Fitness Seller

Time to come off (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dr X

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 jun 2016
Berichten
1.773
Waardering
1.529
Lengte
1m93
Massa
111kg
Vetpercentage
9%
Hoi vriendjes & vriendinnetjes,

Ik heb besloten dat het tijd is te stoppen met het gebruik van steroïden.

Mijn plan is om gedurende 4 weken het volgt te gaan gebruiken;
1000iu hcg op ma wo en vr. Dus 3000iu per week.
25mg clomid per dag.

Iemand tips/tricks/op&aanmerkingen? Pls post!

Ik ben een jaar of 3 ON geweest.

Groetjes.
 
Interessant.
4 weken lijkt mij veel te kort.
Ik denk dat je echt 6/7/8 maanden wel 500/1000 hcg om de dag moet zetten. (Ervan uitgaande dat je het 3 jaar lang niet hebt gebruikt)
Maar ik ben hier geen expert in.
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Interessant.
4 weken lijkt mij veel te kort.
Ik denk dat je echt 6/7/8 maanden wel 500/1000 hcg om de dag moet zetten. (Ervan uitgaande dat je het 3 jaar lang niet hebt gebruikt)
Maar ik ben hier geen expert in.

Vandaar ook mn post:) ben ook geen expert helaas
Galen
Cools
 
Zou dan iets als de Power PCT doen van Dr. Scally.

Dit is de oude:
Day 1-16 : 2500iu HCG every other day.
Day 1-30 : Nolva 20mg/day; Clomid 100mg/day (50mg was taken twice per day)
Day 31-45 : Nolva 20mg/day

Hij heeft hem daarna iets aangepast:
  • Treatment length increases from 16 days to 20 days.
  • Hcg is lowered from 2500iu EOD to 2000iu EOD.
  • Nolva dose is doubled from 20mg ED to 20mg twice a day.
  • Clomid dosage remains the same at 50mg twice a day.
post-44421-143614508177_thumb.jpg


Denk dat zoiets wel nut heeft na zo lang te onderdrukken. Kans bestaat echter dat je nooit meer goed herstelt, maar dat weet je vast wel.

Ik zou het persoonlijk wel iets aangepast doen. Iets lagere doseringen hCG en clomid langer dan nolva.
Clomid heeft meermaals laten zien wel nut te hebben in het herstellen/verhogen van eigen test aanmaak en is in lage doseringen zo goed als zonder bijwerkingen.

Zou persoonlijk zoiets aanraden:
1-20 1250iu hCG eod
1-20 20mg Nolva
21-30 10mg Nolva
1-20 50Mg Clomid
21-50 25mg Clomid
 
Ik vraag me af wat beter is.

Wat Pillz zegt, en normale dosis erg lang
Of wat Jasenko zegt, een mega dosis vrij kort.

2 totaal verschillende technieken met het zelfde doel.
 
Jezus zo lang hcg.... wtf.
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Zou dan iets als de Power PCT doen van Dr. Scally.

Dit is de oude:
Day 1-16 : 2500iu HCG every other day.
Day 1-30 : Nolva 20mg/day; Clomid 100mg/day (50mg was taken twice per day)
Day 31-45 : Nolva 20mg/day

Hij heeft hem daarna iets aangepast:
  • Treatment length increases from 16 days to 20 days.
  • Hcg is lowered from 2500iu EOD to 2000iu EOD.
  • Nolva dose is doubled from 20mg ED to 20mg twice a day.
  • Clomid dosage remains the same at 50mg twice a day.
post-44421-143614508177_thumb.jpg


Denk dat zoiets wel nut heeft na zo lang te onderdrukken. Kans bestaat echter dat je nooit meer goed herstelt, maar dat weet je vast wel.

Ik zou het persoonlijk wel iets aangepast doen. Iets lagere doseringen hCG en clomid langer dan nolva.
Clomid heeft meermaals laten zien wel nut te hebben in het herstellen/verhogen van eigen test aanmaak en is in lage doseringen zo goed als zonder bijwerkingen.

Zou persoonlijk zoiets aanraden:
1-20 1250iu hCG eod
1-20 20mg Nolva
21-30 10mg Nolva
1-20 50Mg Clomid
21-50 25mg Clomid

Wordt er in dit voorbeeld vanuit gegaan dat er 3 jaar lang hcg gebruikt is tijdens de kuur, of is dit een voorbeeld voor een kuur waarnaast geen hcg is gebruikt?
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
De power pct is outdated. Een half jaar hCG is ook niet nodig. 3 maanden zo'n 1500 iu 3x pw is wat ik zo'n beetje van Galen hier en daar heb gelezen bij kuren van jaren. Zelf gaat het nu 3 weken na m'n pct nog erg goed na 1 jaar on. Ik deed 4 weken 3x1250iu pw, maar voor 3 jaar kun je gerust 3 maanden hCG nemen.

Galen bespreekt er nooit het fijne van en geeft geen directe adviezen btw. Maar in zijn topic over hypogonadie is wel eens langsgekomen dat er kuurders van enkele jaren on 3 maanden nodig hebben gehad te herstellen. En die dosering kwam dan ook veel voor op 3x1500iu pw.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Dr X
De power pct is outdated. Een half jaar hCG is ook niet nodig. 3 maanden zo'n 1500 iu per dag is wat ik zo'n beetje van Galen hier en daar heb gelezen bij kuren van jaren. Zelf gaat het nu 3 weken na m'n pct nog erg goed na 1 jaar on. Ik deed 4 weken 1250iu pw, maar voor 3 jaar kun je gerust 3 maanden hCG nemen.

Galen bespreekt er nooit het fijne van en geeft geen directe adviezen btw. Maar in zijn topic over hypogonadie is wel eens langsgekomen dat er kuurders van enkele jaren on 3 maanden nodig hebben gehad te herstellen. En die dosering kwam dan ook veel voor op 1500iu.

Ik vraag het ook even aan jou.. :D

Zijn deze cijfers gebasseerd op degene die tijdens de kuur gewoon hcg hebben gebruikt, of is dit een voorbeeld voor mensen die helemaal geen hcg gebruikt hebben?
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Ik vraag het ook even aan jou.. :D

Zijn deze cijfers gebasseerd op degene die tijdens de kuur gewoon hcg hebben gebruikt, of is dit een voorbeeld voor mensen die helemaal geen hcg gebruikt hebben?
Mensen die geen hCG hebben gebruikt. Een hCG blast is niet nodig als er altijd voldoende (1000iu pw) hCG genomen werd. Zelf had ik het ook niet gebruikt omdat ik instant gyno kreeg. Maar ik zit nog in m'n herstel, clomid is een maand werkzaam dus er kan nog van alles gebeuren.
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Mensen die geen hCG hebben gebruikt. Een hCG blast is niet nodig als er altijd voldoende (1000iu pw) hCG genomen werd. Zelf had ik het ook niet gebruikt omdat ik instant gyno kreeg. Maar ik zit nog in m'n herstel, clomid is een maand werkzaam dus er kan nog van alles gebeuren.

Oké top, dankje.

Ik pak iedere week 1000 iu hCG, maar mocht ik over een aantal jaar off gaan dan neem ik aan dat het geen kwaad kan om toch een kleine hCG blast te doen?

Het heeft dan misschien een paar honderd euro extra gekost maar een goed herstel is natuurlijk wel fijn als je er vanuit gaat dat je nog minimaal 40 jaar leeft :p
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Kdeed hcg 3 keee 2500 pw en dit zeker 6 maand en nadien was ik pas klaar voor terug raak te schieten wel test op 1 cc gehouden... denk hcg toch lang nodig om
Te werken...
 
Thnx voor de reply's mannen.
Na die maand hcg en clomid wil ik bloed trekken om te kijken hoe het gaat.

Dan eventueel de hcg doortrekken en indien nodig verhogen:)
 
Kdeed hcg 3 keee 2500 pw en dit zeker 6 maand en nadien was ik pas klaar voor terug raak te schieten wel test op 1 cc gehouden... denk hcg toch lang nodig om
Te werken...

Geen chlomid/nolva dus gebruikt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thnx voor de reply's mannen.
Na die maand hcg en clomid wil ik bloed trekken om te kijken hoe het gaat.

Dan eventueel de hcg doortrekken en indien nodig verhogen:)

Heb je voor de kuur ook een bloedtest gedaan waar je het mee gaat vergelijken.

Of ga je gewoon kijken of je normale/gemiddelde waardes hebt?
 
Ik zou starten met HCG blasten. Met een beetje geluk zullen je testes binnen 4-5 weken toenemen in formaat. Clomid moet je sowieso nog een tijdje na HCG blijven nemen ;)

Zelf doe ik onderstaande nakuur na 14 maanden ON, en voorlopig zijn mijn testes al opnieuw wat in formaat toegenomen :) Ze vallen zelfs binnen de referentiewaarden --> Wikipedia: De gemiddelde lengte is 4,6 cm (varieert tussen 3,6 en 5,5 cm) en breedte 2,6 cm (varieert tussen 2,1 en 3,2 cm).


week 1-4: HCG 3X 1500IU
week 1-10: clomid op 50 mg per dag



Opmerkingen:

- De hoge blast dosering HCG is nodig volgens mij omdat je Leydigcellen allicht niet gaan reageren op de low dose hoeveelheid HCG zoals Pillz zegt. Misschien kan je na de "blast dosering HCG" verder gaan op "low dose HCG" mocht het formaat nog niet voldoende zijn want TE lang HCG blasten lijkt me ook niet gezond, daar kunnen Galen of Cools allicht advies in geven.

- Als je geluk hebt en je testes nemen weer snel toe in formaat, dan zullen ze wanneer je met HCG stopt weer een beetje krimpen. Geen paniek dan, tijdens je verdere PCT zal het formaat weer geleidelijk aan toenemen.

- Clomid is in principe voldoende op 25mg per dag, ik neem 50mg per dag om zeker te zijn + weinig verschil in bijwerkingen tussen die twee doseringen.

- Ik gebruik 10 weken Clomid, dat is lang natuurlijk maar er zijn weinig gezondheidsrisico's aan low dose Clomid dus ik bouw zekerheid in (PCT liever een week te lang dan een week te kort)


Succes maat!
 
Laatst bewerkt:
De power pct is outdated. Een half jaar hCG is ook niet nodig. 3 maanden zo'n 1500 iu per dag is wat ik zo'n beetje van Galen hier en daar heb gelezen bij kuren van jaren. Zelf gaat het nu 3 weken na m'n pct nog erg goed na 1 jaar on. Ik deed 4 weken 1250iu pw, maar voor 3 jaar kun je gerust 3 maanden hCG nemen.

Galen bespreekt er nooit het fijne van en geeft geen directe adviezen btw. Maar in zijn topic over hypogonadie is wel eens langsgekomen dat er kuurders van enkele jaren on 3 maanden nodig hebben gehad te herstellen. En die dosering kwam dan ook veel voor op 1500iu.
Inderdaad. Heb ik ook gedaan na jaren TRT dosis te hebben gebruikt. Drie maanden 3 keer 1500iu waarvan de laatste maand 25mg clomid erbij en daarna twee weken 25mg clomid. Ik voel mij nu evengoed als tijdens mijn TRT en heb een goed libido.
 
Ik zou starten met HCG blasten. Met een beetje geluk zullen je testes binnen 4-5 weken toenemen in formaat. Clomid moet je sowieso nog een tijdje na HCG blijven nemen ;)

Zelf doe ik onderstaande nakuur na 14 maanden ON, en voorlopig zijn mijn testes al opnieuw wat in formaat toegenomen :) Ze vallen zelfs binnen de referentiewaarden --> Wikipedia: De gemiddelde lengte is 4,6 cm (varieert tussen 3,6 en 5,5 cm) en breedte 2,6 cm (varieert tussen 2,1 en 3,2 cm).


week 1-4: HCG 3X 1500IU
week 1-10: clomid op 50 mg per dag



Opmerkingen:

- De hoge blast dosering HCG is nodig volgens mij omdat je Leydigcellen allicht niet gaan reageren op de low dose hoeveelheid HCG zoals Pillz zegt. Misschien kan je na de "blast dosering HCG" verder gaan op "low dose HCG" mocht het formaat nog niet voldoende zijn want TE lang HCG blasten lijkt me ook niet gezond, daar kunnen Galen of Cools allicht advies in geven.

- Als je geluk hebt en je testes nemen weer snel toe in formaat, dan zullen ze wanneer je met HCG stopt weer een beetje krimpen. Geen paniek dan, tijdens je verdere PCT zal het formaat weer geleidelijk aan toenemen.

- Clomid is in principe voldoende op 25mg per dag, ik neem 50mg per dag om zeker te zijn + weinig verschil in bijwerkingen tussen die twee doseringen.

- Ik gebruik 10 weken Clomid, dat is lang natuurlijk maar er zijn weinig gezondheidsrisico's aan low dose Clomid dus ik bouw zekerheid in (PCT liever een week te lang dan een week te kort)


Succes maat!
Het is vooral HCG dat het verschil maakt. 4 weken is volgens mij te kort. Da's mijn ervaring maar misschien dat dit persoonsgebonden is. Je zou de HCG moeten gebruiken tot je ballen goed werken en daarna zou twee-drie weken clomid moeten volstaan om de hypofyse weer op te starten. En zonder clomid zal het ook niet veel verschil maken als je ballen al weer goed werken door de HCG want de hypofyse zal zonder clomid ook vlug op volle toeren draaien en de ballen zullen door hun herstel ook onmiddellijk op de stuurhormonen reageren.
 
Inderdaad. Heb ik ook gedaan na jaren TRT dosis te hebben gebruikt. Drie maanden 3 keer 1500iu waarvan de laatste maand 25mg clomid erbij en daarna twee weken 25mg clomid. Ik voel mij nu evengoed als tijdens mijn TRT en heb een goed libido.
Erg goed verlopen dus :).


Zie overigens dat ik 1500iu per dag zei, dat moest 3 x per week zijn. My bad. En 1250 iu pw moest ook 3x 1250 iu pw zijn. Was een beetje moe:o
 
Back
Naar boven