AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kolere dat jij dat nog weet na een nacht :P Bij mij blijft het altijd een schatting :rolleyes: En respect dat je de gym in gaat. Ik zou daar absoluut niet toe in staat zijn.

Mwhaha. Niet altijd hoor trouwens! :P
Op de een of andere manier gaat het na een goed ontbijt altijd wel weer, al kan ik mij best voorstellen dat veel mensen er moeite mee hebben!

Bench ziet er naar mijn idee wel goed uit. Kan je arch door je losse shirtje wat minder goed beoordelingen, maar gezien de hoek van je ribbenkast kan je wat meer archen.
Je hebt ook de vreemde neiging om de barbell bovenin naar achteren (naar het rack) te bewegen. Door hem wat meer boven je chest te houden ziet je lockout er sowieso minder awkward uit dan.

En verder; als je je maar goed voelt bij de uitvoering, dat is het belangrijkste :)

Ik moet inderdaad nog verder werken aan m'n arch. Misschien ook een kwestie van thoracic extensie verbeteren, denk je niet?

Haha, ik overdrijf het inderdaad een beetje, he! :P Ik heb van meerdere bronnen vernomen dat het goed is om de barbell niet in een rechte lijn omhoog te duwen, maar lichtjes in de richting van het rack te bewegen.

Uiteraard! We zijn uiteindelijk allemaal anders gebouwd ten slotte ;).
 
Ja daar gaat dus het vaak al mis. Jouw ontbijt is mijn dikke lunch a 1/2 uur 's middags. Als ik zaterdag op stap ben geweest lig ik vaak rond 5/6 in mijn nest en ben dan 25/26 uur wakker geweest.

Word ik rond 12 wakker van mijn wekker, 1 keer geen wekker gezet en toen ik om
Half 4 wakker gebeld door een kameraad, oeps.
Daarna even opfrissen etc en dan rond 1/2 naar de winkel voor een ontbijt met een ontzettende kegel. Vervolgens kan ik alleen om de bank chillen. Als ik dan ga sporten word iedereen om mij heen dronken ben ik bang.
 
Ja daar gaat dus het vaak al mis. Jouw ontbijt is mijn dikke lunch a 1/2 uur 's middags. Als ik zaterdag op stap ben geweest lig ik vaak rond 5/6 in mijn nest en ben dan 25/26 uur wakker geweest.

Word ik rond 12 wakker van mijn wekker, 1 keer geen wekker gezet en toen ik om
Half 4 wakker gebeld door een kameraad, oeps.
Daarna even opfrissen etc en dan rond 1/2 naar de winkel voor een ontbijt met een ontzettende kegel. Vervolgens kan ik alleen om de bank chillen. Als ik dan ga sporten word iedereen om mij heen dronken ben ik bang.

Je hebt natuurlijk een heel ander ritme inderdaad. Ik moet zeggen dat ik ook een stuk meer moeite had met stappen tot in de vroeg uurtjes, toen ik nog rond 5 uur opstond. Laat staan dat ik de dag erna energie had. Wat dat betreft dus heel herkenbaar!

Ik zie dat je er vanmorgen ook weer lekker vroeg bij was ;).
 
Dat was hem weer. Het viel best zwaar vandaag, maar ik mag niet klagen :).
09-08.png
 
Toes to bar zijn soort hanging leg raises neem ik aan. Moet dat niet BW+11-8-6x zijn?
Zal in de gaten houden of er nog een filmpje van sumo komt :)
 
Toes to bar zijn soort hanging leg raises neem ik aan. Moet dat niet BW+11-8-6x zijn?
Zal in de gaten houden of er nog een filmpje van sumo komt :)

Hanging leg raises, aan de ringen, waarbij de voeten helemaal omhoog komen inderdaad.
Eerste setje 11x, toen 8x en daarna 6x. Beetje vermoeid.. :rolleyes:
 
Hanging leg raises, aan de ringen, waarbij de voeten helemaal omhoog komen inderdaad.
Eerste setje 11x, toen 8x en daarna 6x. Beetje vermoeid.. :rolleyes:
Juist. Er staat nu 11 bij gewicht en daarna 8x en 6x bij de eerste 2 sets.
 
die zijn killing!
 
Pittig hoor, die 3 compounds achter elkaar en dan ook nog eens lunges. Nette training!
 
Pittig hoor, die 3 compounds achter elkaar en dan ook nog eens lunges. Nette training!

Best wel. Al probeer ik daar nu de focus op te leggen en dus weinig assistance oefeningen te doen, die eigenlijk alleen maar voor malle DOMS zorgen.
Ik zou hier anders nog leg presses en hamstring curls bij hebben gedaan bijv.
 
front squats zien er nu een heel stuk beter uit dan een paar maanden terug.

wat is de reden dat je breekt vanuit je heupen?
maakt opzich niet zoveel uit aangezien je onderin wel goed in positie blijft maar ziet er een beetje raar uit.
 
front squats zien er nu een heel stuk beter uit dan een paar maanden terug.

wat is de reden dat je breekt vanuit je heupen?
maakt opzich niet zoveel uit aangezien je onderin wel goed in positie blijft maar ziet er een beetje raar uit.

Bedankt. Het voelt ook stukken beter en ik heb geen pijn meer in mijn onderrug.
Waarschijnlijk is de verbetering qua techniek een resultaat van het aansterken van de glutes. :)
Het is voor mij comfortabeler om te breken op de heupen en vervolgens de knieën naar buiten te gooien. Zoals je ziet is mijn dorsiflexie ook maar zeer beperkt waardoor ik dus eigenlijk verder op de heupen moet breken om de barbell netjes in positie te houden.

Ik zit nu alleen nog een beetje in mijn maag met de programmering :thinking:.
M'n posterior chain heeft nog een hoop aandacht nodig en m'n squat is (hierdoor) nog steeds fucking zwak.

Heb jij hiervoor misschien nog advies?

Je moet er maar zin in hebben..een training met zo ongeveer alle oefeningen die ik haat:roflol:

Daarentegen kan ik mij oprecht niet voorstellen dat je de helft van de training aan machines hangt. Ieder z'n ding natuurlijk en dat maakt een forum zoals dit uiteindelijk alleen maar leuk.

Lekker bezig Bas! :)

Bedankt kerel. Hoe gaat het bij jou?
 
Wel goed man, nu lekker aan het bulken :).
 
Ik zit nu alleen nog een beetje in mijn maag met de programmering :thinking:.
M'n posterior chain heeft nog een hoop aandacht nodig en m'n squat is (hierdoor) nog steeds fucking zwak.

Heb jij hiervoor misschien nog advies?

als je posterior chain zwak is zal je dat voornamlijk merken met je deadlift en in mindere mate met je squat.
wat is je conventional deadlift ten opzichte van je squat? want als je posterior chain relatief te zwak is zo je deadlift relatief ook erg laag moeten zijn.

meeste effectief om het aan te sterken.

conventional deadlift (sumo werkt ook wel maar is iets minder effectief)
goodmornings
 
Juist. Daar wordt je hard van! :D
He, dat is mijn tekst :)
als je posterior chain zwak is zal je dat voornamlijk merken met je deadlift en in mindere mate met je squat.
wat is je conventional deadlift ten opzichte van je squat? want als je posterior chain relatief te zwak is zo je deadlift relatief ook erg laag moeten zijn.
Tenzij de squat van iemand slecht is vanwege een enkel dorsiflexie probleem (door een vroeger ongeluk) ipv door de posterior kracht.
 
Back
Naar boven