MuscleMeat

Gesloten =

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
:woot: ok, maar wat gaan we er aan doen? :D
 
Wat Bosco zegt :D En over meer eten gesproken, gaat je gewicht alweer langzaam omhoog?
 
Dat is erg irritant ja, van die bench. Moeilijk advies over te geven. Misschien poosje high-rep only?
 
Dat is erg irritant ja, van die bench. Moeilijk advies over te geven. Misschien poosje high-rep only?
Zoiets inderdaad. 4 weken setjes van 8-10 en iedere week gewicht en een extra setje toevoegen, dan even een kleine deload en 4 weken setjes van 3-6 en iedere week gewicht toevoegen. Dan heb je een hyperthrophiefase en een krachtfase. Percentages weet ik niet precies, hypertrophie 70 tot 80% ofzo en kracht vanaf 80%. Op je andere UB dag zou je eventueel een bench variant kunnen doen.
 
Voor mijn laatste bench pr ben ik begonnen met volumes die ik nog nooit had gedraaid: trainingen van 5x8, 6x6 of 7x4. Dan werk je uiteraard met echt lichte gewichten voor het betreffende aantal reps, anders haal je het gewoon niet. Naarmate ik verhoogde, werden het aantal sets of het aantal reps per set verminderd.

Ga eens na wat je hoogste volumes zijn geweest die je de laatste maanden hebt gedraaid, doe daar 20-25% bij en kijk eens wat je in een vergelijkbare opzet als de mijne moet doen om dat volume ongeveer te draaien. Hoe eventueel bench varianten daarin zouden passen, weet ik niet 1-2-3 overigens. Ik deed ze niet.
 
Meer eten en meer liften..das de gouden formule :D
we gaan voor goud!!, maar je hebt wel gelijk

Wat Bosco zegt :D En over meer eten gesproken, gaat je gewicht alweer langzaam omhoog?
ik ben alles bij elkaar 1 hele kg zwaarder, terwijl ik eigenlijk toch alweer knap boven onderhoud eet, maar ik ben me er wel van bewust dat ik meer moet eten als ik meer progressie wil maken op mijn lifts,

Dat is erg irritant ja, van die bench. Moeilijk advies over te geven. Misschien poosje high-rep only?

Zoiets inderdaad. 4 weken setjes van 8-10 en iedere week gewicht en een extra setje toevoegen, dan even een kleine deload en 4 weken setjes van 3-6 en iedere week gewicht toevoegen. Dan heb je een hyperthrophiefase en een krachtfase. Percentages weet ik niet precies, hypertrophie 70 tot 80% ofzo en kracht vanaf 80%. Op je andere UB dag zou je eventueel een bench variant kunnen doen.

Voor mijn laatste bench pr ben ik begonnen met volumes die ik nog nooit had gedraaid: trainingen van 5x8, 6x6 of 7x4. Dan werk je uiteraard met echt lichte gewichten voor het betreffende aantal reps, anders haal je het gewoon niet. Naarmate ik verhoogde, werden het aantal sets of het aantal reps per set verminderd.

Ga eens na wat je hoogste volumes zijn geweest die je de laatste maanden hebt gedraaid, doe daar 20-25% bij en kijk eens wat je in een vergelijkbare opzet als de mijne moet doen om dat volume ongeveer te draaien. Hoe eventueel bench varianten daarin zouden passen, weet ik niet 1-2-3 overigens. Ik deed ze niet.
het was al eens eerder voorgesteld, maar moest dat toch maar eens gaan proberen,loop nu weer rond de 90 vast, ik zou nu weer terug moeten en weer opbouwen met de wetenschap dat het weer op hetzelfde uitkomt.
dan zou ik 3 weken highreps willen doen en dan 3 weken kracht, en dan in die krachtweken naar een piek toewerken en dan met dat gewicht weer een nieuwe reeks starten.
kan op maandag close grip doen en op donderdag en zaterdag 'gewoon' benchen, heb ik er ook nog een variant in en dan kan ik de tricep iso skippen
 
2x70
2x75
3x80
3x82.5
3x85
3x87.5
3x90
2x91

Als je voor kracht gaat begrijp ik deze opbouw niet goed...het zijn echt (te) korte intervals ofniedan? :)

Je bent al op als je aan je werksets moet beginnen
 
wu is 10x40-5x60-2x70-2x75, dat is toch niet buitensporig veel?
en dan 5 x3 als werksets met opbouw.
die laatste set op 91kg was ff extra, waren ook maar 2 reps
mijn 1 rm zal op het op het moment iets meer dan 100 kg zijn, dan zitten de werksetjes toch mooi op 80-90%
 
Dan kun je gewoon wat uitproberen volgende keer en kijk wat voor je werkt.

bv licht opwarmen 3x5x40-50 en dan vlammen met 90 en daar mee werken bv 3x3x90 of 5x5x85 of 6x6x80 zoiets :)
 
Als je voor kracht gaat begrijp ik deze opbouw niet goed...het zijn echt (te) korte intervals ofniedan? :)

Je bent al op als je aan je werksets moet beginnen
ik geloof echt niet( afgezien van het feit dat zoals ik het doe minder zwaar is) dat een opbouw met deze intervallen minder of meer kracht zal opbouwen, ik zie het verschil niet tussen een reeks van 80 naar 90 in een 5x3 en een reeks van 5x3 op gemiddeld 85.
ik werk met iedere compoundoefening in een 5x3 naar een topset toe, die ligt op ongeveer 90% van mijn max, bouw altijd de sets op in gewicht, het werkt voor mij gewoon niet om licht op te warmen en dan gelijk op mijn max te gaan werken,
 
het was al eens eerder voorgesteld, maar moest dat toch maar eens gaan proberen,loop nu weer rond de 90 vast, ik zou nu weer terug moeten en weer opbouwen met de wetenschap dat het weer op hetzelfde uitkomt.
dan zou ik 3 weken highreps willen doen en dan 3 weken kracht, en dan in die krachtweken naar een piek toewerken en dan met dat gewicht weer een nieuwe reeks starten.
kan op maandag close grip doen en op donderdag en zaterdag 'gewoon' benchen, heb ik er ook nog een variant in en dan kan ik de tricep iso skippen

Zulke korte blokjes zijn het proberen waard, maar ik denk altijd: hoeveel kun je nu groeien in 3 weken als oudje?
 
ik geloof echt niet( afgezien van het feit dat zoals ik het doe minder zwaar is) dat een opbouw met deze intervallen minder of meer kracht zal opbouwen, ik zie het verschil niet tussen een reeks van 80 naar 90 in een 5x3 en een reeks van 5x3 op gemiddeld 85.
ik werk met iedere compoundoefening in een 5x3 naar een topset toe, die ligt op ongeveer 90% van mijn max, bouw altijd de sets op in gewicht, het werkt voor mij gewoon niet om licht op te warmen en dan gelijk op mijn max te gaan werken,

Bench sucks

Wellicht kun je hier nog wat ideeen op doen :wl: :)

Mooi bestandje van huggybear1968
 

Bijlagen

  • 5 Ways to 5.docx
    12,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Zulke korte blokjes zijn het proberen waard, maar ik denk altijd: hoeveel kun je nu groeien in 3 weken als oudje?

Het is wel knokken inderdaad
Soms willen we ook alles in 1x, dieten en krachtgains blijft lastig....
 
training 12-8

squat
10x40
5x60
5x80
3x100
3x105
3x105
3x107.5
3x107.5

bench
10x40
5x60
5x3x80

deadlift (sumo)
10x40
5x70
5x100
5x105
5x110
5x115
5x120

ab wheel
3x15

klein beetje lichter gewicht op squat en bench want beetje brak, dl ging dan weer lekker
 
Zulke korte blokjes zijn het proberen waard, maar ik denk altijd: hoeveel kun je nu groeien in 3 weken als oudje?
daarom doe ik 3 weken, want op 4 of 5 weken groei ik ook niet meer, het gaat me eigenlijk meer om het idee dat het echt een keer wat anders is, gewoon ook even wat minder zwaar, veel meer reps per week, toch nog weer even techniek inslijten met laag gewicht en lekker pompen :) (het oude vertrouwen )
maar ik moet eerlijk bekennen dat het een zwaktebod is, ik had eigenlijk niet verwacht dat ik bij 90 kg al in de problemen zou komen op de bench, dat is echt te snel.
al had de fysio het al een klein beetje voorspeld na mijn laatste blessure, alles heeft weer een tikje naar beneden gekregen, ik wil er nog niet aan maar ik merk het op al mijn lifts, het is gewoon allemaal wat minder, het is sneller zwaar.
het is niet anders, ik rommel gewoon maar door
de zeeuwse band raccoon verwoord het mooi in een liedje
''ik heb al zo ver moeten kruipen, het laatste stuk zal ook wel gaan''
 
Wanneer de peut aan je lijf gaat "rommelen" laat dat toch zijn sporen na.

Wanneer hij mijn nek gekraakt had was ik 's avonds doodop en barstende koppijn...das de reaktie...kost je veel energie wat ik had onderschat

Geef het ff tijd Droop komt vast wel weer goed...

Wellicht DUP iets voor je? maar dan voor een paar mnd? Heb je ff recoverytijd :)
 
DUP is inderdaad ook een optie, en ook iets heel anders :)
 
DUP is inderdaad ook een optie, en ook iets heel anders :)
DUP is mij zeker goed bevallen. Het is wel even rekenen om de goede zones vast te stellen in reps en gewicht per oefening, maar dan kan je weer een tijd vooruit.
 
training 14-8

ohp
5x40
5x45
3x50
3x52.5
3x55
3x57.5
3x61

push press
5x50
5x55
4x60

bench
15x40
5x10x50

bor
10x50
10x70
10x72.5
10x72.5

lat pulldown
15x40
15x45
10x50
10x55

push press gaat er weer uit, ik sta teveel met 1 been te werken, is niet goed

verder nog nagedacht over hoe en wat met mijn schema, kom ik eigenlijk gewoon tot de conclusie dat dit schema gewoon wel aardig is voor een middelmatige lifter als ikzelf.
dat het niet werkt/lukt op sommige onderdelen moet ik gewoon bij mezelf zoeken, voeding is altijd een probleem als ik het druk heb, dat moet dus veranderen.
alleen het benchen zal ik voor een tijdje anders doen, dit wordt, 5x10 / 5x8 en 5x3, zal op de 5x3 10 kg minderen en weeeeer opbouwen #zucht
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven