AndroidHealthClinic

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nootmuskaatje
Je hebt gelijk man geld is ook belangrijk !
Toch in deze maatschappij in ieder geval ..
Maar je zult zien dat de eerste weken wat hard zijn eens dat je er in zit loopt alles veel vlotter good luck!
Hoop wel dat de eerste weken niet te hard worden. Dit weekend kan ik gelukkig wel fatsoenlijk trainen, en elke zondag ook. Baal nu wel heel erg dat ik maandagavond geen ub had gedaan. Dacht dat als ik dan toch pas om 11 kan, dat ik het net zo goed na werk kon doen.
 
Voor anderen is het makkelijk praten, ik ben het niet gewend. Was nog even afwachten om te kijken hoe het met werken zou zijn, en nu loop ik nog mank zonder schoenen. Als ik dan ook nog nóg vroeger op ga staan en nog meer bewegen, ga ik het niet lang volhouden. Geen geld voor fatsoenlijke werkschoenen, en die 15 euro dingen van het uitzendbureau zijn nou ook niet echt het beste. Moet er misschien nog even aan wennen. Gelukkig heb ik dit weekend vrij, dus kan ik vrijdag en zaterdag snel weer trainen. Kan ook volgende week nachtploeg draaien, maar daar twijfel ik nog over.

Heb grote plannen met het geld. M'n gains zijn wel terug te winnen, het geld heb ik voor volgend jaar nodig. Naast school kan ik ook nauwelijks werken, dus moet ik alles nu snel in de vakantie verdienen. Anders zocht ik wel een rustiger baantje wat meer bij me paste en waarvan ik weet dat ik het makkelijk kan combineren. Heb op letterlijk alles gesolliciteerd, en helaas is dit het geworden.

Je bent nog erg jong, maak ik uit je verhaal op...Dan zit werken inderdaad nog niet in je systeem. Ik ben (al) ruim 20 jaar niet anders gewend dan tussen de 40 en 60 uur per week te werken, dus daar hoef ik niet meer aan te wennen. Ik moet juist erg wennen aan het 4 tot 6x sporten in de week. Dat moet ik dan weer inplannen in mijn leven. Zo zie je maar hoe de levens hier op het forum verschillen ;)

Waar mijn reactie eigenlijk over ging was motivatie en doorzettingsvermogen. Ik zit soms met verbazing de verhalen van marina1975 en RaceRookie te lezen en hoe zij doorzetten met alle tegenslagen in het leven (:bow2:). Ik weet zeker dat jij ook een goede balans kunt vinden...laat die 40 uur werk per week dat niet in de weg zitten.
 
Laatst bewerkt:
Je bent nog erg jong, maak ik uit je verhaal op...Dan zit werken inderdaad nog niet in je systeem. Ik ben (al) ruim 20 jaar niet anders gewend dan tussen de 40 en 60 uur per week te werken, dus daar hoef ik niet meer aan te wennen. Ik moet juist erg wennen aan het 4 tot 6x sporten in de week. Dat moet ik dan weer inplannen in mijn leven. Zo zie je maar hoe de levens hier op het forum verschillen ;)

Waar mijn reactie eigenlijk over ging was motivatie en doorzettingsvermogen. Ik zit soms met verbazing de verhalen van marina1975 en RaceRookie en hoe zij doorzetten met alle tegenslagen in het leven (:bow2:). Ik weet zeker dat jij ook een goede balans kunt vinden...laat die 40 uur werk per week dat niet in de weg zitten.
Ik doe m'n best. Moet erg oppassen met het vinden van een balans. Het is ook niet de bedoeling mentaal afwezig te zijn wanneer ik binnenkort op vakantie ga. Dan is mijn motivatie sowieso al laag de laatste tijd, het gaat al een paar maandjes alleen maar achteruit. Niet het meest motiverende:p. Spiermassa is ook terug te winnen, heb ik ook weer wat om voor te streven als ik hersteld ben.

En als ik me niet vergis zal het spiermassa ook relatief snel terug te winnen zijn. Spiermassa gewonnen door AAS zorgt ook voor de extra celkernen. Het kappen van aas, in muizen in ieder geval, zorgt voor een afname van spiermassa, maar niet van de celkernen. Het hertrainen zorgde bij muizen die maanden daarvoor AAS hadden gekregen voor een significant snellere spiergroei, t.o.v. de muizen die nooit AAS hebben gehad. Heb helaas niet zo veel tijd om het onderzoek te vinden, kan het zo 1 2 3 niet vinden.
 
Ik doe m'n best. Moet erg oppassen met het vinden van een balans. Het is ook niet de bedoeling mentaal afwezig te zijn wanneer ik binnenkort op vakantie ga. Dan is mijn motivatie sowieso al laag de laatste tijd, het gaat al een paar maandjes alleen maar achteruit. Niet het meest motiverende:p. Spiermassa is ook terug te winnen, heb ik ook weer wat om voor te streven als ik hersteld ben.

En als ik me niet vergis zal het spiermassa ook relatief snel terug te winnen zijn. Spiermassa gewonnen door AAS zorgt ook voor de extra celkernen. Het kappen van aas, in muizen in ieder geval, zorgt voor een afname van spiermassa, maar niet van de celkernen. Het hertrainen zorgde bij muizen die maanden daarvoor AAS hadden gekregen voor een significant snellere spiergroei, t.o.v. de muizen die nooit AAS hebben gehad. Heb helaas niet zo veel tijd om het onderzoek te vinden, kan het zo 1 2 3 niet vinden.

Sorry dat ik me zo met je leven bemoei, maar minder focus op die gainzzz lijkt me nu beter. Focus op balans in je leven, dan komt de rest vanzelf ;)
 
Als ik je verhaal de voorbije maanden op een rijtje zet dan is het gewoon duidelijk dat trainen niet meer het belangrijkste voor je is. Je hebt andere prioriteiten in je leven en ik denk dat je jezelf pusht om te trainen om niet teveel gains te verliezen, maar de motivatie daarvoor is laag.

Weet je, dat zijn situaties waar je niet gelukkiger door wordt. Je hebt namelijk niet de motivatie om voluit te gaan en je bent dan allicht gefrustreerd als je alweer een 'tegenslag' hebt waardoor je niet 'kan' trainen.

Het best zet je alles eens op een rij: is trainen nog belangrijk voor mij? Indien niet, waarom moet je jezelf dan nog pushen? Toch helemaal niet nodig dan, geniet van je leven en de andere zaken die belangrijk voor je zijn :) De motivatie voor het trainen komt dan misschien binnen x-aantal tijd terug en dan kan je daar weer van genieten.

Als trainen wel nog belangrijk is dan moet je er gewoon voor gaan en geen halve excuses gebruiken, no offence bro!
 
Sorry dat ik me zo met je leven bemoei, maar minder focus op die gainzzz lijkt me nu beter. Focus op balans in je leven, dan komt de rest vanzelf ;)

Als ik je verhaal de voorbije maanden op een rijtje zet dan is het gewoon duidelijk dat trainen niet meer het belangrijkste voor je is. Je hebt andere prioriteiten in je leven en ik denk dat je jezelf pusht om te trainen om niet teveel gains te verliezen, maar de motivatie daarvoor is laag.

Weet je, dat zijn situaties waar je niet gelukkiger door wordt. Je hebt namelijk niet de motivatie om voluit te gaan en je bent dan allicht gefrustreerd als je alweer een 'tegenslag' hebt waardoor je niet 'kan' trainen.

Het best zet je alles eens op een rij: is trainen nog belangrijk voor mij? Indien niet, waarom moet je jezelf dan nog pushen? Toch helemaal niet nodig dan, geniet van je leven en de andere zaken die belangrijk voor je zijn :) De motivatie voor het trainen komt dan misschien binnen x-aantal tijd terug en dan kan je daar weer van genieten.

Als trainen wel nog belangrijk is dan moet je er gewoon voor gaan en geen halve excuses gebruiken, no offence bro!
De motivatie van het trainen zal ook wel terug komen. Nadeel is alleen dat ik het niet kan veroorloven om ineens 20kg af te vallen. Ik train vooral daarvoor eigenlijk. Als ik in een paar maanden van 97 terug naar 67 val dan zullen er vraagtekens komen waar ik ze liever niet wil hebben. Spiermassa verliezen op zich vind ik niet zo erg, dat train ik er wel weer terug aan als ik hersteld ben. Maar het mag absoluut niet opallen.

Ik focus me ook niet al te veel op de gains, maar ik moet wel minimaal wat doen om niet te snel/veel te verliezen. Nadeel is dat het veel in één keer is. Werk is nog zwaar en moet ik nog aan wennen, tijden zijn meh, ook moet ik nu in één keer van 3 naar 5k kcal per dag om m'n behoefte bij te houden. Ik heb altijd veel honger gehad, en nu heb ik het niet mag ik 5k eten:o. Het is even flink wennen. Als ik niet sport en 2k kcal onder m'n behoefte eet dan zal al m'n massa als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ben nu een beetje aan het junken om het makkelijk te maken.
 
Rip. Achteraf erachter komen dat je schoenen een maat te klein zijn. Nieuwe regelen is ook niet te doen tot vrijdag. M'n voeten zijn naar de kloten, en dan moet ik morgen nog meer lopen dan vandaag. Trainen wordt hem voorlopig ook niet, nu net thuis en uitgeput. Om veel te eten heb ik ook moeite mee nu, rip gains. Mag toch wel zeker minimaal 5k kcal eten op een werkdag, vandaag maar 3k binnen gekregen.
Ik denk dat je met die 5k wel erg optimistisch bent
 
Ik denk dat je met die 5k wel erg optimistisch bent
Het is nog best intensief werk, en dat 7 uur lang. Continu in beweging. Alhoewel zou 4k moeten volstaan als ik maar 2 x in een week train en gezien ik een paar kilo lichter ben.
 
De zin voor T trainen zal ook echt wel weer terugkomen. Maar je zal echt niet zomaar 20 kg afvallen als je even je training op een lager pitje zet.
Misschien werkt het zelfs wel positief om even een soort break te hebben.

Ik weet hoe het is om extreem lange dagen te maken, totaal even geen zin te hebben en de angst om af te vallen was bij mij extreem groot omdat ok al geen reserves heb.

Ik heb ervaren dat een totale break van 3 weken eigenlijk niet echt een grote impact heeft. Misschien levert het je wel wat op om toch even een totale break te nemen. Los komen van het moeten en de angst om je gains te verliezen. Mogelijk dat de zin in Trainen daarna juist weer oplaait en je er veel meer uit kan halen dan nu met tegenzin doorgaan.

Als jij goed eet zal je echt niet veel inleveren op die korte periode. Misschien een optie waard om te proberen?
 
15 min eerder naar huis gemogen omdat ik niet meer kon lopen. M'n voeten zijn nu echt totaal naar de kloten, liep nog geen 2km/u. Zal me morgen ook moeten afmelden, want met dit kan ik echt niet werken. Altijd een klote probleem met m'n voeten. Brede voeten, gaat met alles mis. Heb nu ook even geen geld om goede werkschoenen te kopen. Morgen bellen en kijken wat er gedaan kan worden, want zoals het nu is kan ik niet eens meer werken.

De zin voor T trainen zal ook echt wel weer terugkomen. Maar je zal echt niet zomaar 20 kg afvallen als je even je training op een lager pitje zet.
Misschien werkt het zelfs wel positief om even een soort break te hebben.

Ik weet hoe het is om extreem lange dagen te maken, totaal even geen zin te hebben en de angst om af te vallen was bij mij extreem groot omdat ok al geen reserves heb.

Ik heb ervaren dat een totale break van 3 weken eigenlijk niet echt een grote impact heeft. Misschien levert het je wel wat op om toch even een totale break te nemen. Los komen van het moeten en de angst om je gains te verliezen. Mogelijk dat de zin in Trainen daarna juist weer oplaait en je er veel meer uit kan halen dan nu met tegenzin doorgaan.

Als jij goed eet zal je echt niet veel inleveren op die korte periode. Misschien een optie waard om te proberen?
Een break op zich is ook niet zo heel erg. Maar een break met een intensieve baan en laag testosteron lijkt me wel problematisch. Maar naja, als het allemaal te snel gaat en het valt op kan ik wel gewoon zeggen dat ik geen tijd heb om te trainen en erg intensief werk. Zullen de meeste mensen wel geloven (het is in principe dan ook geen leugen). Nadeel is nu alleen dat ik ook niet kan werken. Morgen achteraan bellen en kijken wat er gedaan kan worden.
 
Maar is je werk niet verplicht werkschoenen ter beschikking te stellen?
Dat lijkt me namelijk wel. Dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn ze aan te laten meten. Dat heb ik zelf ook moeten laten doen ivm lastige voeten.
 
Maar is je werk niet verplicht werkschoenen ter beschikking te stellen?
Dat lijkt me namelijk wel. Dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn ze aan te laten meten. Dat heb ik zelf ook moeten laten doen ivm lastige voeten.
Helaas niet. Heb een paar goedkope werkschoenen voor 15 euro van het uitzendbureau gekregen. Vandaag afgemeld, schoenen mag ik zelf regelen nu. Beetje een probleempje gezien ik het geld er niet voor heb.
 
Helaas niet. Heb een paar goedkope werkschoenen voor 15 euro van het uitzendbureau gekregen. Vandaag afgemeld, schoenen mag ik zelf regelen nu. Beetje een probleempje gezien ik het geld er niet voor heb.

Dat is idd lastig.

Wat is er eigenlijk veranderd aan je financiële situatie nu in vergelijking toen je nog blasten/cruisen deed?

Is het off gaan dan ook een financiële beslissing geweest?
 
Dat is idd lastig.

Wat is er eigenlijk veranderd aan je financiële situatie nu in vergelijking toen je nog blasten/cruisen deed?

Is het off gaan dan ook een financiële beslissing geweest?
Was geen financiële beslissing. Ik hou vaak te weinig rekening met incidentele uitgaven:p. Ik ken mezelf als ik veel te besteden heb, dus had ik nu alvast enkele betalingen gedaan zodat ik het niet als een malloot kan besteden. Rip
 
Kun je niet ergens geld lenen dan bro? Vrienden, familie? Hell, ik zou je nog bijna geld lenen voor een paar schoenen :p
 
Kun je niet ergens geld lenen dan bro? Vrienden, familie? Hell, ik zou je nog bijna geld lenen voor een paar schoenen :p
Ik koop eerst schoenzolen en probeer het maandag daarmee. En anders even met het bedrijf zelf kijken of zij wat kunnen regelen. Alles gaat bij mij via het uitzendbureau, en die kunnen mij er niet verder mee helpen. Mogelijk het bedrijf zelf wel.
 
Ik zou het ook gewoon bij het bedrijf aangeven. Als zij je willen hebben en je doet goed werk heb je best kans dat zij de schoenen voor je betalen.

Anders ook even wat folders in de gaten houden. Laatste had de Lidl ook werkschoenen voor can 20-30 euro. Weet alleen niet of dat ook breedte maten waren.
 
Ik zou het ook gewoon bij het bedrijf aangeven. Als zij je willen hebben en je doet goed werk heb je best kans dat zij de schoenen voor je betalen.

Anders ook even wat folders in de gaten houden. Laatste had de Lidl ook werkschoenen voor can 20-30 euro. Weet alleen niet of dat ook breedte maten waren.
Lijkt me wel lastig. Het is een vakantiebaantje voor nog 6 weken na vandaag. Heb pas 2 werkdagen er op zitten, dus zou niet weten wat ze er van vinden.
 
Ik koop eerst schoenzolen en probeer het maandag daarmee. En anders even met het bedrijf zelf kijken of zij wat kunnen regelen. Alles gaat bij mij via het uitzendbureau, en die kunnen mij er niet verder mee helpen. Mogelijk het bedrijf zelf wel.

Eigen schoenzolen in je veiligheidsschoenen? Dat zal inhouden dat de leverancier van de veiligheidsschoenen de veiligheid niet meer zal garanderen en het is zelfs zo geregeld dat ze niet meer aansprakelijk zullen zijn. Je werkgever dient je te voorzien van de juiste werkschoenen. Succes man, want het is wel klote.
 
Back
Naar boven