is, zodat ik er meer gewichten op kan zetten.. De sluiting is het enige waar ik me zorgen om maak. ATX Pro Collars jeffrey1987 , heb je deze?

Olympische ECO dumbbellstang zwart Als ik dan deze in combinatie koop met de atx-pro-collars heb ik als het goed is een dumbbel die lang genoeg is die goed sluit.

Ja die heb ik inderdaad.
 
Ben ik weer;p

Inmiddels de kamer aan 't verven en alles aan 't schoonmaken om vervolgens een mooie gym te maken. Sta op het puntje van bestellen.
Olympische ECO dumbbellstang zwart koop ik er 4 van ( 2 paar, hoef ik iets minder vaak te verstellen. Heb al een 30mm dumbbel setje met gewichten voor een ligter paar )
ATX Pro Collars 3 paar van deze ( 2 paar voor dumbbels en 1 paar voor m'n halterstang )

Dus ik was er bijna zeker van om de barbarian power cage te halen met latpulley. Wilde de halterschijven tweedehands halen. Las in de "ultieme beginners sticky" dat 0.5 euro per kg de standaard was. Dateert misschien omdat de meeste toch wel wat meer vragen ( 1.50/1.75) per kilo voor schijven die er al helemaal verroest uit zien.
Dan kan ik net zo goed nieuwe kopen zoals de Set Halterschijven 100 kg - ATX Gietijzer 50 mm ,Set Halterschijven 100 kg - Gietijzer-Barbarian 50 mm
Is er een verschil tussen deze schijven?

Goedkope halterstang : Kroon OB-86 Olympische halterstang (220cm) kopen? Helisports is hét adres

Door die gewichten kom ik dus wel iets hoger uit dan ik in eerste instantie had verwacht. Het geld heb ik wel, dat is het probleem niet, maar ik wil het niet te gek maken. Is het verstandig om te downgraden kwa powercage? Ik las voornamelijk dat de goedkope powercages een minder goede pulley hebben, dat schrok me dus af...

Powercage

Deze is 250 euro goedkoper, lijkt me ook super stevig. Wel wat groter, maar dan kan ik direct m'n gewichten kwijt. Als ik m'n gewichten erop schuif lijkt het me ook dat het rack wat steviger wordt door het gewicht? Iemand ervaring met dit rek?
 
Die stang van helisports heb ik ook en die is prima
 
Back
Naar boven