Fitness Seller

Toevoegen van amino's, in hoeverre nodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
10 jul 2017
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m67
Massa
80kg
Naast mijn dagelijkse eten slik ik nog een aantal extra supplementen (multivitamine, vitamine c + d en glucosamine). Nu vraag ik mij af in hoeverre het toevoegen van extra aminozuren in de vorm van supplementen een toegevoegde waarde heeft. Ik hoor er steeds meer over en stond al in de startblokken om het te bestellen, maar hoor toch graag eerst wat meer van mensen die er wat meer van af weten. Is het nodig? Voegt het wat toe?

Mocht ik hierboven te weinig info hebben gegeven (en die kans is groot), hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
 
Aminozuren als in whey, of BCAA?
 
Amino's voegen m.i. alleen iets toe als je op nuchtere maag traint of cardio doet.
 
Eet je voldoende eiwitten door de dag heen? Neem je whey? > Niet nodig

Ben je vegan, doe je aan intermittend fasting en wil je trainen in je fast window, krijg je niet genoeg eiwitten binnen? > Misschien handig om te nemen rondom je training.
 
Eet je voldoende eiwitten door de dag heen? Neem je whey? > Niet nodig

Ben je vegan, doe je aan intermittend fasting en wil je trainen in je fast window, krijg je niet genoeg eiwitten binnen? > Misschien handig om te nemen rondom je training.
Niet vegan, mijn steak is mij te geliefd.
Ik streef naar tussen de 120 en 150 gram eiwitten op een dag, soms whey waar nodig om dit te halen. Niet nodig dus is de conslusie?
 
Niet vegan, mijn steak is mij te geliefd.
Ik streef naar tussen de 120 en 150 gram eiwitten op een dag, soms whey waar nodig om dit te halen. Niet nodig dus is de conslusie?

Als je genoeg eiwitten binnen krijgt heb je het niet nodig.
 
Als je genoeg eiwitten binnen krijgt heb je het niet nodig.
Hoe weet ik wat genoeg is? De mannen hoor ik vaak over een veel hoger aantal grammen. (boven de 200)
Sorry heren, ik ben een duidelijke rookie hier, dus waardeer de hulp.
 
Hoe weet ik wat genoeg is? De mannen hoor ik vaak over een veel hoger aantal grammen. (boven de 200)
Sorry heren, ik ben een duidelijke rookie hier, dus waardeer de hulp.
Ze spreken van 2 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht en 1 gr vet per kilo lichaamsgewicht. De rest aanvullen met koolhydraten.

Als jij 150 gr eiwit binnenkrijgt per dag dan zit je wel goed.
 
2gram per kg lichaamsgewicht is een goede richtlijn.
 
Ze spreken van 2 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht en 1 gr vet per kilo lichaamsgewicht. De rest aanvullen met koolhydraten.

Als jij 150 gr eiwit binnenkrijgt per dag dan zit je wel goed.
die 150 haal ik niet vaak, meestal rond de 120 en zelfs daar moet ik soms mijn best voor doen.
 
die 150 haal ik niet vaak, meestal rond de 120 en zelfs daar moet ik soms mijn best voor doen.

Ik kom zonder moeite boven de 150. Zonder shakes.

Als het echt niet lukt kan je whey eiwit overwegen.

Maar in hoeverre jij als recreatief sporter die 2gr per kilo lichaamsgewicht echt nodig hebt geen idee. Beetje minder is ook geen ramp volgens mij.
 
Ik kom zonder problemen boven de 200 gram...Maak een goed voedingsschema en dan kun je dit per dag (redelijk) precies uitrekenen...Heb je een voedingsschema?
 
Ik kom zonder moeite boven de 150. Zonder shakes.

Als het echt niet lukt kan je whey eiwit overwegen.

Maar in hoeverre jij als recreatief sporter die 2gr per kilo lichaamsgewicht echt nodig hebt geen idee. Beetje minder is ook geen ramp volgens mij.
met 5x in de week begint het toch een beetje minder recreatief te worden onderhand, vandaar dat ik graag het meeste er uit wil halen.
 
Ik kom zonder problemen boven de 200 gram...Maak een goed voedingsschema en dan kun je dit per dag (redelijk) precies uitrekenen...Heb je een voedingsschema?
Als vrouw zijnde zit ik sowieso al wat aan de mindere calorie kant, dus is het logischer dat het voor mij wat moeilijker haalbaal is dan de mannen. Mijn eten is op dit moment redelijk gebalanceerd en 120 is ook niet slecht. Ik vroeg mij alleen af wat extra amino supplementen voor toevoegingen zouden kunnen hebben voor mij.

Dit komt na teruglezen wat aanvallender over dan de bedoeling is, dus dan weet je dat :) hahaha.
 
Of je vrouw of man bent heeft amper invloed op je calorie en eiwit behoefte.

Het is al voorbij gekomen, maar heb je een voedingsschema of weet je in elk geval wat je de afgelopen dagen hebt gegeten?
 
Of je vrouw of man bent heeft amper invloed op je calorie en eiwit behoefte.

Het is al voorbij gekomen, maar heb je een voedingsschema of weet je in elk geval wat je de afgelopen dagen hebt gegeten?
Ja ik houd alles bij wat ik op een dag eet, maar hoef er nou ook weer niet dagelijks 'overboard' mee te gaan. Heb geen aspiraties om in het lokale powerlifting team terecht te komen ofzo.
 
Back
Naar boven