MuscleMeat

Geen motivatie te vinden...

Bezoekers in dit topic

Friso_HK

Novice
Lid geworden
2 aug 2017
Berichten
17
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik train nu denk ik 2 tot 2,5 jaar en ik begin nu mijn motivatie wat kwijt te raken..

Ik ben bang dat het door de vakantie kan komen en door hele vele werken op rot tijden (12 tot 10 uur). Door de drukte op het werk kan ik niet trainen, de komende 2/3 weken en vervanging kan ik niet krijgen. Daarnaast probeer ik altijd nog wel gezond te eten (Havermout, fruit, eieren etc) Vorige zomer had ik ook minder motivatie maar niet zo erg als nu. Ik heb vandaag ook pre-workout bestelt omdat ik vaak al moe naar de gym ging (als ik geen koffie op heb)..

Ik heb een tijdje gecut waardoor ik 12 kilo kwijt ben en 4/5% vet kwijt. Op het moment ben ik niet meer fanatiek bezig met het cutten. Kan het dus ook een hele goeie dip zijn of een after-dip van het cutten?

Mijn vraag is eigenlijk: Hebben jullie ook ervaring met motivatie te kort? Zo ja, hoelang heb jij dat dan en hoe kan ben jij er boven opgekomen? Hebben jullie handige dingetjes hoe je er boven op komt?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
12kg en 4-5% maar? Dan doe je iets niet goed!
 
12kg en 4-5% maar? Dan doe je iets niet goed!
Ik heb 4-5% gedaan omdat ik het niet exact weet. Ik heb in het begin eens laten wegen en toen kon ik me 18% herinneren en toen ik me laatst woog was het 14.1%. Het was ook mijn aller eerste keer cutten, en ik begon zonder enig verstand van voeding, hoeveel koolhydraten, vet, eiwit etc ik moest hebben/innemen. Ik probeer mezelf altijd dingen te leren soms doe ik dat te laat ;)
 
Een vp van 4 tot 5% vind ik eerlijk gezegd een beetje eng.

Maar hoe het ook zij, ik denk dat het iedereen wel overkomt dat de motivatie ver te zoeken is. Je hebt allemaal wel eens zo'n dag. Of periode

Daarvoor bestaat maar 1 oplossing: je aanmelden op dit forum. Dan blijft het echt wel kriebelen.
 
Zou gewoon jezelf kritisch bekijken en jezelf doorpushen of je blij bent met je lichaam nu, heb dit ook precies gehad en sinds deze week weer vol motivatie
 
Gewoon niet te veel denken zou ik zeggen, maar blijven volhouden, jezelf blijven opvolgen en voorruitkijken & je progress tracken. Een log aanmaken kan daarbij helpen.. misschien ook met andere personen omgaan in je gym die wel gemotiveerd zijn en hetzelfde niveau hebben als jij.. hopelijk helpen deze tips!
 
Je traint nog maar 2-2,5 jaar.

Er gaan nog meer periodes komen waarin je minder gemotiveerd zal zijn.

Ga voor jezelf na: is dit echt alleen een motivatiedip of vind ik het gewoon helemaal niet leuk meer? Is het dat laatste, stop dan. Je merkt vanzelf wel of je het mist of niet. Is het dat eerste, blijf doorgaan. Verander eventueel wat aan je schema, je frequentie, je dagelijkse ritme, whatever. Maak het leuk en uitdagend voor jezelf. Het komt vanzelf weer terug wanneer het weer lekker gaat en je weer progressie maakt.
 
Een vp van 4 tot 5% vind ik eerlijk gezegd een beetje eng.

Maar hoe het ook zij, ik denk dat het iedereen wel overkomt dat de motivatie ver te zoeken is. Je hebt allemaal wel eens zo'n dag. Of periode

Daarvoor bestaat maar 1 oplossing: je aanmelden op dit forum. Dan blijft het echt wel kriebelen.

Als je echt niet gemotiveerd meer bent zal een forum je hier niet mee helpen.
 
Je traint nog maar 2-2,5 jaar.

Er gaan nog meer periodes komen waarin je minder gemotiveerd zal zijn.

Ga voor jezelf na: is dit echt alleen een motivatiedip of vind ik het gewoon helemaal niet leuk meer? Is het dat laatste, stop dan. Je merkt vanzelf wel of je het mist of niet. Is het dat eerste, blijf doorgaan. Verander eventueel wat aan je schema, je frequentie, je dagelijkse ritme, whatever. Maak het leuk en uitdagend voor jezelf. Het komt vanzelf weer terug wanneer het weer lekker gaat en je weer progressie maakt.

Ik probeer altijd dingen te veranderen aan min schema. alles wat in me op kwam qua oefeningen, nieuw eten etc schreef ik ook allemaal op en probeerde ik ook vaak. Missen doe ik het zeker, vooral nu omdat ik deze week dus niet kan trainen. Ik denk dus dat het gewoon een dip is. ik zag namelijk ook geen progress meer qua meer drukken etc, maar ik ben natuurlijk ook zoveel gewicht kwijt. Ik probeer na deze week het gelijk weer op te pakken! misschien post ik na een weekje wel weer even in dit topic hoe het gaat. Bedankt allemaal!
 
Ik werk ook 11 uur momenteel en heb nog een jong kind die veel tijd in beslag neemt (mooie tijd, dat wel).
En ik train nog en ben vast iets ouder dan jij.
Dus als je geen motivatie hebt dan moet je gewoon stoppen.
 
je werkt van 12 smiddags tot 10 avond?
Ik zou zeggen genoeg tijd op de ochtend toch?

Motivatie moet je uiteindelijk zelf uit je training gaan halen. Het is soms gewoon een kwestie van plannen.
Ik ben van baan veranderd en in ene ging ik van een 40 urige week met 20 minuten reistijd per dag naar een 40-45 urige week met 2-2,5 uur reistijd per dag + consignatiediensten en gezien het productie is ook nog eens erg onregelmatig... ... Trainen moest ik omgooien van na het werk naar de ochtend.. Wennen was het zeker om ipv 7:00 elke ochtend nu 5:00 op te staan om dan toch 3 x per week te kunnen sporten voor mijn werk om 7:00. En ik ben dan ook nog een hele slechte slaper... ik ben al blij als ik een uurtje op een nacht slaap...
En ik heb ook best wel eens geen zin en als ik dan toch ga trainen geeft het gewoon wel voldoening...
Het is allemaal een kwestie van gewoon goed plannen en als je de motivatie daar niet toe kan vinden dan is dit misschien niet de sport voor je.

Maak een planning... als jij pas om 12:00 hoeft te beginnen kan je best een uurtje op de ochtend vinden om te trainen.
 
je werkt van 12 smiddags tot 10 avond?
Ik zou zeggen genoeg tijd op de ochtend toch?

Motivatie moet je uiteindelijk zelf uit je training gaan halen. Het is soms gewoon een kwestie van plannen.
Ik ben van baan veranderd en in ene ging ik van een 40 urige week met 20 minuten reistijd per dag naar een 40-45 urige week met 2-2,5 uur reistijd per dag + consignatiediensten en gezien het productie is ook nog eens erg onregelmatig... ... Trainen moest ik omgooien van na het werk naar de ochtend.. Wennen was het zeker om ipv 7:00 elke ochtend nu 5:00 op te staan om dan toch 3 x per week te kunnen sporten voor mijn werk om 7:00. En ik ben dan ook nog een hele slechte slaper... ik ben al blij als ik een uurtje op een nacht slaap...
En ik heb ook best wel eens geen zin en als ik dan toch ga trainen geeft het gewoon wel voldoening...
Het is allemaal een kwestie van gewoon goed plannen en als je de motivatie daar niet toe kan vinden dan is dit misschien niet de sport voor je.

Maak een planning... als jij pas om 12:00 hoeft te beginnen kan je best een uurtje op de ochtend vinden om te trainen.

Ik heb eerder ook wel eens in de ochtenden getraint en toen voelde ik me ook erg goed, ook al is het de ochtend. Het enigste nadeel is dat ik pas 10 uur wakker word, ook al zet ik mijn wekker om 7 uur. Maar nu ik joun bericht lees voel ik me een beste aansteller... ik zal het morgen ochtend gelijkt proberen! Heel erg bedankt!
 
Gewoon 2 wekkers zetten. :D
Het is een kwestie van wennen. Als je er eenmaal aan gewend bent dan zal je vanzelf ook eerder wakker worden.
En geloof me ik heb ook niet altijd zin om om 5:00 op te staan. Maar als ik niet om 6:00 ga rijden dan pak ik nog extra file mee ook. Nu rij ik gewoon voor de file en heb ik ook meteen mijn training gehad voor ik aan het werk ga.

Succes morgen!
 
je werkt van 12 smiddags tot 10 avond?
Ik zou zeggen genoeg tijd op de ochtend toch?


I. Agree. Ik begin iedere dag op het werk om 08.30 en omwille van een beetje reistijd staat de wekker van maandag tot vrijdag 05.30 om wakker te worden met een fijne treen.

No excuses:)
 
Ik ga momenteel na het werk trainen...dus rond 6:15 nadat ik van 18:00 tot 6:00 nachtdienst had...
Vanaf woensdag heb ik dagdienst van 6:00 tot 18:00 dus dan gaat de wekker om 2:30 zodat ik voor t werk nog kan gaan trainen...stel je niet zo aan en heb een btje discipline of zoek je een andere hobby
 
Hallo allemaal,

Ik train nu denk ik 2 tot 2,5 jaar en ik begin nu mijn motivatie wat kwijt te raken..

Ik ben bang dat het door de vakantie kan komen en door hele vele werken op rot tijden (12 tot 10 uur). Door de drukte op het werk kan ik niet trainen, de komende 2/3 weken en vervanging kan ik niet krijgen. Daarnaast probeer ik altijd nog wel gezond te eten (Havermout, fruit, eieren etc) Vorige zomer had ik ook minder motivatie maar niet zo erg als nu. Ik heb vandaag ook pre-workout bestelt omdat ik vaak al moe naar de gym ging (als ik geen koffie op heb)..

Ik heb een tijdje gecut waardoor ik 12 kilo kwijt ben en 4/5% vet kwijt. Op het moment ben ik niet meer fanatiek bezig met het cutten. Kan het dus ook een hele goeie dip zijn of een after-dip van het cutten?

Mijn vraag is eigenlijk: Hebben jullie ook ervaring met motivatie te kort? Zo ja, hoelang heb jij dat dan en hoe kan ben jij er boven opgekomen? Hebben jullie handige dingetjes hoe je er boven op komt?

Bedankt alvast!
De klik maken en je motiveren vinden kan soms moeilijk zijn maar als je zo gaat treuren ga je altijd zelfmedelijden blijven hebben... mijn gym zit vol van dat soort types... en dat trekt je dan mee in een gedemotiveerde houding uiteraard.

Probeer een koude douche te nemen in je gym voor je training. Dat werkt wel. Caffeine tabs werken ook wel. Werk veranderen helpt ook... je kan al gedemotiveerd geraken op de werkplek waar je komt en met wat voor mensen je moet omgaan... Heb ik al meerdere malen gemerkt dat wanneer iemand op een plek werkt met rotmensen die zelf rotten. Probeer je afstand te bewaren van negativiteit is de enige tip die echt werkt.

Vind waardering in je doorzettingsvermogen, karakter en de liefde die je krijgt van een klein aantal goeie vrienden.

Gegroet! ;)
 
daarbij zijn je down momentjes je beste leermomentjes van je zelf wie je daadwerkelijk bent n leer je je zelf door zn down momentje heen te slepen dan doe je het goed alleen dan pas GROEI je, mentaal n fysiek.. 200kg bench press je niet zomaar dit kost tijd en ups n downs, het zelfde gebeurdt in dat koppie ;)
 
Back
Naar boven